Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitää tehdä lapselleen, että saa 11v linnaa? Kova tuomio Suomessa pahoinpitelyistä.

Vierailija
02.09.2012 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme äiti kans kun ei pariin kuukauteen välitä kuulla lapsestaan.

Luepas taas murha.info:sta kopioidun tekstin. Äitiä ei päästetty näkemän lapsensa!

Vierailija
2/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepas taas murha.info:sta kopioidun tekstin. Äitiä ei päästetty näkemän lapsensa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan isä mulle kertoi että tyttö on kipeenä tms.ja uskoin hänen selityksiinsä Miksi en olisi uskonut koska ikinä ennen ei ollut tapahtunut mitään vastaavaa...Kyllä mä mun lasta halusin nähdä. Mut samapa se varmaan mitä kirjoitan niin ihmiset spekuloivat tätä juttua puolin ja toisin osa negatiivisia ja osa positiivisia juttuja ja mun on vaan nieltävä se kaikki kaiken tämän tapahtuneen lisäks.Tän asian ei koskaan pitänyt tulla julki asian piti olla salassa 40 vuotta mutta eipä siltä näytä.Olen niin väsynyt tähän kaikkeen paskaan mitä ollaan tän vuoden aikana jouduttu kokemaan ja sit vielä joudun puolustelee itseäni ettei mua leimattaisiin huonoksi äidiksi koska olen antanut lapseni asua isänsä luona.Ja nyt mä silti puolustelen itseäni täällä ja todellakin haluan ja vaadin tyttäreni luokseni asumaan tulevaisuudessa ja sen eteen teen kaikkeni että tämä tapahtuu.Sossutkin olisi voineet mua valaista sen ekan ilmoituksen myötä niin näin ei olisi päässyt käymään ja nyt ne keksii kaiken maailman paskaa etten saisi tyttöäni takas omien virkavirheidensä takia!!!Onneksi meillä on hallintooikeus ja sen lisäks vielä korkein oikeus ja toivon heidän tekevän sen oikean päätöksen.Ei ole mitään syytä miksi tyttö ei voisi asua kanssamme.

Vierailija
5/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunausta.

Vierailija
6/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti voimia, viisautta ja kärsivällisyyttä elämänne jatkoon. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta puolustella itseäsi meille satunnaisille internet-lukijoille, älä haaskaa voimiasi ja aikaasi tänne kirjoitteluun, vielä vähemmän näiden juttujen lukemiseen. Käytä kaikki aikasi pieneen lapseesi, ja siihen toiseen, vanhempaan, mutta henkisesti tuhannesti vaativampaan tapaukseen (viittaan siihen, että tuollaisen kidutuksen jäljiltä lapsi vaatii sen kaiken rakkauden ja kärsivällisyyden tuhatkertaisesti takaisin saavuttaakseen tasapainon ja luottamuksen ihmiseen uudestaan). Anna aikaa, rakkautta, syliä, vapautta tuntea kaikki tunteet, olla piilossa sängyn alla, syödä sormin, käyttää vaippaa, mitä tahansa lapsi tarvitseekaan toipuakseen. Älä anna lapsen kadota television, tietokonepelien, sokerikarkkien, leluvuorten sisään. Lue satuja, pidä sylissä, vaivaa sämpylätaikinaa, nuku vieressä, älä hermostu. Ja ennen kaikkea, jos jossain vaiheessa saat lapsesi kotiin asumaan, hae apua sekä itsellesi että lapsellesi. Huomaa, että koko prosessista toipumiseen voi mennä vuosia, ja meneekin. Lapsi ei välttämättä koskaan tule täysin normaaliksi lapseksi, hän on pieni, mutta onneksi ei ihan pikkuinen (alle 2-vuotiaan lapsen laiminlyönti johtaa todennäköisimmin tasapainottomaan aikuiselämään, 4-vuotiaalla on vielä toivoa paranemisesta ja uudesta kiintymyssuhteesta).

VOIMAA, RAKKAUTTA JA VIISAUTTA. Keskity rakkauteen ja perheenne hyvinvointiin, älä murehdi meidän mielipiteistä, älä katkeroi tekijöitä (sillekin on aikansa, mutta keskity nyt lapseesi ja omaan jaksamiseesi).

