Puhelin ok lahja äitipuolelta???
Miehen tyttö täyttää 7 vuotta, ollaan puhuttu että sille tarvis puhelimen kun kaikilla ikätovereilla alkaa jo olla. Ostin juuri itselleni uuden puhelimen ja vanha jää ylimääräiseksi, on wanha iPhone 3. Viime vuonna oli kuulemma tullut mutinaa siitä kun en muistanut tyttöä kunnon lahjalla (ostin vaan värityskirjan, mies osti muuta) vaikka ollaan miehen kanssa oltu yhdessä jo neljä vuotta ja siis tietty tytönkin tuntenut niin kauan. Ajattelin että tänä vuonna annan sille ton mun vanhan puhelimen, kun ollaan jo siitä paljon puhuttu että pitäis hankkia.
Mies väittää että se on ok, mut mun kaveri sanoi että lapsen äiti ottaa sen varmasti vittuiluna. Mitä mieltä av-raati on? Kyseessä siis kumminkin on puhelin jolla en tee enää yhtään mitään eikä siitä myymälläkään juuri rahaa saa. Eihän sellaisesta ny voi ottaa nokkiinsa, vaikkei itellä oliskaan varaa sellaista ostaa?
Kommentit (5)
Oikeasti se ei ole hyvä idea. Jos sulla olisi joku antiikkinen halko jossa ei ole mitään ylimääräisiä toimintoja niin se olisi hyvä.
Annoin tänä syksynä ekaluokkalaiselleni oman vanhan puhelimen, ei ole älypuhelin eikä kosketusnäyttöä. Mutta ihan liikaa toimintoja tuon ikäiselle, tuntuu, että jo pelkästään kamera on liikaa. Lapsi pitää puhelinta ihan leluna.
Itse en haluaisi tuon ikäiselle älypuhelinta, koska a) ilman nettiä sillä ei tee mitään ja nettiä en tuon ikäiselle halua jatkuvasti mukaan
B) tuon ikäiset voivat helposti hukata tavaroita, eli vaikka arvoa ei olekaan niin ikävä silti hukata "kallis" vehje
C) riippuen vähän missä lapsi koulumatkansa kulkee, mutta omani esim. liikkuvat alueella jossa on ihan varmana myös narkkareita ja rikollisia. Vaikka puhelin olisikin vanha, niin joku voisi sen varastaa ja itse en halunnut lapsani tuolle altistaa ja siksi he joutuivat pienempinä tyytymään halpoihin versioihin
Lisäksi minulle tulii mieleen se, että nytkään et halua ostaa mitään, vaan annat omat "jämäsi" lapselle. Ihan ok antaa, mutta voisiko kuitenkin lahjaksi ostaa jotain uutta ja lisäksi antaa puhelimen, mikäli ylläolevat syyt eivät tuota mallia karsi pois.
Jos se sen miehen mielestäkin on ok niin siitä vaan.
Ei nyt sentään.
Meette sinne kännykkä liikkeeseen ja ostatte tytölle tuliterän uuden puhelimen. Sillä lähtee!
Sai meidänkin kuopus esikoisen vanhan puhelimen, muttei todellakaan synttärilahjaksi!