Jos todetaan kaksisuuntainen mielialahäiriö, niin pääseekö eläkkeelle?
Kommentit (42)
Vaikka mitä, onko se sulle yllätys?
lääkityksellä!!! Ja ihan työkykyisenäkin pitää. Ei taida ap jaksa syödä säännöllisesti pillereitään, siltä vähän kuulostaa.
Ainakin mun sisko pääsi.
Ei ole kyllä ollut pitkään aikaan töissä.
Huonoina jaksoina ei kyllä lähde ovesta ulos.
Ei pysy kurissa lääkkeillä ainakaan mun siskolla ja koskaan ei ole ollut missään osastolla.
Pääsi muuten eläkkeelle.
lääkityksellä!!! Ja ihan työkykyisenäkin pitää. Ei taida ap jaksa syödä säännöllisesti pillereitään, siltä vähän kuulostaa.
Kakkapuhetta.
Ei ne lääkkeet ole vastaus kaikkeen.
Niittä lääkkeitäkin löytyy miljoona erilaista ja mikä yhdelle sopii ei sovi toiselle, ja se että löytyy sopiva lääkitys voi kestää vuosia, ikä sittenkään välttämättä toimi.
Jos sinulla on tomiva lääkitys, se on ihan hyvä juttu, mutta älä lähde yleistämään.
vaivat ja sairaudet. Jos niistä valehtelee, se on irtisanomisperuste. Itse olen työskennellyt 8 vuotta työterveyshuollossa ja ainoastaan kerran mun asiakas ei ole saanut sopivuuslausuntoa lääkäriltä ja silloinkin oli kyse fyysisestä työstä ja pahasta selkäviasta. Mielenterveysongelmaisia asiakkaita on pilvin pimein, masennuksesta skitsofreniaan, ja töissä käyvät ihan normaalisti.
Näytätkö lakipykälän mikä näin sanoo?
Mitä työtä skitsofreenikko voi tehdä?
Varmaan paremmin palkattua kuin sinä. Miten idiootti olet? Et varmaan ainakaan kovin koulutettu tai työkokemusta hankkinut. =D
2 luku
Työnantajan velvollisuudet
10 §
Työntekijän suojelu
Jos työntekijälle suoritettu terveystarkastus osoittaa, että työntekijällä henkilökohtaisten terveydellisten ominaisuuksien takia on ilmeinen alttius saada työstä vaaraa terveydelleen, työntekijää ei saa käyttää tällaiseen työhön.
vaivat ja sairaudet. Jos niistä valehtelee, se on irtisanomisperuste. Itse olen työskennellyt 8 vuotta työterveyshuollossa ja ainoastaan kerran mun asiakas ei ole saanut sopivuuslausuntoa lääkäriltä ja silloinkin oli kyse fyysisestä työstä ja pahasta selkäviasta. Mielenterveysongelmaisia asiakkaita on pilvin pimein, masennuksesta skitsofreniaan, ja töissä käyvät ihan normaalisti.
Näytätkö lakipykälän mikä näin sanoo?
Eli jos jälkikäteen tulee ilmi, että työntekijällä on ollut jokin ominaisuus, joka olisi estänyt sopivuuslausunnonsaamisen, se on tylösuhteen purkamisperuste. Sanoin ensin väärin, että olisi irtisanomisperuste.
No eihän siitä tarvitse työnantajalle kertoa. Joten ei se sen puolesta liity työnsaatiin. Eläkkeelle pääsee sitten, jos toimivaa lääkitystä ei löydy etkä mitenkään voi olla töissä. Yleensä tuo hoituu lääkityksellä hyvin eikä lääkityksen alaisesta ihmisestä mitenkään huomaa, että hänellä ko. häriö olisi.
2 luku
Työnantajan velvollisuudet
10 §
Työntekijän suojeluJos työntekijälle suoritettu terveystarkastus osoittaa, että työntekijällä henkilökohtaisten terveydellisten ominaisuuksien takia on ilmeinen alttius saada työstä vaaraa terveydelleen, työntekijää ei saa käyttää tällaiseen työhön.
Näytätkö lakipykälän mikä näin sanoo?Eli jos jälkikäteen tulee ilmi, että työntekijällä on ollut jokin ominaisuus, joka olisi estänyt sopivuuslausunnonsaamisen, se on tylösuhteen purkamisperuste. Sanoin ensin väärin, että olisi irtisanomisperuste.
Edelleen, miksi kaksisuuntainen mielialanhäiriö olisi este?
Miksi se olisi sellainen että sen takia ei olisi sopiva työhön?
Koska se ei vaikuta työhön mitenkään, siitä ei myöskään tarvitse mainita.
EI myöskään tarvitse mainita kivuliaisista, runsaista kuukautisista.
Tai kondyloomasta, herpeksestä jne.
sil todettiin tuo häiriö jo siin 19 vuotiaana. ja hyvin oireiliki silloin. mut nyt lääkkeil hallinnassa ni miksi pitäs eläkkeelle ennen aikojaan mennä?
No eihän siitä tarvitse työnantajalle kertoa. Joten ei se sen puolesta liity työnsaatiin. Eläkkeelle pääsee sitten, jos toimivaa lääkitystä ei löydy etkä mitenkään voi olla töissä. Yleensä tuo hoituu lääkityksellä hyvin eikä lääkityksen alaisesta ihmisestä mitenkään huomaa, että hänellä ko. häriö olisi.
parantavasta vaikutuksesta. Itse asiassa en tunne yhtäkään mielenterveyspotilasta, joka olisi saanut pysyvää apua lääkkeistä.
Hän on koko ajan käynyt työterveyshuollossa. Hän ei ole kertonut sairaudestaan työpaikalla eikä lääkärikään ole sitä kertonut. Hän haluaa käydä töissä, että ei jää kotiin murehtimaan. Lääkityksen kanssa on ollut hakemista, mutta ehkä se oikea alkaa hahmottua.
ja diagnoosihan voidaan aina vaihtaakin, jos havaitaan, että sairautta yrittää teeskennellä saadakseen etuuksia.
Onko sulla ykkös- vai kakkostyypin kaksisuuntainen? Pelkällä kakkostyypillä et "pääse" eläkkeelle, ja ykköstyypinkin kanssa yleensä pitäis olla jo muutakin vaivaa jne.
Niille, jotka miettii miksi joku oikein tahtoo eläkkeelle on eräs psykiatri vastannut, että eihän terve ihminen tahdokaan. Eli jo tarve eläkkeelle pääsyyn oli sairauksia, tai ei, kertoo jotain :)
Itselläni on ykköstyypin kaksisuuntainen ja aika paljon fyysisiäkin vaivoja. Aiemmin olen ollut masennuksen takia s.lomilla paljonkin, jotka masennuslääkityksenkin takia ovat päätyneet maniaan. Maniassa taas en koe olevani sairas, vaikka todella olen.
Vasta viime vuoden vaihteessa sain bipodiagnoosin, kiitos lääkärin, joka osasi kysyä oikeita kysymyksiä. Lääkitys aloitettiin (Lito, Deprakine,
Ketipinor) ja näillä, sekä psykoedukaation tuomilla itsehoitovälineillä olo on kohentunut huomattavasti ja ruuhka päässä vähentynyt. Sitä ennen olin pitkään sekamuotoisessa jaksossa ja maniassa vaihdellen. Se oli raskasta.
Nyt olen siis ollut s.lomalla tällä diagnoosilla kohta vuoden. Haen juuri työkyvyttömyyseläkettä, joka on tietty alkuun kuntoutustuki, eikä se lopullinen. Lääkäri kirjoittaa todistuksen vuoteen 2014 asti.
MUTTA - en pidä eläkettä lopullisena, vaan toipumisaikana!
Eläkkeellä ei ole pakko olla, ottanette sen huomioon. Minulla on tulevaisuuteen liittyviä suunnitelmia ja todella tahdon töihin - kunhan toivun. Tällä hetkellä toimintakyky on vielä erittäin vajavaista, todella askelen varassa mennään. Sopeutuminen uuteen minään vie voimia myös. Koko historiani on saanut uusia merkityksiä ja moni outous saanut selityksensä. Minulla ei olisi varmaan edes yhtään lasta ilman manioita.
Päihteiden käyttö, so. dokaaminen, on manioiden myötä loppunut kokonaan. Kaveripiiri on pienentynyt, koska maniafrendit ovat jääneet pois. On ollut pakko irtisanoa ihmissuhteita, jotka ovat liittyneet vain tiettyihin sairausjaksoihin.
Aikaisemmin ei ollut unelmiakaan enää, koska kyky toteuttaa niitä oli nolla. Kaikki päättyi aina seinään, betoni on tullut tutuksi. Vakavassa masennuksessa taas ei ole edes ajatuksia. Olen kohta 50v., ja työeläkettä on kertynyt 79 euron edestä, joten se varmaan kertoo mihin olen pystynyt. Itseviha tästä kyvyttömyydestä on ollut huikea.
Nyt katson tulevaisuuteen toivorikkaana eläkkeen hakemisesta huolimatta. Olen alkanut omatoimisesti opiskelemaan, johon näytän nyt kykenevän, kun vastaanotettu tieto ei tule pirstaloituneena ja isona rönsynä, joka luo vaan uusia rönsyjä, päähäni. Aivoni ovat nykyään maltilliset ja näkevät miljoonien puiden sijasta kokonaisuuksia. Vaikka ikää onkin aion ottaa hukatut resurssit käyttöön. Toivon onnistuvani!
pitkäaikaistyöttömän, mielenterveysongelmista kärsivänä, ylipainoisen/alkoholiongelmaisen 35-vuotiaan työllistyvän?
Ilmaista nuorta työvoimaa pukkaa joka koulusta tuhansittain yrittäjille ja yhdistyksille ilmaiseksi orjatyövoimaksi, kuka hullu muka enää kellekään palkkaa maksaa.
Eikä sitä eläkettä kerry jos ei saa oikeaa palkkaa.
Mieluummin eläkkeellä kuin orjatyövoimana yrittäjien ja rikkaiden yhdistysten hyväksikäyttötyövoimana.
Harjoittelijan pesti loppuu tismalleen siihen kun harjoittelijasta valtiolta saatava tuki loppuu ja uusi harjoittelija/työelämään tutustuja tilalle.
Olette te aika hyväuskoisia jos luulette että joku tässä maassa vielä palkallaan rikastumaan pääsee, hyvä kun pysyy hengissä vaikka olisi korkeakoulutus.
Siis eläke pelkästään toimeentulon takia? Sehän on erehdyttämistä.
Mitä hitsiä muuten tuo " olette aika hyväuskoisia jos luulette että joku... tässä maassa vielä palkallaan rikastumaan pääsee" liittyi tähän aiheeseen, tai edelliseen viiskymppisen vastaukseen?
vajaakuntoisten työllisyyttä voisi parantaa kun täysin työkykyisiäkin on niin paljon työttöminä? Työllistäkää ensin ne "terveet" ja palataan asiaan sitten.
Nämä on näitä psykiatrien huuhaa sairauksia. Jos todetaan mielisairaus lääkitään psykiatrien toimesta kuoliaaksi. Kuolet 5-10 vuodessa. Eläkettä saattaa joku armelias lääkäri kirjoittaa.
Psykiatrinen järjestelmä on järjestelmällistä ihmisten murhaamista. Psykiatrisia mielisairauksia ei ole olemassa sairauksina ja niihin ei tarvitse lääkehoitoa.
http://seroquelwithdrawal.blogspot.fi/
Psykiatrit ovat puoskareita.