Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Tammikuisten maanantaikuulumisia***

28.11.2005 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kärsitty koko vkonloppu armottomasta päänsärystä. Se alkoi perjantai-iltana eikä vieläkään tunnu loppuvan - ei Panadolilla,ei hieronnalla, kuumalla eikä kylmällä. Olo on aika hutero. Eilen tuntui,että taju menee kun illalla yritin pikaisesti nettiä katsoa - alkoi sahanterät vilistää silmissä ja niin kovin koski päätä,että piti itkeä.

Mies oli todella peloissaan ja meinattiin lähteä jo päivystykseen 11 aikaan yöllä, mutta meiltä matkaa sairaalalle 25 km ja poitsuli oli jo nukkumassa. Sain sitten itsekin torkuttua muutaman tunnin. Vauva kuitenkin liikkuu vilkkaasti - onneksi.

Soitin neuvolaan heti aamukasilta ja sainpa aika tylyä kohtelua. Kyseli,että onko turvotusta,liikkuuko vauva ja yms jutut. Sanoin,että eiköhän ole syytä tarkistaa kuitenkin tilanne pissan yms suhteen, kun esikoiseltakin olin korkeiden paineiden takia sairaalassa. Sanoi,että aikoja ei ole mutta tule puhelintunnilla! Mistä lyödään vetoa,että vaikka paineet olisi koholla niin sanoo vaan,että tule huomenna uudelleen tai odotellaan keskiviikkoon kun nlalääkäripäivä!!! Täällä kyllä tosi nihkeästi laitetaan äitipolille näköjään,syytä en ymmärrä miksi?

No katsotaan, mikä tuomio tulee...

Mami + vauveli 33+5

p.s yksi valopilkku elämässä kuitenkin, mua kosittiin eilen illalla :-)!!!

Vierailija
2/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan on kanssasisaret, että joulu kolkuttelee kohta ovella. Eilen sai jo avata ekan luukun partiolaisten adventtikalenterista.

Viikonloppu oli ja meni. Kyllä on niin mukavata, kun täällä etelässäkin sataa lunta (räntää siis tällä hetkellä). Voi kun ei vain nyt muuttuisi heti vesisateeksi. Lauantaina sitten viritin joulukoristeita ja -valoja ja joulutunnelma alko nostaa päätään. Olen siis jouluimmeisiä =) . Eilen oli mitä loistavin ulkoilusää ja tulikin tehtyä pari kävelylenkkiä. Poika oli valtavan innoissaan lumesta (koira puolestaan ei). Eilen olikin kiireinen päivä, kun piti kiiruhtaa kaksille synttäreille, kun sattuivat samalle päivälle ja samaan aikaan. No, hyvin ehdittiin ja ähky olikin sen mukainen. Ähkyä lisää edelleen se hiivatin ummetus. Ei auta mikään (ei siis apteekin litkut eikä muut vanhat konstit). Tai siis peräruiskeet kyllä, mutta ei niitä nyt viitsi alvariinsa käyttää. Täytynee kai laittaa maitotuotteet joksikin aikaa pannaan ja popsia vielä enemmän luumuja ja kuituja sekä vettä. Alkaa vaan pikku hiljaa tulla korvista. No, eiköhän se synnytyksen jälkeen taas helpota, mutta kun siihen on tuota aikaa vielä.

(.) ei uutta. Vointi on hyvä ja supistelee välillä. Viime yönä veti suonta jalasta hetken, mutta onneksi meni ohi. Yöt oon saanut nukuttua melko hyvin, vaikka välillä tulee heräiltyä. Onneksi oon saanut unenpäästä uudelleen kiinni.

Joululahjaostoksia pitäisi alkaa hissukseen suunnitella, ettei jää kaikki viime tippaan niin kuin yleensä. Ootteko jo hankkineet lahjoja? Mua ahdistaa mennä kaupoille, kun ne konvehtirasiat väijyy siellä!!!! Aikaisemmin tässä raskaudessa on tehnyt mieli lähinnä suolaista eikä makeaa, mutta nyt joulun lähestyessä tämä joulutorttujen ja suklaanhimo on valtaisa. Onko kohtalotovereita?

Nyt otan kaffekupposen ja sitten siivoilen yhden keittiön kaapin. oon ottanut joulusiivouksen näin pikkuprojekteissa, kun esikko on kahtena aamupäivänä päiväkodissa. Ei iske paniikki siivouksen suhteen, kun tekee vähän kerrallaan. No jaa. En mä siitä siivouksesta stressiä ole tainnut aikaisemminkaan ottaa eli miksi siis nytkään. ;)

Talvista viikkoa (auton skrapauksineen) toivottelee

KS16 32+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KOSINNAN JOHDOSTA!! Arvatenkin vastasit myöntävästi =)

Ks16

Vierailija
4/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamille onnittelut kosinnasta :) ihanaa! En taida enää muistaakaan, miltä kosinta tuntui... no ei vaan, kyllä kai sen muistaa lopunikää.

Minä olin perjantaina taas äitipolilla ktg-käyrällä. Vauva on perätilassa, ja ei meinattu millään saada käyrää. Koko ajan karkasi anturin alta pois ja lopulta jouduin ite koko 45 min painamaan anturia mahaa/vauvaa vasten, että kone rekisteröi käyrän paperille. Käyrä oli onneksi hyvä. Seuraava käynti on sitten ultra torstaina, seuraavat vauvan kasvua. Niin ja vissiin kattoovat sen kohdunkaulan kanssa, ettei olis lyhentynyt enempää :( Saisi kyllä meidän kirppu-armas pysyä tammikuulle asti mahassa, ettei synny kaksikiloisena.

Vointi on ollut nyt ihan ok, turvotuksetkin on vähän laskeneet. En ole kyllä mitään tehnytkään viikkoon. Kurjaa ajella autolla joka paikkaa, vaikka ihan keskustassa asutaankin. En kuitenkaan uskalla riskeerata noitten supistusten kanssa, sen verran pelästytti viimeviikkoinen lääkärillä käynti.

Viime viikolla oltiin katsomassa kaverien neljän päivän ikäistä tyttöä, voi hitsi et oli pieni ja suloinen. Ja painoa oli kuitenkin 3800 kg, eli eihän tyttö oikeesti pieni ollut. Kyllä tuo oma puoltoistavuotias pojan jässikkä tuntui hurjan suurelta vastasyntyneen rinnalla.

Nyt alkaa jo tuntua, että olis jo tammikuu ja armas voisi syntyä. Ei mua edelleenkään mikään maha ahdista tms, mutta tää odotus alkaa jo kypsyttää. Niin kai muitakin?

Me lähdetään tästä ruokakaupoille ja jos vähän joulupukin ostoksiakin tekisi samalla.

Vointeja kaikille ;)

Toukoaarre ja armas 33+2

Vierailija
5/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis vkonl.takana.Meillä oli ne tytön synttärit..la oli koulukaverit kylässä ja eilen oli kummit + muut aikuiset..kyllä on saanut olla monena..lapsia ei ollut ku 15kpl;tta kylässä,meinas olla vähän säpinää ;) doo..juhlat viety kunnialla läpi,ens vuonna seuraavan kerran..tämä pieni tulokas ei varmaan moneen vuoteen halua kutsua kavereita kylään..riittää kaffeet aikuisten kesken..Omaan masuun ei uusia..tuntuu et ompi vaavi laskeutunut hieman lisää..to on neuvola..sieltähän sen sit kuulee..jos sf-mitta on pienentynyt niin vaavi on laskeutunut lisää..Velipoika &hänen morsiammensa lähtivät la thaimaaseen..sanoivat et sillävälin en kuulemma saa synnyttää joten pitää vielä yrittää kulkea jalat ristissä..(ovat siellä 2,5vkoo..).Mulla on ilmeisesti närästys ruvennut vaivaamaan..iltaisin rupee röyhtäytään kovasti ja ruoka rupee nousee takas kurkkuun..todella inhottavaa..käyn tänään ostaaan rennietä josko se auttais..muutenkin olo iltaisin ei ole kovin kaksista..iskias alkaa aina vaivata illalla + turvotus+närästys+ väsy jne...eikö me olla sovittu että täällä saa valittaa...toki myös miehelle joskus iltaisin oireista kertoilen vaan hän ei tunnu tajuavan..saman kokeneet ovat niin lähellä.Pitäis kyllä käydä ostaan vauvalle sänky ja turvakaukalo..jos tämä kaveri meinaa tulla samoilla viikoilla kun siskonsa niin siihen olis aikaa enään 1,5 vkoo joten hoppu tulee..jos sitä ens vkonl.sais aikaseksi lähdettyä shoppaileen.Jahans..eikait mulla sit muuta..

Reipasta maanantaita kaikille mammaraisille!

lettis73 34+4

Mamalle onnittelut kosinnan johdosta..(itte vielä oottelen sitä ihmettä ;)

Vierailija
6/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taas pitkästä aikaa. Viikonloppuna oltiin risteilyllä Tukholmassa ja en tänne oikeastaan ehtinyt edes kurkata. Mutta reissu oli kaiken vaivan arvoinen, huolimatta kovasta väsymyksestä ja jalkojen armottomasta turvotuksesta. Muakin on viikonlopun aikana kosittu; tarkemmin ottaen perjantaina. Paikalla oli myös anoppi ja mun vanhemmat. Minä, äiti ja anoppi kaikki itkettiin ja mä siinä sitten tuherruksen seassa soperran, että tottakai meen naimisiin sun kanssa. Nyt olen niin onnellinen ja odotan iltaa, että käydään kultasepällä vähän entraamassa sormuksia, jotka muru oli siis ostanut mun tietämättä. Sormus yksinkertainen mutta kaunis, Kalevalan Vaasa-sormus... ihan mun näköinen. =D Huh, kun oikeen hengästyttää kun ajattelen miten onnellinen olen. X)

Odotuspuolella sen verran, että jalkojen turvotus on järkyttävää. Se alkoi perjantaina ja helpotusta ei ole näkyvissä. Jalkojen ylösnostaminenkaan ei auta. Ja kai tota turvotusta on jo sormissakin, ja naamassa. Että täällä koneella istuksii semmonen pallomamma. =) Vauva liikku masussa hissukseen mutta säännöllisesti. Maha on kasvanut tasasesti ja kukaan ei usko, että laskettuun on aikaa vielä pari kuukautta. Mutta ei se mitään...

