Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velkainen oma kämppä vuokralle ja itse toiseen vuokra-asuntoon?

Vierailija
03.09.2012 |

Onko mitään järkeä?

Tuo vuokra-asunto mihin muuttaisin on lähellä työpaikkaa ja uusi. Vuokra siinä 1100 ja vuokratuloja saisi omistuasunnosta noin 800.

Vai kannattaako myydä tuo omistusasunto?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se vuokralainen maksaa asuntosi.

Esimerkki 1. Asut vuokralla ja vuokralainen maksaa asuntosi = 20 vuoden päästä sinulla on velaton kämppä, jonka voit myydä.

Esimerkki 2 . Myyt asuntosi ja muutat vuokralle =20 vuoden päästä asut vuokralla vieläkin.

No nämä nyt hyvin kärjistettyjä esimerkkejä. Tosin jos luulet saavasi jotakin valtion tukea vuokra-asumisellesi niin sitten kannattaa ehkä myydä.

Vierailija
2/4 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin vähän samaa asiaa. Mahdollisuus päästä edullisesti vuokralle paremmalle alueelle pikkuisen isompaan kämppään.. ja miettinyt että myiskö oman ja ostas vaikka pienemmän sijoituskämpän lähempää keskustaa, vai ottasko tähän vuokralaisen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme me miettineet, mutta arveluttaa vuokranantajana toimiminen.

Vierailija
4/4 |
23.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vuokralla asuminen + sijoitusasunto voi olla hyväkin idea, mutta keskiverrosti tavallisen ihmisen oma asunto ei välttämättä olekaan sitten se fiksu sijoituskohde.

Oleellisia kysymyksiä:

- minkä kokoinen nykyinen asuntosi on?

- onko monennessa kerroksessa? onko hissi?

- minkä verran tuottoa olisi tulossa asunnosta?

- on taloon tulossa remontteja?

- onko alue sijoitusasunnolle hyvä eli onko hyvä keskeinen sijainti ja/tai hyvät yhteydet

Jos vanha asuntosi on sijoitusasunnoksi hyvin kelpaava, niin kuvio on tietty ihan mainio.

Itse olen myynyt oman asunnon ja mennyt vuokralle ja laitan asunnosta saamia rahojani pörssiin tällä hetkellä vähin erin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan