Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millainen iPad kannattaa hankkia?

Vierailija
03.09.2012 |

KOkeilin juuri sellaista ja haluaisin moisen omakseni. Mulla on pöytäkone ja kennettava. Niinpä mietin, riittääkö pienimuistinen iPad peruskäytössä vai tuleeko ihmisten latailtua paljonkin netistä kaikenlaista tilaa vievää. MIkä olisi hinta-laatu-suhteeltaan paras kombo?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä pärjöökl ilman sitä, jos vaikka liikkeellä ollessaan käyttää kännykkää modeemina(tietty kännykässä pitää silloin olla kunnollinen nettinopeus)

Kuvilla ja musiikilla ja lasten peleillä oon saanu 3kk käytön aikana 15 gigaa käytettyä. Elokuvia jos tähän haluaisi laittaa niin ne tietty vie paljon tilaa. Katon nettitv:stä sen mitä tällä haluan ohjelmia kattoa joten mulle tuo 32 riittää hyvin.

Vierailija
2/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö kukaan nyt osaa vastata... mietin lähinnä siis sitä, onko 16 gb riittävä vai kaipaako jo viikon päästä 32:ta ja siitä viikon päästä kiroaa kun ei nuukuuksissaan saman tien ottanut 64-gigaista.

En viitsisi turhastakaan maksaa mutta sekin on tylksää jos nuukailee väärässä paikassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rämpytin tota jatkokysymystä kasaan. Kiitos siitä!Tarkoitus katsoa sitä kotioloissa. Täällä mulla on modeemi pöytäkoneessa ja langaton yhteys kannettavaan. Käykö iPadissa sama vai pitääkö siihen siis hankkia joku oma 3-g-yhteys?

Vierailija
4/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 16 on riittänyt loistavasti.

Vierailija
5/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt, että laite on hyvin puoleensa vetävä, ja sen käyttötavat lisääntyvät ja monipuolistuvat kun sitä käyttää.

Siksi minusta kannattaa ottaa se niin isolla muistilla kuin on mahdollista, jotta se ei kävisi pieneksi kun käyttötavat kehittyvät. Se ei niin paljoa se ero siinä kuitenkaan maksa, että jos laitteen käyttöikä edes yhtään pitenee sillä että se ei käy pieneksi, niin lisäsijoitus kyllä aina kannattaa.

Tämä on siis vain mielipide, eikä perustu kokemukseen juuri iPadista. Tietokoneissa satsaus laatuun ja muistin määrään on vain aiemmin itselläni venyttänyt koneen käypäistä käyttöaikaa huomattavasti.

Tämä nykyinen kotikone on jo vanha, ensimmäisen sukupolven neliydin prosessori, mutta kun muistia on 8 gigaa niin kummasti tällä vain näitä uusimpiakin systeemejä pyörittää. Yleensä noin 5 vuotta vanhoja koneita pidetään alalla jo verkonpainoina. Minusta tämä voi olla kelvollinen vaikka monia vuosia vielä tästäkin eteepäin, ellei kehityksessä satu jokin isompi harppaus. - Ja näin en usko tapahtuvan.

Uskoisin että sama pätee tuossa iPadissa. Runsaalla muistimäärällä sen käyttötavat venyvät pitemmälle ja kauemmas tulevaisuuteen. Uskoisin, että sama koskee myös sitä iPhone puhelintakin. Pirustako sitä tietää, mitä siihen haluaa laittaa, niin samahan se on ostaa täydellä muistimäärällä.

Yleensä on niin, että jos on olemassa olevia resursseja, niin niille kaikille tulee kyllä jotain käyttöä ennen pitkää.

Vierailija
6/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos kotona on langaton netti niin sillä tietysti toimii. Siinä 3g versiossa siihen siis saa samanlaisen sim-kortin kuin kännykkään jolloin netti toimii kaikkialla.

Sanoisin että 16 on liian vähän.

Vierailija
7/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin reissussa mukana ja tosi näppärä vehje.

Vierailija
8/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen suhteen, että onko iPad readytogo-tyyppinen verme, vai onko niin, että sitten kun sen hankkii, siihen pitää asentaa jotain ohjelmia, että pääsee nettiin? Mulla siis tosiaan pöytäkoneessa modeemilaatikko kiinni ja sen avulla surffaile niin pöytäkoneella kuin langattomasti kannettavalla. Mut jos iPadiin pitää hankkia erikseen jotain juttuja niin sit oon pulassa. Haaveilen siis siitä, että se tulee mulle himaan ja sit mä avaan sen jostain napista ja meen saman ties nettiin. Onko näin vai seuraako kuukaudne ahdistava setviminen kaiken maailman nettiyhteyshommien kanssa?

