Naistenklinikan huoneet?
[color=green]kysyin jo tuolta vauva-puolelta, mutta onhan nitä kokeneita ja tietäviä täälläkin:)
tässä kun olen jutellut kaverien ja tuttujen kanssa, tuntuu että kaikki ovat menossa Kätilöopistolle synnyttämään, taitaa keväällä olla muutenkin aikamoinen kiire synnäreillä.
me ollaan ilmoitettu papereihin naistenklinikka (mm. tämä meitä lähempänä, jos jotain sattuu on superhoito hieressä yms. syyt), mutta nyt alkaa mietityttämään miksi " kaikki" menee kättärille - ilmeisesti haikaranpesätoiveen takia.
millaiset huoneet naistenklinikalla on? onko siellä perhehuoneita? montako naista samassa? muita kommentteja?
Kiitti,
Caddie, rv 24+6
Kommentit (7)
Mun valintaan vaikutti pelkästään se että se on lähempänä moottoritieta, joten matkan kotoa ajaa vartissa, ultriin aamuruuhkassa meni 45 min ja jos olisin naistenklinikalle aamuruuhkissa autolla menny nii tuskin olisin perillä vieläkään kun on niin keskellä keskustaa =)
Ei sen kummempaa syytä.
joo, lähinnä kiinnosti monenko hengen huoneet ovat. luulen että voisi olla aika kamalaa näin esikoisen synnyttäjänä joutua jonnekin päiväsalin reunaan..
C
Mä olen menossa synnyttämään Naistenklinikalle. Kyseessä on eka lapsi, joten kokemusta ei ole Naistenklinikasta eikä Kättäristä.
Olin pari viikkoa sitten NKL:n lapsivuodeosastolla tutustumiskäynnillä. Siellä sanottiin, että suurin osa huoneista on kahden hengen huoneita, pari neljän hengen huonettakin on, mutta niihiin laitetaan neljä vain siinä tapauksessa, että muuten ei mahdu. Lisäksi siellä on jokunen perhehuone.
Osaston toimintaa esiteltiin muutenkin ja pätevältä se vaikutti ja siellä tapaamat kätilöt tuntuivat fiksuilta ja asiansa osaavilta.
naistenklinikalla ja olin 4 hengen huoneessa osastolla 52. Meillä kyllä oli siellä huoneessa suihku vessan yhteydessä, mutta ilmeisesti suihkuja ei sitten kaikissa 4 hengen huoneissa ole?
Itseäni ei kyllä häirinnyt yhtään olla ko. huoneessa ehkä oli tuuria mutta kaikilla oli melko " hiljaiset" vauvat joten yöt sai nukuttua hyvin.
Hei,
Itse valitsin synnytyssairaalasi Naistenklinikan vaikka periaatteessa alueellisesti kuulun Jorvin piiriin. Minä myös arvostin huippuosaamista sekä sitä, että jos vauvalla on jotain hätää niin Lastenklinikkaan on lyhyt matka.
Tietääkseni normaalisti on Naistenklinikalla neljän hengen huoneet jos ei ole menossa perhehuoneeseen. Mutta itse jouduin kiireelliseen sektioon ja pääsin kahden hengen huoneeseen missä loppujen lopuksi oli huonetoveri vain muutamana yönä. Eli käsittääkseni sektioäidit saavat aina kahden hengen huoneen koska yleensä ovat kipeämpiä sekä huonommassa kunnossa.
Moikka vain!
Kuudetta kertaa olen menossa huhtikuussa Naistenklinikalle vaikka periaatteessa Jorviin kuuluisinkin. Huoneista ei ole valittamista, nehän ovat nykyisin oikein luksusmallisia jos vertaa esikoisen syntyessä -92 :o)
Olen ollut sekä 2 hlön että 4 hlön huoneessa, sektioista huolimatta. 4 hlön huoneessa on se hyvä puoli, että sellaisessa yleensä aina edes yksi äiti on suurinpiirtein samalla aaltopituudella ja juttua riittää. Olen kerran ollut 2 hlön huoneessa, jossa oli tylsää koska huonekaveri viihtyi omissa oloissaan koko ajan ;o) Vauva kuitenkin nukkuu suurimman osan aikaa eikä ihan koko ajan jaksa lueskellakaan tai nukkua itse.
Öiden kannalta minusta on sama minkäkokoisessa huoneessa olen. Voi olla, että isossa huoneessa kaikki ja kaikkien vauvat ovat hiljaista sorttia tai sitten pienessä se ainoa huonekaveri kuorsaa talo täristen tai hänen vauvansa onkin itkuinen yöt. Onneksi/toivottavasti siellä osastolla vietetään vain muutama päivä ja sitten pääsee kotiin univelkaa keräämään :o)
Mandi 19+4
Huoneet ovat ihan perus sairaalahuoneita. Huoneita on muutama perhehuone (joissa kaksi sänkyä, lavuaari, vauvanhoitopöytä, pari tuolia), neljän hengen huone jossa neljä sänkyä äideille+ vauvojen sängyt tulevat siihen viereen, lavuaari, vessa (ei suihkua) alasuihkun kanssa, vauvanhoitopöytä josta löytyy myös vaatteita. Käsittääkseni siellä on myös kahden hengen huoneita. Tuurista on paljolti kiinni, mihin huoneeseen pääsee ja varsinkin keväällä kun on ruuhkaa. Ekalla kerralla synnytin joulukuussa ja tilaa oli varsin hyvin; 2 äitiä neljän hengen huoneessa. Toisella kerralla synnytin huhtikuussa ja olin viimeinen synnyttäjä joka sai huonepaikan neljän hengen huoneesta. Seuraava joutui päiväsaliin.
Minulle henk.koht. ei ole mitään väliä, minkälaisia huoneita on tarjolla, kun vaa' assa painaa kuitenkin huippuosaaminen ja sijainti sekä se, että itsellä on turvallinen olla. Lisäksi kohdalleni on sattunut hyvät kätilöt aina, joiden kanssa on ollut mukava olla. Eihän tuo sairaalajakso ole kuitenkaan kuin yleensä muutamia päiviä, joten siinä mielessäkään en turvallisuuden tunteesta tinkisi huoneiden ulkonäön vuoksi.
Pikkis rv 22+0