Apua,renkaiden tehovalvonta alkoi! Mulla ihan sileät renkaat
Eikä todellakaan ole varaa ostaa uusia.
Talvirenkaat on onneksi hyvät.
Saako siitä sakon vai mitä rangaistukseksi?
Kommentit (38)
Voi saada yli renkaiden hinnan sakkoa, tai menettää kilvet.
vittu täälläki taas jengi vaahtoo kun selkeesti sano että ajaa keskustassa ja todella vähän. Keskustan rajoitus on aina 40km/h joten siitä vauhista jos meinasit auton saada kunnon vesiliirtoo niin kyllä pitäs tulvia kadut jo... ja 40km/h törmäyksestä toiseen autonn kukaan ei todennäköisesti loukkaanu juurikaan muutakuin pellit menee hieman lyttyyn.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 11:36"]vittu täälläki taas jengi vaahtoo kun selkeesti sano että ajaa keskustassa ja todella vähän. Keskustan rajoitus on aina 40km/h joten siitä vauhista jos meinasit auton saada kunnon vesiliirtoo niin kyllä pitäs tulvia kadut jo... ja 40km/h törmäyksestä toiseen autonn kukaan ei todennäköisesti loukkaanu juurikaan muutakuin pellit menee hieman lyttyyn.
[/quote]
Niin ja sitten vakuutusyhtiö päättääkin hylätä korvaushakemuksen kun on laittomat renkaat.
Lapset saattavat ilmestyä kuin tyhjästä autotielle. Vaihtakaa renkaat!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2012 klo 18:23"]
Saat sakon ja kehotuksen hankkia uudet renkaat
Itse olen saanut huonoista renkaista huomautuksen. En sakkoa.
Nainen kyseessä ja poliisi on mies, niin pääsee suullisella varoituksella, kun lupaa käyttää säästyneen sakkorahan uusiin renkaisiin.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2014 klo 11:36"]
vittu täälläki taas jengi vaahtoo kun selkeesti sano että ajaa keskustassa ja todella vähän. Keskustan rajoitus on aina 40km/h joten siitä vauhista jos meinasit auton saada kunnon vesiliirtoo niin kyllä pitäs tulvia kadut jo... ja 40km/h törmäyksestä toiseen autonn kukaan ei todennäköisesti loukkaanu juurikaan muutakuin pellit menee hieman lyttyyn.
[/quote]Entäs törmäyksessä jalankulkijaan? Sileä rengas pitää huonosti jos jarruttaa märällä.
Tositarina elämästä. Mun työkaverit (aviopari) lähtivät teininsä kanssa vanhemman lapsensa häihin sakkorenkailla 500 km päähän. Auto ei totellutkaan matkalla ja molemmat vanhemmat kuolivat. Teini jäi orvoksi ja tämä tuore aviopari otti teinin heille asumaan.
Mitä ihmettä teidän päässä liikkuu, jotka ette pidä turvallisuudestanne huolta? Jos renkaat on sakkorenkaat ja ei ole varaa ostaa uusia renkaita, niin siirtykää käyttämään vaikka bussia tai vaihtoehtoisesti ottakaa lainaa ja ostakaa ne renkaat!
päin niitä rengasratsioita oikein on? Kun en koskaan ole törmännyt. Ja kuinka paljon uraa pitää olla ja riittääkö yksikin sileä ura sakkoihin?
Mulla on renkaissa kyllä uraa, mutta enpä ole ihan kaikkia tarkastanut. Pitänee tarkistaa.
Minä ostin uudet renkaat viime viikolla, kun edelliset tulivat tiensä päähän. Korjaamolla ehdottivat uusia renkaita, sillä renkaiden sisäreuna oli kulunut väärien aurauskulmien myötä lähes sileäksi, kuitenkin ulkosyrjällä oli vielä hyvää kulutuspintaa.
Korjaamolaskun (julmetun iso) lisäksi piti siis marssia rengasliikkeeseen hankkimaan vielä lisää rahanmenoa.
Turhauttavaa tässä on se, että vaikka itse toimin meidän kaikkien tiellä liikkujien turvallisuudesta huolehtien, löytyy tuollaisia kitsaita mulkkuja kuten ap.
Ei minullakaan raha kasva puussa, mutta tarvitsen autoa työssäni ja silloin se raha pitää kaivaa muista mukavuuksista tinkien. Jos en olisi tarvinnut autoani välttämättömästi, olisin lykännyt renkaiden ostoa ja ollut ajamatta siihen asti kunnes talvikumit saa laittaa alle.
eli aja pahimpaan ruuhka-aikaan ja suuria teitä. Vältä ajoa hiljaiseen aikaan.
Mä kyllä ihmettelen, että missä kaupungissa sä oikein ajelet, jos ei koskaan tarvi ajaa yli neljääkymppiä? Helsingin ydinkeskustassa se ehkä onnistunee, mutta voisin kuvitella että siellä olis helpompi kulkea tosiaan julkisilla...
Muut Suomen kaupungit on kyllä niin pieniä, et en usko et sun elinpiiri on niin suppea, ettei tarvi koskaan ajaa suurempaa valtakatua kuuttakymppiä tai isompia väyliä kaheksaakymppiä.
Mutta haluaisin kyllä tietää missä asut? :)
Joo toki ajelen myös kännissä jne :D
Ei se vesiliirto missään neljänkympin alueella tapahdu,sori nyt vaan.ap
Ihan autokoulussa minä ainakin olen joutunut ajamaan liukkaalle ensin neljääkymppiä ja sitten kuuttakymppiä. Alkuun lähti aivan käsistä, mutta muutaman kerran kun harjoitteli, ja osasi varautua siihen hetkeen kun se lähtee lapasesta, auto pysyi hallinnassa. Harmi vain, että oikeassa liikenteessä ei koskaan tiedä sitä liukasta kohtaa etukäteen...
Luulen myös, että tulee halvemmaksi hankkia ne uudet renkaat kuin romuttaa auto, ottaa se sakko tai maksella jonkun törmäämäsi henkilön sairaanhoitokuluja...
Ajan tosi vähän ja vain kaupungissa. Tuollainen moralisointi ei nyt auta koska rahaa ei ole ylimääräistä.ap
No mene bussilla. Ei ihmekkään, että niitä autoja löytyy ojanpohjalta, kun tuollaiset puupäät leikkii omalla ja toisten hengellä. Toivottavasti poliisit saavat sinut ratsiassa kiinni ja määräävät autosi ajokietoon.
Ai että te olette huvittavia. Joo toki ajelen myös kännissä jne :D
Ei se vesiliirto missään neljänkympin alueella tapahdu,sori nyt vaan.ap
Renkaiden kunto vaikuttaa kummasti myös jarrutusmatkoihin. Ja juuri niillä neljänkympin alueilla liikkuu paljon lapsia. Joskus voi osua kohdalle tarve jarruttaa nopeasti ja silloin sinä liu'ut huomattavasti pidemmälle kuin hyvillä renkailla. Siinä on sitten turha itkeä, kun lapsi jää auton alle.
ap ja muut sileillä ajelijat ovat nyt jo tajunneet, ettei niillä vaan kannata ajaa. Mielestäni tässä ketjussa on tullut kaikki syyt aika tarkasti esille, mutta ei yhtään hyvää perustelua sille, että niillä olisi turvallista ajaa.
Ottakaa muut ihmiset huomioon liikenneturvallisuudessa, niin me muutkin yritämme!
Ethän kuskaa lapsia siinä autossa, mikä odottaa vaan liukasta keliä tai nopeaa ratin kääntämistä tms. jotta heki lähtisi.