Vierailija
9/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mega kiitos teille!

On tää av vaan hyvä!!!1

Vierailija
10/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen suhteen, että onko iPad readytogo-tyyppinen verme, vai onko niin, että sitten kun sen hankkii, siihen pitää asentaa jotain ohjelmia, että pääsee nettiin? Mulla siis tosiaan pöytäkoneessa modeemilaatikko kiinni ja sen avulla surffaile niin pöytäkoneella kuin langattomasti kannettavalla. Mut jos iPadiin pitää hankkia erikseen jotain juttuja niin sit oon pulassa. Haaveilen siis siitä, että se tulee mulle himaan ja sit mä avaan sen jostain napista ja meen saman ties nettiin. Onko näin vai seuraako kuukaudne ahdistava setviminen kaiken maailman nettiyhteyshommien kanssa?

Vierailija
11/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka lataat netistä. Kun saat sen ipadin kotiin niin se pyytää kkemään sen koneeseen kiinni, teet sen niin se päivittyy jne ja sen jälkeen on kyllä heti käyttövalmis.

Vierailija
12/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

justiinsa hintoja. Koneboxissa näytti olevan n. 675 euroa sellainen, jossa 64 gigaa ja 3 G. Tota halvemmalla ei taida edelleenkään tuota järeää iPadia saada

Vierailija
13/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aattelin että voin tallettaa muihinkin välineisiin, ja 3 g: tä en tarvitse koska kotona on langaton netti ja se löytyy myös useimmista hotelleista.

Vierailija
14/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin käytän lähes vain netissä olemiseen. En ole lataillut kuin muutaman leffan ja vain vähän musiikkia. Noihin tarkoituksiin mulla on ihan toiset laitteet. Lapset on ladanneet jotain pelejä, mutta muistia on edelleen vain minimaalisesti mennyt. Mulla on ilman omaa 3g:tä ja mielestäni riittää mainiosti. Ipad kulkee joka paikkaan mukana. Kotona käytän kotiverkkoa ja mökillä iPhonen yhteyttä, toimii todella hyvin. Matkoilla on hotelleissa yleensä aina ilmainen wifi. Aivan mainio peli, enkä muuta juuri enää käytäkään. Kirjoittajan kalu tämä ei tosin ole...

Vierailija
15/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päädyin 16 gigaseen, enkä ole katunut. iPad on mulla käytännössä vain ja ainoastaan viihdekäytössä, tällä koneella en tee mitään duunijuttuja tai muuta vastaavaa. Jos tallentelisin koneelle järkyt määrät videoo, leffoja ja kuvia, niin varmaan tulis 16 gigaa vastaan, mut mä katon netti tv:stä (mm. BooxTV) kaiken mitä haluun nähdä, enkä tähän paljoo mitään tallentele. Osta kuitenkin kone johon jo samantien kaupassa ostat sim kotin, eli se 3G laite. Kato kaupassa jo myyjän kans minkä firman kortti sun tarpeisiin sopii, eli misää pädiä eniten käyttäisit, mulle esim. kävi parhaiten Saunalahti, paras peitto niissäpaikoissa missä langatonta ei ole. Ja ihan siis parasta tässä laitteessaonkäyttöönotto!

Avaat paketin, laitat koneen päälle, (akku on melkein täynnä valmiiks), ja otat käyttöön, noin vaan:)

Vierailija
16/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vehje tää ei todellakaanole, virheitä tulee miljoona :)

Vierailija
17/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee Suomeen ihan muutaman viikon sisällä. 7" ja loistava laite, suosittelen. NIin omistan ipad2:senkin, mutta tuo on paljon paremman kokoinen ja muutenkin jotenkin hyvä kokonaisuus.

http://www.google.com/nexus/#/7

Vierailija
18/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka lataat netistä. Kun saat sen ipadin kotiin niin se pyytää kkemään sen koneeseen kiinni, teet sen niin se päivittyy jne ja sen jälkeen on kyllä heti käyttövalmis.

?

Vierailija
19/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipadissa ei ole flashia, joten et tee sillä juuri mitään.

Vierailija
20/33 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin jo ihan satavarmana ostamassa 64-gigaista, mutta hyvät argumentit 16-gigaisen puolesta saivat miettimään asiaa uudelleen.

Ja sit tuli vielä tää uutispommi: siis vwhat, eikö flash tomi iPadilla? oikeasti? mä nimittäin kävin tänään tsiigaa iPadilla omaa blogiani, jossa on flash-animaatioita. Mun mielestä ainakin se näkemäni animaatio pyöri, mutten ole varma.

Mitä tarkalleen tarkoittaa, että flash ei toimi? Kuin hyvä/ helppo toi Android on muuten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi