Lainaa S-Pankista, yritänkö turhaan?
Vakituinen pitkkäaikainen työpaikka, tulot 2500 eur kk, vuokra-asunto, 2 lasta, aviomies, ei velkaa
Kommentit (20)
Mihin ihmeessä tarvitset 20 000e lainaa? Tuntuu että elät yli varojesi, jos sinulla jää vain 1250e käteen ja tästä sitten pitäisi lyhentää jatkossa myös tätä uutta lainaa. Ihmettelen jos antaa vielä lainaa. Aika kova asuntolainan lyhennys mielestäni tuloihisi suhteutettuna.
Onneksi on muitakin tuloja. Mulla on keväällä perustettu toiminimi, minkä puitteissa tulee vähintään 500e/kk. Tosin niitä tuloja ei huomioida, kun pitäisi ola ollut firma jo vähintään 2vuotta.
No, tuo 20000e menee vapaa-ajan asunnon ostamiseen. Kun ollaan saatu mökkitontille uusi mökki pystyyn (tarpeet mahtuu tuohon lainasummaan), vaihdan tietysti pankkilainaan tuon, kunhan vakuusarvoa on riittävästi.
Ja meitä on kaksi, yhteensä tulot on hyvät (jäähän meille käteen siis 1400+1250e/kk (nettona!)). Pankki olisi antanut hyvän lainan, jos vain olisi vakuuksia. Vaan ei ole vielä maksettu omaa taloa riittävästi pois, että riittäisi.
Höh, siis piti sanoa, että käteen jää kaikkien maksujen ja lyhennysten jälkeen 1250+1400, tai siis tuosta pois vielä sähkölaskut, polttoaine ja ruoka.
Mutta pitäis varmaan tulla palkkatulot s-pankkiin.
No irtosihan se laina sieltä. Ihan piruuttani kävin nyt illalla verkkopankissa ja siellä tuo 20000e olla möllötti tilillä. Aiemmin päivällä ei näkynyt..
Aah. Nyt helpotti stressi.
Itsekin kyllä rehellisesti sanoen epäilin, ettei S-pankista lainaa tule. Mutta parista muusta paikasta on vielä yhteisvastuullisesti puolison kanssa hakemus vetämässä. Eli toisin sanoen, voi olla että vielä soitan tuonne ja perun koko jutun. Saattaahan siinä pankki haluta kulunsa pois.
tarvitsee vielä erikseen vapaa-ajan asuntoa?
Kakkonen taitaa olla se sama, joka aikaisemmin täällä mökkikuumeisena kyseli laina-asioita.
Mitä teillä on tuossa vakuutena tuossa lainassa? Onko mitään?
Mutta pitäis varmaan tulla palkkatulot s-pankkiin.
Eipä tule mulla palkka S-pankkiin. Piti sinne tietysti lähettää veropäätös ja palkkalaskelma.
Kakkonen taitaa olla se sama, joka aikaisemmin täällä mökkikuumeisena kyseli laina-asioita.
Mitä teillä on tuossa vakuutena tuossa lainassa? Onko mitään?
Olen kyllä lueskellut täällä, mutta nyt siis kirjoittelen ensimmäistä kertaa mökki- tai laina-aiheesta. Eli en ole sama.
Ei ole vakuuksia. Ja joku tosiaan ihmetteli, että mihin sitä vapaa-ajan asuntoa tarvitsee, niin minäpä kerron:
-Varapaikka, jos vaikka jotakin sattuu.
-Harrastusalueita ja mahdollisuuksia lähellä. (oma talo siis kaupungissa ja harrastukset erähenkisiä)
-Paikka jonne voi paeta metsän keskelle olemaan vaikkapa yksin. (juu.. parisuhteessakin pitää päästä joskus olemaan yksin)
-Luonnonrauhaa tarjolla
-Kiinteistönä sen arvo nousee kun puuhastellaan sinne uutta, sinällään siis sijoituskin.
Tuli 20000 e, tulot 1200 ja määräaikainen soppari..
Onko kukaan pistänyt hiljattain s-lainahakemusta? Itselläni alkaa mennä hermot. Mainostavat, että päätös tulee kahdessa viikossa. Pistin oman hakemukseni 28.4. Meni viikko ja tuli viesti, että ovat vastaanottaneet hakemukseni ja pyysivät liitteeksi veroilmoituksen erotteluosaa ja palkkakuittia. Lähetin samana päivänä. Viikkoa myöhemmin (eli kaksi viikkoa siitä kun pistin hakemukseni sisään) soitin ja kysyin mikä on tilanne. Eivät kuulemma olleet ottaneet hakemustani edes käsittelyyn vielä. Soitin taas viikon päästä, sama tilanne. Tai näkivät sieltä, että lähettämäni liitteet on vastaanotettu 13.5. (vaikka olin lähettänyt ne viikkoa aiemmin). Päätöksen saa kuulemma kahden viikon sisällä siitä, kun liitteet on merkitty vastaanotetuiksi.
Nyt on mennyt yli kaksi viikkoa tuostakin, eikä mitään kuulu. Lueskelin äsken netin keskustelupalstoilta kokemuksia (olisi pitänyt lukea jo aikoja sitten!) eikä lainaa näköjään irtoa kovin helposti, vaikka täyttäisikin kaikki heidän toivomansa hakuehdot. Eli olen varmaankin kohta tässä yli kuukauden odotellut aivan turhaan...
Voiko kukaan suositella jotain muuta pankkia, josta mahdollisesti kannattaisi lainaa hakea? Kyseessä olisi 5000 euroa.
Ei, Ei, Ei S-pankki on ihan syvältä. Mä en saanut lainaa, vaikka mulla on 3 x takuut, mutta ei ANSIOTULOJA, kun oon just nyt työtön. Ois pääomatuloja ja vaimollakin ois ansiotuloja, mutta ei voi 30k laittaa. Muut pankit hoitaa nää OIKEAT lainantarvitsijat. toi S-pankki on vaan "pikavippi"-pankki.
Asuntolaina oma osuus 42000 ..vakityö ollut 16 v..palkka 2800kk ..miehellä samoin. Asuntolainasta enää 30% maksamatta..ei tullut luottoa spankista..
Itse olen yrittänyt kahdesti saada luottokorttia s-pankilta. Ekalla kerralla jäi iästä kiinni (raja 25 vuotta, fiksua). Toisella kerralla ei vissiin työsuhteen pituus riittänyt.
Jos ensi vuonna ei natsaa, niin sitten jatketaan tiukan linjan säästämistä, että varapuskuri kasvaa entisestään.
Mun tulot 2200 e/kk + lisät 200-800 e/kk, asumismenot 350 e/kk (vuokra sis. vesi). Visa luotto jonka luottoraja 2200 e, käytettävissä 1350 e ja opintolainaa 3300 e. Hain 5000 euron luottoa sisustusprojektiin ja irtosi tuolla luvatulla 2 viikon ajalla. Soitin lisäkysymyksiä paljon laina tulee todellisuudessa maksamaan kun maksuaika on 4 vuotta jne. Itselleni ei jäänyt mistään huonoa vibaa joskin tämä kertaluotto on kalliimpaa kuin esim. op:ssa josta vastaavaa luotto ei minulle myönnetty.
Luonnollisesti ei maksuhäiriöitä tai muita epämääräisyyksiä.
Moi, kovin monella tuntuu olevan vaikeuksia saada S-pankin Visa-korttia. Hiukka lohduttavaa onkin ollut lukea kokemuksista netissä, kun munkin korttihakemukseni tyssäsi alkuunsa vuonna 2016. Ei ilmeisesti riittänyt, että mulla oli vaki työpaikka, ollut jo 12 vuotta (on muuten edelleen), ainoana velkana opintolaina 2 300 euroa, palkka nettona 2956, vuokra 867/kk. Ja olin ollut S-pankin asiakas jo vuodesta 2010.
Ratkaisuna vaihdoin toiseen pankkiin ja sain Visani nopsaan ilman mitään ongelmia. Otin S-pankin maksuttomat verkkotunnukset ja niiden avulla saan tutkailtua bonuksia ja siirreltyä palautukset OIKEAAN pankkiin tililleni. On toiminut tosi hyvin:))
Etsitkö hätälainaa? Ota yhteyttä sähköpostitse: saara.kemi@gmail.com tai Whatsapp +48732104354
Vierailija kirjoitti:
No irtosihan se laina sieltä. Ihan piruuttani kävin nyt illalla verkkopankissa ja siellä tuo 20000e olla möllötti tilillä. Aiemmin päivällä ei näkynyt..
Aah. Nyt helpotti stressi.
Itsekin kyllä rehellisesti sanoen epäilin, ettei S-pankista lainaa tule. Mutta parista muusta paikasta on vielä yhteisvastuullisesti puolison kanssa hakemus vetämässä. Eli toisin sanoen, voi olla että vielä soitan tuonne ja perun koko jutun. Saattaahan siinä pankki haluta kulunsa pois.
Paljonko maksat korkoa? Tuliko muita kuluja?
Etsitkö hätälainaa X-masin juhlimiseksi? Jos kyllä, lähetä sähköpostia; saara.kemi@gmail.com / whatsapp +48732104354
Paljonko yrität saada?
Itselläni on hakemus vetämässä seuraavilla spekseillä:
-Lainaa haen 20000e (eli "täydet")
-Tulot bruttona 3800e
-Tulot nettona 2600e
-Asuntolainaa 100000 (omaosuus)
-Aslainan lyhennys 900 vakuutuksineen (mun osa, olis vissiin pitänyt laittaa ilman vakuutusta..)
-Autolainaa 20000, lyhennys 450e
-Visa
-Ei muita velkoja
Tuleekohan noilla spekseillä lainaa? Tostahan laskee äkkiseltään että käteen jää 1250e. Ja naimisissa olen ja puoliskolla jää käteen noin 1400e. Tosin spankkiin ei voi yhteisvastuullisesti hakeakaan lainaa.
Huomenna on kaksi viikkoa siitä, kun liitteet saapui spankkiin.
Kertokeehan kokemuksia. Millois AP laittoi paprut? Onko noi sun nettotulot? Paljonko jää menoista käteen?