Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmivuorotyö ja yksin kouluun lähtevä 3-luokkalainen.

Vierailija
03.09.2012 |

Välillä täälläkin vaahdotaan siitä, kuinka pakko on herätä lähettämään lapsi kouluun. Olenko siis paskamutsi, kun kolmasluokkalaiseni herää itse (kännykkäherätykseen), ottaa aamupalaa ja lähtee kouluun itsenäisesti niinä aamuina kun olen tullut yövuorosta?! Yövuoroni loppuu klo 6 ja lapsen koulu alkaa klo 9. Menen kotiin tultuani nukkumaan, että jaksan tehdä töitä vielä toisenkin yön.

Kärsiikö ja traumatisoituuko lapsi siitä, että nukun näinä aamuina ja hän lähtee yksin?

Ja, minkä ikäistä lasta vielä pitää mielestänne avittaa kouluunlähtöön? Lukiolaista?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herätä. Pakko on yötyöläisellä nukkua.

- hoitsu -

Vierailija
2/11 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun nuorimmainen aloitti koulun niin olin kesälomalla, joten sen kuukauden avitin kouluunlähdössä, mutta sen jälkeen olivat taas omillaan.

Ja en siis kehu, olisin mielelläni laittamassa niitä kouluun ja ottamassa vastaan kun tulevat, mutta se ei vaan nykyisen työn puitteissa onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta kouluviikosta asti osata lähteä itse. Jos menee klo 10 kouluun (2 pv viikossa) niin ei meillä ole ketään kotona. Herätetään klo 7 ja puetaan yhdessä ja katsotaan aamupala valmiiksi ja että koulutarvikkeet on repussa. Jää sitten puuhailemaan kotiin ja lähtee 9.45 itsekseen. Toki soitetaan ja varmistetaan, että lähtee :)

Vierailija
4/11 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on yöt isänsä kanssa. Isä lähtee töihin aamulla klo 6.30.

ap

Vierailija
5/11 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isä nukkuu työvuoron jälkeen. Mutta en jättäisi häntä yksin valitsemaan vaatteita päivää varten enkä laittamaan aamiaista. Vaan minä huolehdin näistä ennen töihinlähtöäni.

Jos poika ja isä olisivat yksin kotona, niin isä laittaisi aamiaisen valmiiksi, päivän vaatteet esille jne ennen nukkumaan menoaan. Ja tarkistaisi, että kännykän hälytys on oikeaan aikaan jne.

Vierailija
6/11 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täysin ok on myös auttaa, jos ja kun siihen on mahdollisuus. Auttaahan voi myös etukäteen esim. tarkistamalla herätyksen ja laittamalla vaatteet valmiiksi yhdessä lapsen kanssa.

Vierailija
7/11 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna isällään on aamulla heti menoa, joten aion valvoa siihen saakka kun lapsi lähtee kouluun. Ehdin kuitenkin nukkua ihan hyvät unet, n. klo 16 asti ennenkuin lapsi tulee ip-kerhosta.

Lapsi on tokaluokkalainen ja ollaan saatu järjestettyä työajat niin, että isä on lähestulkoon aina laittamassa lapsen aamulla kouluun ja mä taas vastaavasti ottamassa iltapäivällä kotiin.

Vierailija
8/11 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sä voisit laittaa aamupalan valmiiksi töistä tullessasi.

Vierailija
9/11 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on sopiva ikä antaa itse tehdä aamiaista??

Meillä lapset jostain 4-vuotiaista saakka osanneet laittaa itse aamupalat.

Vierailija
10/11 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on sopiva ikä antaa itse tehdä aamiaista??

Meillä lapset jostain 4-vuotiaista saakka osanneet laittaa itse aamupalat.

Tokaluokkalainen osaisi kyllä itse valmistella aamiaisensa. Silti laitan sen hänelle aamulla jääkaappiin tai pöydälle valmiiksi. Joutuu kuitenkin joka päivä lähtemään kouluun itsekseen niin haluan vähän palvella.

Vierailija
11/11 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtee itse kouluun suurimpana osana aamuista,koska itsellä aamuvuoro alkaa kuudelta.Laitan illalla herätyskellon soimaan ja tytön kännykkään hälytyksen siihen aikaan kun on aika lähteä kotoa.Hyvin on toiminut.Tietysti jos olen kotona autan aamutoimissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme