ELOLINTUSET Maanataihin
Lumista aamupäivää!
Haluan liittyä mukaan tänne odotuspuolelle Elolintusiin! Tässä vähän tärkeimpiä tietoja;
Nimimerkki: Kirppu06
Asuinpaikka: Helsingin ja Hämeenlinnan välissä
Oma ja miehen ikä: Molemmat 28v. (vielä vähän aikaa)
Monesko lapsi: Kolmas, tytöt 02/00 ja 04/02
Laskettu aika: 2.8.2006
Synnytyssairaala: HYS
Kirjottelin enemmän tuolla vauvakuume puolella Kolibrien listaan, kun sitä kolmatta meille kuumeiltiin. Ja nyt perjantaina sain pissittyä tikkuun selkeät kaksi viivaa ;o) Olo on onnellinen ja samalla erittäin jännittynyt. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Vielä en ole asiasta puhunut kun muutamalle parhaalle ystävälleni. Neuvolaankin pitäisi varmaan soittaa... Millonkas siellä muuten käydään ensimmäisen kerran? En enää muista :o) Ollaan lähdössä reissuun joulukuun 12. päivä, pitääköhän ennen sitä jo käydä. Eikös se ollut joskus viikon 8 paikkeilla, vai muistanko ihan väärin?
Nyt jatkan oloni parantelua, että pääsis huomenna töhin.
Hyvää viikon alkua!
Kommentit (31)
Mä olen käynyt molempien poikien kohdalla ultrassa yksityisellä. Esikoisen kanssa viikkoja oli 8+ ja kuopuksen kanssa 7+. Niin menen nytkin, viikolla 8 eli jouluviikolla.
Miksi? Ensimmäisessä rasakudessa suurinpiiretin tiesin, milloin se oli alkanut, mutta koska menkat ei olleet säännölliset pillereiden lopetuksen jälkeen, halusin varmistuttaa keston (muutenhan myös np-ultra olisi saattanut heittää väärään ajankohtaan). Toinen raskaus lähti " ilman menkkoja" kun vielä imetin esikoista (ikäero 1v2kk), joten silloinkin raskauden kesto selvisi tarkasti. LISÄKSI haluan nähdä, että kaikki on ok, eli sykkeet näkyy. Hyvällä ystävälläni oli tuulimunaraskaus, joka vuoti ulos vasta rv13, juuri ennen np-ultraa. Se oli kova paikka. Olen käynyt samalla gynellä jo 10 vuotta, joten tää varhaisultra vaan kuuluu kuvioon. Nyt kyllä teidän, millloin raskaus alkoi, mutta haluan mennä, ettei ainakaan tarvii katua jälkikäteen. On hintansa väärti.
PEPPER: miten pystyt pitämään raskauden salassa rakenneultraan eli puoliväliin asti? Minulla on molemmissa aiemmissa raskauksissa ulkopuoliset kysyneet jo rv9:lla, odotanko. KYLLÄ! Mulla tulee aina joku pömpötys ja muutenkin maha on tosi alkuvaiheessa jo ihan raskausmahan näköinen. Olen LTO ja esikoisen kohdalla, kun olin töissä, lasten vanhmmat kysyivät. Eivät olisi olleet muuten ihan ykkösihimisiä, joista olisin kertomisen aloittanut... mutta en voinut kieltääkään asianlaitaa. Omalle äidilleni kerroin eilen, otti asian yllättyneenä mutta positiivisesti vastaan. Miehen vanhemmille ei kerrota vaan saavat itse asian huomata...
Neuvolaa en ole vielä varannut. Kuopuksen 1v-neuvola on 13.pvä, joten täytyy soittaa, onko se vielä liian varhainen vaihe ekalle neuvolalle.
Hyviä viikonloppuja kaikille!
Hauskaa että täällä on näin paljon uusia. En ole käynyt täällä katselemassa moneen päivään, kun olen ollut työmatkalla.
Täällä ei mitään ihmeellisiä oireita raskaudesta. Rinnat turvoksissa ja arat, mutta muuten kaikki ok. Maanantaina ajattelin tilata neuvolaan ajan.
Hauskaa viikonloppua kaikille elolintusille!
ai niin rv 4+5
Mä meen alkuraskauden ultraan koska:
a) mies haluaa
b) olis kiva tietää ettei ole tuulimuna tms. jos jouluna paljastuu esim. pahoinvoinnin takia (kun melkein koko suku paikalla).
c) koska meillä on eka neuvola vasta viikolla 10 (10+2), eli vasta ensi vuonna ja haluan varmistuksen näin ekassa raskaudessa että sielä on varmasti joku!
Mä en mene mihinkään hienoon ultraan, vaan ihan omalle gynelle joka mm. viime käynnillä ultras ja kertoi muun muassa irtoamassa olevasta munasolusta. Jos se näkyi silloin, niin eiköhän tuo... (apua, me ei olla annettu vielä tekonimeä) ...no, tulokas näy myös.
Kunhan selviäisi jouluun, niin sitten olis sopivasti turvassa työkavereiden katseilta melkein loppiaisen tienoille, kun loppiaisen jälkeisenä tiistaina onkin sitten jo 11 viikkoa täynnä.
