En varmaan pysty katsomaan tämän iltaista Anthony Bourdain jaksoa
Kommentit (39)
Ei ole kiva antaa tuota kuvaa maailmalle, vaikka totuus onkin.
Miksi ihmeessä? Oikeasti?
Valaiskaa nyt mulle herranjestas, mitä vikaan on olla suomalainen ja mitä vikaa kulttuurissamme oikein on, että sitä pitää hävetä?
En oikeasti ymmärrä.
kun Antohony tuli suomeen vain ja ainoastaan fanien kutsumana voi hakeutua terapiaan itsetunto ongelmien vuoksi.
Anthony sanoi et hänen ohjelmallaan on eniten rekisteröityjä faneja suomessa.Toi on ihan fakta tieto jonka hän itse kertoi.
Ainoa mikä mua ihmetyttää hänen käynnissään oli se et hänen vietiin helsingissä romanialaiseen ravintolaan.Miksi ihmeessä?
Siksi kun täällä hyysätään ulkomaalaisia varkaita vai????
tutuilleni tuosta ohjelmasta. Minun piti kertoa siitä jaksosta, "katsokaa millaista Suomessa on" mutta luojalle kiitos unohdin.
Suomessa romaneja on vajaa 10 000.
Romanit ovat perinteisesti olleet valtaväestöä huonommassa asemassa. Heitä on historiansa aikana vainottu, ja vainotaan edelleen useissa paikoissa.. 1900-luvulla romanit joutuivat uuden ongelman eteen yhteiskunnan muuttumisen myötä, sillä heidän vanhat elinkeinonsa ja kiertelevä elämäntyylinsä eivät nivelly nyky-yhteiskuntaan. Nykyään romanit esimerkiksi Suomessa ovatkin siirtyneet valtaväestön tapaiseen paikallaan asumiseen.
ja tein sen virheen, etta menin kertomaan tuosta amerikkalaisille ystavilleni. Ajattelin, etta siina naytetaan Lapin luontoa, herkullisia ruokia kuten poronkaristysta yms. mutta ehei.
Kylla havetti minuakin.
jos hävettää? Juomien suhteen sanoisin, että taitaapi olla melkein joka jaksossa tämä anttoni humalassa eli tarjotaan sitä vinkkua muissakin maissa. ;)
niin jättäkää kattomatta. Ei ne muiden maidenkaan jaksot ole aina niin totuudenmukaisia ja imartelevia olleet. Mä ainakin katon suurella huvittuneisuudella. Ei sitä kaikkee kannata niin tosissaan ottaa.
ja tein sen virheen, etta menin kertomaan tuosta amerikkalaisille ystavilleni. Ajattelin, etta siina naytetaan Lapin luontoa, herkullisia ruokia kuten poronkaristysta yms. mutta ehei.
Kylla havetti minuakin.
Bourdain on jokaisessa jaksossa mitä olen nähnyt, ihan jumalattomassa kännissä. Eikös hän ole ihan amerikkalainen kuitenkin? Enemmän minua hävettäisi känninen tv-juontaja, mutta toisaalta en ole asunut koskaan Yhdysvalloissa, joten kaksinaismoralismi on vain sanana tuttu.
En usko, että Suomessa on kyetty näyttämään hänelle ihan yhtä kovaa menoa kuin Yhdysvalloissa on.
Ainoa mikä mua ihmetyttää hänen käynnissään oli se et hänen vietiin helsingissä romanialaiseen ravintolaan.
ravintola. Täytytpä katsoa jakso, jotta saan tietää.
Mielummin tuollainen jakso kuin joku väkisin tehty wanna-be kiiltokuva.
Kylla havetti minuakin.Bourdain on jokaisessa jaksossa mitä olen nähnyt, ihan jumalattomassa kännissä. Eikös hän ole ihan amerikkalainen kuitenkin? Enemmän minua hävettäisi känninen tv-juontaja, mutta toisaalta en ole asunut koskaan Yhdysvalloissa, joten kaksinaismoralismi on vain sanana tuttu.
Hän valitti kiertoteitä sitä ettei kuvausryhmän takia voinut poltella marihuanaa siinä baarissa missä sitä myytiin. =DD
Joku sanoi että jakso kuvaa suomalaiset sellaisina kuin ne on eli juoppoina. No, kuten moni on sanonut joka ikiseen maahan kuuluu oma juomakulttuurinsa ja Venäjän jaksossa Bourdain jo valittikin sitä ettei jaksa juoda enää. =D Myös esim. Japanin jaksossa Bourdain vetää sakea sen minkä kerkeää.
Vetäkää ne päät pois sieltä rei´istänne ja opetelkaa nauramaan asioille. Tuo Suomi jakso on ihan hauska, varsinkin jos sitä katsoo kuten se on tehty, eli pilke silmäkulmassa. Oikeasti ärsyttää kun suurin osa suomalaisista on tajuttoman huumorintajuttomia. Kyllä sitä kaikille muille voi nauraa, mutta herranpieksut jos joku nauraa Suomelle..
Bourdain ei muuten mene lähellekään lappia, on perustellutkin sen jossain, mutta en muista mikä perustelu oli. Liittyi kai jotenkin Ruotsin Lappiin.
En Anthony itsekään lasiin sylje. Tuskin se olisi tollaista jaksoa tehnytkään jos olisi joku nirppanokka.
Olisi vaan käynyt jossain Savoyssa närppimässä a´la carte- annoksia ja lipitellyt 100 euroa maksavia viinejä pikkusormi pystyssä. Sellainen vasta olisikin ollut kuolettavan tylsä jakso. :D
Hauska ja antaa vähän vaihtoehtoisemman kuvan Suomesta kuin se tavallinen perämetsä/minimaalinen valkoinen design-paska, jota tämmöisissä ohjelmissa yleensä tuputetaan.
joten ap on vain ystävällinen ja valitsee toisen kanavan. Ei tämä sen vakavampi homma ole.
ei isäntien kuuluisi olla itse ympäripäissään. Isoaiti pieruissaan laittamassa ruokaa on tosi masentavan näköistä. Kehuttiin vielä erikseen, että on tarjolla "drunk" isoäiti.
ei muiden maiden grannyt ole räkä poskella kikattamassa tuossa ohjelmassa.
Kiertää kerran maailman ympäri, sitten ohjelma loppuu. Näin on ilmoitettu USA:ssa.