vuosiloma ma-to ja pe osittainen hoitovapaa, onnistuuko?
olen osittaisella hoitovapaalla, siten että olen perjantaisin pois töistä.
jos pidän vuosilomaa maanantaista torstaihin asti, voinko olla perjantain osittaisella hoitovapalla? vai otetaanko tuo perjantaikin vuosilomapäiväksi?
Olle
Kommentit (8)
Osittainen hoitovapaa kerryttää vuosilomaa samoin kuin kokoaikainen työ, mutta lomapäiviä otettaessa pitää lomia jaksottaa myös "vapaapäiville".
Kysy esimieheltäsi ja/tai henkilöstöasioiden hoitajalta.
pitää olla 1 lauantai - se 6 "lomapäivä". Jos ajattelit tuolla kiertää tuon la säännön - ei onnistu. Palkkatoimisto huomaa sen ja vähentää joka tapauksessa joka 6. pvän.
niin, no lauantai ei vie lomapäivää, kun olen kunta-alalla.
Mut kysymys tuosta, meneekö mulla yksi perjantai jokaista neljää (4) ma-to välille ajoittuvaa lomapäivää kohden.
Veikkaan et menee.
ap
> lomia jaksottaa myös "vapaapäiville".
ok.
menisiköhän se niin, että jokaista neljää maanantain ja torstain välille ajoittuvaa vuosilomapäivää kohden multa otettaisiin yksi perjantai vuosilomapäiväksi...
mietiskellen,
ap
kuntatyönantajalla, jossa noita muinaisjäännelauantaita ei ole laskettu lomapäiviksi ainakaan yli kymmeneen vuoteen
että pe olis osittainen hoitovapaa, se on lomapäivä. Mutta kyselehän palkkaosastolta, miten se teillä menee.
Jos teillä on sellainen sopimus, että lauantaikin vie yhden lomapäivän, niin silloin se menee niin, että jokaista viittä lomapäivää kohden lasketaan sitten se kuudes eli lauantai myös ja vähennetään lomapäivistä. Voit siis pitää perjantaina hoitovapaata, mutta kun olet ollut viisi päivää lomalla, vaikka siis viides olisi myöhemmin, vähennetään se kuudes sieltä samaan syssyyn.
koska ma-to olet vuosilomalla 8 h/vrk (tai mikä se työpäiväsi mitta nyt onkaan), jolloin voit olla hoitovapaalla perjantain.