Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastani kiusataan päiväkodissa. Hoitajat ei reagoi

Vierailija
05.09.2012 |

koska lapseni kuulemma kestää sen...???

Oikeuttaako se muka lapseni kiusaamisen?

5 vuotias tyttöni leikkii päiväkodissa ainoastaan poikien kanssa.

Poikien keskuudessa on suosittu ja pojat oikein kilpailevat siitä, kuka saa tyttöni kanssa leikkiä.

Tytöt taas haukkuu ja tönii jatkuvasti.

Olen useasti puhunut hoitajien kanssa tästä ja he sanovat että ei heidän tarvitse puuttua asiaan, koska tyttöni kyllä kestää kiusaamisen.

Päiväkodinjohtaja oli kovin hiljainen kun hänelle asiasta ilmoitin ja luulen, että hän ei asialle mitään tee. Hymähteli vain ja hymyili.

Toki tyttäreni on itsevarma ja ns. kova luonteinen ja ymmärtää, että kiusaaminen ei johdu hänestä vaan niistä kiusaajista.

Mutta ei silti kenenkään tarvitsisi tuolaista kokea.

Lasta ei pelota mennä päiväkotiin ja menee sine ihan mielellään, mutta kotona aina kertoo, että on surullinen kun tytöt kiusaa.

Mihinvoin valittaa, jos päiväkodin johtaja ei tee mitään?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylä on pieni, joten päiväkotikin on pieni.

Ainoastaan 2 ryhmää ja ryhmät ulkoilevat eri puolilla päiväkotia. Aidatut piha-aueet.

Itse olen töissä, joten lapsi olio vietävä muutamaksi tunnksi hoitoon.

12 alkaa palaveri johon minun pitäisi olla nyt valmistautumassa.

Eli siis kunnan päivätoimen johtajalle ilmoitus?

Vierailija
22/25 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinun lastasi haukutaan ja tönitään niin että on täynnä mustelmia ja kuhmuja??

viihdy tyttösi seurassa ja epäilen että kyse on tyttösi käytöksestä heitä kohtaan.

Parempi että lapsesi leikkii poikien kanssa eikä väkisin änkeä tyttöjen leikkeihin jos seurauksena on aina konflikti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkai halua että lapsesi on päiväkodissa jossa kiusaamista katsotaan läpi sormien, mitä muuta katsotaan läpi sormien? On todella tärkeää että lapsella on ystäviä päiväkodissa ja hän tuntee kuuluvansa joukkoon. Jos kiusaaminen alkaa päiväkodissa se voi jatkua koulussa ja lapsi syrjäytyy...lapsi ei kestä kiusaamista vaikka hoitajat niin sanoisi. Jos kiusaaminen ei lopu, vaihda päiväkotia.

Vierailija
24/25 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkaa nämä poika jutut kaikkia tyttöjä vielä enemmän kiinostaa ja sit jos yks tyttö on poikien keskuudessa suositumpi kuin muut.

Sun täytyy tosissaan saada se kiusaaminen jotenkin kuriin siellä päiväkodissa! :(

Se on jotain niin sairasta toimintaa ja myöskin niin väärin. Sillä voi olla kauas kantoiset seuraukset jos elämä menee sen takia pilalle (oma hyvinvointi) !!

Jos et muuta keksi niin yritä lapsi ottaa sitten vaikka päiväkodista pois!!

Mut ensisijasesti mitä pitäs saada aikaan niin tosiaan se päiväkodin henkilökunta heräämään siihen kiusaamiseen ja sitten järjestämään vaikka yhteiskeskustelu siellä päiväkodissa jossa mukaan lukien on myös omat vanhemmat. Tuossa iässä yleensä tälläinen vanhemmat, ope ja lapset keskustelu saa kiusaamisen ainakin loppumaan kun keskustellaan sit kanssa jämäkästi niistä asioista! Ja jos tunnet henkilökohtaisesti näitä kiusaajalasten vanhempia, niin kutsuppa heidät vaikka teille syömään ja voitte kodinkin puolessa selvittää nämä asiat.

Pärjäämisiä teidän tytöllenne! :)

Vierailija
25/25 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki leikeistäkin tulee välilä mustelmia, mutta kyllä tyttöni osaa kertoa, mistä mustelmat tulee. Viime viikolla oli hirveä kuhmu takaraivossa kun eräs tyttö tönäisi lastani ulkorappusilla. Maanantaina oli revitty hiuksia.. ap

Oma poikani joutuu välillä kokemaan samanlaista päiväkodissa, mutta toisilta pojilta. Olen sanonut asiasta henkilökunnalle. Mitään muutosta ei tapahtunut joten lopulta laitoin viestiä asiasta päiväkodinjohtajalle ja sen jälkeen hänen johtajalleen (hki:n tiedot löytyy netistä). Jos ei vieläkään muutosta tapahdu voit tehdä asiasta poliisille tutkintapyynnön. Henkilökunta, viime kädessa päiväkodinjohtaja, on velvollinen huolehtimaan siitä että kukaan lapsista ei joudu kokemaan päiväkotipäivän aikana väkivaltaa. Opeta myös että lapsesi menee heti joka asiasta kertomaan päiväkodin henkilökunnalle ja sinulle heti kun tulet hakemaan.