Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kaikki ylipainoiset ole suursyömäreitä!

Vierailija
03.09.2012 |

En ole hoikka, mutta haluaisin olla! Aina kun olen täällä tai muualla kertonut päivän syömisistäni, kommentit ovat olleet, että voi miten hirvittävän vähän syön. Yritän ja yritän laihduttaa, mutta paino on 165/70 ja pysyy. Joten kaikki ylipainoiset ei ole suursyömäreitä, vaan ehkä jopa monilla on vaan syömisasiat ihan hukassa. En tiedä, miten saisin painoa alas, mutta syömiseni ovat todella vähäiset. Hirveä tilanne :(

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lihonut lääkityksen takia tai harvinaisen aineenvaihduntasairauden takia.

Mutta muut kyllä enemmän tai vähemmän kuluttavat vähemmän kuin syövät. Itsepetosta on helppo harrastaa... kuten joku jo huomauttikin, myös juomista saa kerrytettyä aika karmaisevia kalorimääriä. Esimerkkinä työtoverini, joka marmatti, että on se ihme, että hän ei laihdu, vaikka työpäivän aikanakaan ei syö mitään.

No juu ei, mutta vetelee päivän mittaan 3-4 lattea, josta saa jo kasaan 450-600 kaloria. Päälle sitten iltasyöpöttelyt: kun päivällä panttaa, illalla on sudennälkä ja sortuu helposti syömään liikaa. Eikä edes välttämättä mitään herkkuja, tavallinenkin ruoka lihottaa, jos sitä kiskoo kaksin käsin.

Vierailija
42/44 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla painoa alkoi nousemaan iän myötä kun täytin 50v, hormonivaihtelut vaihdevuodet, lopetin röökin pölton - tullut 15 kiloa, mun normaali paino on 50 kg, nyt 65.

Syön vähän, en aamiaista ollenkaan, lounas, iltapalana pari voileipää, siinä kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa aineenvaihduntaan kun lääkitys on kohdillaan. Itse treenaan salilla, juoksen, golfaan jne. Paino nousi 58kg -> 73kg kun sairastuin vajaatoimintaa ja nyt tuntuu ettei tuo laske vaikka mitä tekisi. Kalorit on 1500 max ja viikonloppunakaan ei mennä plussalle kuin 100-200 kaloria. Ennen sairautta olen kerran laihduttanut ylimääräiset pois ja pois pysyivät vaikka sain kaksi lastakin. Vaan nyt en tiedä mitä pitäisi tehdä, alle tuhannen kalorin meneminen ei innosta.

Vierailija
44/44 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hoikka, mutta haluaisin olla! Aina kun olen täällä tai muualla kertonut päivän syömisistäni, kommentit ovat olleet, että voi miten hirvittävän vähän syön. Yritän ja yritän laihduttaa, mutta paino on 165/70 ja pysyy. Joten kaikki ylipainoiset ei ole suursyömäreitä, vaan ehkä jopa monilla on vaan syömisasiat ihan hukassa. En tiedä, miten saisin painoa alas, mutta syömiseni ovat todella vähäiset. Hirveä tilanne :(

Ihminen laihtuu kun se syö vähemmän kuin kuluttaa. Se on varma asia. Se ei muutu mihinkään vaikka miten selittäisi. Muuta ruokavaliotasi. Lisää kulutusta (liikkumalla). Niin aivan varmasti putoaa paino. Mutta et sinä mikään läski ole. Joten älä mene liiallisuuksiin.

kuinka suoliston mikrobit vaikuttavat painoon; osa lihoaa heti kun syö grammankin yli kulutuksen, toiseen ylimääräiset kalorit ei vaikuta mitenkään. Ja aineenvahdunta ON ERILAISTA eri ihmisillä. Mä huomaan heti jos alan syödä "tavallista" ruokaa; eli mitä lapsetkin; perunoita ja kastiketta, makaronilaatikkoa, milloin mitäkin ihan tavallista ruokaa (ja todellakin kohtuuannoksin, vihannesten kera) että välittömästi lihoan. En ole laiha, mutta pysyn tällaisena vain kun syön tiukasti vihanneksia ja proteiinia ja ehkä yhden leivän päivässä. Alan siis turvota välittömästi. Ja liikun säännöllisesti, silläkään ei vaikutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme