Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaisiko joku ystävällinen (autonvuokrauksesta)?

Vierailija
03.09.2012 |

Olemme lähdössä Yhdysvaltoihin ja vuokraamme luonnollisesti auton. Mikä autovuokraamo kannattaisi valita? Hertz, budget, avios? Mitä kannattaisi ottaa huomioon? Luin, että hinnat vaihtelee, mutta mitä hintaan olisi hyvä sisältyä?

Kiitos etukäteen, jos en enää tänään kerkeä vastaamaan!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kokonaispaketti ilman km-rajoituksia, kysy myös paljonko omavastuu vahinkotapauksissa.

Vierailija
2/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ärsyttää tälläinen "olen nainen, en siis tiedä mitään autoista tai niiden vuokrauksesta" asenne ihmisessä, mutta autetaan kuitenkin... Oletteko vuokraamassa auton vasta paikanpäältä toimistosta vai netistä? Etsi kuitenkin ennen vuokrausta netistä tietoa eri vuokraamoista niiden hinnoista ja erilaisista autopaketeista. Paikan päällä saa joskus myös alennusta tai esim. isomman auton pienen auton hinnalla (ainakin itse olen saanut). Kysy autoa vuokratessa vakuutuksesta, täytyykö tankin olla täynnä kun auto palautetaan, minne auto palautetaan...? Onkos sinulla kansainvälinen ajokortti, sitä joskus kysytään? Auton toiminnat ja käyttö selitetään sinulle kun auton saat... ja kysy vielä jos he eivät sinulle kaikkea haluamaasi kerro. :) T: Useita autoja USA:ssa vuokrannut nainen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ärsyttää tälläinen "olen nainen, en siis tiedä mitään autoista tai niiden vuokrauksesta" asenne ihmisessä, mutta autetaan kuitenkin... Oletteko vuokraamassa auton vasta paikanpäältä toimistosta vai netistä? Etsi kuitenkin ennen vuokrausta netistä tietoa eri vuokraamoista niiden hinnoista ja erilaisista autopaketeista. Paikan päällä saa joskus myös alennusta tai esim. isomman auton pienen auton hinnalla (ainakin itse olen saanut). Kysy autoa vuokratessa vakuutuksesta, täytyykö tankin olla täynnä kun auto palautetaan, minne auto palautetaan...? Onkos sinulla kansainvälinen ajokortti, sitä joskus kysytään? Auton toiminnat ja käyttö selitetään sinulle kun auton saat... ja kysy vielä jos he eivät sinulle kaikkea haluamaasi kerro. :) T: Useita autoja USA:ssa vuokrannut nainen ;)

Vierailija
4/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoista vielä sen verran, että yleensä niihin sisältyy esim. tankillinen bensaa ja tietty kilometrimäärä tai rajaton kilometrimäärä jos ajetaan vain tiettyjen osavaltioiden sisällä ja yksi kuski. Jos siis joku muukin kuin sinä ajaa, niin hänestä täytyy maksaa lisämaksu. Jos taas olet/olette alle 25 vuotiaita siitäkin tulee usein lisämaksu. Suomalainen Visa-kortti ei ainakaan itselläni toiminut bansa-autoomaateissa... senkin voi ajellessaan ottaa huomioon. T: Usassa ajellut nainen

Vierailija
5/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen ajokorttihan ei sellaisenaan kelpaa, imo.

Autoliitosta saa sen tarvittavan USA-liitteen.

Vierailija
6/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floridassa ollessamme auto. Vuokrasopimus tehtiin etukäteen netin kautta. Kannattaa ottaa jokin isompi, kansainvälinen firma (avis,hertz). Minua ainakin silloin varoiteltiin, että jos vuokraa jostain "halpis" firmasta, niin maksaessa ilmoitetun hinnan päälle tulee kaikenmaailman maksuja ja vakuutukset ei välttämättä ole kunnossa (minulla siis ei näistä kokemusta itsellä). Ja muutenkin kannattaa se sopimus tehdä netissä etukäteen, me menimme 16 tunnin matkustamisen jälkeen, rättiväsyneinä autovuokraamoon ja jälkeenpäin vasta tajuttiin, että kumpikaan ei edes lukenut, mitä vuokrasopimuksessa luki (mikä tietenkin on ihan emävirhe!) Eli todella kannattaa etukäteen tehdä sopimus, siellä ei todellakaan jaksa keskittyä, vielä kun kieli ei ole äidinkieli, kaikki on uutta ja ihmeellistä ja ajamaan lähteminen vieraassa maassa jännittää niin aika harva pystyy keskittymään mihinkään sopimuksiin (varsinkaan niihin pienellä präntättyihin). Mutta tietenkin jos olet paljon matkustellut ja osaat englantia erittäin hyvin (myös autonvuokraussanaston) niin voit toki tutustua tarjontaan vasta paikan päällä. (Tämä viimeinen lause oli lähinnä niille jotka älähtävät minun typeryydelleni auton vuokraussopimusta tehdessäni). Ja meille ei automaattisesti neuvottu mitään auton käyttöön liittyvää, ei sitäkään älytty edes kysyä, mutta varmasti neuvovat, jos kysyy.

Vierailija
7/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Kaliforniassa, käytimme viimeksi Thrifty -autovuokraamoa. Olisikohan maksanut vajaa tuhat usd kahdeksiv viikoksi vakuutuksineen. Varasimme nettisivujen kautta etukäteen, hinta oli reilu 400 usd, mutta siihen tulee aina vakuutukset päälle, ja tuplaa hinnan.

Säästää muistaakseni jos ei kentältä vuokraa. Onnistuu palauttaa tankki tyhjänäkin, mutta vuokraamolla on kovempi gallonahinta kuin bensiksellä. Kaliforniassa on korkea löpön hinta suhteessa muihin osavaltioihin, mutta 91-oktaanisen hinta keikkuu jossain 4,40 kieppeillä, ja 87 jossain 4,10. Eli reilusti halvempaa kuin Suomessa.

Vierailija
8/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo joka asuu täällä. Kelpaa, mutta henkkarina ei. Ajokortti ja passi mukana kun ajelee niin ok. Mekin ajelimme ekan kk suomikorteilla eikä mitään ongelmia.

Vierailija
9/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo joka asuu täällä. Kelpaa, mutta henkkarina ei. Ajokortti ja passi mukana kun ajelee niin ok. Mekin ajelimme ekan kk suomikorteilla eikä mitään ongelmia.

kaikissa osavaltioissa noin?

Meinaan, joskus lehdissä/keskustelupalstoilla joku on joutunut ongelmiin kun tuota USA-liitettä ei ole mukana ollut.

Tämä kiinnostaa kovasti, lähivuosina on suunnitteilla autoiluloma Jenkeissä.

Vierailija
10/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Kaliforniassa, käytimme viimeksi Thrifty -autovuokraamoa. Olisikohan maksanut vajaa tuhat usd kahdeksiv viikoksi vakuutuksineen. Varasimme nettisivujen kautta etukäteen, hinta oli reilu 400 usd, mutta siihen tulee aina vakuutukset päälle, ja tuplaa hinnan. Säästää muistaakseni jos ei kentältä vuokraa. Onnistuu palauttaa tankki tyhjänäkin, mutta vuokraamolla on kovempi gallonahinta kuin bensiksellä. Kaliforniassa on korkea löpön hinta suhteessa muihin osavaltioihin, mutta 91-oktaanisen hinta keikkuu jossain 4,40 kieppeillä, ja 87 jossain 4,10. Eli reilusti halvempaa kuin Suomessa.

maksa vakuutusta vuokra-autoon koska oma autovakuutus kattaa kaiken. Kannattaa siis kysya jospa suomalainenkin vakuutus kattaisi edes jotain.

Jos auton jattaa muualle kuin alkuperaiseen vuokraamoon, siita velotetaan yleensa $500 extraa.

Lentokentalta vuokraaminen on aina kalleinta, jos ette heti autoa tarvitse kannattaa vuokrata kaupungilta. Kaikki suuret vuokraamot ovat luotettavia, ei niiden kannata ruveta asiakasta kiusaamaan.

Autot ovat automaattivaihteisia.

Vierailija
11/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa osavaltioissa noin?

Meinaan, joskus lehdissä/keskustelupalstoilla joku on joutunut ongelmiin kun tuota USA-liitettä ei ole mukana ollut.

Tämä kiinnostaa kovasti, lähivuosina on suunnitteilla autoiluloma Jenkeissä.

Ajelimme tosiaan vain Kaliforniassa tuolloin, joten en osaa sanoa muista. Hyvä että toit asian esille, parempi tarkistaa.

Muistelisin että vuokraamossa sanottiin eu kortilla saa turistit ajella vapaasti, mutta hyvä tarkistaa.

Ei se akelta saatu pahvi haitaksi ainakaan ole.

Vakuutuksista - mekin myimme ja irtisanoimme Suomesta kaikki vakuutukset, joten voisi kysellä kattako ne mitään täällä. Oma paikallinen vakuutuksemme kattaa nykyään vuokra-autot. Kalliitahan ne vuokraamoiden vakuutukset on.

Kentältä otetut autot kalleimpia, mutta helpoin tapa jos rahaa on.suuret vuokraamot siitä hyviä, että voi palauttaa muuhunkin toimipisteeseen jos road trip tähtäimessä.

Vierailija
12/14 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/14 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman "yllätyskuluja".

Ja sitten vielä, neuvooko ne siellä mitä bensaa tankataan, miten konepelti aukeaa yms. (ei ole miestä mukana:D ) vai pitääkö erikseen kysyä?

Vierailija
14/14 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonvuokraus - http://rentalcars.com Olen nyt kaksi kertaa vuokrannut auton Rentalcarsin kautta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän