~Ex-haahut, vko 48~
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[b][color=6959cd]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=darkviolet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA 2.7. [/color]
[b][color=6959cd]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 21.4.[/color]
[b][color=darkviolet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=6959cd]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=darkviolet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=6959cd]Acathisia: [/b][/color] Km 02/05 rv 8. Esikoisen [color=red]LA 22.12. [/color]
[b][color=darkviolet]rouva80: [/b][/color] Minä 25v, mies 25v. Km 3/05. Oulusta ollaan. [color=red]LA 10.1 [/color]
[b][color=6959cd]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=darkviolet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=darkviolet]Pilkukas: [/b][/color] Minä 25v, mies 30v. Km 9/04. Asustelemme Turussa. Esikoinen tulossa, [color=red]LA 1.12[/color]
[b][color=6959cd]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=darkviolet]Sonnette: [/b][/color] Minä -73, mies -69, esikoispoika 3/03. Km 11/04. Kymenlaaksosta. [color=red]LA 7.12[/color]
[b][color=6959cd]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=darkviolet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 30.4.[/color]
[b][color=6959cd]maaria73:[/b][/color] Minä 31v, mies 32 v. Helsingistä. Km 10/04, alkuraskauden km 2/05. [color=red]LA 30.11[/color]
[b][color=6959cd]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=darkviolet]Bojo: [/b][/color] Minä 34v, poika 3/03, km 10/04. [color=red]LA 17.12[/color]
[b][color=6959cd]inkulaattori: [/b][/color] Minä 32v, mies 34v, tyttö 10/03. Km 8/04 ja 1/05. Savossa asustellaan. [color=red] LA 2.1[/color]
[b][color=darkviolet]Emmasophia: [/b][/color] Minä 27v, mies 29v. Km 12/04. Ruotsissa asutaan. [color=red]LA 14.1[/color]
[b][color=6959cd]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 4.4[/color]
[b][color=darkviolet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=6959cd].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=darkviolet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=6959cd]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=darkviolet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA ??.6. [/color]
[b][color=6959cd]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=6959cd]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]
[b][color=darkviolet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA ??.6. [/color]
[b][color=6959cd]Kengu76: [/b][/color] km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=darkviolet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=6959cd]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 1.7.[/color]
[b][color=6959cd] LA:t aika järjestyksessä [/b][/color]
[color=darkviolet]
maaria-73 [b]30.11[/b]
Pilkukas [b]1.12[/b]
Sonnette [b]7.12[/b]
Bojo [b]17.12[/b]
Acathisia [b]22.12.[/b]
inkulaattori [b]2.1[/b]
rouva-80 [b]10.1[/b]
Emmasophia [b]14.1[/b]
miusumausu [b]11.3[/b]
Nette [b]14.3[/b]
tiitiäinen05 [b]17.3.[/b]
n.1979 [b]19.3[/b]
.kati. [b]25.3[/b]
Melike77 [b]27.3[/b]
Wilkuna-72 [b]29.3[/b]
Viiru74 [b]30.3 [/b]
jaipur [b]10.4 tai 14.4[/b]
riax [b]21.4.[/b]
ranki [b]24.4[/b]
joanna04 [b]30.4.[/b]
Miikuko[b]4.5.[/b]
Bisquit [b]12.5[/b]
Minttuli79 [b]17.5.[/b]
Mauku75 [b]26.5[/b]
Fiona80 [b]29.5.[/b]
uba-aba [b]29.5.[/b]
Toive06 [b]??.6.[/b]
Aloevera1 [b]??.6.[/b]
Aapeli_77 [b]16.6.[/b]
Kengu76 [b]??.6.[/b]
kuutar-74 [b]24.6.[/b]
Ninni-78 [b]1.7.[/b]
Vinku75 [b]2.7.[/b][/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
Kommentit (36)
Mukavia uutisia olette moni saaneet ultrasta. Onnea! Niitä on ollut kiva lukea. Tässä tulee taas viimemetreillä niin " omanapaiseksi" ettei muista edes onnitella...
Sonnette vielä
.. ja marrasvauvaa ei ainakaan tästä mahasta sitten tullut!
Neuvolassa sanoivat, että 13.12 ois käynnistys, jos ei sitä ennen tapahdu mitään. Sinne on kyllä tosi pitkä aika, mitenkähän tässä jaksaa!?
Ihana kuulla alkuraskauden ultra-kuulumisia. Ne sykähdyttää aina vaan. Nauttikaa raskaudestanne, vaikka pieninä hetkinä kerrallaan. Sillä tiedän, kuinka epäuskoista se on keskenmenon kokeneen näkökulmasta. Itse uskalsin alkaa nauttia tästä raskaudesta vasta rakenne-ultran jälkeen. Ja sittenkin vielä välillä " peikko" kömpi mieleen pelottelemaan. No, nyt kyllä odotan vaan ensikohtaamista tämän möyrijän kanssa. Taitaa vaan pitkittää kohtaamista ja kokeilla äidin hermoja.
Voikaa paksusti
Maaria rv 40+1
Nyt pitäisi pystyä melkein varmuudella sanomaan, että " tässä kuussa meitä on sitten neljä!!! "
Mulla on ollu hurjasti ohjelmaa enkä oo vielä edes jouluvalmisteluita ehtiny aloittaa. Heti itsenäisyyspäivän jälkeen sitten niihin kiinni ; ) Viime yö meni lähes tulkoon nukkumatta: Ensin ei väsyttäny yhtään ja sitten poika alkoi poikkeuksellisesti heräileen janoon. Tänäään on sitten väsyttäny reilusti (harmi kun oli noin nätti ilmakin) eli oon nukkunu autuaallisesti koko iltapäivän.
Kävin lueskelemassa tuolla joulukuisten pinoa tänään - aika moni tuntuisi uskovan vyöhyketerapian voimaan loppumetreillä. Mun täytynee kokeilla kanssa vaikka vähän hassuksihan tää synnyttäminen tuntuis menevän ; )
Onnea ultrauutisten johdosta!!! Missä se WBM luuraa??? Olisko se nyt eksyny jonnekin matkalla yläkerrasta tänne???
tänään uskaltauduin kurkistamaan tänne puolen, tarkoituksena on vähän pitää matalaa profiilia. Pelottaakin tänne siirtyminen, kait se on ihan luonnollista, kun on kaksi keskenmenoa takana. Kiitos kaikille minua onnitelleille!
Ja paljon onnea kaikille vauvansa saaneille, olen ollut odotuksissanne mukana kaikki vanhat haahukaverit! Olen salaa käynyt lueskelemassa teidän kuulumisianne ja voi kuinka mukavaa kun moni on jo nyyttinsä saanut. :)
Viime raskaudessa kävin alkuraskauden ultrissa joissa sikiö näytti ihan hyvinvoivalta ja kasvoi.. kunnes kävi kuin kävi. Nyt olen miettinyt paljon.. en taida mennä varhaisultraan tällä kertaa. Viimeksi olin jo toiveikas ja tuntui, että maailma romahti kun heti hyvän ultrauutisen jälkeen kävikin huonosti.
Mutta katsotaan nyt. Voihan mieli vielä muuttua.
Oliko teilläkin voimakkaita pelkoja alussa? Minä olen hirmuisen onnellinen, mutta toivoisin, että viikot kuluisivat nopeammin..
Sitten huomaan panikoivani kaikesta :) olen ollut maalin käryssä, olen syönyt homejuustoa.. ja järjen pitäisi toimia tämän kaiken tunnemyllerryksen keskellä. Eilen kävin ostamassa tapetit olohuoneeseen. Illalla olin vielä varma, että valinta oli hyvä, kunnes aamulla raivostuin itselleni huonojen tapettien ostamisen vuoksi! Ilmeisen outoa käytöstä :) on mieskin osansa saanut.. ihmettelee vain ja kun minä voivottelen, ettei ole edes raskausoireita, hän osaa luetella ainakin kolme suoralta kädeltä
* minä näytän kuulemma igluihmiseltä, kun minulla on villavaatetus päällä yötä päivää (no minua palelee..)
* Minä näytän väsyneeltä ja haukottelen kuulemma koko ajan (kait sitä saa joskus olla väsynyt..)
* olen kuulemma ennalta arvaamaton (no samaan hetkeen voi mahtua ilo ja suru)
Joo, mutta tällaista tänne :)
Menkkatuntemuksia on ollut silloin tällöin mutta tosiaan muuten olo on ollut aika ok..
onnesta höpsö wbm
Vinku ja riax; onnittelut iloisista ultrakuulumisista.
wbm; tervetuloa ex-haahuihin! ja vielä kerran onnittelut. Mua ainakin alussa pelotti, vaikka mulla on ollut vaan yks km ja sitä ennen kaksi onnistunutta raskautta, voin vaan kuvitella sinun pelon tason. Ehkä tuo alkuraskaudenultra vois edes hieman helpottaa tuota pelkoa alussa.
Ihanaa, että teillä on rakennusprojekti käynnissä, niin se varmaan edes vähän vie ajatuksia muualle. Mites raksalla hommat etenee? ja sit se kysymys, mihin ainakin itse sai rakennusvaiheessa vastailla kylästymiseen asti, että millois pääsette muuttamaan uuteen kotiin?
Yritä edes hieman nauttia raskaudesta, vaikka tiedän kuinka mahdottoman vaikeeta se on.
Omassa navassa ei mitään uutta. Äitiyspakkaus päätös tuli tänään, kuinkahan kauan menee, että pakettin sais noutaa postista? Äippärahasta ei vielä oltu tehty mitään päätöstä, mut ehkä sekin kohta tulee.
Hyvää loppuviikkoa kaikillle!
Onnittelut kaikille hyvistä neuvolakuulumisista!! Ja tervetuloa joukkoon WBM!!! Kyllä sua ollaan kaivattu!! Henkistä kanttia koetellaan nyt varmaan sullakin oikein kovalla kädellä mutta jaksamista vaan!!
Oma napa voi oikein paksusti, neuvolassa olin taas tänään ja kaikki oli kuten pitää. Täällä Ruotsissa on vähän erilainen tapa mitata sf-mitta mutta tänään kätilö mittas sen vielä Suomen tavalla (jalat koukussa) ja siten tuli mitaksi 30. Eli täysin keskellä normikäyrää mennään. Ja sitten pieni yllätys, vauva on jo kiinnittynyt pää alaspäin! En ollut ollenkaan odottanut että näin aikaisin... Mites kauan teillä kokeneilla on mennyt kiinnittymisestä synnytykseen? Mä toivon että tämä vauva pysyisi matkassa vielä ainakin reilut 4 viikkoa jotta päästäisiin vuodenvaihteen yli mutta eihän sitä ikinä tiedä...
Emmis 33+5
Ps. Pitkää pinnaa lähtökuopissa oleville ja tsemppiä synnytykseen!!! Toivottavasti teillä kaikilla menee kaikki hyvin!!!
Ihanaa kun tulee viikonloppu, vaikka pahin väsymys onkin jo hellittänyt. Mä alan vaan olla aika täynnä tätä mun työmaatani ja motivaatio aika matalalla. Alkais jo äippäloma, heh.
Tiistaina kävin neuvolassa ja kaikki oli mallikkaasti. Sydänäänetkin kuului jo voimakkaammin kuin ekalla kerralla. RR ok, kohtu oli nouseskellut ja painokin noussut muutaman sata grammaa. Lähtöpainossa en kuitenkaan vielä ole, vaikka ruoka maistuukin hyvin ja usein on nälkä. Ehkä johtuu tuon painon kurissa pysyminen siitäkin, ettei ole sipsejä tehnyt mieli vieläkään, vaikka aikaisemmin mä olisin voinut elää pelkästään niillä. Hemppa oli jonkun verran laskenut, mutta niinhän sen pitääkin käydä. Ummetusta on jonkin verran ja reisikipuja, mutta ei suurempaa vaivaa.
Massu on pikkusen jo pullahtanut :o) Joululahjaksi toivoisin jo vähän suurempaa kumpua. Niin ja liikkeitä, jos sais tuntea. Äippäfarkutkin kävin jo ostamassa, vaikka normaaleja mahtuvia housujakin vielä kaapista löytyy. Vuodenvaihteen aikoihin olisi sitten puoliväli raskaudesta käsillä...ajatella.
Loppumetriläisiä näyttää olevan porukassa nyt iso liuta! Koittakaa kestää, ei ne kuulemma koskaan ole vielä sinne jääneet :)
Wbm:lle vielä onnitteluja ja teretulemast! Höpsöttele niin paljon kuin pystyt :) Mitäs joannan vattalle kuuluu? Onko jo kovasti kasvanut?
Hyvää viikonloppua kaikille!
Mauku rv 15 tasan
Ja tänään poika pääsee mummolaan yökylään ja mä saan toivottavasti nukkua huomenna aamulla piiiiiitkään. Pari viimeistä yötä on menny valvoessa pitkälti yli puolen yön - pientä menkkamaista jomottelua ja näitä valmistelevia suppareita/polttoja riittää siis alkuyöstä. Ei vielä mitään, joka antaisi vahvoja merkkejä synnytyksen käynnistymisestä, mutta sen verran kuitenkin, että nukkua en pysty. Jospa tää antais toivoa, että ennen joulua kuitenkin ; ) Oon kyllä käyny viimesenä kolmena aamuna joogaamassa eli sekin voi vähän vaikuttaa.
Emmis kyselit siitä kiinnittymisestä - mä en kyllä muista yhtään miten oli esikoisen kohdalla. Muistaakseni mulla kiinnittyi tosi myöhään ja nytkin oli vielä viimeisessä lääkärissä (35+5) kiinnittymättä. Nyt on tällä viikolla masu laskenu, hurjasti vihlonut tuolta alhaalta ja jotenkin liikkeet muuttunu erilaisiksi. Oletan, että nyt on meilläkin taavi jo lähtökuopissa kiinni. Seuraava neuvola ens keskiviikkona, katotaan mitä täti silloin tuumaa.
Tulee pitkä viikonloppu ja pieni loma - mieskin on kotona maanantain eli toivottavasti noi kelit tosta edes vähän paranisi tai jos sama meno jatkuu, niin yritetään hoitaa edes suurin osa joululahjahankinnoista alta pois. Nyt on taas niin surkean näköistä eikä yhtään tee mieli ulos.
Huomenna lähtee liikkeelle 39.vko eli on sitten sen 38 tasan ; )
Tulipa sitä taas piipahdettua perjantain kunniaksi neuvolassa. Pissassa oli kuulemma sokeria kolmen plussan verran! Ihan tavatonta mulle. :-) Pistelin kyllä eilen illalla suklaata nassuun, kun mies oli kerran ostanut, että siitähän tuo varmasti johtui. Sen se teki sitten, että jos vielä alan kolmatta odottamaan, niin sokerirasitustesti napsahtaa mullekin. Aika epätodennäköistä se kuitenkin on, että meille kolmas vielä tulee, mutta eihän sitä koskaan ihan 100% varmasti tiedä...
Muuten kaikki on mallillaan ja vauva tiukasti kiinnittynyt lähtökuoppiin. Tänään on vähän jomotellut masuakin ja eilen olin havaitsevinani limatulppaa pöksyissä - että kai tämä jossain vaiheessa keksii ulos tulla. ;-)
Miehellä loppui eilen työt ja ollaan nyt sitten koko perhe kotosalla vauvaa odottamassa. Käytiinkin tänään neuvolan jälkeen syömässä masut killilleen - jätskit ja kaikki. Ihan heti ei varmasti tule taas ulos lähdettyä syömään vauvan syntymän jälkeen.
Mukavaa viikonloppua kaikille! Pilkku ei ole muistaakseni ihan äsken itsestään ilmoitellut. Jokohan sieltä suunnalta olisi vauvakuulumisia kohta luvassa...?
Sonnette & hippu 39+2
Onnea sulle wbm vielä tälläkin puolella! Ja sydämelliset tervetulotoivotukset! Tuotekehittelyä ollaan tehty, eikä täältä pitäisi enää kenenkään päästä livahtamaan takaisin yläkertaan. Miikuko kehitti sellaisen porttisysteemin, pääsee sisään muttei ulos, siis ilman nyyttiä :)
Kysyit onko ollut voimakkaita pelkoja alussa... Voi sitä huolen ja murheen määrää! Oli todella sekava olotila, kovasti yritti iloita raskaudesta, mutta rehellisesti sanottuna siitä kuitenkin oli ilo kaukana. Samalla oli kuitenkin ikikiitollinen plussasta, ja jokaisesta päivästä kun raskaus eteni. Kävin ultrissa, vaikka kuinka monta kertaa. Mun oloa se helpotti, aina muutamaksi päiväksi, jopa viikoksi.
En tarkalleen muista milloin pahin pelko helpotti, mutta kyllä nyt olen jo osannut nauttia raskaudestani useamman viikon ajan! Se onni ja ilo mikä raskauden alkuvaiheessa ehkä jäi puuttumaan on nyt tullut takaisin korkojen kanssa, välillä tuntuu että pakahdun onnesta kun pieni ihmeemme masussa pyörähtää ja potkaisee :) (Täytyy kuitenkin lisätä että ei se pelko täysin ole kadonnut, tuossa muutama päivä sitten olin huolesta sekaisin kun en ollut koko päivänä tuntenut liikkeitä kunnolla vaikka edellisenä päivänä potkut olivat niin selvät!)
Tosi jännittävää seurata teidän loppumetriläisten vaiheita! Hui, mahtaa olla ihmeellistä ajatella että ihan kohta perheessä onkin yksi pieni ihminen lisää!
Mauku kyseli miten vatsa on kasvanut! Ihan kivasti :) Sais tietysti olla isompikin! Mutta kyllä se nyt on jo ihan selvä vauvamasu, kai! Eilen oltiin miehen tädin perheen luona käymässä. Olin ihan varma että huomaavat heti kun riisun takkini, mutta eivät kyllä sanaakaan sanoneet. Aika outoa, tai ehkä tuo kumpu ei ulkopuolisen silmin vielä näytäkään niin selvältä vauvamasulta kuin omasta mielestä! No, jospa sitten jouluun mennessä ainakin...
Taisin kertoa parvorokkoepäilystä työpaikallani? Kerroin asiasta neuvolassa, ja viime viikolla sainkin sitten neuvolalääkäriltä lähetteen verikokeeseen! Olin jo itse rauhoittunut asian suhteen, mutta näköjään ottavat tämän aika vakavasti neuvolassa. Tai sitten tämä on vain sellainen varmuuden vuoksi-toimenpide. Tulokset saan keskiviikkona.
Oikein mukavaa ja leppoisaa sunnuntaita kaikille!
joanna rv19
Minulla pelko on läsnä joka päivä. Eilen oli voimakasta menkkakipuilua ja paineen tunnetta. Pelotti vielä enemmän.. yritin vain ottaa rauhassa, mutta väkisin alkoi tulla ne ikävät ajatukset mieleen. Tänään ei ole niin paljon jomotellut. Mutta menkkamaista jomottelua ja paineen tunnetta on hieman ollut. Ja käydessäni vessassa oli pienen pieni tuhru viiva ilmestynyt alkkariin, pyyhkiessä ei tullut mitään. Mutta arvaatte vain kuinka se sai mielen taas matalaksi :(
Mulla ei ole ollut pahaa oloa tmv. siis voimakkaita raskausoireita, oikein olisin onnellinen, jos tulisi kunnolla huono olo. Kahden keskenmenon kokeneena toivoisin todella, että saisin pitää tämän. Saisin kokea koko raskauden.. ihan itkettää, kun pelottaa. Mutta on vain jaksettava tämä epävarmuus.
Taidan huomenna soitella neuvolaan ja kysyä kuitenkin mahdollisuutta siihen ultraan..
Oikein hyviä oloja loppumetreillä oleville ja keskiraskaudessa oleville nautinnollisia masunkasvatus päiviä. Pitäkää minusta kiinni, jookos??
T. wbm
wannabemami:
Oikein hyviä oloja loppumetreillä oleville ja keskiraskaudessa oleville nautinnollisia masunkasvatus päiviä. Pitäkää minusta kiinni, jookos??T. wbm
Voi WBM! Toivon todella, että saisit nyt vihdoin tämän vauvan pitää. Tsemppiä ja positiivisia ajatuksia toivottelen sinulle!
(.) Edelleen siis kasassa. Supistuksia silloin tällöin, mutta ei vielä tunnu edistyvän mihinkään. Katsellaan siis ja odotellaan...
Sonnette & hippu 39+4
Ihanaa, kun uusia vauvauutisia tulee. Kummankin perheelle mukavaa joulunodotusta vauvan kanssa! Käykäähän tosiaan jaksaessanne ja ehtiessänne kertomassa kuinka arki uuden vauvan kanssa on alkanut sujumaan ja nimet olis kans kiva kuulla.
Tänne ei kummempia kuulu. Lauantaina lähdin ukko-kultaa ulkoiluttamaan ja meni sitte baarissa loppuun asti. Hyvin jaksoin ja oli hauskaa, mutta kyllä tais olla viimeinen kerta tän raskauden aikana silti. Sain vielä mahan peiteltyä niin, että ei ainakaan pari kaveria ketkä ei tienny, arvanneet mitään. Kerrottiin niin väittivät ettei näy. Hyvin valitut vaatteet siis! Kyllä tuo maha muuten on jo niinkuin pidemmälläkin oltais jo menossa...
Vauvan reaktio tuohon reissuun oli hassu. Oli kai vähän ihmeissään, että mitä se tuo äiti yötä myöten hereillä kuhkaa ja, kun lopulta pääsin peiton alle alkoi mahassa sellainen myllerrys, että ei tarvinu miettiä, että onko nämä liikkeitä vai ei. Sääliksi kävi pikkuinen! Oli aika levoton olo varmaan. Mukava oli tuntea liikkeitä kunnolla, mutta kylläpä sitten huoletti, että onkohan se vauva raukkakin joutunut valvomaan normaalia enemmän meidän baarireissun takia. Nyt pysytään kotona!
Viikon päästä on jo rakenneultra ja sitä nyt sitten odotellaan innolla. Ja sitä ennen järjestetään esikoisen 9-vuotis synttärit, eli aika menee taatusti nopeasti!
Hyvin alkavaa viikkoa ystäväiset!
miikuko rv 17+4
Mulla tänään taas neuvola, nyt otin pojan mukaan, jotta selviäisi jollain lailla hyvissä fiiliksissä pois ja toimihan se. Ei vielä mitään syytä huolestua - ei merkkejä raskausmyrkytyksestä eikä piakkoin käynnistyvästä synnytyksestä. Masu on kyllä laskeutunut ja vauvan pää on tosi alhaalla, ei ole kyllä vielä kiinnittynyt.
Johan oli harmaa päivä. Nyt täytyykin hypätä vielä tuon poitsun luokse - ei taida oikein uni tulla kun jäi iltaulkoilut väliin (kahta kertaa päivässä en vaan jaksanu tuolla vesisateessa seisoa ja antaa kiikulle vauhtia ; ) ).
B37+2
Mä vasta tajusin, että teillä kaikilla kolmellahan on nyt käytännössä laskettu aika VIIKON sisällä!!! Näin nopeestiko se aika sitten menikin?!?!
Hurjaa!!!!
Täällä ollaan vahvasti vielä kasassa. Tänään olisi yhdet pikkujoulut esikoisen kanssa ja huomisesta alkaen mieskin jää kotiin (työsuhde päättyy tältä erää), joten ens yönä joutaisin hyvin vaikka synnärille. Vähän on sellaista menkkajomotusta ollut viime aikoina, mutta ei kummempia. Jotenkin on sellainen tuntu, että menee ens viikkoon ainakin.
Jotenkin tulee väsymys tähän raskauteen jo, vaikka vointi onkin hyvä, mutta eihän se palkinto enää kovin kaukana ole...
Mites muut loppusuoralaiset?
Sonnette & hippu 39+1