Vierailija
7/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette hulluja kaikki tyynni.

Äiti olisi voinut lapsensa pelastaa. Eipä pelastanut. Oli kiire uuden työn ja uuden lapsen kanssa.

Kirjoituksesta näkee että kyseessä on henkilö jolla ei ole kovin järeä tausta varmaan itselläkään. Näitä riittää. Surullista ja kauheaa mutta lapsen hyvinvointi ja henkikään ei ole kallis. Ei edes oman. Näin nykyisin Suomessa. Lähiöt tursuvat yksilöitä joiden ei koskaan pitäisi lisääntyä mutta he vasta lisääntyvätkin. Sattuu sitä paremmissakin piireissä mutta nämä sossutapaukset valitettavasti osuvat tiettyyn kansanryhmään normia useammin.

Aamen. Ei siunausta eikä voimia vaan putket poikki!

Vierailija
8/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynel silmässä luin kommenttisi.kiitos ihanista sanoistasi ja teen tuon kaiken tyttöni kanssa sekä muiden lasteni.Ja tiedän ettei tämä asia unohdu ikinä tyttöni mielestä mutta olen aina hänen tukenaan ja turvanaan.

Vierailija
9/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olisin todellakin puuttunut asiaan jos vaan olisin ollut ennustaja!! Ja siinäkin tapauksessa olisin voinut pelastaa lapseni jos ne sossun ämmät olisivat ottaneet minuun yhteyttä kun lapsestani eka ilmoitus tehtiin jo helmikuussa mutta ei isälle vaan lähetettiin kirje postitse mitähän se mahtoi auttaa???

Vierailija
10/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä et todellakaan saa itsellesi kuin pahan mielen, aina löytyy niitä jotka nauttivat lyötyjen lyömisestä tietämättä taustoista tai olosuhteista sen enempää.

Keskity nyt vain tulevaisuuteen, ja siihen miten saisit sen lapsillesi ja itsellesi parhaimmaksi mahdolliseksi. Hyvää jatkoa sinulle, voimia ja jaksamista. Älä suotta pahoita mieltäsi lukemalla näitä vauva-palstan juttuja.

Vierailija
11/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli täytyy olla todella kova teko, että saa 11v ehdotonta.

Vierailija
12/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siinä on mukana paljon muutakin esim.useita törkeitä aikuisiin kohdistuvia pahoinpitelyitä.

Kuulemma yksi "kapakkatappelu" joka johti uhrin vammautumiseen.

Vierailija
13/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siinä on mukana paljon muutakin esim.useita törkeitä aikuisiin kohdistuvia pahoinpitelyitä.

Kuulemma yksi "kapakkatappelu" joka johti uhrin vammautumiseen.

Vierailija
14/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänsä ja äitipuolensa surmaaman 8-vuotiaan Eerika-tytön kohtalo on järkyttänyt suomalaisia. Hän ei ole ainoa - IS paljastaa toisen karmean tapauksen lapsen kotihelvetistä.

8-vuotiaan Eerikan äitipuoli perusteli tytön jokaöistä paketointia kasvatuksella ja kurinpidolla. Tytön vapaus piti äitipuolen mielestä riistää, jotta tämä ei "tekisi pahojaan".

Eerikan isä hyväksyi perustelun ja lähti mukaan tytön kuolemaan johtaneeseen julmuuteen.

Samantyyppisessä kotihelvetissä elää moni muukin lapsi. Pelkästään Helsingissä poliisi saa vuosittain satoja ilmoituksia lapsiin kohdistuneista väkivaltaepäilyistä, joista osassa on kyse pitkäaikaisesta ja vakavasta kotiväkivallasta.

Isä tuomittiin 11 vuoden vankeuteen

Kun Helsingin väkivaltarikostutkijat selvittelivät Eerikan kuolemaa, samassa yksikössä oli juuri saatu valmiiksi toisen samantyyppisen jutun tutkinta.

Myös siinä lapsen toistuvaa, kuukausia jatkunutta väkivaltaa, rääkkäämistä ja nöyryyttämistä perusteltiin kurinpidolla.

Tapausta on jo käsitelty oikeudessa kesällä. Perheen isä tuomittiin käräjäoikeudessa 11 vuoden vankeuteen törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä vapaudenriistosta. Äitipuoli passitettiin mielentilatutkimukseen.

Väkivallan uhriksi joutunut lapsi oli IS:n tietojen mukaan alle kouluikäinen.

Lasta oli hakattu kädellä, vyöllä, sähköjohdolla ja laudalla.

Häneltä vedettiin irti kaksi hammasta ja hänet pakotettiin jopa kymmenien minuuttien kylmiin suihkuihin.

Lapsen rääkkäämistä videoitiin

Lapselle huudettiin, häntä alistettiin ja nöyryytettiin.

Hänet oli mm. pakotettu seisomaan tietyssä asennossa, laitettu tunneiksi alastomana pieneen muovilla vuorattuun astiaan tai verhottu kehoon teipatulla jätesäkkimuovilla.

Kylmäävää on sekin, että vanhemmilla oli tapana videoida lapsen rääkkäämistä. Tallenteita oli yli 61 tuntia.

Tämä kaikki tapahtui kurinpidon nimissä. Internetiin kirjoittamassaan tekstissä perheen äiti kertoo rakastavansa miestään, perhettä, lapsia, kissoja ja Jumalaa.

Uhrille aiheutui verenvuodosta anemia, mutta onnekseen hän selvisi IS:n tietojen mukaan ilman pysyviä fyysisiä vaurioita. Psyykkisten vaurioiden pysyvyydestä on mahdotonta sanoa.

Vierailija
15/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tässäkin kyseessä äitipuoli, ei äiti. En tiedä mihin nämä yhteistuomio kommentit perustuu?

Vierailija
16/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuoden tuomioon lienee vaikuttanut se, että olivat nauhoittaneet jokaisen pahoinpitelyn. Yleensä lasten pahoinpitelijät saavat tuomion vain siitä viimeisestä, joka saa hälytyskellot soimaan. Nauhoittaminen kertoo myös suunnitelmallisuudesta. Se on rikoksena pahempi kuin että tekisi samat teot pikaistuksissaan kännissä.

Vierailija
17/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäis!

Vierailija
18/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti oikean äidinkin kirjoitus asiasta.

Vierailija
19/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Re: Mies sai 11 vuotta vankeutta - rikos erityisen raaka ja jul

Kirjoittaja Äiti84 päivämäärä Su Syys 02, 2012 5:19 pm

Tytön isän Ja äitipuolen nimiä en minä ainakaan halua kertoa sen takia koska haluan suojella lastani tulevaisuudessa.Mietin jatkuvasti mitä voin kirjoitta mitä en koska oikeudessa tehtiin päätös että asia on salassapidettävä seuraavat 40 vuotta ja sen rikkomisesta voi saada sakkoja tai tuomion.Niin mitä uskallan kertoa Haluaisin kuitenkin kaikkien tietävän että tytöllä on biologonen äiti eli minä joka on tytön elämässä ollut koko hänen elämäsä ajan kunnes nää kaksi idioottia muuttivat naapurirapustani helsinkiin vuodenvaihteessa.13.1.12 oli vika kerta kun näin tyttöni hän oli luonani viikonlopun ja kaikki oli hyvin ei mitään merkkejä mistää pahoinpitelyistä hampaat oli tallella ja tyttö voi kaikin puolin hyvin.

Tuli kerta kun soitin sinne että voisiko tyttö tulla meille niin vastaaus oli että tyttö on kipeänä,siihen sitten sanoin että ei sitten että parempi että sairastaa kotona.helmikuussa aloitin uuden työn ja se vei jonkin verran aikaani plus että kotonani on 2 vuotias poika joka vie myös paljon huomiotani mutta silti koko ajan tyttöni on mielessäni mutta luottamus tytön isään oli täydellinen ihan senkin takia koska tyttö on asunut isänsä kanssa aina siitä asti kun erosimme tytön ollessa 10kk tytöllä oli aina kaikki mitä tarvitsi ruokaa uusia vaatteita tykkäsi olla isänsä seurassa ja ikävöi häntä heillä oli hyvä suhde joka sitten katkesikin kun tämä uusi nainen ilmestyi kuvioihin vuonna 2011 kesällä.sen jälkeen kaikki muuttui.Maaliskuun 9 päivä sain puhelun sosiaalityöntekijöiltä jotka sitten kertoikin minulle tilanteen olin niin shokissa järkyttynyt että en voinut uskoa asiaa todeksi kunnes seuraavana päivänä näin tyttöni hän oli kuin suoraan kauhuelokuvasta Miten tytön isä oli voinut tämän tapahtua kuinka hän on voinut tehdä jotain tälläistä lapsellemmme kun ennnen ei ole tehnyt mitään vastaavaa? asioiden selvittyä selvisi minulle että tämä uusi vaimo on kaiken takana hän syytti tyttöäni kakalla tuhrimisesta lelujen rikkomisesta allensa pissaamisesta jne,.... ja isä uskoi kaiken tämän tultuaan pitkän työpäivän päätteeksi kotiin ja siitä se sitten ilmeisesti lähti.SYYTÄN KUMPAAKIN yhtäpaljon tyttöni laminlyönnistä ja miksi he eivät ottaneet yhteyttä minuun vaikka ennen isä saattoi soittaa minulle että voinko ottaa tytön että hänellä on menoja tms. vaan piti tehdä jotain näin kamalaa.Keronpa sitten siis näistä sossuista sen verran että on joo tosiaan jotain mätää siellä päässä. Tyttärestäni oltiin tehty eka ilmoitus jo 11.2.12 sen oli tehnyt tän vaimon lähiomainen joka oli ollut huolissaan tytön hyvinvoinnista terveydestä ja kunnosta pelännyt tytölle käyvän pahasti. Noh sossut olivat yrittääneet ottaa isään yhteyttä kirjeitse ja puhelimitse mutta missäs oli minun kirjeeni?? Meillä on yhteishuoltjauus ja kaikki tytön asiat kuuluu minulle miksi minuun ei otettu yhteyttä? toinen ilmoitus 5.3 teki isän lähiomainen,oli huolissaan tytöstöä ja näkyvistä vammoista jne....Mitäs sossut tekee odottaa odottaa ja ilmoittaa että tekevät kotikäynnin vasta 12.3 virkaikaan. Luojan kiitos kriisipäivystäjät menivät heidän kotiinsa 9.3 illalla ja hakivat tytön pois koska ei hän olisi enään kauaan jaksanut siellä olla Anemia ei johtunut mistään verenvuodoista vaan ravinnonpuuttesta hän ei ollut saanut kunnon ruokaa moniin päiviin ties milloin ja mitä. Syytän myös itseäni tästä koska luotin isään niin paljon etten olisi ikinä uskonut mitään tälläistä tapahtuva eikä kukaan muukaan lähipiiristäni meinannut uskoa korviaan kun kuuli tästä asiasta.Kun sossut olisivat puuttuneet heti ensimäiseen ilmoitukseen olisi tyttöni turvassa koska toi helmikuu oli se pahin kuu kun kaikki tapahtui videoita ei olla kuvattsen takia että he halusivat kuvata mitä tekevät tytölle kyse oli webbikamerasta joka oli tytön huoneessa jotta he voisivat seurata mitä tyttö tekee omassa huoneessaam kuten naisen väittämän mukaan syö ja töhrii kakalla jne.. Mutta luojalle kiitos ne idiootit eivät tajunneet että kuvasivat omat tekonsa myös videolle nää videot on kaiken a ja ö niiden perusteilla saatiin vahva näyttö ja isälle kunnon tuomio.Nainen tosiaan vaati itelleen mielentila tutkimuksen joka valmistuu ihan näillä hetkillä hänelle on vaadittu 9-10 vuotta vankeutta. Tyttö voi hyvin tai niin hyvin kun voi ja asiaa käsitellään vieläkin sosiaalien taholla ja päätöksiä odotellessa.

Vierailija
20/23 |
02.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuoden tuomioon lienee vaikuttanut se, että olivat nauhoittaneet jokaisen pahoinpitelyn. Yleensä lasten pahoinpitelijät saavat tuomion vain siitä viimeisestä, joka saa hälytyskellot soimaan. Nauhoittaminen kertoo myös suunnitelmallisuudesta. Se on rikoksena pahempi kuin että tekisi samat teot pikaistuksissaan kännissä.

Mitä niillä nauhoituksilla oli tarkoitus tehdä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän