Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

60-LUVUN Esikot : VKO-49

28.11.2005 |

Huomenta esikot !!!

Aattelin kirjoittaa ennenkuin lähden töihin. Täällä kaikki ok. Mutta lauantaina alkoi tuolla a-päässä tuntumaan kirvelyä ja kutinaa ja mietinkin, että näinkö sitä olen saannut jonkinlaisen tulehduksen vai johtuuko runsaasta v.vuodosta. Otan asian puheeksi keskiviikkona, kun menen lääkäriin. Ja maanantai-sunnuntai yönä oli oikein kunnon vihlaisuja ja pistokipuja alavatsalla ja hieman ylempänäkin ... Jouduin ottamaan panadolin ja nousemaan ylös muutamaan otteeseen. Joten väsynneenä täällä kirjoitan. Ja mielikin on ollut todella hankala ... Pelkäksi kädenväännöksi mennyt koko viikonloppu ' mies parka '

Cindi olipa kiva lukea kuulumiset ! Kiitos onnitteluistasi ja onnittelut edelleen sille suunnalla. Miehesi luonne-analyysi oli kuin omani :) Välillä mietinkin, että miten tälläinen tiukkapipo impulsiivinen öykkäri pärjää äitinä .. Olen luonteeltani super-ylihuolehtivainen ja kärsin suunnattomasti jos jokin asia menee pieleen tai ei ota onnistuakseen.

Mitäs meidän toiset esikko-tyttöset, missä piilottelette ?

Kaikille hyvää alkavaa viikkoa ja tärppi onnea trattikselle !!! Ja teti valmistuu tulevaan ? Oletko teti kokeillut greippimehu-foolihapot, b-vitamiinit, noni juomaa yms .. raskautumiseen, entäs trattis ? Oma Gyneni sanoi, että liiallista kahvinkittaamistakin kannattaa välttää koska edesauttaa keskenmenoja ja kiinnittyminen sattaa epäonnistua.

t. emmi rv-7+3

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan taas verkon äärellä. Kotiin tulee viikonlopuksi konekin aina raahattua mutta harvemmin availen koko toosaa, kun päivät pitkä muutenkin tätä tuijottelee.

Mulla nipisteli eilen taas vatsasta ja rinnat on taas ollut kipeät. Tänä aamuna oli tosi kipeät nännit, minäkin olen noita nystyröitä ollut huomaavinani. Tai sitten sitä vain tutkii muka tarkemmin... Ja satunnaiset yökkäilyt jatkuu.

Olipa kaunista viikonloppuna, laittettiin jouluvalot ja eilen poltettiin kynttilälyhtyjäkin pihalla. Oltiin lauantai-iltana pikkujouluissa veljen luona ja kerrottiin sitten miksi olen kuskina. Olivat tietysti kovasti iloisia. Oli ihan mielenkiintoinen kokemus olla kuskina kerrankin...Ja sunnuntaina aamulla ei mitään krapulaa, toisin kuin mies kärsi vähän snapsien jäljiltä. Vein koiran ulos aamulenkille (oli aivan ihanaa ulkona) ja tein vähän lumitöitäkin pihalla kun mies laitteli aamiaista. Melkeinpä puhkuin tarmoa ja pääsinkin piikittelemään miestä kun itsellä oli hyvä olo ja toinen reppana kärsi lievästä dagen efteristä.

Cindille terkkuja, oli kiva kuulla kuulumisia!

Vierailija
2/31 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli tosiaan mukava kuulla cindin kuulumiset, hyvää oloa vaan niin äidille kuin tyttärellekin! käypä taas kertomassa kuulumisia kun kerkeät.

viikonloppu meni; oli niin jouluista ja valoisaa. tänään sitten taas täällä loskan keskellä. vähän käynnistysvaikeuksia oli aamupäivällä ja iltapäivä meneekin kokouksissa.

viime kierroilta on greippimehut jäänneet (sitä kun ei meidän lähikaupasta saa, enkä ole muistanut sitten viikonloppuostoksilla ostaa). beroccaa syön säännöllisesti ja siinähän on foolihappoja sun muita. e-vitamiinia silloin tällöin. kahvinjuonti on melko minimaalista muutenkin nykyään. kohta onkin tämän kierron " tehtävät" suoritettu, ja sitten muutamama viikko taas odottelua.

ja kertokaa vaan oireistanne, minua ei ainakaan laisinkaan haittaa. sitä varten täällä ollaan! ja toivottvasti pysytte seuranamme vielä, muuten tulee tosi hiljaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on surkea ilma, ja pimeää. Aamulla piti kaksi kertaa taas herätyskelloa pistää 5 lisäminuuttia eteenpäin kun oli niin vaikeaa herätä sieltä lämpimän peiton alta...

Emmi, tulipa mieleen tuo kutina että jospa sinulle on hiiva iskenyt, se kai tulee aika helposti raskauden aikana. Mutta huomennahan sinulla on se lääkäri joten sitten kuullaan lisää.

Mulla oli aamulla vähän huono olo, myös aamiaisen jälkeen mutta kyllä tämä tästä taas. Odottelen jo viikonloppua kun suunnitelmissa olla myös maanantai vapalla, sitten olisi ihana 4 päivän miniloma. Perjantaina menenkin parin tyttökaverin kanssa syömään keskustaan. Ei tarvitse onneksi keksiä kummempaa syytä autoilulle kuin logistiset seikat ja lauantain herätykset, mutta toisaalta tekisi hirveästi mieli kertoa iloinen uutinen. Toisaalta ehkä haluan vielä pitää salassa. No onneksi on aikaa miettiä perjantaihin asti.

Mukavaa päivää kaikille.

Sonjaemma rv 5+5

Vierailija
4/31 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmaata on, eipä ole viikonlopun lumista juurikaan mitään jäljellä. ostin eilen valoja pihalle, josko tänään saisi laitettua, yhden paketin vaan, ei mitään ylenpalttista, mutta kuitenkin.

kp 15 (tai 16 vähän laskuista riippuen) ja tämän kuun hommat suoritettu (voi tätä romantiikan paloa...)

lauantaina suunnistan myös minä keskustan rientoihin, mutta sonjaemma taisi olla liikkellä perjantaina. pitäisi vielä kiva ruokapaikka keksiä. kertomisessa voi varmaan luottaa ihan omiin fiiliksiin, kyllähän sitä sitten kertoo jos siltä tuntuu.

mihinköhän sitä on taas tämän aamupäivän taas käyttänyt, pitäis varmaan tehostua.

Vierailija
5/31 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan elossa vaikka tuo synkeä ja loskainen ilma hieman vetää laiskan puoleiseksi. Viikon loppu meni töissä ja olen saanut käyntiin tämän uuden viikonkin vaikka hieman on pitänyt tsempata. Täytynee minun kokeilla sitä greippimehua kun en ole aiemmin kokeillut. Ei kai muutenkaan vitamiinit olisi pahitteeksi kun on näin nuhruinen:)

Mukava oli kuulla Cindin uutisia ja onnea vaan sinne kotiin kaikille.

Niin Sonjaemma ja Emmi kertoilkaa vaan oireistanne ei minuakaan se haittaa. Niin kuin Trattis sanoi tuossa edellä että kovin käy muuten hiljaiseksi täällä, joten kertoilkaa vaan on mukava kuulla missä mennään ja sitten jos omalle kohdalle satuu niin on jo jotain mihin vertaa.

Meillä ollaan lähdetty yritykseen ja tosiaan taidankin käydä sitä greippimehua tueksi. Olen aiemminkin tästä painostani puhunut mutta nyt on taas sellainen tuntuma että olisi aika katsastaa josko sitä saisi muutaman kilon puotettua. Niin mutta kun on joulu tulossa ja kaikki herkut siinä sivussa suklaa...... se vastustamaton herkku ja siitäkös minun painoni tykkää.

Mukavaa viikkoa kaikille esikoille!

Vierailija
6/31 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minähän tilasin ensimmäisen neuvola-ajankin, on sitten kolmen viikon päästä. Eilen tuli postissa neuvolasta infopaketti, mukana lomaketta mitä pitää täytellä etukäteen, ruokaohjeita ja listaa kielletyistä ruoka-aineista. Ultra pitäisi varata klinikalle ensin tuonne ensi viikon loppuun tai seuraavan alkuun.

Töissä on muuten ihan mukava ajatella tätä salaisuutta varsinkin silloin kun hommat meinaa nyppiä. Huvitan itseäni etukäteen ajattelemalla sitä hetkeä kun pudotan tämän pommin. Melkein kaikki lähimmät kollegat kun ovat suunnilleen neljänkympin tienoilla ja jo perheellisiä. Ei edes kukaan varmaan ole ajatelleet että tästä tiimistä joku vielä perhettä alkaa perustamaan. Ja kun vielä miesvaltaista niin ne ei edes varmaan pahemmin tule ajatelleeksi tuollaisia asioita.

Vierailija
7/31 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys esikkoiset !

Täällä vietetään vapaa päivää ja se taitaa mennä pesutuvassa huhkiessa, ruokaa laittaessa ja ja ja .. siivotessa, voihan pahka. Olen ollut väsynnyt, nuhainen ja ärtyisä ... Ja tätä tämä alku vissiin tulee olemaan. Huomenna taas iltavuoro ja vasta torstai aamuna pääsen kertomaan Gynellä käymisestäni. Mutta toivotaan, että kaikki hyvin. Ei siis ihmeempiä tälläkään suunnalla.

Sonjaemma minä en ole saannut pakettia neuvolasta, mutta tämä Vantaahan on tunnetusti erilainen kuin Espoo jos verrataan terveyspalveluja ja muutenkin oikein rupukylä !!! No eihän sitä tiedä vaikka ko. lomakkeet ja tiedotteet vielä tulisivatkin. Hope so.

Oletko huomannut että tämä raskaus olisi vaikuttanut mielialaasi?

Teti osta ihmeessä sitä greippimehua ja miksei sitä voisi kokeilla noita muitakin vaihtoehtoja .. Minullakin on kokemusta ylikiloista, nyt huokaisen helpotuksesta koska ylikiloja ei ole. Painoin eroni aikoihin 75 kg ja kun en ole pitkäkään kuin 163cm niin aika tanakkahan sitä olin. Olen laihtunut 5v aikana hiukka yli 20kg, mutta nyt on tullut muutama kilo lisää... Toivottavasti ei kauheasti tuo paino tule nousemaan, että pysyisi norm. lukemissa. Teti tarkka ruokavalio ja liikunta auttoivat ja ' karkkilakko '

Trattis- ei kannata ajatella, että ' vauvaa tehdään ' silloin se tuntuukin kauhealta. Me ei kovasti ajateltu, vaikka tikutinkin sitä ovista, mutta tuntui että kammarin puolella oli aina vipinää olipa sitten ovis tai ei .. Ja onneksi niin koska viimoisin ovikseni olikin ollut todella aikaisin tod.näk. jo kp 10 aikoihin. Yritin siis sanoa, että hommasta lähtee hauskuus pois jos siitä tulee liiaksi suorittamista.

Ai niin ja vielä .. Kävin katselemassa odotus-puolella 60-lukulaisten pinkkaa ja sonjaemma oli jo siellä mukana, minäkin taidan liittyä siihen porukkaan :) Mutta en halua vielä esikoitakaan hylätä ..

Trattis millä viikoilla sinulla on ollut ne km:t? ( anteeksi että kyselen ..)

Hyvää päivää kaikille

t. emmi rv-7+4

Vierailija
8/31 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on taas motivaatio hukassa kun pompin täällä vähän väliä. En tiedä johtuuko raskaudesta vai muuten vain tästä projektista kun tuntuu että on pinna kireällä tai siis helposti hermostun. Viime lauantaina kyllä räjähdin ihan kummasta asiasta eli kun eteisen kaapin peiliovet juuttui takana olevaan kenkäläjään kiinni, siinä lensi kenkää ja takkia ja mies katseli ihmeissään ;).

Painon kanssa on kamppailtu täälläkin. Mulla on ollut ongelmana tuo jojoilu. Eron jälkeen laihduin aikanaan ihan itsestään, mutta nyt on taas tulleet kilot takaisin. Viikonloppujen " wining and dining" kostautuneet, meillä kun on miehen kanssa tapana kokata hyvin viikonloppuna ja viinit ruuan kanssa.

Onpas kumma kun ei Vantaalla laittaneet mitään infoa neuvolasta. Luulisi että olisi sama tapa toimia joka paikassa mutta ei ilmeisesti ole.

Täytyy kyllä myöntää että kyllähän mekin vauvaa " tehtiin" ja usein tuntui että romantiikka kaukana. Vaikka kuinka muka ajatteli että ei saisi ajatella niin ei sille mitään voinut...

Vierailija
9/31 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä että turhaa tekemistä pitää välttää, mutta kyllähän sitä haluaa optimoida mahdollisuuksia tietyn viikon ajan. ja olimme sitten molemmat valmiita uhrauksiin hyvän asian puolesta, heh....

joskus on päämäärä tärkeämpi kuin itse matka, vai miten se nyt meneekään.

eipä kyllä täälläkään mitään neuvolasta tullut ennen käyntiä, joten varmaankin vaihtelee käytännöt. antoivat sitten siellä matskut jne.

km:t olivat tai siis havaittiin eka oisko ollu viikolla 11 (ja kasvu pysähtynt jo pari viikkoa aikasemmin), toisessa vähän päälle vko 8, jolloin menin yksityiseen ultraan.

Vierailija
10/31 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopas joo .. Ihanaa että sonjaemmallakin on räjähdysvaara :) Tänään olen yrittänyt olla iisimmin, mutta vähän väliä tulee kiukunpuuskia ja haluaisi vain ' kiukutella '

Voi kiesus trattis, mitä ne lääkärit sanoivat syyksi noille km:lle ? Kyllä raskaus on eriskummallista aikaa, pitäisi olla iloinen ja onnellinen, kun odottaa vauvaa, mutta toisaalta ilo ja onnellisuus on kateissa, kun koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää ... Huomen aamuna Gyne .. Ja arvatkaa jännittääkö ?

Vielä siitä yrittämisestä, onhan olemassa yrittämistä ja ' YRITTÄMISTÄ '

Ja jokaisella on oikeus yrittää niin paljon kuin sielu sietää, halusin selventää etten loukkaa kenenkään tunteita !!!!!!

Ja sonjaemman neuvolaa jännitän :) Miksikö ? Koska siellähän saattaa olla 2 vauvelia ...

Hyviä vointeja kaikille

t. emmi

Vierailija
11/31 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän jälkeen ollaan taas viikossa jo voiton puolella. Perjantaina varmaan vasta näkee voiko rauhassa lomailla maanantain, tuo tiistai nyt kun on vain Suomessa vapaapäivä.

Nyt mennään jo rv 5+6 ja huomenna saa aloittaa uuden viikon. Sitten lääkärikäynnillhän se sitten tarkentuu mutta mennään nyt tuon mukaan. Illalla nukkumaan mentyä sattui nänneihin tosi kipeästi, oikein kivisti. Muutenkin tuntuu että ne vähäiset oireet on voimakkaammat iltaisin. No sehän sopii kyllä, ei sen puoleen. Tosin eilen ja tänään on aamulla ollut hieman huono olo vaikka on syönytkin aamiaisen, piti taas autolle kävellessä hengittää syvään kun yökkäytteli.

Jaaha, ei kai tässä auta kuin alkaa taas hommiin...

Pitäisi keksiä joululahja toiveitakin, muille kyllä aina jotain lahjoja keksii mutta itselle on niin vaikea miettiä. Avoanoppikin kyseli jo meidän toiveita, taidan pyytää jotain sukkia tai muuta tarpeellista ja helppoa...

Vierailija
12/31 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä mennyt aamu ukkosen paukkuessa ja valtavat salamat! eipä siitä ilmastonlämpenemisestä ihan turhaan puhuta...

noista keskenmenoista; eipä niihin kummempia syitä annettu. niinhän se vaan on että niitä sattuu ja se on ihan luonnollista luonnonvalintaa. niin ikävältä ja turhauttavalta kun se kuulostaakin silloin kun sitä elää. sen vuoksi periaatteessa testitkin olisi hyvä tehdä vasta kun on viikon myöhässä (myönnän toki myös itse tästä lipsuneeni, ja nyt kun pitää testata että tietää lopettaa luget), ettei turhan aikasin eläydy asiaan. mutta helpommin sanottu kun tehty.

mutta mukavampiin asioihin. emmille hyvää gynekäyntiä, kannattaa kerrata ne suvun sairaudet, niitä kun kysytään ainakin...

ja kohta saadaan myös sonjaemman ultrauutiset!

nyt aamukahville (tai oikeasti teelle, mutta " nyt aamuteelle" kuulostaa jotenkin oudolta...)

Vierailija
13/31 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas,

Täällä voidaan hyvin, jos ei oteta huomioon tätä jännitystä. Oikein masusta karmii kun ajattelen Gynelle menoa .. Voi kun kaikki olisi hyvin, mutta jotenkin olen alkanut epäilemään tätä kaikkea, kun noita oireitakaan ei liiakasi ole, no nyt ainakin toiset kuukautiset jo pois, joten jotakin siellä on ... Ei tullut eilenkään neuvolan info-pakettia ja jotenkin harmittaa, että ihmiset ovat näinkin eriarvoisessa asemassa vaikka suomessa asutaan, mutta kait tämä Vantaa aina vain säästää ja kaventaa sosiaali- ja terveyspalvelu menoja.

Sonjaemma minulla on loppunut se sellainen kuvotuksenkin tunne, mitä oli iltaisin .. Ainoat oireet ovat v.vuoto ja tämä jatkuva nuha/tukkoisuus, muuten ei juurikaan mitään, pääkään ei ole ollut kipeä !!! En minäkään valita, jos ei oireita ole, vain kun saisi varmuuden, ETTÄ Vauvelilla on kaikki hyvin.

Yritän komentoida Gynellä käyntiä kun tulen kotiin, mutta jos ei ole aikaa niin sitten palaan asiaan huomenissa.

t.emmi rv-7+5

Vierailija
14/31 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys, täällä vietellään vapaapäivää kun taas lauantaina töissä. Ei kyllä tuo vuorotyö yhtään houkuta varsinkaan sitten jos tässä nyt vauvelin saa aikaan niin varsinkaan sitten. Mitenkäs Emmi kun tunnut sinäkin iltavuoroja tekevän, tykkäätkö? Lykkyä sinne gynelle menoon ja toivotaan et kaikki kunnossa.

Täällä elellään nyt kp9 ja toiveissa taas....

Tuosta tekemisestä ja yrittämisestä, olen yrittänyt meidän kohdalla välttää sitä sellaista väkisin yrittämistä. Jotenkin on helpompaa kun ei ihan tiedä sitä ovista niin ei tule sen kanssa paineita että nyt pitäisi. Meillä ennemmänkin olen huomannut miehellä paineita jos oikein mainitaan asiasta että nyt olis niinku se hetki. Minä vähän niikuin " salaa" vihjaan ihan muuta kuin sitä että hetki käsillä, naisellista oveluutta:)

Taidan täässä lähteä kaupungille vähän jouluostoksille ja ostaa loput lahjat niin ei tarvitse niitä enää miettiä. Olen ne kyllä kaikki miettinyt eli ei muuta kuin ostamaan ne:)

Mukavaa keskiviikkoa!

Vierailija
15/31 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tuli tehtyä se Gynen reissu ja olisihan se pitännyt arvata, että minä olisinkin ollut liian onnellinen, jos olisin raskaana. Koitan selittää lääkärin kommentointia.

Ultrattiin ja sikiötä ei näkynnyt. Uskoi, että olisi ollut km silloin muutama viikko sitten, kun oli runsaampaa vuotoa, mutta ei poissulkenut myöskään mahd. kohdun ulkopuolista raskautta. Kohtu oli turpea, kuten hän sanoi, siellä oli nestekertymiä, jotka viittasivat raskauteen. Määräsi minut täksi päiväksi kotiin sairastamaan (?) ja heti huomen aamulla naikkarille parempiin tutkimuksiin, jos hyvin käy pääsen kotiin samana päivänä, mutta jos oikein huonosti käy niin kaavitaan. Huomasi myöskin v.vuotoa ja sanoi sen olevan kokkaremaista ja määräsi siihen dalacin emätinvoidetta heti seuraavien kukautisten jälkeen.(sanoi tuonkin olevan raskaudesta johtuva vaiva)

Tälläisissa tunnelmissa täällä ja arvatkaa onko itku herkässä, vaikka tästä lapsestahan luovuin jo muutama viikko sitten, mutta rakkaus ja toivo säilyivät tähän aamuun saakka.

Joten taas ovistikuttelu kunniaan ja toivottavasti tärppää pian !

Nyt jännätään sonjaemmaa ja toivotaan hänelle ja masuasukille kaikkea hyvää koko 8 kuukauden ajaksi.

t. emmi (kp ? ) ps) koko ajan toivon, että se Gynen ultra ei olisi ollut hyvä ja sieltä löytyisikin vauva huomenna kun ultrataan kunnon laitteella !!! Nyyh-

Vierailija
16/31 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kuinka ikäviä uutisia, että pitikin mennä näin. olen todella pahoillani, vaikea keksiä mitään lohduttavaa. toivottavasti huomenna kaikki sujuu hyvin, tai niin hyvin kuin voi. paljon haleja ja voimia sinulle!

Vierailija
17/31 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi, paljon halauksia ja voimia sinulle ja myös miehellesi! Naikkarilla sinun pitäisi ainakin olla hyvissä käsissä, vaikka ikävissä merkeissä sinne joudutkin. Toivotaan että kaikki menee hyvin, siis tilanteeseen nähden.

Vierailija
18/31 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi virtuaali halaus ja toivotaan että kaikki menee hyvin tästä eteenpäin. Voimia sinulle ja miehellesi.

Vierailija
19/31 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin että kohta on jo viikonloppu... Ja tietysti Emmille toivotaan hyvää hoitoa ja tukea siellä NKLllä tänään.

Vierailija
20/31 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ja lämmin vauvantuoksuinen halaus! Toivottavasti tosiaan, alkio olisi joko ollut pienempi niin, ettei se vielä näkynyt tuon gynen ultralla tai, että ultralaite olisi ollut niin vanha bd

Tuosta kaupunki/neuvola-vertailusta... Hgissä ei tullut mitään infopakettia etukäteen, jonkunlaisen pumaskan sai sitten ekalla käynnillä käteen ja Espoon nettisivuilta mie tulostelin itse ne kielletyt ruoka-aineet. Muutenkin kuulin kaverilta, että ainakin joillain alueilla Espoossa on käynnissä kokeilu, jossa on 6 (herranjestas, mitäs ne on nimeltään) synnytys/perhevalmennuskertaa ennen synnytystä ja vielä 6 sen jälkeen. Meillä oli 3 tai oikeastaan 4 tapaamista ennen eikä yhtään sen jälkeen, ja ne on neuvolakohtaisia - eli Itä-Hgissä kuulin erilaisista määristä.

Meidän pieni " Hirmu" nukkui tänään niin kauniisti tuossa kaulaa vasten, että mun oli pakko mitata häneltä kuume... normaalisti " nokkii" ja etsii rintaa raivokkaasti eikä sellaisesta herttaisesta hetkestä voi uneksiakaan, onneksi oli normaalilämpöinen =)

Voi voi, kateellisena luin Tetin jouluvalmisteluja - eilen sain taiteiltua jouluverhot keittiöön (saa nähdä vaihtuvatko muina vuosina enää) mutta muuten kaikki on lahjoja myöten ihan retuperällä...

Kohta on taas viikonloppu... toivottavasti lumi säilyy sinne asti - on niin kaunista.