Oletok työtön, miksi et hakeudu vanhustenhoitajaksi?
Onko ihan ok, että hoitajia haalitaan ulkomailta?
Kommentit (15)
Todella moni tuttava on hakeutunutkin nyt viime vuosina juurikin hoitoalalle. Töitä kyllä riittää kaikilla.
jos ei ole siihen koulutusta, niin milläs hakeutuu?
Mä niin toivon, ettei ihmiset hakeutuisi mihinkään hoito- tai hoiva-alalle pelkästään sillä perusteella, että sattuvat olemaan työttömiä. Oman mummoni palvelutalossa on ihan huippuväkeä töissä, ja he kaikki ovat koulutettuja (heillä näkyy tittelit nimikylteissä). Sitten taas jotkut työllistetyt harjoittelijat ovat lähes järestään ihan ihme hiihtäjiä.
Ei kyllä hirveästi harmitakaan, minusta minun koulutuksilla pitäisi töitäkin riittää, vaan kun ei.
Mä niin toivon, ettei ihmiset hakeutuisi mihinkään hoito- tai hoiva-alalle pelkästään sillä perusteella, että sattuvat olemaan työttömiä. Oman mummoni palvelutalossa on ihan huippuväkeä töissä, ja he kaikki ovat koulutettuja (heillä näkyy tittelit nimikylteissä). Sitten taas jotkut työllistetyt harjoittelijat ovat lähes järestään ihan ihme hiihtäjiä.
On täysin järjetöntä syyllistää ihmistä siitä, että hän ei sovi tietylle alalle. Miksei aloittaja itse vaihda alaa, jos on kerran niin helvetin huolissaan tilanteesta? On NIIN tekopyhää vaatia työttömiä puhelinmyyjiksi tai lähihoitajiksi. Ne on tosi stressaavia aloja, jotka ei todellakaan sovi kaikille.
Väärällä alalla oleva hoitotyöntekijä saa työssään ihan tahtomattaankin PALJON pahaa aikaan. Saati sitten jos kilahtaa ja alkaa haluta satuttaa toisia. Varmasti onnistuu aika pitkälle ilman että kukaan huomaan.
Yhteenvetona: haista ap paska.
Pelkkää päivävuoroa on aika vaikea saada.
aivan ennätysmäärä ihmisiä. Sinne on tosi vaikea päästä.
Vaikka ap:hän tietenkin tarkoitti, että miksi ihmiset eivät hakeudu pikakoulutuksella siihen perustyöhön, joka on fyysisesti raskasta ja usein yksinäistäkin työtä, ja jossa palkka on pienempi kuin monen työttömän ansiosidonnainen.
EN hae vanhustenhoitokoulutukseen koska selkäni ei kestäisi nostelua millään lailla.
Nro 15 asian ytimessä. Nyt jo on palkattu suureen työpulaan ihmisiä, jotka nippa nappa päässeet opiskelun läpi.Heikoimmatkin opiskelijat pääsevät läpi, koska ei ole varaa valita tänä päivänä. Juuri nämä rimanalittajat ovat niitä, mistä hoitajien huono maine koostuu, näin kärjistetysti. Kauhulla seurannut näitä harjoittelijoita, joilla ei mielenkiintoa työtä kohtaan löydy, mutta tehtävä on, kun niin on määrätty. On myös niitä, jotka aidosti ovat kiinnostuneita tekemään töitä, mutta ymmärrys ja taidot vain eivät riitä. Ala vaatii silmää ja osaamista jokaiselta elämän osa-alueelta. Tervetuloa koittamaan hoitsujen työtä, ja arvostelut pätevien hoitajien taidoista ja moraalista otetaan vasta sitten vakavasti vastaan:)
Mutta vaikka olisin, en tuohon työhön ryhtyisi. Syy on lähinnä se että vihaan vanhuksia, ja olen sitä mieltä että jos ei omaa persettään aikuinen itse pysty pyyhkimään niin onkin jo aika kuolla pois. Turha viivästyttää noiden pahanhajuisten seniilien kitumista.
Et varmaan haluaisi oman mummosi, äitisi, isäsi tai muun hoitajaksi sellaista, jonka soveltuvuuskokeen pisteet olivat "huomattavasti alle keskitason".
Se merkitse aikanaan sitä, että minua ei olisi edes kutsuttu enää kokeeseen, jos olisin hakenut uudestaan alan koulutukseen.
Mä niin toivon, ettei ihmiset hakeutuisi mihinkään hoito- tai hoiva-alalle pelkästään sillä perusteella, että sattuvat olemaan työttömiä.
Miksi pelkäät ulkomailta tulleita työntekijöitä?
työtön ja omaan hoitoalankoulutuksen, mutta en suostu tekemään vanhustyötä, koska
en halua, että minua huoritellaan töissä
en halua, että minua kähmitään, puristellaan tisseistä ja perseestä
en halua pelätä lyömistä, puristamista, repimistä, sylkemistä...
en halua olla sylkykuppi jota omaiset ja vanhukset saavat kohdella kuinkavaan ja ottaa vastaan aiheettomat haukut
Vanhustyötä voisin tehdä jos palkka olisi vähintään 1000e/kk parempi eikä tarvitsisi työskennellä yksin ja olisi oikeus puolustaa omaa koskemattomuuttaan.
Kaikki vanhukset eivät ole ihania vaikka omaiset niin luulevatkin
Miksi ihmiset kuvittelee että vanhustenhoitajaksi kelpaa kuka tahansa? Mitä jos kysyttäisiin vaikka niin päin että haluaisitko lastasi hoitamaan jonkun työhön soveltumattoman henkilön, joka ei edes pitäisi lapsista? Olisiko helpompi ajatella tämän esimerkin kautta mitä vaikeuksia tulee kun hoitoalalla työskentelee työhön sopimaton henkilö?
Itse pystyn juuri ja juuri tsemppaamaan itseni tekemään asiakaspalvelutyötä kaupassa. Jos olisin hoitoalalla, työpaikallani olisi kaikilla kurjaa. Olen erittäin huono teeskentelemään kivaa jos on huono päivä. Itsekkin todennäköisesti sairastuisin henkisesti, kun yrittäisin tehdä työtä johon en sovellu yhtään.
Lisäksi kolmivuorotyö ei ole minua varten.