Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajasta asiantuntijaksi, palkankorotus 1000€

Vierailija
03.09.2012 |

Työni on nyt helpompaa, vähemmän stressaavampaa, mukavampaa kaikin puolin. Palkka on nyt 4300€. Lomia on nyt enää vain 8vk vuodessa, muta IKINÄ en enää mene takaisin opettajan työhön. Joka päivää herään onnellisena uudesta työstäni!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, että olet tehnyt itsesi kannalta onnistuneen elämänmuutoksen.

Saanko kysyä, minkälaisesta opettajan tehtävästä siirryit asiantuntijatehtäviin ja voitko vielä jollain tavalla kertoa minkälaiselle toimialalle tai minkälaisista kokonaisuuksista vastaat tms?

Entä osaatko sanoa miksi uusi työ tuntuu vähemmän stressaavalta ja mukavammalta? Varmaan on jotain ihan selkeitä juttuja, jotka saavat sinut ajattelemaan niin?

vaihtanut (tai toisinpäinkin vaihtanut) kertoisi, mitkä asiat tuntuvat mukavammalta uudessa työssä!

Kysyn tätä vilpittömästi ja tosissani, koska olen pitkään pohtinut vaihtoa toisin päin. Olen keskijohdossa yritysmaailmassa ja välillä tosiaan mietin minkälaiselle mielenkiintoiselle asiantuntijuutta vaativalle alalle voisin vaihtaa -- ja samalla päästä joistakin stressin aiheista.

Opettajan työssä kiehtoo sen merkityksellisyys, ei tarvitse välillä ihmetellä miksi työtä tekee (näin kuvittelisin). Työllä olisi myös selkä sykli, tavallaan alku ja loppu. Kun kouluvuosi loppuu, voi asioita nollata ja alkaa kerätä voimia seuraavaa kautta varten. Päällikkö- ja asiantuntijatehtävissä yrityksessä joutuu usein reagoimaan tai stressaamaan asioista loma-aikoinakin, koska toiminta jatkuu samalla teholla omasta lomasta huolimatta. Työtä on usein myös vaikea rajoittaa työpäivään ja työpaikalle.

Ajattelisin myös, että opettajan työssä saa palautetta joka päivä (vaikka tietenkin on myös pitkällä jänteellä mitattavia asioita sen lisäksi) ja eikö päiviin mahdu spontaanin iloisiakin hetkiä, jos on kyse lapsista tai nuorista? No, tietenkin jokaisessa työssä on omat ilonsa ja stressinsä, mutta olisi kiva kuulla mitkä seikat vaikuttavat tuntemuksiisi.

Kiitos, jos vastaat!

Työni on nyt helpompaa, vähemmän stressaavampaa, mukavampaa kaikin puolin. Palkka on nyt 4300€. Lomia on nyt enää vain 8vk vuodessa, muta IKINÄ en enää mene takaisin opettajan työhön. Joka päivää herään onnellisena uudesta työstäni!

Vierailija
2/13 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtön lisensiaatti, joten vähän kiinnostaisi, että missä niitä asiantuntijatöitä on vapaana...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä opettajan että asiantuntijan työtä tehnyt osaa kertoa mitkä asiat ovat paremmin/huonommin näissä töissä???

Vierailija
4/13 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ope, 4600 e/kk

Vierailija
5/13 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ope, 4600 e/kk

Erittäin harvalla opettajalla on yli 4000 euron palkka.

Vierailija
6/13 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäplussaa on myös liukuva työaika ja mahdollisuus etätöihin.

Vierailija
7/13 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen opena lukiossa ja palkka 4500e/kk. Ei kurinpito-ongelmia, työ mukavan haastavaa, välillä kiire, välillä tosi löysää ja lomaa se normaali opettajan loma.

Taisit siirtyä uuteen työhön peruskoulusta.

Vierailija
8/13 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten sulla 8 vokalisti lomaa on?

Vierailija
9/13 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä muutaman luokanopettajankin, jotka toimivat yrityspuolella, toinen sisällöntuotannon parissa ja toinen kouluttajana.

Aineenopettajilla toki usein on paremmat mahdollisuudet työllistyä oman pääaineensa "piiriin".

t. nro 2, entinen aineenopettaja

Millaisissa aiantunijatehtävissä oi toimia luokanopena

Vierailija
10/13 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin meillä ammatillisella puolellakin ihan kohtuuhyvät palkat, minulla nyt vastuuopettajana täysillä tunneilla palkka n. 4000 luokkaa/kk.

Vierailija
11/13 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkalleen ottaen teette nykyisissä hommissanne? Oletteko luokan- vai aineenopeja?

Vierailija
12/13 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, että olet tehnyt itsesi kannalta onnistuneen elämänmuutoksen.

Saanko kysyä, minkälaisesta opettajan tehtävästä siirryit asiantuntijatehtäviin ja voitko vielä jollain tavalla kertoa minkälaiselle toimialalle tai minkälaisista kokonaisuuksista vastaat tms?

Entä osaatko sanoa miksi uusi työ tuntuu vähemmän stressaavalta ja mukavammalta? Varmaan on jotain ihan selkeitä juttuja, jotka saavat sinut ajattelemaan niin?

Kysyn tätä vilpittömästi ja tosissani, koska olen pitkään pohtinut vaihtoa toisin päin. Olen keskijohdossa yritysmaailmassa ja välillä tosiaan mietin minkälaiselle mielenkiintoiselle asiantuntijuutta vaativalle alalle voisin vaihtaa -- ja samalla päästä joistakin stressin aiheista.

Opettajan työssä kiehtoo sen merkityksellisyys, ei tarvitse välillä ihmetellä miksi työtä tekee (näin kuvittelisin). Työllä olisi myös selkä sykli, tavallaan alku ja loppu. Kun kouluvuosi loppuu, voi asioita nollata ja alkaa kerätä voimia seuraavaa kautta varten. Päällikkö- ja asiantuntijatehtävissä yrityksessä joutuu usein reagoimaan tai stressaamaan asioista loma-aikoinakin, koska toiminta jatkuu samalla teholla omasta lomasta huolimatta. Työtä on usein myös vaikea rajoittaa työpäivään ja työpaikalle.

Ajattelisin myös, että opettajan työssä saa palautetta joka päivä (vaikka tietenkin on myös pitkällä jänteellä mitattavia asioita sen lisäksi) ja eikö päiviin mahdu spontaanin iloisiakin hetkiä, jos on kyse lapsista tai nuorista? No, tietenkin jokaisessa työssä on omat ilonsa ja stressinsä, mutta olisi kiva kuulla mitkä seikat vaikuttavat tuntemuksiisi.

Kiitos, jos vastaat!

Vierailija
13/13 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei julkisellakaan uudet toimistorotat pääse tuollaisiin lomiin.

Minne siirryit asiantuntijaksi? Vaikea nähdä, että opettajataustalla tuosta vaan heittämällä siirtyisi yli 4000 Euron palkalle. Se on usein kipuraja, jossa pitää selvästi jo osaaminen nousta.