Tavallinen caesar-salaatti vai kana-caesar-salaatti ristiäisiin?
Meillä on ristiäisissä tarjolla salaatti, jonka olen ajatellut olevan joko tavallinen caesar-salaatti tai sitten sama, mutta kanalla höystettynä.
Kumpikohan olisi parempi?
Ruokaisena lisänä on tarjolla lisäksi kahdenlaista voileipäkakkua sekä coctailpiirakoita ja munavoita.
Oliivit, punasipulit ja salaattijuustot tulevat joka tapauksessa omiin astioihinsa, jos kaikki ei tykkääkään kaikesta. Perussalaatti on sitten (jäävuori)salaatti, kirsikkatomaatti ja kurkku sekä ehkä tuo kana, jos siihen päädyn. Kananpaloja, kun ei ehkä viitsi laittaa erikseen...
Kommentit (21)
Miksei voi myös kanaa laittaa omaan astiaan? Itse olen kasvissyöjä ja meidän perheessä on lisäkseni toinen kasvissyöjä ja neljä sekasyöjää. Usein laitetaan ruokaa niin, että lihat ovat omassa astiassa, jolloin ei tarvi tehdä kokonaan kahta eri ruokaa.
Ja jos vähänkään enemmän väkeä, vaikea syödä ja tiskiä tulee valtavasti!
Jos laitat, laita myös kananpalat erikseen.
Miksei voi myös kanaa laittaa omaan astiaan? Itse olen kasvissyöjä ja meidän perheessä on lisäkseni toinen kasvissyöjä ja neljä sekasyöjää. Usein laitetaan ruokaa niin, että lihat ovat omassa astiassa, jolloin ei tarvi tehdä kokonaan kahta eri ruokaa.
Jos caesar-salaatissa on se kastike, niin ei se kuitenkaan käy kasvissyöjälle. Joten kanat sekaan vain, ettei tule väärinkäsityksiä.
Muuten hyvä idea, cesarsalaatti on ihanaa! Sitä on aika harvoin tarjolla missään, ja ärsyttää jos se silloinkin halutaan pilata kananpaloilla.
kastike erikseen
Kyllä caesar-salaatissa on kastike yleensä aina valmiiksi sekoitettuna. Kasvissyöjäkö sitten söisi rutisevan kuivaa vihersalaattia, jossa on leipäpaloja ja parmesaanijauhetta seassa? Hänellekin pitäisi olla eri kastike.
Tulee aikamoinen pikkukippojen määrä: ensin ne kanat omassa kipossaan, sitten erikseen romainet ja muut yrtit, kaksi eri kastiketta omissa kipoissaan ja varmaan vielä krutongit ja parmesaanitkin erikseen. Kun jokuhan voi olla keliaakikko ja toinen maitoallerginen.
Mitäs jos ap vain tekisi sen caesar-salaatin kanalla yhteen kippoon ja laittaisi toiseen vihersalaatin.
Mä olen kanssa jonkin sortin kasvissyöjä, lihaa en syö - mutta kananmunat menee.
Joten, olisi aivan ihana jos olisi caesar-salaattia ilman kanaa. Kastike voisi olla seassa.
ihan tavallinen kastikevaihtoehto myös. Minä esimerkiksi syön kyllä kanaa, mutta olen allerginen kalalle...
Ja juu, minä tarjoilen aina salaatit noin. Kun sitten sitä voi syödä kasvissyöjä, keliaakikko, kala-allergikko jne.
mä en oo mikään viherpipertäjä, joten mä haluisin kaikki muut sekaisin, mutta se jäävuorisalaatti erikseen, jotta sen vuoksi ei noi muut herkut jäis syömättä.
jos toi salaatti-homma tuli jo ap:lle selväksi,
niin sitten kannattaa myös harkita, että siitä voileipäkakusta laittais eri astioihin voin, leivän ja kakun. Kato, kun mä en syö leipää kun karppaan, niin voin ottaa vaan sitä voita ilman leipää ja joskus juhlissa ehkä pikkusen kakkua, mutta vaan ihan vähän ja silloinkin vaan jos sitä ei oo sotkettu siihen leivän sekaan *puistatus*
Joo, elikkä jos toi salaatti-homma tuli jo ap:lle selväksi,
niin sitten kannattaa myös harkita, että siitä voileipäkakusta laittais eri astioihin voin, leivän ja kakun. Kato, kun mä en syö leipää kun karppaan, niin voin ottaa vaan sitä voita ilman leipää ja joskus juhlissa ehkä pikkusen kakkua, mutta vaan ihan vähän ja silloinkin vaan jos sitä ei oo sotkettu siihen leivän sekaan *puistatus*
myös makeasta kakusta vois tehdä samanlaisen version, jotta sen vois itse kasata lautaselleen haluamassaan kokoonpanossa.
joten miksei tarjoilisi sitä erikseen?
Karppaus on eri asia kuin keliakia ja allergiat.
toivottavasti kyseessä on ne ristiäiset, joihin olen tulossa!
Mä olen kanssa jonkin sortin kasvissyöjä, lihaa en syö - mutta kananmunat menee.
Joten, olisi aivan ihana jos olisi caesar-salaattia ilman kanaa. Kastike voisi olla seassa.
Caesar-salaatin kastikkeessa on kalaa. Eli ei käy kasvissyöjälle.
Minä ainakin toivoisin, että kanat ovat erillään.
se kyllä ole sitten mikään ceasar-salaatti ensinkään, sillä ceasarin salaatista tekee nimenomaan se kastike.
kuin että viihtyisin juhlissa, joissa tarjotaan salaattia. Sikäli laittaisin kananpalat valmiiksi salaatin sekaan, ettei kävisi niin että joku suhteellisuudentajuton kaataa puoli kipollista kananpaloja omalle lautaselleen ja muut jäävät nuolemaan näppejään.
Aika paljon on niitä, jotka syövät kalaa mutteivät kanaa. Minä ainakin toivoisin, että kanat ovat erillään.
mutta kala menee. Eli mielelläni söisin tavallista caesar-salaattia. Kananpalat eri kippoon siis.
Menu on sekava, tarjoa mieluummin pelkät voileipäkakut, täytekakku, keksejä, pullaa, pasteijoita. Tai kunnon ruoka, esim. Lohta, salaattia, perunoita ja sen jälkeen täytekakkua ja muita makeita