Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Jouluisten maanantai**

28.11.2005 |

Alotetaans pinoa..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästä huomenesta ei oo kyllä tietookaan :( Erittäin huonosti " nukuttu" yö takana... Toista jalkaa on särkeny koko yön aivan tajuttomasti, oli itse asiassa kipee jo edellisyönä. Nyt vaan tsiljoona kertaa karmeempana.. Oikee jalka nilkasta ristiselkään asti aivan liekeissä, kylmävoiteiden avulla pieniä pätkiä sain unta. Vissiin on jotenkin kaikki mahdolliset lihakset ihan jökkyrässä, nimittäin nyt tässä liikkeellä ollessa kipu helpottaa vähän. No, paitsi selästä.. mutta siinä ei mitään uutta. Aih ja voih... :/

Tänään olis sitten eka valmennus, vasta!!! No, nähtävästi nyt sitten ainakin tähän ekaan keritään mukaan. Vaikka varmaan loppupeleis käy niin, että ehditään oikein hyvin käydä kaikki kerrat, vaikka kestäisivät pääsiäiseen asti... Kun edelleenkään näillä fiiliksillä ei minnekkään laitokselle oo kiire :/ (vauvalle wink wink, sais alkaa esittään jotain ulostautumisen merkkejä...)

Eilen mies katteli masua ja tuumas, että sun maha on tainnu tippua. Jaa, no ehkä se on sitten vähän tipahtanu. Ainakin vessas on tarvinnu alkaa hyppään entistä tiheemmin :(

Joo, olipas taas negatiivista asiaa. Toivottavasti muilla on asiat hippasen paremmin tänä aamuna!

Lizzbeth ja myyryläinen 36+6

Vierailija
2/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta tämän palstan näin loppumetreillä löytänyt ja täällä tuntuu liikkuvan kivaa porukkaa verrattuna joihinkin muihin palstoihin. Mulla la 12.12 ja kyllä tämä hupi jo mulle riittäisikin. Olo on tosi kärsimätön ja tukala, puoli yötä tuli taas valvottua, kuten jo niin monena aiempanakin yönä. Liitoskivut vaivaa ja vaavi riehuu ilta kahdeksasta yö yhteen. Tosiaan riehuu, aiemmilta raskauksilta en moista muista kokeneeni, mutta sisuskalut tuntuu siltä, että ne on järjestetty uuteen uskoon. Potkimisen tuloksena joudun oksentamaan muutamia kertoja illassa/yössä ja mikään rauhoittava musiikki tai vatsan silittely ei auta! Himputti!

Kaikki on jo vaaville valmiina laitettuna ja pakastin pursuaa jouluruokia, se hyvä tässä loppuvuoden la:ssa on, että ikinä en ole kyllä näin aikaisin kaikkea laittanut valmiiksi.

Odotusaika on mennyt vaihtelevissa tunnelmissa, alussa oli vuotoja ja keskivaihe ihan ok, mutta viikolla 31 oli jo kohdunkaula kadonnut ja kohdunsuu aiki sormelle. Siitä varmaan johtuu tämä kärsimättömyyskin, kun jotenkin olin asennoitunut, että ennen aikojaan tulee. Nyt tietysti menee 2 viikkoa yli=) Tänään siis tasan rv 38, esikoinen syntyi 38+1 ja tuleva keskimmäinen 41...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi kun väsyttää,oon kyl nukkunut ihan ihmeen hyvin, mut jotenkin vaan väsyttää ihan kamalasti *huoh*. No yritän jaksaa käydä tuon tytön kans pihalla niin sit pääsee taas nukkuun;) Jos en mee puistossa käymään niin kaikki puistokaverit luulee et on lähtö tullu;) (vaik en mä sen takii sinne puistoon mee)

Voi hitsi kun oon odottanu taas tän viikon alkau kun huomenna aamulla on se ä-poli, jotenkin odotan et tuol alapäässä ois tapahtunu ihan hirveesti jotain tai et ne huomaa jotain muuta jännittävää. Mut mun säkällä se on ihan normi tarkastus ja seuraava on sit joskus pitkän ajan päästä, kumminkin sanovat et voit niin hyvin ja vauvoilla hyvin asiat et menee viel monta viikkoo.... Mä jo oon aatellu et enää alle 2 viikkokun 37 tulee täyteen sit kyllä täällä alkaa sellanen S:ien käyttö ettei tosikaan!!! Ootteko muuten kokeillu shoppailu S:ää?? Oltiin eilen kaupassa ja vaik lyllersin ihan hissukseen niin voi jestas niitä supistuksia mitä tuli sit autossa, meinas jo itku tulla!!!! Et jos täytyy ite yrittää saada käynnistyyn niin lähden kyl kaupoille;) No huomenna taas oon vähän viisaampi et mitä meinaavat!

Ja taas sataa LUNTA!!! Täällähän kohta hukkuu tohon lumeen (ei haittaa, ei haittaa), kivaa päästään pulkalla tuonne puistoon!!! Ja kaikki on jotenkin pirteempiä kun on lunta et ei oo niin synkkää ja märkää!

Jahsoo, kohta alkaa sydämen asialla, taidanpa kattoo sen ennenkuin mennään ulos!

Oikein mukavaa viikonalkua ja kaikille suppari säteitä jotka niitä toivoo ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ja muille mukavaa loppu aikaa masun kanssa;)

Rölli-peikko ja tylpykät 35+2

Vierailija
4/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen hyvin nukuttu yö takana...vessassa ei tarttenut käydä kun kahdesti. Herättyäni sitten alkoi menkkasärky alamahalla ja jatkuu edelleen. Inhottavan tuntuista...mutta jospa tuolla tapahtus jotakin. Neuvola loppuviikosta,nythän siellä tulee käytyä kerran viikossa. Onneksi eilen sato lunta niin mielikin on parempi. Kumma miten lumi voi saada aikaan paremman mielen. No onhan nyt kuitenkin valoisampaa ja alkaa tuntumaan jo hieman talvelta,eipä silti lunta sais tulla enemmän ja pakkasta kans. Tänne ei kummempia...

mamma03 ja rv 36+4

Vierailija
5/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tääkin. Vettä sataa ja lumet sulaa taas vaihteeksi... Ei kohota mieltä liiemmin ulos katsominen. Onneksi ei tarvitse sinne mennä ;) Se on sentään positiivista, jos jotakin haluaa hakea.

Yö meni taas kohtalaisesti. Vessassa vain kerran! mutta muuten hereillä puolet yöstä, kun ei asentoa meinaa löytyä...

Lonkat on todella kipeät ja tuntuu, että ne irtoaa paikoiltaa hetkenä minä hyvänsä (voikohan olla mahdollista;)) Maha on laskeutunut nyt niin paljon, että istuminen alkaa olla hankalaa. Maha on nyt sylissä ihan oikeasti, kun istuu. Sais jo alkaa tulla, mutta supistukset on yhä kovin vaimeita ja niitä on vain öisin (tai setten en päivällä edes tunne niitä).

Vauva liikkuu kyllä vieläkin niin hyvin, ettei ole tarvinnut liikkeitä paljon laskeskella vaikka neuvolassa kehoitti. Nytkin kantapää puskee kyljestä läpi niin, että saa otettua siitä kiinni ;D

Mutta nyt lepoon ja myöhemmin uudelleen...

Bebu 39+1 (!!!!)

Vierailija
6/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa!

Olen ollut laiska kirjottamaan, joten nyt kuulumisia pidemmältä ajalta. Käytiin just miehen kanssa neuvolassa " hätäkäynnillä" kun vauvan liikkeet olleet eilisestä asti ihan minimaalisia. Syke löytyi, oli kyl aika alhainen (128) mut eipä ole yli 140 ollut yleensäkään. Joten jatkan tarkkailua ja jos tuntuu että olen huolissani niin sairaalaan lähdetään.

Meillä selvisi vauvan sukupuoli " ikävällä" tavalla, mentiin ultraan joskus kuukausia sitten tsekkaamaan onko etuseinäistukka noussut, ja vauvalla huomattiin kysta munasarjassa. Sitä on seurattu, mutta kun on pysynyt saman kokoisena (n. 3,5 cm halkaisija; hurjan iso kun suhteuttaa vauvan pieneen massuun!!) eikä siitä kulemma ole mitään haittaa, se tutkitaan vasta syntymän jälkeen. Voipi olla että puhkeaa itekseenkin.

Mullakin taitaa olla maha vähän laskeutunut, en oikeen huomaa eroa kun olen juossut vessassa läpi raskauden samaa rataa. Nyt keskimäärin 4-5 kertaa yössä. Ihme ettei ole tän väsyneempi!? Suppareita tulee (kivuttomia) joka päivä, jee, sais alkaa tulla ulos niin sais alkaa huolestuu muista asioista " hengittääkö se, syökö se, kääk" . Kai se on yhtä huolta koko loppuelämä! ;-)

Vaan mä olen kuitenkin tosi onnellinen kaikista huolista ja kipuiluista huolimatta, lupasin sen ennen raskaaksi tuloa kun kaverini vauva kuoli massuun monien kärsimysten kautta. Lupasin, että jos joskus meillä onnistaa, en valita mistään! Ja niinhän se on, meillä on kaikki hyvin, kunhan neiti pysyy vaan elävien kirjoissa. Ei se sukupuoli, eikä edes terveys, kunhan on ihminen :-)

Tsemppiä kaikille viimeisiin viikkoihin!

Chic rv 38+1

Vierailija
7/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihan kummallinen olo viikoloppuna. Perjantaina tuli oikeaan käteen puristava tunne, ihan kuin verenp mittarin mansetti olis puristanu ja tuntu ettei veri kierrä. Sama juttu tuli kun odotin ekaa ja sanoivat silloin että joku (liika neste) painaa hermoa ja jännettä..

No sit lisäksi mun oikean puoen jalka on iah turvonnu ja varpaat on niinku prinssinakit. se ei sinerrä, mut oli eilen illalla aika pahan näköinen. se turvotus on nilkas ja jalkapöydäs ja varpais. Ja puutuu koko aika.

Supistukset on jo aika kovia, vihloo selkää ja sitä alapimppiä sieltä jostain. Ja mut leikataan suunnitellusti vasta ens viikon keskiviikkona. Miteinkin vain että mahtaakohan vauva jaksaa sinne asti..

se ei liiku ihan niin paljon kuin ennen, tosin tilaakin on aika vähän enää, edelleen mun vauveli viihtyy POIKITTAIN. Arvatkaa vain onko tukala olo kun sattuu istuminen häntäluuhun, kävelles sattuu liitoskivut ja selkä ja heti ku vaihtaa asentoa supistaa ja sit vauva on mahas npuoli metriä poikittain ja VENYTTELEE. Voi että mä oon jo ihan kypsä tähän. Ja tuo kaksvuotias tekee kaikki pahuudet kun en aina ehdi sen perään.

Tulipas tässä valiteltua.. Onko teillä muilla ollu tollasta turvotusvaivaa? Nulla ei silti ole tullu painoa kuin se 12kiloa.

Nyt pitäis olla rv38 plus jotain (1 tai kaks) en enää tiedä ittekkää.

Vierailija
8/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika lähti iskän kaa ulos ja vauva nukkuu, ni ehdin kirjoittelemaan välillä... Miellä poika siis " jo" 6pv vanha, tänään mennään neuvolaan punnitsemaan ym. saas nähdä onko paino noussut, kun oli vielä to laskusuunnassa kun kotio päästiin... mutta on se kyllä mun mielestä syönyt ihan suht hyvin, pitkiäaikoja ei vaan jaksa kerralla syödä. ja vauvalla oli hiukan koholla bilirubiiniarvot (keltaisuutta siis, mutta ei pahasti), se rajahan olisi 280 että joss en yli menee ni sit olis joutunut sinivalohoitoon, mutta ei tuolla ollut kyllä kun 180, että luottavasin mielin päästivät kotiin. Mutt kuitenki sitä on ite lievässä paniikissa seuraillut, että meinaako se kellastua ja jaksaako olla hereillä ym:/. Kyllä se jonkun verran valvookin, ehkä jonkun 2-3 kertaa puoli tuntia/päivässä+ syömiset.

Isoveli on innoissaan ainakin toistaiseksi pikkuveljestään, kovasti silittelee ja pitää kädestä kiinni ym. välillä tietty selväsdti kaipaa äitin seuraa, ja yleensä just sillo kun pitäis vauvaa imettää... onneksi mies on vielä huomisen isyyslomalla, ja mun veli tulee huomenna illalla keskiviikoksi meille, ni eiköhän me pärjätä..

Voi Quarra-parka, Toivottavsti nopeasti pääsisit tositoimiin, tuo on kyllä varmasti todella rassaavaa kun synnärille asti menee käynnistykseen ja sit ei mitää tapahdu... Toivotavsti huomenna sasit jo vauvan ulos!!! Tsemppiä! JA tikru, mulla oli tollasii samanlaisa suppareita monta kertaa, varmaan 3 yötä (kokonaa, siis aamusta sain nukkua muutaman tunnin) laskin supsituksia, ja väliä niiillä oli sellaset 3 min.. mutta sit ne aina helpotti... Mutta nyt sit tiistaina eteni aika nopeasti, kun kahdelta heräsin, ja sit puoli viisi oli jo sellainen olo, että ei ne siitä enää laannu, eikä sit laantunutkaan, sairaalasa kun oltiin viiden jälkeen ni olin auki 4cm ja kohdunkaula hävinny. Eli kannataa vaika käydä tarkistuttamassa tilanne, jos tulee noita supistuksia, että täytyy lattialle mennä tms.. mäkin olin ihan varma että kotiin viel ätullaaan ilman vauvaa, mutta toisin kävi;).

Jotain piti vielä kirjoitta, mutta poika huutelee tissin perään ,täytyy mennä!!!

T:H-H ja poika 6pv

Vierailija
9/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voih, olipas ihana lukea hilariushiiren vauva-arjesta:)

voishan tuo meidänkin vaavi alkaa jo tehdä lähtöä tuolta mahasta..

näin muutes viime yönä unta vauvasta..ihan kumma uni!! oli aika neuvolaan ja tutut tädit mua onnitteli vauvan saamisesta ja kyselivät, että missäs vauva on? no mä tuumasin, etten oo sitä nyt viikkoon nähny ku se on ollu mummulassa hoidossa!!??? tosi huolehtivainen äippä näköjään;)

sitten menin sitä kattomaan ja se olinkin minä pienenä, siis samat vaatteet kun on yhdessä mun vauvakuvassa ja yhtä pyöreät posket ja ihan kalju pää.. sittten ku mietin, että mitenkäs tämä nyt tämän näkönen on, ku mies on niin pitkä ja hoikka, nii vauvan kasvot kapenikin puolella..

oli kyllä vähän tööt-olo ku heräsin..

kun olin vielä töissä ja ootin mammalomaa niin suunnittelin kaikkea, että mitä sitä sitten tekee kotona jne.. oon kyllä saanukin jotain aikaseksi, esim. vauvalle on kaikki vaatteet pesty ja oottaa tuolla hoitopöydän laatikossa, mutta enää ei oo yksinkertasesti mitään tekemistä!! mies on raksalla päivät ja illalla reeneissä ja minä koiran kans lyllerrän kaks kertaa päivässä lenkillä ja siinäpä ne mun aktiviteetit onki! kaikki kaupat oon jo kiertäny niin moneen kertaan, etten jaksa enää niihin lähteä, eikä oo enää oikeen mitään siivoomistakaan..

mahtaako muilla olla samoja ongelmia?

eipäs mulla sitten oikeen asiaa ollukaan, oikein hyvää viikonalkua muille joulumammoille!! ja jakaantumisonnea niille jotka sitä tarvii:)

nano 35+5

(nuo viikotki on tainnu jo jämähtää paikoilleen:/ , ainaski siltä tuntuu)

Vierailija
10/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teidänkin kuulumisianne Hilarius! Lähetäpäs meille kaikille oikein kunnon suppariaaltoja jos me muutkin pääsisimme pian nyytinhakuun ;)

Kävin aamulla tytön kanssa Itiksessä. Ostin tytskylle talvisaappaat, ihanan pienet (kokoa 21 =)). En ehtinyt käydä kuin parissa kaupassa, ja sitten alkoi supistelemaan niin et piti lähteä kotiin. Ehdin sentään ostamaan tytölle yhden joululahjan, mollamaijan. En kyl tajua milloin pystyn käymään kunnolla jouluostoksilla. Kiire tulee... :/

Huh, söin just ja nyt väsyttää ihan hemmetisti. Harmi et tyttö nukahti kotimatkalla bussissa ja nyt sitä ei sitten nukutakaan. Olis niin kiva mennä vierekkäin meidän sängylle nukkumaan ja tuhisemaan... Täytynee käydä sohvalle pitkäkseen kun tyttö leikkii lattialla nätisti.

Supistusrikasta maanantaita kaikille!

Tansku & vaavi rv 36+3

Vierailija
11/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisikin mennä viime viikko kirjoittamatta, kun esikoinen oli kotona kuumeessa ja yskässä. Nostan kyllä hattua teille, jotka hoitelette kotona kaiket päivät näitä isompia lapsia. Mulla oli itselläkin vähän flunssaa ja niin tukkoinen nenä, että en meinannut saada nukutuksi tai nukahdetuksi uudelleen, jos piti käydä veskissä jne. yöllä. Joten siis aika rankalta tuntui tuo viikko.

Turvotuksesta kyseltiin, niin joo, viime viikon aikana on tullut varsinaiset pullataikinakädet ja -jalat. Sormet tuntuu hiukan kipeiltäkin ja painoakin on tullut. Olin jo hitusen huolestunut, kun päätä särki ja on tätä turvotusta - olikos se jonkun myrkytyksen merkki? Päänsärky kyllä saattoi johtui väsymyksestä ja nuhasta.

Tänään mulla on neuvola pitkästä aikaa - mulla on osunut ä-poli samaan aikaan, joten taitaa olla ainaski kuukaus, kun viimeksi kävin neuvolassa.

Synnytystapa-arviohan mulla oli viime maanantaina ja olen kyllä itseasiassa sen jälkeen viime viikolla kirjoitellutkin muistelen. Eli synnytystapa tulee olemaan sektio ja sain sektioajan 12.12. Aika kovasti mua on supistellut ja kohdunsuu oli 1 cm auki, mutta kun esikoinen syntyi vasta 42+1 käynnistyksellä, niin en usko tämänkään oikeasti käynnistyvän - aina nuo supistukset tuntuvat loppujen lopuksi laantuvan.

Quarralle voimia ja sympatiaa - tosi tylsältä kuulostaa, mutta toivotaan huomiseksi toimivampia " kikkoja" . Itse kyselisin varmaan jo sektiota, mutta jokainen tietenkin tekee niin kuin kokee itselleen ja omalle vauvalleen parhaaksi.

Multa kysyttiin ä-polilla ennen tuota sektiopäätöstä (ennen varsinaista synnytystapa-arvioita, kun huomattiin että kovin suurelta vauva vaikuttaa), että miten olisi käynnistys hyvissä ajoin ja kerroin, että viimeksi koin käynnistyksellä aloitetun synnytyksen toimenpiteiden sarjaksi - sitä ja tätä lääkettä ja tippaa, imukuppia, iso episotomia näin ollen jne. Joten koin että on ihan sama sitten suunnitellusti leikata (tällä kertaa on kyllä jo todettu vauva suureksi ja mulla on häpyluu jotenkin jyrkässä kulmassa - ehkä se olikin viimeksi vähän esteenä vauvan laskeutumiselle) ja sektiota mulle loppujen lopuksi suositeltiinkin. Mutta kuten olen tuolta synnytysasia-puolelta lueskellut, niin osalla käynnistetty synnytys etenee oikein mukavasti.

Kivaa alkanutta viikkoa kuitenkin kaikille jouluisten odottajille! Välillä tuntuu aika matelevan, mutta mulla on ainakin paremmat fiilikset kuin viime viikolla!

Hippomama 37+5

Vierailija
12/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääläkin sataa taas lunta, melko märkää sellaista, mutten nyt kuitenkaan rännäksi menisi sanomaan. Ollaan oltu jo tytön kanssa pulkkailemassa ja muutenkin lumitouhuissa, kunnes oltiin molemmat märkiä. Nyt odotan jos neiti suostuisi vaikka päikäreille, kun heräsi jo ennen seitsemää. Mulle ainaki torkut maistuis.

Jotenkin on viime päivinä alkanut olo tuntumaan raskaalta. Joka päivä tulee kivuliaitakin supistuksia, mutta johtamatta mihinkään. Olo on kömpelö, paksu ja väsynyt. Tyttökin on ihan kypsä äidin kankeuteen. Onneksi tätäkään ei jatku enää kauaa! (Huom! kellään meistä) Olin buukannut viikonlopun täyteen menoa, jos vaikka sillä saisi houkuteltua vauvan ulos, mutta eihei, menossa oltiin ja vauva pysyi matkassa.

Laitoin eilen yhdet jouluvalot ulos. Yleensä valmistelen joulua vasta pari viikkoa ennen, mutta nyt tuo lumen tulo sai jotain outoa aikaan. Tekis mieli lähteä jouluostoksillekin, mutta en kyllä tuon tytön kanssa jaksa. Äiti tuo huomenna joululaatikoita, oli urakoinut niitä isot kasat, joten ei tarvi itse vaivautua. Pipareita pitäis varmaan tällä viikolla leipoa.

Nyt meen houkuttelemaan tyttöä petiin, että jaksetaan lähteä vielä iltapäivällä ulos tekemään lumiukkoa, se jäi aamusella väsäämättä. Tsemppiä, mammat!

T:Emppu&" Nestori" olisko jo 37+6?

Vierailija
13/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli on valoisampi, kun tuolla ulkona on LUNTA! Olikin viime viikolla niin synkkiä ja sateisia päiviä, että itselläkin oli fiilis painua sohvannurkkaan kyyhöttämään. Lapset ovat innoissaan, kun isi ja äiti vetää heitä pulkassa pitkin mantuja:)

Täällä voidaan ihan hyvin. Turvotusta ei ole, varmaan siitä syystä, että olen joka päivä käynyt lenkkeilemässä, viikonloppuna kaksikin kertaa (yksin ja sitten toisen kerran miehen ja lasten kanssa). Vauhti on kyllä kovin hiljaista, sillä liitoskipuja on sekä alavatsa kovin, kovin kipeä. Nämä nyt kuuluvatkin tähän raskauden ajankohtaan. Viime yönä nukuin kyllä todella hyvin (23.30-06.30). Selvisin yöstä vain yhdellä " tyhjennysreissulla" .

Hilariukselle & muille vauvansa saaneille onnittelut! Ja Hilarius: jos vauvan väri on ns. vanha keltainen, ei mitään hätää. BR-arvot ovat laskemassa. Itse lähdin pikkukakkosen kohdalla sairaalasta lääkärin suosituksesta huolimatta (hölmö minä) ehkä pikkasen liian aikaisin. Muistan kun yöllä taskulampun kanssa sitten zoomailin vauvaa, että onko kellastunut lisää ja onko keltainen millaista sävyltään. No, terkkari sitten antoi hyvän vinkin tästä keltaisesta ja ns. vanhasta keltaisesta. Ja tietysti se, että jos vauva ei meinaa jaksaa syödä ja on unelias, silloin voi BR-arvo olla nousussa. Mutta jos jaksaa itse herätä syömään, niin ei hätiä.

Äbbä: täälläkin vaavi viihtyy poikittain, on viihtynyt jo viikkoja. Yöllä vaihtaa asentoaan siten, että pää on ihan tässä pallean kohdalla. Huomenna neuvolalääkäri ja kait se on sitten lähiaikoina synnäriarvioon meno.

Jatkan vauvamahasta nautiskelua (omissa oloissani) niin kauan kuin tämä nyt on mahdollista. Mukavaa maanantain jatkoa joulumammoille!

t.Vipeka rv 36+1

Vierailija
14/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkö tämä talvi sitten oli(?)

