Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko rakentaneet talon? Millaisen?

Vierailija
05.09.2012 |

Oliko jokin pakettiratkaisu, mikä? Minne rakensitte? Teetittekö vai rakensitteko itse? Neliöt? Kerrokset? Hinta? Hyvät puolet / huonot puolet? Muuta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan samanlainen kysely, etsi se käsiisi.

Vierailija
2/5 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on puuverhoiltu 1,5-kerroksinen perinteinen malli. Kannustalon paketti ostettiin, rakennusfirma tuli pystyttämään seinät ja katon. Siitä eteenpäin rakensi meidän palkkaamat kirvesmiehet ja itse oltiin kokopäiväisesti mukana auttamassa: Minä olin porukan huoltaja ja valitsin materiaalit, mies oli "hankintapäällikkö" eli kävi muutaman kerran viikossa ostamassa tarvittavaa kamaa. Muun ajan mies pyöri rakennuksella organisoimassa, siivoilemassa, vähän apumiehenäkin ehti toimia.

Kotiin maalle rakennettiin uusi talo 250 neliötä. Hinnaksi tuli talolle kaikkinensa aika pyöreät 300 000. Tuon lisäksi vielä ulkorakennus ja infrastruktuuri teki meillä n. 50 000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme rakentaneet ns. pitkästä tavarasta, 1-tasoisen puutalon, 149m²4h+k+s ja lisäksi toisen rakennuksen jossa 50m² 1h+avokeittiö+kph+vh sekä 80m² lämminautotalli/varasto.Materiaali- tarvikekustannukset ja sähkötyöt karvan alle 150.000,-e.Mies yksin issekseen nakerrellut, isäni oli hanttimiehenä. Käytti neljän vuoden aikana kaikki mahdollisen vapaa-aikansa ja lomansa. Molemmat rakennukset onnistuivat hyvin ja ovat käytettävyydeltään huippu juttu.

Vierasta työvoimaa tarvittiin ainoastaan sähkötöiden sekä uunin muurauksen verran. Talossa on puilla lämmitettävä leivinuuni ja sauna sekä sähköllä lattialämmitys sekä lämpöpumppu. Materiaalit ovat peruskauraa, lattiat laminaattia, keittiö korkeakiiltoista laakaovea, koneet Miehleä rosteripinnoin. Olemme tyytyväisiä vuoden käytön jälkeen. Ja kyllä, olen ylpeä miehestäni joka venyi upeean suoritukseen. Saimme viihtyisän kodin todella edullisesti.

Vierailija
4/5 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jokin pakettiratkaisu, mikä?

- eka suunniteltiin täysin itse, elementit teetettiin "pakettitehtaalla". Toisessa piirustukset viimeisteli arkkari kun oli vaikea kalliotontti. Kivitalo, ei paketti

Minne rakensitte?

- PK kehykseen molemmat samalle kylälle

Teetittekö vai rakensitteko itse?

- 1. talolla 99% rakennettiin itse, toisessa ehkä 50% (rungon muurasi ammattilainen)

Neliöt?

- 1. 162m2, 2. 235m2

Kerrokset?

- 1. 2-taso, 2. 2-taso + 2 krs

Hinta?

- jaa-a... eka maksoi ilman tonttia 180k€ ja toinen lähes 500k€

Hyvät puolet / huonot puolet? Muuta?

- huonoja puolia ei ole ollut kummassakaan - itselle suunniteltu ilman virheitä ja hukkatiloja = täydellinen.

Vierailija
5/5 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vuonna 2010 rakennettiin, ja talon tekeminen kesti vuoden. Siinä oli kyllä sitten välejä, ettei tapahtunut talon osalta mitään, kun tehtiin muuta. Ja kirvesmiehillä oli syyslomaa, kuukauden joululoma, kevätlomaa sitäkin kuukausi ja myöhemmin keväällä vielä vähän lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme