paljon olisi hyvä paino jos on 165cm ja _lihaksikas_
olen 33v ja 165/72 kg. Mielestäni peilikuva ei näytä ollenkaan pahalta, ei ole mitään tursuavia makkaroita missään tai mitään pömppöäkään, näytän sutjakalta ehkä siksi että olen todella lihaksikas, treenaan siis 6-8h viikossa josta 3h on painotreeniä (eli 2x 1,5h kuntosali). Muu on aerobista. Vaatekoko 38/40, tuumakoko 30".
Kovasta liikunnasta huolimatta, ja vaikkei siis vararenkaat tursua, niin olen kyllä hieman ylipainoinen ja sellainen "tasainen silavakerros" on joka puolella. Ei mikään paha mutta kuitenkin. Rasvaprosentti oli jotain 26% eli on siinä supistettavaa. Eli en väitä olevani missään fitnesskisakunnossa todellakaan, vaan on tässä tiputettavaakin.
Minun on vaan vaikea asettaa tavoitetta, kun en siis ole nytkään mikään lihavan näköinen. Mikään sellainen normilaihdutustavoite (165com/50kg) ei minulle kuitenkaan käy, koska lihakset ovat isot, vaikka kaikki rasva imettäisiin niin en noin laihaksi pääse enkä myös halua. Mutta mikä teillä muilla lihaksikkailla ja kovaa treenaavilla on sellainen hyvä "edustuspaino"? Kysyn siis osviittaa saadakseni, vaikka olisitte eri mittaisia niin osaan siitä arvioida paremmin pituuden ja painon suhteen.
Korostan vielä kerran että toivon vastauksia paljon urheilevilta ja lihaksikkailta, en sellaisilta jotka ovat laihduttaneet itsensä pussikeitolla mittoihin 165/40 (mitenkään heitäkään väheksymättä, sillä on sekin hieno saavutus). Lihakset ovat kuitenkin niin kovalla vaivalla hankittuja, että niistä en halua luopua :)
Kommentit (34)
treenasin kuntosalilla ihan tavoitteellisesti, ja treenin seurauksena painoni nousi 48 kilosta 53 kiloon. Vain sen verran siis ihan näkyvä lihaksikkuus painooni vaikutti, ei tullut kymmentä-viittätoista kiloa tosiaan. Olen myös 165 cm pitkä. Toisaalta nykyisin olen sohvaperuna ja painan 58 kg enkä huonolta näytä yhtään nytkään, iän ja raskauksien myötä tullut tisseihin ja perseeseen vähän muotoa mikä ei ole huono ollenkaan...
Treenaan 4-5x viikossa, sekä painoilla että aerobista. Painan 54 kg mikä on minulle juuri hyvä paino vaikkakin näytän ehkä vähän liian laihalta. Lihaksia on mutta minulla rasva ei pysy esim. naamassa ollenkaan ja näytän tosi äkkiä ihan riutuneelta jos paino vielä putoaa. Varmaan sinulle n 60 kg on jo oikein sopiva paino.
tuo 60kg voi olla ehkä oikea tavoite. Ihan laihimmillani (rasvattomassa dieetatussa kisakunnossa) olen ollut 18 vuotiaana 56kg painoinen. Tuolloin kuitenkin lihasmassaa on ollut selkeästi vähemmän kuin mitä nyt on. Eli nyt siis olisin joka tapauksessa rasvat pois sulatettuna painavampi kuin tuon 56kg.
Ja on varmaan ihan mahdollista että 10kg laardia tasaisesti jakauteneena tekee sen että se on sinänsä "liikaa", muttei näytä lainkaan pahalta. Useimmat ulkopuoliset arvioivat painoni 10kg alakanttiin, ja en ole mikään isokokoinen kuitenkaan. Mutta joo, itse siis tiedän että rasvaa pitää polttaa, joten taidanpa laittaa tavoitteen tuonne 60-62kg pintaan eli noin 10 kg pois.
Kiitos vastauksista!
painoa 64kg, InBodyn mukaan rasva% 22,9. En ole ollut ikinä näin "tuhdissa" kunnossa. Tykkäisin, että painoa olisi max. 60kg ja rasvat alle 20%.
olen 167cm, salilla käyn tekemässä massatreeniä 3-4 x viikko ja aerobista treeniä tulee 4-5h / viikko. Paino vaihtelee tällä hetkellä tuossa 61-62kg tienoilla. Rasva% mulla on piirun yli 20 (taisi olla 20,2). Olen kyllä luonnostaan rakenteeltani siro ja hento eli vaikka lihasta on niin näytän aika hoikalta.
sisäelinten ympärille kerääntyvä rasva ei usein lähde liikunnalla pois
Vyötärölle kertyvä läski kuluu parhaiten pakkasella liikkuessa. Tämä on tutkittu fakta, muunmuassa Franklin Bells Jill Annamoundh teki tästä tutkimuksen hiljattain.
Joko liikkuu ja syö vähemmän tai liikkuu syö vähemmän ja ulkoilee pakkasella vähissä vaatteissa.
Rasva% on yli 30 ja se on järkkyä! Kun painoin 51 kg oli rasva % 20.
Pakko dietata. Liikun 2 kertaa vko, ei riitä.
oikeasti näkyvästi kohtuullisen lihaksikkaana, 3 kertaa viikossa kunnollisilla painoilla salilla treenanneena, nuorena noin 53 kg. Treenin myötä ajan kanssa paino nousi entisesti 48 kilosta 53 kiloon, ei sen enempää.
Olen kroppaani tällä hetkellä äärimmäisen tyytyväinen.
On vähän jo liikaa vatsassa ja reisissä, mutta kohtuu tavalliselta näyttää.
ja olen harteikas 165 cm ja kyykkään isoilla painoilla.
treenaan aerobista 4-5h viikossa, salilla massatreeniä 3 x viikko. Mulla rasva% oli kehonkoostumusmittauksessa 20,4. Olen kyllä sellainen hoikkaraknetienen ja pitkäraajainen kropaltani mutta lihaksissa on selkeät muodot. Tavoite on kyllä nostaa painoa/lihasmassaa.
ja nuorempana kun treenasin paljon ja oli lihasmassaa, olen ollut tosi hyvissä mitoissa n.63 kiloisena. Sillon oli ihan timmi massu :)
Nykyään kun treenaan huomattavasti vähemmän (kunnon painotreeniä 1-2 kertaa viikossa+zumbat ja muut höpöhöpö-jumpat) painan 60 ja se on ihan liikaa.
Toista on hirveän hankala neuvoa, kun sitä ihannepainoa ei oikeastaan voi tietää kun kokeilemalla. Nyt vaan malttia ja pidä huolta oikeasta ruokavaliosta, ettei ne vaivalla hankitut lihakset kuihdu pois!
Ja treenaan 6 kertaa viikossa, joista vain kaksi lihaskuntoa. Lihakset erottuvat vähäisen rasvan takia, mutta eivät ole todellakaan isot. Vähän enemmän haluaisin lihasmassaa, mutta rasvaa en tietenkään ollenkaan. Eli minulle sopiva paino olisi siinä 55-57 kilon paikkeilla.
167 / 58 ja lihaksikas. Sen verran näkyvästi, että sitä kommentoidaan esimerkiksi lääkärikäynneillä. Vatsalihakset erottuu, jalkojen lihakset erottuu farkkujen (ohuiden) läpi, hauis on oikeasti iso. Rasvaprosentti mulla on ollut mittauksesta riippuen 22-24, vaikka yleensä sanotaan, että näkyvään sikspäkkiin pitää olla rasvat alle 20, ei mulla vaan. Tosin pitääkö nuo luvut sitten paikkaansa, en tiedä.
miten eri painoisia ihmiset on:
http://eioorakettitiedetta.blogspot.fi/2012/08/painopaljastus-ja-tulost… (tämä on noin 50 kiloinen)
http://www.steffit.com/2012/11/paivittainen-kalorimaarani-ja.html (miltei 70 kiloinen)
Onhan heillä pituudessakin hiukan eroa, mutta kumpikin on hoikka ja lihaksikas, enkä ikinä uskoisi, että painoero on lähentelee 20 kiloa...
Itse näytän suunnilleen heidän välimuodoltaan, lihakset eivät erotu ihan kuten ekalla, mutta enemmän kuin tokalla. Minussa on hiukan enemmän rasvaa myös.
-se 167/58
Liikun todella paljon mutta en kasvata lihaksia vartavasten, näkyvät lihakset on mutta pehmeyttäkin löytyy mutta ei löllöä missään. Luut eivät ole hennot, eikä raskaatkaan. 62kg on paino, ja juuri sopivalta tuntuu vaatteet päällä ja ilman. Sulla lienee muutama kilo enemmän lihasta eli saattaisit olla 65 kiloisena juuri loistava.
Treenaan kovaa salilla 3 x viikko ja siihen päälle 2-4 aerobista treeniä (juoksu, hiihto) x viikko. Rasvaprosentti 16. Oon mielestäni just hyvässä kunnossa: lihasta on reippaasti, ja ne myös näkyy koska päällä ei hylly rasva. Vaatekoko 34-36.
miten eri painoisia ihmiset on:
<a href="http://eioorakettitiedetta.blogspot.fi/2012/08/painopaljastus-ja-tulost…" alt="http://eioorakettitiedetta.blogspot.fi/2012/08/painopaljastus-ja-tulost…">http://eioorakettitiedetta.blogspot.fi/2012/08/painopaljastus-ja-tulost…; (tämä on noin 50 kiloinen)<a href="http://www.steffit.com/2012/11/paivittainen-kalorimaarani-ja.html" alt="http://www.steffit.com/2012/11/paivittainen-kalorimaarani-ja.html">http://www.steffit.com/2012/11/paivittainen-kalorimaarani-ja.html</a> (miltei 70 kiloinen)
Onhan heillä pituudessakin hiukan eroa, mutta kumpikin on hoikka ja lihaksikas, enkä ikinä uskoisi, että painoero on lähentelee 20 kiloa...
Itse näytän suunnilleen heidän välimuodoltaan, lihakset eivät erotu ihan kuten ekalla, mutta enemmän kuin tokalla. Minussa on hiukan enemmän rasvaa myös.
-se 167/58
Kyllä mun mielestä tolla jälkimmäisellä on vähän ekstraa. Ihan siis rasvaa, ei mitenkään läski silti. Sitäpaitsi vaatteet päällä isokokoisempi lihaksikas näyttää lihavammalta :( eri asia tietenkin jos vois koko ajan biksuissa hillua.
Palstoille näistä painoasioista kirjoittelevat lähinnä syömishäiriöiset, joten saat vain vastauksia, joissa sanotaan että jokainen sinun pituisesi on ylipainoinen jos painaa yli 40 kg.