Olenko ainoa, joka ei ole pystynyt edes lukemaan 8v Eerikan kohtalosta?
Otsikot tietysti olen nähnyt ja sisältöä niiden perusteella haluamattanikin ajatellut. Ahdistun ja suren niin lapsiraukan kohtaloa yksityiskohtia tietämättäkin, että en yksinkertaisesti pysty faktoja lukemaan. Löydän itsestäni lapsen kaltoinkohtelijoita ja murhaajia kohtaan suurempaa vihaa kuin osaan sanoa kuvata. Kuvottavaa, minkälaisia ihmisiä maailmassa elää ja lapsia tekee.
Kommentit (7)
Ja olin vihainen kun yksi fb kaveri päivitteli statuksessaan mitä sille tytölle oli tehty.. En olisi halunnut tietää =(
Meillä yksi tapaus saa tällaisen huomion Suomessa, mikä on tietysti ihan oikein. Mutta sitten kun ajattelee, että tämä on aivan joka päiväistä ja valtavassa mittakaavassa muualla maailmassa, niin siinä vasta onkin masentumisen paikka. Mietitään esimerkiksi lapsiavioliittoja. 10-vuotiaat tytöt pakotetaan 30-40 miehen vaimoksi ja seksiin heitä saa pakottaa muistaakseni 12-vuotiaina. Ja tämä vain yksi esimerkki.
Tietysti muualla maailmassa tapahtuvat asiat ovat kaikana meistä, mutta pienien lasten kohtelu on järkyttävää ja monissa kulttuureissa täysin hyväksyttävää. Ja se vasta pistääkin vihaksi...
Aktiivisesti olen vältellyt kaikki jutut ja kirjoitukset tästä aiheesta, tapahtuma on erittäin ahdistava. En ole vuosikausiin halunnut lukea muitakaan vastaavanlaisia "uutisia", pelkät otsikot riittävät pahoittamaan mielen. Tiedostan täysin, että maailma on täynnä pahuutta ja sitä ei tarvitse edes kaukaa etsiä, mutta lukemalla noita lööppejä en uhreja enää pysty auttamaan. Sen päätin jo aikapäiviä sitten, että jos koskaan itse havaitsen lasten (tai eläinten) kaltoinkohtelua, ilmoitan siitä välittömästi eteenpäin, se on vähintä mitä voin tehdä.
Itselläni samanikäinen tytär. Olen lukenut ja itkenyt - itkettää edelleen ja kuvottaa! Ei voi ymmärtää tekoa ja sitä kuinka saireita ihmisiä maa päällään kantaa.
En voi myöskään ymmärtää sitä, että lapsi palautetaan huostaanotosta noin väkivaltaiseen kotiin - viimeistään ensimmäisen mustelman jälkeen olisi pitänyt hakea lapsi takaisin huostaan mutta mitään ei tehty...TÄMÄKÖ LASTENSUOJELUA???
Kävikö kukaan lastensuojelusta katsomassa minkälaisessa kauheassa paikassa lapsi joutui asamaan ja minne hänet pakotettiin menemään.Eikö nämä lastensuojelu porukka teekkään kotikäyntejä,pieni yksiö ja siinä kaksi hullua aikuista ja pieni lapsi,mitä kaikkea tyttö joutuikaan kokemaan ja näkemään
..en ole lukenut tarkempia kuvauksia tapahtuneesta. En oikeastaan halua. Minusta tapaus on tarpeeksi järkyttävä jo ilman yksityiskohtien tietämistäkin.