IS: Lasta pahoinpideltiin rajusti kuukausia - vanhemmat kuvasivat julmat teot
Lauantai 1.9.2012 klo 19.24
Ilta-Sanomien mukaan Helsingissä on selvitetty tänä vuonna myös toista lapseen kohdistunutta järkyttävää väkivaltatapausta.
8-vuotiaan Eerikan pitkään jatkunut pahoinpitely ei ole ainut lapseen kohdistunut väkivallanteko, joka on tullut ilmi Helsingissä. Keväällä poliisi tutki myös toista samankaltaista tapausta, kertoo Ilta-Sanomat.
Ilta-Sanomien mukaan pahoinpitelyn kohteena oli alle kouluikäinen lapsi. Lasta oli lyöty muun muassa vyöllä, laudalla ja sähköjohdolla. Häntä oli myös alistettu ja nöyryytetty sekä pidetty kylmässä suihkussa. Lasta oli myös seisotettu tietyssä asennossa ja laitettu alastomana tunneiksi pieneen astiaan.
Ilta-Sanomien mukaan perheenisä on saanut kesällä 11 vuoden vankeustuomion törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä vapauden riistosta. Perheenäiti passitettiin mielentilatutkimuksiin.
Vanhemmat olivat videoineet lapsen pahoinpitelyt. Kuvamateriaalia oli yli 61 tuntia.
Ilta-Sanomien tietojen mukaan lapselle aiheutui verenvuodon takia anemia, mutta hän on ilmeisesti selvinnyt muuten ilman pysyviä fyysisiä vammoja.
Lähde: Ilta-Sanomat
:((((
Kommentit (126)
Toivottavasti saatte pian tytönkin kotiin!
Missä tyttö on nyt ja miten toipunut tuosta kaikesta? Näetkö häntä säännöllisesti?
Missä sanotaan etten huolehtinut tyttärestäni?
Tai etten halunut häntä luokseni?Todellakin halusin olla hänen kanssaan koko ajan mutta niin kuin jo kirjoitin että silloin näin parhaakseni että tyttö jää isälleen mikä nyt tietenkin oli iso virhe koska en osannut ennustaa tälläistä tapahtuvan.Mun tyttö on ollut mun elämässä aina ja en ikinä ole häntä hylännyt vaikka jätinkin hänen isänsä, hylkäsin isän en tyttöä niin kun mainitsin elämäntilanteeni oli vaan niin vaikea silloin 4 vuotta sitten etten tiennyt mitä tehdä.
Tän asian piti olla salassa 40 vuotta en todellakaan halunut edes puhua koko asiasta täällä tai muuallakaan mutta en voi vaan pitää turpaani kiinni kun kaikki spekuloivat asiaa mistä ei oikeesti tiedä mitään. Ja joo kyse oli 15.1.12-9.3.12 välisenä aikan kun en tyttöäni nähnyt.Välimatkat ja työkiireet ei voi olla syy tiedän sen mutta einpä voi asialle enään yhtään mitään.Ja tosiaan isä mulle selitti että tyttö on kipeenä tmv. kun yritin tyttöä meille ja uskoin hänen puheitaan sinisilmäisenkä koska en osanut odottaa että asiat olivat menneet noin pieleen siellä uudessa kotona ja ikinä ennen ei ollut mitään vastaavaa tapahtunut.
sinulle! Tyttäresi on vielä onneksi hengissä! Sinulta vaaditaan nyt paljon hänen henkisenä tukenaan ja myös toisen lapsesi kasvattajana. Älä masennu arvostelijoista!
Tyttö on tällä hetkellä vielä kriisiperheessä odottamassa päätöksiä.
Tyttö voi tosi hyvin vaikka onkin kauheuksia joutunut kokemaan ja näemme 2 kerta viikossa ja yökylässäkin hän käy luonamme aina kun vaan sossuille sopii.
Mulla on vahva tyttö vaikka pieni onkin vielä
Että tytön isän ja naisystävän käytös tyttöä kohtaan muuttui ykskaks? Muuttiko tuolloin uusi naisystävä miehen kanssa asumaan?
Tsemppiä!
Lapsparka on joutunut kestämään äitinsä hylkäämisen ja isänsä kamalat pahoinpitelyt.
Lapsparka on joutunut kestämään äitinsä hylkäämisen ja isänsä kamalat pahoinpitelyt.
Mitä luulet saavuttavasi tuollaisella? Luuletko ettei äiti muutenkin jo taistele itsesyytösten kanssa ilman että jonkun tuntemattoman palstalaisen pitää tulla asiassa opettamaan?
Ennen tuota mainitsemaasi ajankohtaa, josta olisit huomannut, että jotain on hullusti?
Minkälainen kuva sinulla oli äitipuolesta ennen tapahtunutta?
Äiti, oikein paljon voimia sinulle ja tyttärellesi sekä koko perheellenne! Toivottavasti saatte tytön pian kotiin ja hän toipuu hyvin. Kaikkea hyvää teille!
Itsekeskeinen ämmä, kymmeniä kuvia omasta pärstästä. Julman näköinen.
Voimia sinulle äiti, ja tytölle.
Älä lue näitä palstoja, nämä vaan huonontaa oloasi.
Onneksi sinulla on tukenasi uusi perhe, isäpuolen on osattava myös olla tytölle superhyvä isä kun pääsee luoksenne.
En voi edes kuvitella mitä sinä olet joutunut läpkäymään. Uskomattoman hirveää. En olisi voinut kuvitella mitään näin hirveää, ja nyt tapauksia on jo kaksi. Onneksi sinun pienokaisesi selviytyi!!!
entä henkiset vammat? koko ikänsä saa varmaan taistella ja käydä terapioissa :(
mulla on ollu ihan älyttömän pahamieli tästä ja tuosta toisesta jutusta, en saa näitä päästäni pyörimästä.
Onneksi sinun tyttäresi selvisi hengissä ja voi vielä aloittaa uuden elämän teidän luonanne. Voimia teille rikotun korjaamiseen ja iloa ja naurua tuleviin vuosiin.
Oletko jutellut asiasta isän kanssa?
Ja vieläkö isällä on jotain oikeuksia lapseen, tapaamisia tms?
Ei ollut mitään merkkejä mistään että asiat oli hullusti :/ isä ja tää uusi nainen oli tavanneet kesällä 2011 he olivat oleet lapsuuden tuttuja 14 vuotta aikaisemmin ja tapasivat siis uudestaan ja mulle tää nainen tuli ihan puun takaa en edes tiennyt että isä oli alkanut seurstelee vaan päättelin itse kun näin naisen kaksi kertaa ohimennen en ole koskaan edes puhunut koko naisen kanssa.he menivät naimisiin 1 kk tapaamisensa jälkeen ja muutti isän luo olisikohan ollut elo tai syyskuu olisin halunut tavata tämän naisen mutta hänellä oli aina jotain esteitä ettei kerennyt.Otin häneen jopa yhteyden facebookissa että olisi mukava tavata jne,,,vastaus oli että totta kai mutta koskaan sitä ei tapahtunut.Tyttö kävi luonani usein tuona aikana ja ei ollut mitään merkkejä että asiat olisi huonosti.Vuodenvaihteessa he muuttivat pois naapurista.13.1 hain tyttöni heidän uudesta kotoa potutti kun matkaan meni 2 tuntia ja oli vessa hätä jne...Olsin halunut mennä heille kahville ja tavata tämän naisen mutta isä olikin tytön kanssa ulkona minua vastassa ja sanoi että heidän asuntonsa on vielä niin sekaisin ettei nainen halua vieraita sinne,olin ihan ymmälläni ja naureskelin vain silloin että kyllä on omituinen nainen kun ei halua minua tavata.Myöhemmin on minullet selvinnyt että tää nainen on väittänyt että minä en ole häntä halunut nähdä ja olen mustasukkainen jne..Onneksi minulla on todistus aineistoa siitä että minä olen halunut tavata hänet ja ja ihan hyvillä mielin vielä halusin tavata ja olinkin vielä onnellinen isän puolesta että hän oli löytänyt uuden naisen :( vasta nyt kaiken tapahtuneen jälkeen olen saanut kuulla minkälainen tämä nainen on mutta niistä asioista en saa puhua koska ne on salassa pidettävää tietoa vaikka kuinka haluaisin mutta en ota riskiä että saisin sakot tai tuomion salassapito velvollisuuden takia.Mutta tosiaan mikään ei viitannut tälläiseen vielä silloin tammikuussakaan .kaikki tämä on alkanut helmikuussa ja kestänyt aina sinne maaliskuun 9 päivään :(
Näin isän oikeudessa kesällä ja en ole puhunut hänen kanssaan 10.3 jälkeen ei minulla ole mitään sanottavaa hänelle.Ja ei todellakaan ole mitään oikeuksia tyttöä kohtaan enään ikinä.Minulla on yksinhuolto tyttöä kohtaan nykyään ja tulee olemaan.
Tämä on niin karmaiseva tapahtua, että sinä ja tyttäresi tarvitsette ehdottomasti ammattilaisen apua nyt päästäksenne elämässä eteenpäin.
että miten lapsesi isä on voinut tehdä omalle lapselleen jotain tuollaista! En kyllä käsitä sitäkään, miten joku nyt ylipäätään jotain tuommoista tekee, mutta että vielä OMALLE lapselleen. Kerrassaan kammottavaa ja käsittämätöntä.
Vielä kerran, voimia sinulle ja lapsellesi!
että puhut asioista julkisuudessa, koska uutisoinnista ainakin itse olen saanut täysin sen kuvan, että syyllisiä ovat vanhemmat, eli oletettavasti isä ja äiti.
Ja todellakaan sinä et tarvitse tässä yhtään enempää lokaa niskaan.
Näitä lasten rääkkäjiä kun ei hyvällä katsota, ei nyt, eikä tulevaisuudessa.
Onpa tuo Mimosa julman ja kylmän näköinen nainen. Ihan kuin satujen ilkeä noita-akka.
jotta hän pystyy kasvamaan terveeksi aikuiseksi. Miten hän voi nyt?
Voimia teille. On niin paha olo tyttösi puolesta.