Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joogaajat! Ohjaajani epätavallinen käytäntö?

Vierailija
06.09.2012 |

Aloitin uusilla astangajoogatunneilla, ja alkuun(kin) rentoudumme selinmakuulla. Tuolloin ohjaaja kulkee välissämme ja hokee "iskusanoja", kuten harmony, expansion of consciousness, healing jne (tunti on siis englanninkielinen). Minusta näyttää, että sanomansa hän jotenkin arpoo paperilapultaan ketjussa riippuvan sormuksen avulla...? Vai laskeeko hän vain sormusheilurilla hengityksen rytmiä...?

Oletteko tällaista nähneet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä minä tuon hänen erikoisen metodinsa aikana rentoudun hyvinkin. Ekalla tunnilla olin tietysti ihmeissäni, kunen tiennyt mitä on tulossa.

Tuo paheista luopuminen tosiaan käy mielessä joka tunnin jälkeen hyvän olon puuskassa, mutta en taida olla vieläihan niin sitoutunut ja vahva....

Ap

Vierailija
2/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moinen ei todellakaan kuulu astangaan. Olet mitä ilmeisemmin jossain huuhaa 'joogassa'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin harrastanut muualla, ja tuota alkua lukuunottamatta opettaja on kyllä paras, mitä minulla on ollut. Tai en tiedä, huonontaako tuo alkukaan häntä, on vain vähän omituinen tapa. Muu harjoituksen kulku on kyllä ihan Sri Patthabi Joisia seuraten, ja vaatimustaso on kova.

En kehtaisi kertoa/linkittää koulua, kun taidan olla tämän pikkukylän (ei Suomessa) ainoa suomalainen tuon koulun tunneilla kävijä, ja nyt saattaisin kärähtää tutuille, että vauvapalstailen...

ap

Vierailija
4/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yks astanga-ämmä urputti joka tunnilla, että joogan aloitettuaan on "itsestään selvää" että liha, alkoholi ja kahvi jää pois ruokavaliosta... Läpäläpä. Se, että joku on joogannut KAUAN ei tarkoita että on hyvä ohjaaja. Jos tuntuu oudolta, vaihda ryhmää, joogaohjaajaan pitää voida luottaa tai liikkeiden tekeminen on henkisesti raskasta ajan mittaan... Et pysty rentoutumaan...

Vierailija
5/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka lähtöön, joskus olen lopettanut jollakin tunnilla käynnin kun ohjaaja ärsyttää niin paljon. Onneksi täälläpäin on valinnanvaraa.

Olen nyt vuoden ajan joogannut hyvin aktiivisesti ja huomannut että alkoholi on jäänyt kokonaan pois, lihaa en syönyt ennen mutta kalakaan ei enää oikein maistu. johtuneeko joogasta, en tiedä, mutta ei haittaa ollenkaan.

Vierailija
6/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ohjaajat ole hokeneet mitään, neuvoneet vain asennot ja korjanneet tarvittaessa.

Vierailija
7/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole koskaan nähnyt tuollaista menetelmää, vaikka olen harrastanut astangaa ja muita joogalajeja monessa koulussa vuosien ajan.

En usko että loppurentoutuksessa lasketaan hengityksen rytmiä, mediaatiossa kylläkin, mutta sitä ei tehdä loppurentoutuksen aikana.

Vierailija
8/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä olikin siis kyse alkurentoutumisesta, meillä se on yleensä tehty istuma-asennossa ja tosiaan jokainen hengittää ihan oman rytmin mukaan. Ihan jännältä kuulostaa kyllä.

Vierailija
9/9 |
06.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietin, mahtaako olla yleinenkin juttu. Ja siis joo, tunnin alussa näin.

Mutta joo, tykkään kyllä tunneista, ja ohjaaja on 1960-luvulla joogan aloittanut nainen, joten kai voin luottaa olevani "hyvissä käsissä".

ap