G: Päättötodistuksesi (peruskoulun) keskiarvo ja mitä teet nykyisin?
Kommentit (504)
Ja ei kait tähän kehtaa joku 5,6 vastata :D
8.5
Maatilatyöntekijä/karjanhoitaja
Huonohko koulumenestys ei välttämättä kerro tyhmyydestä tms. On olemassa ihmisiä, joille koulunkäynti ei ole se oma juttu, vaan olisivat mieluummin vaikka töissä. Mielestäni on hassu ajatus, että voidaan olettaa nykymuotoisen koulunkäynnin sopivan kaikille. Ihmisiä on kuitenkin niin monia erilaisia.
Numeroihin tuijottamalla ei voida päätellä sitä, millainen ihminen on loppujen lopuksi.
6.2. Olen tehnyt paljon töitä, sitten kävin lukion jossa keskiarvo oli jo 8.5. Nyt opiskelen oikiksessa.
Terkkuja tutuille ;)
9,2 oli peruskoulun ja 7,1 lukion :( Yo-merkonomi, 11 vuotta kotiäitinä ja nyt välillä töissä, välillä työtön...että ei se Katainen nyt niin väärässäkään ole sanoessaan kotona olon syrjäyttävän äitejä työelämästä...
8,3 muistaakseni, vai oliko se 8,5. Olen vestonomi.
Joopa joo. Happamia sanoi... Niin, itse olen tälläisestä perähikiän koulusta 9.8 keskiarvolla. Ja hei, yo-kirjoitukset samaisesta perähikiän koulusta, samojen opettajien opetuksessa tarkasti ytl ja tuloksena oli 5 laudaturia ja kaksi eximiaa. Että kyllä meillä ainakin perähikiän koulun arvosanat ihan oli valtakunnallisessa linjassa. Lukiossa keskiarvo oli vain 9.4, kun alkoi viikonloput viedä liikaa energiaa.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 01:49"]
Peruskoulun päättötodistus ei suoraan kerro osaamista. Samalla osaamistasolla saa erilaiset arvosanat koulusta riippuen. Monet opettajat antavat arvosanat suhteessa siihen, miten muut saman luokan oppilaat pärjäävät. Perähikiän hitaiden koulussa voi saada yhdeksikön vaikka samalla osaamisella muualla tulisikin seiska.
http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/koulunumerot_heittavat_epareilusti
[/quote]
Peruskoulun päättärissä noin 8.5, lukiossa 80 - luvulla kuusi ällää ja k.a. melkein kymppi. Korkeakouluopinnot, DI, tutkijana ja teollisuudessa. Nyt työtön.
en kyllä muista. Olisiko about 7.5 ja oli muuten lukiossakin suunnilleen sama. Yo todistus sitten eri sarjaa kun silloin kiinnosti ekan kerran lukea
KTM, business controller
8,3 tarjoilijana tehnyt hommia 8vuotta ( ammattikoulun 4,2 ).
Peruskoulun ka 8,2. Ainoa koulu, jonka loppuun suoritin. Ravintolapäällikkö olen.
9,1. (Työtön tyhjän)toimittaja.
9.4, VTM, asiantuntijahommissa...
En ole käynyt peruskoulua loppuun.
Myyjä, liksa n.2600e/kk
9.4 kieltenopettaja