Musta tuntuu että mä vedän uusintakierroksen tän raskauden suhteen..Siis että lasketunajan jälkeen alotan uuden countdownin alaspäin (39+6->39+5->39+4 jne..) ja sitten kun on nollat niin pieni syntyy.. :OO

Mun puoliintumisaika on pidempi kun niillä pisimmillä alkuaineilla.. :PPP *huokaus*

Aamusella olin taas hieronnassa.Teki iiiiihan tajuttoman hyvää..leijailin kotiin (niin kevyen olon tunteminen on ollu vaikeaa viime aikoina;)) Ja mulla oli niin rauhallinen ja seesteinen olo: sellainen että nyt voisin tosiaan lähteä synnyttämään,mä oon teräsmamma ja kestän kaiken :DD Huippua!!!Vaan tuskinpa.. :( ei tässä mitään tapahdu vaikka päälläni hyppisin.

Vaavikin sai tavoistaan poiketen mut huolestumaan hetki sitten.On ollu niin hiljaa koko aamun.Ei heränny vaikka söin vispipuuroa aamupalaks :P Ja yleensä hieronnassakin on saanu skitsoja kun ' seinät kaatuu päälle' ;) Join tuossa kupposen kahvia ja söin suklaata niin vähän sitten havahtui.Pelästyin kyllä tosissaan kun aloin asiaa pohtimaan..Toivottavasti on vaan tyyntä mysrkyn edellä..että hänkin orientoituu synnytykseen :PPP *älä säikäytä äippää enää noin!!!!!*

Hilarius,kiva lukea teitin vauva-arjesta.. *huokaus* kaippa se tulee itsellekin tutuksi vielä tässä lähitulevaisuudessa ;)

Ja kyllä muakin taas on alkanu kiinnostaa että mikähän on alakerran tilanne..onkohan edistyny sitten edellisen tarkastuksen (36+1) kun on kuitenkin supistellu tiuhaan ja kipeestikin sen jälkeen.Tekis mieli käydä tarkastuttaa..Vaan taitaa seuraava check-in olla vasta kun synnytys on käynnissä!! *blaah*

Ukko-kullalla on perjantaina synttärit ja ajattelin leipoa kakun.En kyllä toivo että pieni syntyis samana päivänä..haluaisin hälle OMAN synttäripäivän (eikä varsinkaan 7.pv kun silloin on appiukon syndet...) Vaan mistä vetoa niin ' valitsee' jomman kumman!!! Hope not!!!!!

Tjaa...tulipas jaariteltua.Eikä oikeen mitään asiaa edes.No meneepähän aika eteenpäin ;)))

Hurjat tsempit kaikille jotka on HOMMISSA tai pääsee hommiin... :DDDD

.Tiggr&Nasu 39+4

Vierailija
15/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa, ton esikoisen kanssa, etten aivan hirviöksi muuttuisi. ITSEHILLINTÄÄ tämä vanhemmuus kasvattaa ja koettelee sitten niin maan perusteellisesti. Ongelmaksi ovat muotoutuneet, ylläri ylläri, nukutukset. Varsinkin päiväuniaikaan nukahtaminen on muodostunut varsinaiseksi ongelmavyyhdeksi. Ei siinä mitään, jos kaikki olemassa oleva aika olisi esikosien käytettävissä, mutta kun muutaman viikon kuluttua näin ei enää ole! JA nytkin mä totta maar tarvitsen ton ajan itselleni levätäkseni edes hivenen, muuten on meno ikiliikkuja-energiatiivistymä-esikoisemme kanssa sitä luokkaa, ettei niin äiti kuin isäkään juuri ehdi löhöillä pojan hereilläoloaikana.

Koetin nukuttaa hippulaa juuri KAKSI tuntia päikkäreille, tahdoinhan olla " auktoriteetti" , vanhempi, joka tietää, mikä on parasta väsähtäneelle hipulleen ja osoittaa valtataistelua kokeilevalle hersyjäiselle, kuka tässä talossa määrää. Ja tulos: tuossa tuo leikkii palikoillaan ja siivoaa jätti-vaahtomuovivasarallaan lattioita. AAAAAAA! Miten mä tän homman saan hoidettua, jahka pikkuinen syntyy!?! Luin Rölli-peikko sunkin kommenttisi taaperopuolelta, ja lohdutti hivenen lukea, etten ole yksin ongelman kanssa. Ensi viikolla ostetaan vielä veronpalautusten tultua uusi sänky pojalle, joten josko siihen saisi opetettua uudet rutiinit... NÄin menee hermo multa ja poika itsekään ei lystistä varmasti nauti, kun ei ole sitten levännyt (ja mitä KAAMEUKSIA siitä voikaan seurata, että pikkupoju voittaa valtataistelun!!! Ties mikä raggari, vanhmpiensa käskyille sylkevä öykkäri, siitä tämän takia sukeutuu! Noh, vitsi, vitsi...).

Tikrun viestit ovat aina ihania lukea, ne säihkyvät aina upeaa verbaalista leikittelyä kielellä!

Joo, tarttis kai tässä ymmärtää, että tämän päivän oma hetki meni tuossa nukuttamisyrityksessä ja aktivoitua taas päivän loppuosaan niin hyvin kuin jaksaa. Muutenkin on alkanut tympiä, tässä kun on alkanut tympiä moni muukin seikka (kuten esimerkiki se, miksi nyt on vasta marraskuun loppu ja kuukausi laskettuun aikaan!), etten yksinkertaisesti niin ehdi kuin jaksakaan leikkiä ja puuhastella pojan kanssa siten kuin tahtoisin. Käymme juu kirjastossa, leikkipuistossa, lueskelemme kotona, tapailemme kavereita päivittäin, rakentelemme palikoista ja leikimme autoilla, mutta esimerkiksi mielestäni tärkeiden kädentaitojen ja sitä kautta luovuuden harjoittelu on miltei nollissa, kun en vain jaksa tällä hetkellä sormivärien sotkua ja muuta mukavaa. Tuntuukin, että isukki se työstä palattuaan jaksaa kehitellä hauskimmat leikit. Mulla päivät menevät kotitöissä, ruoanlaitossa, kaupassakäynnissä yms, joihin poika toki innokkaana osallistuu, mutta ehkä se kaipaisi muutakin... Ja jahka tosiaan tämä pikkuinen täältä maailmaan pulpahtaa... NO joo, kunhan tässä paatostelen!

Huomenna on lääkäri-nla ja saanen lähetteen synnytystapa-arvioon.

Tsempataan kremppoinemme yhdessä!

Vitanova rv 35+4

Vierailija
16/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisena lumentulosta kävin katsomassa kaverin melkein 2kk vanhaa tyttövauvaa, ja oli tosi kivaa. Sitten kävin neuvolassa ja lääkärillä tarkistuttamassa että onko vauva perätilassa. Lääkäri totesi että 99% on ihan oikein päin, eli ei tartteis ruveta kääntelemään. Tarkistetaan vielä ultralla keskiviikkona.

Sitten tulin kotiin, aloin päiväunille niin pommi jysähti.

Soittivat äitipolilta mun sokerimittausten tuloksia että nämä kun on vähän korkealla, oletko tietoinen?? Sen verran tietoinen että joinain ns. herkuttelupäivinä joku arvo on ollut koholla.. NO, täti sitten sieltä sanoi että tulet sitten 5.12. vuorokausiseurantaan polille. Eli mielenkiintoinen itsenäisyyspäivä tiedossa. Siellä ollaan käyrillä ja mittaillaan vuorokauden ajan sokereita. Kun puhelu päättyi tuli kauhea itku, selkä vavahteli ihan ihmeellisesti, säikähdin ihan.

Suututtaa kun on tuota ylipainoa niin sehän tässä kaiken tämän sähläyksen alku ja juuri on. Ja hirveä huoli vauvasta ja siitäkin että miten nää nyt taas alkaa ämpyilemään sen sektion kanssa, mulla todettu ahdas lantio aiemmin. Keskimmäinen leikattu sen takia, kun oli yli 4100g..

Aika masennus iski, ja tässä pitäis vielä odottaa sinne ensi maanantaihin..

rocka rv 35+2

Vierailija
17/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö se jaksaa valvoa toista tuntia... Mieheni tuli just koulusta ja päätti sitten heti kaapata oman pikku tyttösensä, jäin toiseks. ;)

Maitoa tulee ihan hurjana.. nään jo untakin, että hukun maitoon. Päivittäin saa tyhjentää kuus kertaa rintoja ja aina sellanen pari desiä saaliina... Hyvä tietty, että maitoa tulee. Kävin tänään juttelemassa luovuttamisestakin, kun varmasti joillekkin olis hyötyä mun maidoista. Mulla alkaa olla vauvan masu ja pakastin täynnä maitoo =D

Tyttö terhakoitunut kamalasti ja ruvennut nyt tosiaan valvomaan jatkuvan nukkumisen sijaan :)

Mutta miepä meen taas ihastelemaan tyttökultaani :)

-Kikero ja tytöntyllerö 6pv vanha-

Vierailija
18/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluisista tunnelmista,.ihanaa kun on LUNTA vähänkin,.ja koti on täynnä jouluvaloja=niin sisällä ja ulkona=)kohta se koittaa se JOULUKUU jota on koko vuosi melkein ootettu=)

Tänään oli neuvola,.Vauva pysyny rt.s _ONNEKSI=)Taitaa ny raivata itelleen tietä,.ku on niiiiiin vaikee jo kävellä,.ja pissalla käyn ainaki kuus kertaa yössä=)ja sf-mitta laskenu 34 ja 32.een...housut märkänä ollu vkon verran,.limaa tulee,.(tullu kaikilta viimeset parivko.a aina..)

Nyt kotiaskareiden pariin ku oon pv.n ollu hypys taasen,.......

ja JOULULAHJAT ostettiin lauantaina,.yks " huoli" taas vähemmän=)

t:ama 37+1(jo)

Vierailija
19/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna taas sinne kidutuslaitokselle.. Kunpa ne nyt tietäis mitä tehdään. Tulin siihen tulokseen että yhdesti vielä voidaan koettaa käynnistää, sitten saavat kyllä rehellisesti vain ottaa ja leikata. Olispa sisätutkimuksessa jotain tapahtunut taas, enempi auki tms. Että vois kuvitella sen käynnistyksenkin iskevän enempi päälle. Ja ei todellakaan samaa lääkäriä mulle enää kuin edellisillä kerroilla. Ihan kivahan se lekuri on, mut nyt on sen verran tärkeä asia mulle kyseessä että haluan lääkärin jota ymmärrän ja joka tietää mitä se tekee.

Eilen illalla vauva sai jonkun ihme kohtauksen ja riehu n.20-01 taukoamatta!! Siis tämä joka ei yleensä liiku paljon mitään?!?! :O Ja voi jumalavita niitä vihlontoja tuolla alhalla.. Se oli jotain järkyttävää kun aina kun se liikutti päätään ja käsiään, se tako mua niin että kiljasin ja jouduin taipumaan kaksinkerroin.. :S Mies oli jo viemässä takasin polille, kun huolestui mun kivuista, mut sanoin etten sinne lähde ennen tiistaita ellei tuu säännöllisiä supistuksia tai vedet mene. Mähän en sinne niin vain nyt mee, kun kerran hetkeksi kotiinkin pääsin.Perskeles. Sitten se viimeinkin onneksi rauhoittui että vihlonta lakkasi ja lopulta se rauhottu uneen asti. Edes silloin kun kävin puolen tunnin kävely lenkillä, se ei rauhottunut! Koko lenkin ajan sain pysähdellä kun vihlasee ja joku samalla painaa ylämahaan kintuillaan.. Karsea kokemus kerrassaan. Tänä aamuna herätessäkin oli vielä alavatsa ihan hellänä..

Mutta pistäkäähän tsempitystä kehiin huomiselle, josko nyt sais jäädä sinne niin että jotain syntyisikin. Muutakin kuin suuri itku ja hätä mulle.. Oon nyt perjantaista asti vain itkenyt joka pikku asiaa, kun tuntuu että on niin pelko persiissä ja kauhea paniikki koko synnytyksestä. Kun ei tiedä mitä tässä nyt oikein käy. Ehkä me nyt saadaan tuo lapsi ulos tuolta, vaikka mä meinaankin yökätä kun ajattelenkaan että pitää synnyttää.. *eikö oo omituista..* en tiä miten se tulee noin fyysisenä reaktiona, mut kun ajattelen synnytystä, nousee yökkäys. :/ Mutta eipä tässä auta vastaankaan enää laittaa.

Quarra ja tirriäinen rv39

Vierailija
20/25 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hirveän aktiivisesti jaksanut käydä kirjoittelemassa tänne, mutta melkein joka päivä olen käynyt teidän jutut lukemassa..

Mulla on tässä ollut erityisen vaikea raskaus (insuliinihoitoinen raskausdiabetes, lievä rask. myrkytys, korkea verenpaine lääkityksineen, lapsivesi todettu vähentyneeksi jo rv 35 ja vauva on pienikokoinen, tänään 2730g)..

Kaksi kertaa olen jo käynyt osastolla makoilemassa - ekalla kerralla rv 33, jolloin valmistauduttiin sektioon rask. myrkytyksen takia (vietin jopa yön synnytyssalissa). Olo kuitenkin koheni ja pääsin kotiin. Ja rv 35 peloteltiin käynnistyksellä korkean verenpaineen ja lapsiveden vähyyden vuoksi, mutta silloinkin pääsin vielä kotiin....

Olen siis jo moneen otteeseen joutunut jännittämään synnytystä, mutta mitään ei ole saatu aikaiseksi.. viime viikon keskiviikkonakin minut laitettiin neuvolasta suoraan synnärille verenpaineiden ja proteiinien takia (oli ++), mutta paikan päällä lääkäri olikin sitä mieltä, että syytä käynnistykseen ei ole (sanoi vaan, että " onhan nää paineet olleet korkeammatkin" )...

Mutta vihdoinkin tänään toisella lääkärillä käydessäni sain ajan käynnistykseen, huomiselle!!!!! Ja tällä kertaa ei ole kenelläkään vastaan sanomista :P

Eli meikä pääsee huomenna oksitosiinirasituskokeen jälkeen osastolle sytotec-kypsyttelyyn... On kyllä niin helpottunut olo että!

Huomenna siis vaavinhakureissulle..! tsemppiä Quarralle - samassa tilanteessa ollaan!

Ja paljon paljon onnea kaikille jo vauvansa saaneille!!

Onnesta sekaisin

-blue_ ja vaavi rv 39+0-