Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä harkitsen itsemurhaa

Vierailija
03.09.2012 |

mä en jaksa enää. Mä olen ihan syrjässä elämästä eikä mulla ole mitään virkaa. Miksi ihmeessä mä olisin elossa kun mä en saa tästä mitään? Mä olen puhunut läheisille ja hakenut apua mutta kukaan ei auta. Mä kolkutan ovia sinne ja tänne mutta mikään ovi ei avaudu. Tai jos joku ovi avautuu, se on sellainen joka veisi mut vielä syvemmälle suohon.

Kunhan nyt vaan kerroin. Menen auton alle tai ajan jotakuta päin joku päivä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha autolla tai sen alle menemällä on huono ajatus, saatat "vain" vammautua vakavasti ja jäädä halvaantuneeksi,ja mahdollisesti tappaa tai vammauttaa täysin syyttömiä muita ihmisiä.

Vierailija
2/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha autolla tai sen alle menemällä on huono ajatus, saatat "vain" vammautua vakavasti ja jäädä halvaantuneeksi,ja mahdollisesti tappaa tai vammauttaa täysin syyttömiä muita ihmisiä.

ja ihan tarkoituksella haluaisin tappaa muitakin. Olen niin vihainen ja pettynyt kun vaikka apua pyytämällä pyytää niin sitä ei saa. Joka paikasta mut käännytetään pois tyhjin käsin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat muita vahingoittaa itsesi lisäksi!

Aja mieluummin vaikka päin kallionkielekettä jos on pakko sitä autoa käyttää.

Olet todella itsekäs kun olet valmis tappamaan esim lapsiperheen joka sinua vastaan ajaa autolla

Vierailija
4/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisimme sitten yhdessä täälä miettiä olisiko jotain mitä voisit vielä kokeilla.

Vierailija
5/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaarallinen itsellesi ja muille. Mene terveyskeskuksen päivystykseen ja selosta siellä sama kuin aloituksessasi.

Vierailija
6/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sä uskallat tehdä itsemurhaa? se sattuu ja todella paljon. Eikö kannattaisi katsoa kaikki kortit ensin täällä ja pidentää kuolemaa niin pitkälle kuin vaan pystyy.

Vierailija
7/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sitä kiinnostanut. Ei mulla ole varaa juosta siellä alvariinsa. Mä kävin viime vuonnakin lääkärissä, oikein yksityisellä ja kerroin murheeni mutta ei sitäkään kiinnostanut.

Tämä avun hakeminen on yksi vitsi, paino on sanalla "hakea". Apua haetaan muttei saada.

Vierailija
8/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkenna; sinulla ei ole varaa vai lääkäriä ei kiinnosta?

Lääkäri ei sinua auta vaan terapia. Jos sinun käsitys avun saamisesta on että lääkäri kirjoittaa sinulle lääkkeitä muttet ota terapiaa niin saatat enempi olla narkkari kuin masentunut.

Ei pelkät lääkkeet auta sinua: Kyllä ne tuntemukset pitää käsitellä.

Hae vaikka terapiaa seurakunan terapeutilta.

Vierailija
9/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hakenut apua viimeksi viime vuonna, se ei kuulosta alvariinsa juoksemiselta. Myös mielenterveystoimistoon voi soittaa. Mitä sinulle tarkkaan ottaen sanottiin lääkärissä? "Minua ei kiinnosta sinun asiasi, ole hyvä ja poistu"? Ei kuulosta kovin uskottavalta.

Vierailija
10/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

b) kiinnostanut antaa mulle lääkettä c) terapiaa ei edes mainittu

d) mulla ei ole varaa käydä lääkärissä kovin usein

Vierailija
11/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakemassa sieltä rauhoittavia, ja tiedät ettet niitä enää julkiselta puolelta saa? Masennuslääkkeet saa helposti, joten veikkaan että haluaisit ennemmin diapamia, sehän ei irtoa ihan tuosta vain paitsi yksityiseltä.

Vierailija
12/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan muutama viikko sitten. En saanut apua. Miten tätä voi olla niin vaikea käsittää? Viime vuonna kävin yksityislääkärillä. Meilläpäin lääkärinaikoja ei tk_hon saa kuin kauhealla marinalla. Ei sinne niin vaan mennä. Ja toisekseen se maksaa. Ei mulla ole varaa. Kyllä mä sanoin mikä mua vaivaa. Joo en saanut apua. Minkä mä sille voin jos lääkäri ei tajua selvää suomenkieltä. Mä sanoin, että olen väsynyt, hirveän masentunut ja työtön ja elämääni kyllästynyt. Mä olen sanonut tuon saman asian ennenkin mutta jostakin syystä ne vaan sanoo, että jos toi pahenee niin tule uudestaan.

Jos olet hakenut apua viimeksi viime vuonna, se ei kuulosta alvariinsa juoksemiselta. Myös mielenterveystoimistoon voi soittaa. Mitä sinulle tarkkaan ottaen sanottiin lääkärissä? "Minua ei kiinnosta sinun asiasi, ole hyvä ja poistu"? Ei kuulosta kovin uskottavalta.

Vierailija
13/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menet myös sosiaalityöntekijän puheille, jos taloutesi on niin tiukka, ettet voi maksaa tk-maksua. Puhut itsemurha-ajatuksistasi ja itket vastaanotolla. Tai sitten menet tk-päivystykseen ja kerrot että aiot tappaa itsesi. Oletko soittanut mielenterveystoimistoon?

Vierailija
14/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne lääkäriin ja sano suoraan, että meinaat tappaa itsesi ja haluat tappaa samalla jonkun sivullisenkin mukanasi. - Eiköhän ala tapahtua jotain. Kerro siis samat jutut mitä olet täällä itse kirjoittanut.Pyydän tee se, pelottaa, että tulet perhettäni ja pientä lastani vastaan autolla.

Vierailija
15/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menet myös sosiaalityöntekijän puheille, jos taloutesi on niin tiukka, ettet voi maksaa tk-maksua. Puhut itsemurha-ajatuksistasi ja itket vastaanotolla. Tai sitten menet tk-päivystykseen ja kerrot että aiot tappaa itsesi. Oletko soittanut mielenterveystoimistoon?

Minusta ehdotuksesi kuulostaa kovin melodramaattiselle. Mä kun ajattelin, että saan apua ENNEN KUIN olen siinä pisteessä, että teen sen itsemurhan oikeasti. Enkä mä julkisesti ikinä sanoisi tekeväni itsemurhaa vaikka niin tekisinkin sitten kuitenkin.

Ei voi sitten mitään mutta mä en ala tk:ssa riehumaan.

Vierailija
16/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä Tampereella voi kuka vaan mennä istumaan terveyskeskukseen ja odottaa vuoroa lääkärille.

Mutta on noita ihan mielenterveyspuoliakin mutta tiedän ihmisiä jotka menee istumaan terveyskeskukseen ja sanoo ettei poistu ennenkö tapaa lääkärin. Ja sille voi sanoa että on itsetuhoisia ajatuksia. Ei se lääkäri siinä mitään pahemmin auta vaan laittaa eteenpäin ihmiselle jonka työtä se pään alue on.

Jos sun olo on paha niin menet heti ja vaadit apua.

Ja tee vaikka lääkäristä ilmoitus jos ei mitään tapahdu.

Se on kuitenkin aina ihmiskohtaista että jos on työtön ja masentaa että mitä toinen sillä samalla lauseella tarkoittaa.

Sano ettet palaa kotiin koska et siellä jaksa tai pysty olla ja olet ajatellut tappaa itsesi tai ajaa autolla jotain päin. Silloin se ei voi päästää sua lähtemään pois ilman että tekee jotain koska olet vaaraksi itsellesi tai muille ja se on oikeasti jo lääkäriltä paha virhe.

Mutta pitää koittaa ymmärtää että jos ei puhu lääkärille että sinulla on todella vakava olo niin ei se sinua ota välttämättä vakavammin kuin toista joka menettänyt työnsä ja on vähän kurja olo.

Vierailija
17/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne lääkäriin ja sano suoraan, että meinaat tappaa itsesi ja haluat tappaa samalla jonkun sivullisenkin mukanasi. - Eiköhän ala tapahtua jotain. Kerro siis samat jutut mitä olet täällä itse kirjoittanut.Pyydän tee se, pelottaa, että tulet perhettäni ja pientä lastani vastaan autolla.

niin tee sitten asioita sen eteen, ettei tässä yhteiskunnassa ihmiset joudu sellaisiin ahdinkoihin, että joudut pelkäämään niitä.

Vierailija
18/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos terveyskeskuksessa selkeästi ilmoitat miten paha olo sinulla on, pitäisi sinun saada lähete mielenterveyspalveluihin. Kyllä sinut siellä otetaan tosissaan. Läheiset eivät ehkä osaa kuitenkaan auttaa, jos eivät itse ole kokeneet samanlaista.

Vierailija
19/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vaan ahdistunut nyky-yhteiskuntaan vai onko elämässä sattunut jotakin dramattista mikä saa voimaan pahoin. Oletko töissä, koulussa, työtön, kouluttamaton, onko harrastuksia, kavereita jne ja onko ns peruspäivärytmiä vai onko se oravanpyörä mikä saa sinut voimaan pahoin. Minkä ikäinen olet, onko mahdollista muuttaa toiselle paikkakunnalle ja aloittaa kaikki ihan alusta? Vai oletko vaan nyky-nuori joka ei vaan kestä yhtään ongelmatilannetta elämässä kun äiti tai isi on ne aina hoitaneet.

Vierailija
20/23 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ehdotuksesi kuulostaa kovin melodramaattiselle. Mä kun ajattelin, että saan apua ENNEN KUIN olen siinä pisteessä, että teen sen itsemurhan oikeasti. Enkä mä julkisesti ikinä sanoisi tekeväni itsemurhaa vaikka niin tekisinkin sitten kuitenkin.

Ei voi sitten mitään mutta mä en ala tk:ssa riehumaan.

Se on vähän sama kuin syöpäpotilas ei suostu kertomaan kivuistaan lääkärissä, ja valittaa sitten palstoilla kun kukaan ei anna niihin lääkettä. Se ei ole riehumista, jos kertoo rehellisesti tilanteensa vakavuuden. On vaan kehdattava kertoa. Se ei tosiaan riitä, että sanoo olevansa vähän siipi maassa. Koko ajanhan sitä vänkytetään,että masennuslääkkeitä jaellaan kuin karkkia jokaiselle jolla on vähän surullisia ajatuksia tai kilpirauhasessa häikkää. En ymmärrä tätä yhtälöä.