Täällä menossa ruhtinaalliset 4 +1. Oireita ei oikeastaan ole ollut vielä mitään, onneksi. Ekan kanssa olin ihan tosi väsynyt jo heti alussa.
Olen lähdössä työmatkalle huomenna ja tulen vasta perjantaina. Taidan varata ainakin trip-mehuja kasan laukkuun mukaan, niin jos tulee huono olo, tai vaikka ei pääse syömään ajoissa, niin on edes jotain vararavintoa.
Milloin aiotte muuten kertoa sukulaisille / kavereille? Itse kerron vanhemmille ja sisaruksille jouluna, silloin tulee 8 viikkoa täyteen. Kavereille varmaan sitten kun viikkoja kertynyt se 12, jolloin keskenmenon vaaraa ei ole enää niin paljon. Sen jälkeen sitten muille jossakin vaiheessa.
Riittäisiköhän meille viikkopino näin aluksi, kun meitä on kuitenkin niin vähän vasta täällä odotuspuolella?
Ajateltiin kertoa molempien vanhemmille joulun aikaan, kun ollaan porukalla reissussa. Mutta jos tää mun huono olo jatkuu (vaikka ripuli toivottavasti joskus loppuukin ;o) niin luulenpa, ettei pystytä pitämään salaisuutena kovinkaan pitkään! Töissä ajattelin puhua sitten kun alkaa vaatteet puristamaan.
Mulle sopii viikkopino näin alkuun.
Jaah, tuosta kertomisesta, parille kaverille innoissani tietty jo kerroin, mutta tuleville isovanhemmille ei varmaan kerrota ihan hetkeen ainakaan. Luulen pahoinvoinnin olevan sitä luokkaa että tää kyl jossain vaiheessa paljastuu lähipiirille, ainakin jos on uskomista aiempaan kokemukseen, ja pahoinvointi on ollut meillä läsnä jo jonkun aikaa lievähkönä.
Nyt hommiin, kiva kun pääsee pinoutumaan tänne odotuspuolellekin :D Viikkopinoutuminen passaa kyllä mulle kans :)
Niin, ja pistetään vähän tietoja tännekin:
Nimimerkki: Luumis
Asuinpaikka: Espoo
Oma ja miehen ikä: minä 26, isäntä 30
Monesko lapsi: Ensimmäinen haaveissa
Laskettu aika: 4.8.2006
Synnytyssairaala: ?
Mua jännittää tosi paljon se, että milloin mulla alkaa noi raskausoireet. Mulla ekalla kerralla oli niin huono olo välillä ja pyörrytti. Sitten kun ei ollut aamupahoinvointia, vaan paha olo tuli milloin sattui. Kesken syönninkin piti välillä rynnätä vessaan voimaan pahoin. Kamalaa jos työmatkalla tulee jotain tollaista! En haluaisi vielä pitkään aikaan töissä kertoa.
Ilmoittaudunpa tähänkin ketjuun. Laitoin tietoni jo tuonne la-listaan. Kertauksena vielä tietoni:
Nimimerkki: Omppu80
Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu
Oma ja miehen ikä: 25 & 26
Monesko lapsi: toinen (09/04)
Laskettu aika: 2.8.2006
Synnytyssairaala: KOS
Vielä on eilisestä plussasta pää vähän sekaisin. Ei meinaa uskoa, että tällä kertaa se tapahtui näin nopeasti (kolmannesta kierrosta), kun esikoista odoteltiinkin paljon, paljon pidempään. Raskausoireita ei vielä ole, mitä nyt alavatsaa hieman nipistelee. Esikoisesta ei mitään kovin kummosia oireita tullutkaan. Toivottavasti säästyn nytkin pahoinvoinnilta.
Kerroin/kerron raskaudestani nyt heti kolmelle, jotka yrityksestämme tiesivätkin. Jouluna olisi ihana kertoa vanhemmillemme, mutta yritän malttaa mieleni ja odotan sen ensimmäisen ultran...
Viikkopino sopii minullekkin oikein hyvin!
Laitoin tietoja tuonne esittey pinoon aiemmin!
Muutamalle kaverille kerroin kun tiesivät yrityksestä! Miehen kaverit arvasi kun en ollut pikkujoulussa/baarissa mukana, aina ollaan oltu ulkona yhdessä! Vanhemmille ajateltiin kertoa vuoden vaihteen jälkeen.. että oltaisiin turvallisimmilla viikoilla jo!
Suuremmin ei vielä ole oireita tullut.. Rinnat on arat, pissittää jatkuvasti ja masua nippailee välillä molemmin puolin! Lauantaina plussa paukahti testiin ja olo on vieläkin aika pöllähtänyt.. Ensimmäistä siis odotetaan ja kaikki on uutta ja outoa, mutta niin ihanaa:)
Meinaako kaikki mennä alkuraskauden ultraan?? Itse en ajatellut, en käynyt esikoista odottaessakaan. Ensimmäinen neuvola-aika on jouluviikolla, sitten joulun jälkeen lääkärintarkastus ja np-ultra taitaa olla edessä tammi-helmikuussa.
Minä en aio kertoa vauvauutisista kenellekään ennen rakenneultraa. Näin toimin esikoisenkin kanssa.