Nyt lopetan tämän onneni huutamisen, mutta ennen sitä ONNITTELUJA vielä MAMILLE. Jotenkin arvaan miltä susta tuntuu... =D

-J ja Röllimaha- 31+6

Vierailija
7/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi Mamille PALJON ONNEA! Vähän pistää hihittämään tuo ajoitus: kosaista keskellä migreenikohtausta. Mulla myös taipumusta migreeneihin ja raskausaikana varsinkin esioireet ovat olleet todella pelottavia. Kerran kapeutui näkökenttä, sitten en osannut enää lukea, sen jälkeen hävisi puhekyky. Puhuin kyllä, mutta täysin muuta kuin mitä luulin sanovani. Tuntui pikkasen oudolta kuulla sanovansa mitä sattuu. Toivottavasti sulla ei käynyt näin! Olisi siinä selittelemistä omassa vastauksessaan.

Aika hälläväliä asenteeseen olen minäkin törmännyt tuon päänsäryn kanssa. Ihmeen niuvia ovat lähetteitä kirjoittamaan. Liekö budjettikuurit syynä? Olenkin lähinnä kotihoitanut itseäni: pienimmästäkin sahalaidasta HETI panadolia suuhun ja hämärään makaamaan vähintään puoleksi tunniksi. Yleensä olen saanut sillä tavoin pahimman päänsäryn pidettyä loitolla. Ajoitus vähintään yhtä tärkeä kuin ilokaasussa.

LETTIS: Meillä parin viikon päästä tytön 8-vuotiskekkerit. Viime vuonna luokkakaverit tuli koulun jälkeen ja aikuiset illalla. Meinasin kuristaa yhden niistä kavereista, kun se tuli mulle valittamaan, että: " Miksei täällä ole järjestettyä ohjelmaa?" Piruvie minä ala miksikään puuhamestariksi. Jos tänä vuonna sama toistuu, niin näytän ovea. Kyllä meillä lapset keksii omat leikkinsä. Oikeasti vihaan lasten kestejä (saattoi olla luettavissa rivien välistä).

Oma (.) Flunssa siis hellittämässä, mutta yskä vielä vaivaa, etenkin öisin. Pissat tirahtaa housuihin, kun yhtäkkiä saa hillittömän yskänkohtauksen. En nyt tiedä johtuuko se tuosta yskästä vai mistä, mutta olen useampana yönä herännyt oikeasti kipeisiin supistuksiin. Yskimisen jälkeen on tullut sellaisia harmittomia supistuksia muutamia, mutta jossain vaiheessa unen jo tultua tulee sellaisia polttavia, joihin herään ihan kivun vuoksi.

Ei tässä muuten kai mitään, mutta mun kohdunsuulla taipumus aueta noilla tuon kaltaisilla (ja lievemmilläkin) suppareilla vähän salaa. Olen kahdessa viimeisessä raskaudessa ollut tietämättäni 5 senttiä auki epämääräisen ajan. Jos vedet menee siinä tilanteessa, niin en todellakaan ehdi hyvä jos vessaan ennen kuin vauva syntyy. Kevyttä syöksysynnyttäjän vikaa.

Kovasti koitan miettiä, mutten millään muista aiemmilta kerroilta tällä tavalla kipeitä supistuksia vielä tässä vaiheessa. Torstaina neuvola ja ensiviikolla nlalääkäri. Ei nyt kyllä saisi mielellään muutamaan viikkoon syntyä, huomenna miehellä leikkaus. Hieman hankala ajoitus olisi.

Tyhmä olo. Sitä luulisi tietävän tällä kokemuksellä milloin omalla kohdalla syytä huoleen, mutta ei. Onneksi torstai on pian, siellähän sitä saa purkaa huoliaan, neuvolassa.

enyo 35tai niille main

Vierailija
8/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink]ONNEA Mami ja annnoj[/color]!!!

Omassa navassa ei ihmeempiä. Vauva liikkuu paljon ja usein tekee jo oikein kipeää kun ipana jytää lonkkaluuhun tms. Jännästi kohtu on toisina päivinä kovin supistusherkkä eli alkaa supistamaan jo pelkästään siitä, että vauva liikkuu paljon. Sitten taas on päiviä, ettei edes esim.kotitöiden tekeminen saa supistuksia aikaiseksi?!?

Mua mietityttää päivästä toiseen enemmän se synnytystapa-arvio joka on vasta 38 vkolla. Pelkään, että ne toteaa siellä, että " jaahas, tämä painaa 5kg..." . Meillä meinaan kuopuksen painoarvio oli jo 36 vkolla 4kg(onneksi ei sitten painanut ihan niin paljon-syntyi 37+2 ja painoi 3950g))... Mutta olisi kurjaa joutua sektioon sen takia, että synnytystapa-arvio tehtiin liian myöhään. No, ei voi kun toivoa parasta...

Mukavaa päivää kaikille!

Talvikki 33+0

Vierailija
9/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muillahan on vietetty romanttisia viikonloppuja... itsellä romantiikka oli melko kaukana, kun siivosin, laitoin vauvanvaatteita ja joulukoristeita sekä valitin flunssaa ja väsymystä. Mutta kohta on kaikka paikoillaan, joten tervetuloa Nyytti maailmaan!

Masussa on välillä melko rauhallista, ihan pitää tökkiä ja pukkia ja juoda mehua että saa kaverin liikkumaan. Olisikohan siellä jo niin ahdasta? Huomenna neuvola, jospa siellä sanotaaan kaiken olevan kunnossa.

Muuten ei erikoista. Pikkukakkosella on kakat vaipassa, pitänee lähteä siivoilemaan, meinaan haju on kamala....

Mimmu rv 35+1

Vierailija
10/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanan piristävää kun on edes vähän lunta ja lisää näyttäisi satavan koko ajan. On kyllä melkein räntää, eli aika sohjoista ainakin kaupungilla tuntuisi olevan. Kunhan ei nyt taas ihan vesisateeksi muuttuisi... Työpäivät sen kuin vähenee, viimeistä maanantaita viedään koska ensi viikolla pidän maanantaina vapaapäivän niin saa kivasti pitkän viikonlopun. Tämän päivän jälkeen työpäiviä olisi jäljellä seitsemän, eli vähiin käy ennenkuin loppuu =)

Aamulla käväisin neuvolassa ja kaikki oli kunnossa. Vauva on rt:ssa, paineet ja pissa ok, painoa tullut 800 g edellisestä kerrasta, vauvan sykkeet 145-150 luokkaa. Sain lähetteen maksakokeisiin, koska esikoista odottaessa nuo maksa-arvot oli loppuvaiheessa salakavalasti korkealla, vaikka mitään kutinoita mulla ei ollutkaan. Kokeet otetaan nyt siis varmuuden vuoksi ja muutaman viikon päästä vielä uudelleen.

Viikonloppuna sain vihdoinkin aikaiseksi siirtää esikon 1v7kk omaan huoneeseen nukkumaan. Siirto sujuikin yllättävän hyvin, ilmeisesti noin pieni ei vielä osaa protestoida sitä että joutuu eri huoneeseen nukkumaan. Pääasia taitaa olla että saa nukkua omassa tutussa sängyssä. Sitäpaitsi lastenhuone on ihan meidän makkaria vastapäätä, joten tosi lähellähän tuo on edelleen =) Viime yönä meillä nukuttiinkin tosi hyvin, en herännyt esikon ääntelyyn kertaakaan. Yleensä kuitenkin jotain yninää pitää nukkuessaan ja välillä heräileekin, mutta nuo kaikkein pienimmät äänet ei nyt sitten enää kuulukaan. Ehkä tuo omaan huoneeseen siirtyminen saattaa siis jopa vähän rauhoittaa meidän yöunia =) Vaan eipä mene enää pitkää aikaa kun meillä on makkarissa uusi nyytti tuhisemassa...

Mukavaa viikkoa kaikille!

Suffis rv 32+6

Vierailija
11/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina on jo melkein joulu....

Mutta ihan aluks: Onnee kosituille kamalan paljo!!!!

nepäs oliki mukavia uutisia!

Totta toitottelette, joulu lähenee, eikä täs huushollis oo mitään tehty asian hyväksi.. Nytki on kyllä sellanen metrin mittanen hommalista tälle päivälle, sanaakaa siinä ei kyllä oo joulusta mainittu, mutta ku on tuo remppa varmaan monta vuotta vielä kesken... Kauheesti mua ahdistaa, ku en ite pysty tekemään niin paljo kaikkee, mitä noin normaalisti voisin hyvällä menestyksellä tehdä. Ja paljo tehokkaammin, nyt tarvii tämän tästä huilata, ettei kovin alkais supistella.

Ja tiedän joo, ettei näillä remonttitouhuilla sinällään oo mitään kiirettä, johan täs on totuttu sotkujen keskellä asumaan, mutta olishan se kiva saada joku paikka valmiiks, ennenku pikkunen syntyy!!!

No pitäis vaan ruveta taas, mutta tuli niin lyhyitä pätkiä nukuttua, ettei millään jaksattais.. Mitää varsinaista vaivaa ei ollu, paitsi pissillä piti juosta, mut ei kai vaan sitte ollu tarpeeks väsy, nyt kyllä olis taas! Oma vointi on muutenki jo lähes normaali vauvanodotus-vointi, paise on paranemaan päin, istuminen sujuu ja kohta pystyn makaamaan myös selälläni, meinaaki lonkat vihotella sitte aamusin;) Tai kohta ei kumminkaa enää pysty selällään makaamaan, ku masu painaa.

Yläselkä väsyy hirveen herkästi ja kun tuon mukulan pää tai selkävälillä painaa tuohon kylkiluitten alle, niin pitää oikasta sohvalle, että helpottaa. Vointi siis suht normaali, hyvähyvä. Ja kaveri edelleen vilkas, välillä tuntuu, että ne jalat olis jo tuolla kyljen yläosas, mut sitte se potkuttelee taas tuonne alas, luojan kiitos on antanu silti mun pissirakon olla rauhas viimeaikoina!

Otan nyt itteeni niskavilloista kiinni ja alan puuhata! Voikaahan hyvin kaikki mammat!

Lumisin terkuin Hemppa 31+6

Vierailija
12/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia <3 <3 <3 <3

Piru vie, kun toi lumi näyttää saavan kyytiä täällä Helsingissä..ei varmasti ole huomenna enää mitään jäljellä. Taas sitten synkkää, pimeetä ja mustaa...

Sain eilen kamultani lainaksi parit talvitakit,jotka istuu mulle tässä tilassa kun nakutettu, joten olen tosi iloinen, että saa kulkea takki kiinni ja sopivassa koltussa vielä niin kauan ku kumpua löytyy!!!Ei tarvi ostaa, mikä myös tosi hyvä!!!!!

Eilen kävin shoppailee vaaville ihanan musiikkimobilen sängyn päälle. Tosin meillä ei ole vielä sänkyä, mutta homman alla kyllä kovasti!!Ostelin myös vaatetta ja mössyköitä sekä lisää hoitosälää. Hassua ajatella, että ehkä joudun käyttämään esim rintasuojuksia, siis niitä mitkä imaisee pursuavat maidot pois, ettei tule läikkiä puseroon :) Ei osaa oikein vielä sillai ajatella...Ja saa nyt nähdä pääseekö sitä tippaakaan imettää???Mistäs sen tietää!!Jos mä pystyn imettää, luulen etten kuitenkaa muutamaa kk enempää sitä taida harrastaa. Mut kattoopi sitäkin sitten ajallaan....

Eilen tuli sellainen ihan huiman tämäkkä vihlaisu alaosaan mahaa, että meinasin sohvalta pudota!!!Sattu ku veitsellä leikaten!!Ja jotain tommosta kai tulossa sit supistusten muodossa enemmänkin, niin saa kyllä miettiä miten helvetissä sitä kestää niitä kipuja sit??????Vauva poraa joko päällään tai jaloillaan (ei hajuakaan kui päin on) pissarakkoa ja siihenkin juilii väliin niiiiiin autuaalisen imakasti, että vähän aikaa hengitys pysähdyksissä!!

Kyllä mun jotain on tälle päivää keksittävä..kirjastoo tai jotain...Näissä mietteissä..

Meeris 32+2

Vierailija
13/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa. Viime viikolla kävin siis äitipolilla tarkistuttamassa vauvan koon ja napanuoravirtaukset (esikoinen SGA-keskonen) ja yllätyksekseni kaikki oli kunnossa. Vauva oli jopa aavistuksen iso viikkoihin nähden, 2400g saivat painoarvioksi!

Muutenkin olo on hyvä. Turvotuksia vain iltaisin ja verenpaineet ovat pysyneet normalilukemissa. Silloin tälloin yksi plussa valkuaista ilmaantuu pissaan, mut ei toistaiseksi ole ollut pysyvää sorttia, ilmeisesti johtuu siis lakuhimostani.

Mulla on kohtu kait nyt korkeimmillaan, ku painaa kylkiluihin niin vietävästi, varsinkin vasemmalle puolelle. Siksi en oo koneellakaan malttanut istuskella ja kirjoitella, ku alkaa tuo kipu vaivata heti, kun ryhti huononee tai istun pitkään.

Joulu tulee tännekin päin kipin kopin ja oon yrittäny hommailla jo lahjoja, ettei jäisi viime tinkaan, jos vaikka tuo nassikkakin päättää tuolta ängetä maailmaan etuajassa..Mies ei ole oikein lähtenyt vaan hössötykseen mukaan, meillähän on tuo talonrakennusprojektikin tässä vielä menossa samalla, niin sen kiireet ovat siellä suunnalla..

Hyviä vointeja tammimasuille ja ONNEA KOSITUILLE!! Itse kosaisin viime karkauspäivänä ja häitä vietettiin elokuussa 2004, joten mua ei oo vieläkään kosittu..=)

Nassikat 79 rv 34+2

Vierailija
14/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huimasti onnea mamille ja annojille!

Meillä oli kovin touhukas viikonloppu. Koottiin lelukaappi olohuoneeseen, jota viime viikon maalailin aina kun ehti. Aika hauskan näkönen siitä tuli, ja ihmeesti tyttö on oppinut viemään lelunsa sinne. Liekö alkuinnostusta =O Ulos laitettiin ekat jouluvalot omppupuuhun, ja eilen kiertelin kaikki lähiseudun auki olevat marketit ettimässä sellasta pajutötteröö toisille jouluvaloille, vaan ei mistään löytynyt! Mä kun luulin, että sen kun menee kauppaan vaan ja ostaa, vaan ei...Citymarketin myyjä sanoi, että Starkilla ois, joten täytyy sitten sinne mennä jahka mies illalla kotiutuu ja saan auton alle. Niin, jouluvalmistelut täällä siis alotettu, sisällekin jo vähän koristeita laittelin. En vielä kaikkia, mutta vähän kuitenkin tytölle ihmettelemistä.

Ääh. Muisti on hyvä mutta lyhyt...en millään muista oliko tässä nyt jotain puhetta jostain aiheesta, muuta kun perinteisiä vaivojenvalituksia...Omaan napaan ei sen kummempaa. Vauva on vähän hiljentyny, ei liiku enää niin paljon kun viikko sitten. Mikä kyllä käy mulle, kun on perätilassa ja potkii virstarakkoon...Mutta täytyy kattoa, josko pitäis alotella niitä liikelaskentoja sitten. Lauantaina kyllä olin sitä mieltä, ettei liiku paljon ja aloin laskea...Sain 5 minuuttissa sen 10 liikettä...Esikoisesta just ja just sain aina tunnissa sen 10, mikä näin jälkeenpäin oli merkki siitä ettei kaikki ollutkaan hyvin, joten nyt kyllä änkeän itteni kovin herkästi äitipolille, jos ei liikettä tunnu tarpeeks. Näillä viikoilla se kasvu viimekskin pysähty, ja lapsivesi väheni.

No joo, taidan vilasta muut palstakuulumiset ja mennä pötkölleen, kun tyttökin kuulu nukahtaneen.

Kölli 32+5

Vierailija
15/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin hurjasti onnea Mamille ja Annojille!

Täällä vietellään jo äippälomaa ja ( . ) kaikki hyvin. Ei oikeestaan mitään kummoisia särkyjä ja jomotuksia, mitä nyt menkkakipuja ja joskus harvakseltaan kivuttomia suppareita. Asukki taitaa olla kuitenkin perätilassa ja jos tilanne on vikassa nlslääkärissä torstaina sama, ni sit tulee käynti äippäpolille ultraan ja magneettikuviin. Mutta ei vielä jaksa kauheesti ajatusta moiselle uhrata =) Jotenki tuo synnytys tuntuu niin kaukaselta vaikka kätilö viime viikolla neuvolassa epäili, et lähtö tulee 2-4 viikon sisään. Ei siis taida pysyä tammikuulle tää meidän asukki mahassa... Huomenna alkasi valmennus ja torstaina mennään tutustumaan synnäriin. HUI, ehkä sitä siis kuitenkin pitää alkaa ajatella lähestyvää koitosta... Mä kun oon enemmänkin ajatellut sitä kotiutumisen jälkeistä aikaa ja laitellu kaikkea valmiiksi kotona. Huomenna pitäis vielä hakea lastentarvikkeet liikkeestä. Sänky ja hoitopöytä on vielä laittamatta, mutta eiköhän sitä ehdi =) Positiivista ajattelua!

Joululahjat on melkeen kaikki hankittuina ja paketoituina ja loputki ajattelin hommata tän viikon aikana. On sitten kaikki valmiina, jos lähtö tuleekin aiemmin. Muuten meillä ei joulua oikeestaan laitella, kun asutaan väliaikasessa asunnossa helmikuun loppuun ja kaikki joulukoristeet yms. on pakattuina jossain laatikossa. Ja ku eihän sitä tiedä, jos meitä ois jouluna jo kolme ja ollaan hyvissä ajoin kotiuduttu sairaalasta, ni sit lähdetään joulunviettoon isovanhemmille. Mutta ei tässä hirmuisia suunnitelmia uskalla tehdä, kun ei koskaan tiedä...

Nekku 35+1 *joka menee viettämään äippälomaa päikkäreille*

Vierailija
16/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa immeisillä ollut romanttisia viikonloppuja, ihanaa! Itse olen raakkunut vähemmän romanttisesti, ääni on nimittäin kuin variksella, flunssa tekee uhkaavasti tuloaan ja ajattelin pysytellä kotosalla vielä huomisenkin, varmuuden vuoksi. Ulkona olis ihana lumisade ja maisemat kuin postikortista, mutta pitää nyt malttaa pysyä sisällä.

Olimme neuvolassa aamulla ja hyppäsin ensimmäisenä vaa' alle. Ihan säikähdin, kun painoni oli tismalleen sama kuin edellisellä kerralla. Eikö masu enää kasva!!? Terkkari rauhoitteli, että joillakin painon nousu on tosi vähäistä loppuaikoina, ehkä kuulun niihin. Jo tuota vararavintoa on tullutkin hankittua tähän mennessä sellaiset 13-14 kiloa. SF-käyrä jatkoi kasvuaan, eli kyllä tyyppi siellä kasvaa, mitta oli 30cm ja viikkoja nyt 32+5. Hb oli hienosti 130 ja paineetkin hyvät. Tyyppi viihtyy yhä lempiasennossaan rt:ssa, peppu korkealla ja raajat hutkii mun oikeassa kyljessä. Pää on vielä " irti" , eli periaatteessa saattaa vielä käännähtääkin koko tyyppi, jos sellaista saa päähänsä, toivottavasti ei.

Alkoi tulla jo aika lopun ajan tunnelmia, saatiin nimittäin jo loput neuvola-ajat, vika on sovittu laskettuun päivää! Lääkäriajan sain heti ä-loman alkuun, siellä kuulemma alustavasti arvioidaan vaavin ja lantioni kokoa toisiinsa nähden.

Voikaahan hyvin ja nauttikaa lumen tuomasta valoisuudesta!

t@mmikuinen ja tyyppi 32+5

Vierailija
17/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko aletaan rouvitella?!?

Me varmaan elämme susiparina loppuikämme, vaikka kihloihin on menty vuosikausia sitten. :)

Mami, mulla oli raskauden ajan migreenikohtaus esikoista odottaessa. Kohtaus oli yksittäinen ja tapahtui viikon 41 tietämissä, joten NKL otti mut tarkkailtavaksi sairaalaan. Suhtautuivat kiitettävän vakavasti, kun yliaikaa mentiin. Myös meidän neuvolastamme lähettävät hanakasti äitipolille, jos vain jotain syytä ilmenee.

Nyt on pikkuisen liikkeitä taas tuntunut edes vähän, mikä helpottaa oloa. Kaikenlaista venymis- ja vanumiskipua on sitäkin enemmän. Mun oikea kylki vihoittelee jostain syystä urakalla. Esim. istuminen samassa asennossa ei pitkään luonnistu. Olen lähdössä duunin pikkujouluihin ja mietiskelen, miten jaksan teatteri-illallisen kiemurtelematta kuin mato matala.

Mukavaa sademaanantain jatkoa kaikille,

Maude, rv 34

Vierailija
18/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukuttu yö takana, mutta onneksi sain otettuu päiväunet!

sattu selkään ja alapään luihin ihan älyttömästi että heräsin aina joka kerta kun käännyin. nyt tuntuu taas paremmalta, ja sain nukuttuu päiväunetkin!

En malttais odottaa enää sinne ensi viikon lääkärin tarkastukseen pääsyä!

KÖLLI: en oo kovin aktiivisesti seurannut tätä palstaa, niin meni vähän ohi kun sanoit että et esikoiselta oikein tuntenut tarpeeksi liikkeitä.. -Mitä tapahtui? oliko kaikki ok.

Mun pikkuinen tuntuu olevan niin rauhallinen kaveri,. en kait mäkään saa aina niitä kymmentä liikettä, tai ehdin ainakin nukahtaa jos alan laskemaan. mutta en kehtaa kokoajan ravata siel äippäpolilla, viimeksikin menin ihan turhaan.. kaikki sillä oli hyvin. Itseäni vaan huolestuttaa aina, että onkohan sillä sittenkään kaikki hyvin. Ja harmittaa, kun en oo niin paljon saanut nauttia pikkuisen liikkeistä.

Vauvanvaatteet pitäisi alkaa pesemään, ja hoitopöydän ostoa vielä mietin. Mitä mieltä te muut ootte hoitopöydän tarpeellisuudesta??

Ja ilmeisesti pitäis pakata jo sairaalakassi! kaikki alkanut jo peloittelemaan, että varo vaan.. ja itsellänikin koko ajan semmoinen olo että vuoden 2005 vauva tää on! :)

Malluska rv 35

Vierailija
19/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onneksi pissa puhdas, paineet vaan koholla - yläpaine 145 ja alapaine korkeimmillaan 99....hiukka pelkäsi,että raskausmyrkytystä yrittää mutta sanoi että jospa kunnon yöunilla ja levolla laskisi paineet. Kuunteli tosi pitkään vauvan sydänääniä, mä jo olin sydän kylmänä...että mikä vialla...ja monessa asennossa. Sit sanoi,että hän vaan halusi varmistua,että kun pikkunen rauhottuu niin syke laskee ja päinvastoin. Olikin tosi villillä päällä,kuten ollu taas koko päivän. Nytkii käy semmonen melske mahassa,ettei tottakaan.

Huomenna puoli 1 taas paineiden mittaukseen ja sitten jos yhtä ylhäällä,niin äippäpolille. Mietti nytkin kyllä pitkään,mut kun pissa oli puhdas niin sanoi että odotetaan huomiseen. Mutta jos olo huononee,niin sit heti.

Noista päänsäryistä,mullakin eilen ihan yhtäkkiä tuntui että näkö menee ja alkoi sahanterät silmissä vilistä. KUn yritin vessan peilistä tiirata itteeni,niin tuntui etten näe kunnolla. Samoin suusta tuli jotain hölynpölyä - se oli aika pelottava tunne! Sanoin avokillekin,että katkeekohan multa suoni päästä kun niin kovin koski päätä....onneksi ei.

No mun vanhemmat tulee tänään meille yöksi,kun mies lähti taas aamulla Hesaan töihin. En yksinkertaisesti uskalla olla yksin,jos jotain käy...

Nyt unten maille.

Mami

Vierailija
20/21 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua siis tossa 30+ jotain, en muista enää tarkkaan, alkoi ihmetyttää että liikkuuko se tarpeeks. Kaikki kyseli että liikkuuko paljon, mistäs sitä ensikertalainen osaa sanoa, liikkuuko paljon vai ei kun ei ole vertailukohtaa. Kaikki kuitenkin kertoili miten jalan näkee mahan läpi, kylkiin sattuu potkut ym. eikä mulla ollu mitään sellasta. Sain neuvolasta liikeseurantaohjeet tosiaan, mutta kun niitä tuli sitten just se 10 tunnissa, ainakin jos laski toisen tunnin perään, niin th ei tuumannu asiaan mitään, sanoi että kaikki on ok.

Lopussa sitten alko verenpaineet nousta, turvotusta, tajuton väsy, päänsärkyä ym. niin th vihdoin laitto mut äitipolille. Siellä sitten ultrassa huomattiin että vauva on liian pieni viikkoihin, painoarvio 2300g rv 37+6. Lapsivettä oli liian vähän, syytä vähenemiseen ei tiedetä, eli sen takia vauva ei sitten liikkunut paljon kun ei ollut tilaa liikkua - myös jalkaterä oli ahtaassa tilassa vääntynyt mutta suoristui muutamassa kuukaudessa kotijumpalla. Sydänäänissäkään ei ollu tarpeeks vaihtelua, joten jäin osastolle tarkkailuun, ajatuksena että aamulla käynnistetään kun ei tiedä mikä masussa on vikana. Illalla kun otettiin käyrät kuten kaikilta raskaana olevilta osastolla tapana on, muut pääsivät käyriltään pois 20 minuutissa, mä olin siinä 2h ja arvatkaa vaan mitä kaikkea siinä ehti miettiä kun kätilö kävi välillä vilkaseen käyrää ja sano vaan että otetaas vielä hetki ja meni pois...Vihdoin haki sit lääkärin kattomaan sitä, ja lääkäri sanoi, että nyt on niin vähän tuota vaihtelua, että pitää nukkua synnytyssalissa yö, jotta käyrää voidaan seurata koko ajan. Niin sitten yritin nukkua siellä piuhoissa ja aamulla kuudelta tuli kätilö sanomaan, että käynnistystä ei uskalleta edes yrittää, vauva ei selvästikään voi hyvin joten nyt mennään hetimiten leikkaussaliin, soita mies pian paikalle. Ja niin sitten leikkauksella syntyi meidän pikkuruinen tyttö. Tyttö oli lopulta onneks muuten kunnossa, mutta oli kovin pieni 229g ja 43cm ja joutui 2 päiväksi lämpökaappiin ja sen jälkeenkin oli vielä 2 viikkoa vastasyntyneiden teholla harjottelemassa syömistä, kun oli niin pieni ettei ollu voimia imeä. Nenämahaletkulla siis sai ruokaa ensin, sitten pikkuhiljaa pullosta ja 2kk iässä oli voimia imeä rinnasta. Aika takkunen alku siis, mutta pääasia, että nyt tyttö on on täysin terve ja kasvussa ottanut muut kiinni.

Sellanen ihan " lyhyesti" ;) oli tuo tarina. Nyt jälkeenpäin siis tajuan, että mun vaisto oli oikeessa liikkeiden suhteen, vauva ei liikkunut tarpeeks ja siihen oli syy, mutta eihän ensisynnyttäjää kuunnella...Tää kaveri tuntuu olevan ihan eri luokkaa, tosin nyt tosiaan vähän hiljasempaa, joten tosiaan tajuaa sen eron nyt! Mieskin ihmettelee, että ei tyttö sillon noin mahaa saanu heilumaan kun tää! Niin, ja nyt tosiaan siis mulla seurataan tota vauvan kasvua tarkemmin ultrissa, eli pääsen kurkkaileen masuun aina välillä =)

Että näin...Niin, ja siis syytä tohon tytön pienikasvuisuuteen ei ole löytynyt, ei ollu raskausmyrkytystä, istukka toimi normaalisti, napavirtaukset oli ok jne. Tyttö on ns. sga-vauva eli pieni viikkoihin nähden, ei keskonen siis kun syntyi 38+0.

Toivottavasti en nyt aiheuta paniikkia täällä juttuineni. Mutta jos epäilyttää omassa olossa joku, ei kannata jäädä oottelemaan neuvolan lähetettä tms. jos niitä nuivasti annetaan. Kannattaa luottaa itteensä jos tuntee että kaikki ei ole ok. Tässä raskaudessa kävin pelkopolilla ton edelliskerran takia, ja siellä kätilö sanoi, että turhia käyntejä ei olekaan, saan tulla sinne vaikka keskellä yötä jos mulle tulee tunne että vauvalla ei ole kaikki hyvin. Jos kaikki sitten kuitenkin on hyvin, ei käynti ollut turha, koska sain ite siitä mielenrauhan.

Kölli