Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskon Jeesukseen ja katson TV7:skaa, mutta

Vierailija
01.09.2012 |

kuulun ev.lut. kirkkoon, jossa en ole käynyt kuitenkaan aktiivisesti ollenkaan.

En uskalla liittyä herkkänä ihmisenä mihinkään seurakuntaan, koska pelkään joutuvani johonkin vääräoppisuuden tielle.

Ovatko pelkoni turhia, vai ajatteleeko joku muu näin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän kuitenkin noita 'lahkoja' on. Sanoisin, että mikäli toiminta on puhtaasti Jeesus-lähtöistä ja ihmiset vastaanottavat taustasta, elämäntilanteesta, sukupuolesta, perheestä, seks. suuntautumisesta tai mistä tahansa huolimatta, olet oikeammassa paikassa. He eivät arvostele vaan haluavat parastasi. Auttavat apua tarvitsevia eivätkä valikoi. Eivätkä nosta itseään jalustalle, kuten ehkä Jehovan todistajat.

Olen itse ollut vapaakirkossa jo vuosia enkä ole kokenut mitään ahdistavaa tai 'vääränlaista' siellä. Siellä otetaan vastaan alkoholisoituneet, raihnaiset, huumeiden käyttäjät eikä ketään ahdisteta nurkkaan 'jeesus-jutuilla' elleivät itse halua nimenomaan rukousta ja juttuseuraa. He osaavat toimia siis tilanteen mukaan, mikä on mielestäni hienointa. Useinkaan uskon polulta harhautuneihin ei tehoa 'tuputtaminen' vaan monesti riittää siemenen istuttaminen (mikä voi olla vain sana ja kuppi kahvia, pelkkä Jumalan läsnäolo vaikuttaa seurakunnassa jo itsessään niin paljon).

Vapaaseurakunnassa on lisäksi aitoa lähimmäisen auttamistoimintaa. Ruokaa jaetaan, tarjotaan vapaita tilaisuuksia kaikille yms.

En ihmettele pelkojasi. Itsekin olen ollut aika kriittinen, mikä on varmaan ihan tervettä. Emmehän halua seurata vääriä profeettoja :)

Vierailija
2/3 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo objektiivinen tv7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaakirkko ja helluntailaiset *vakiintuneet* seurakunnat ovat turvallisia valintoja, jos koet tuollaista vapaamman suunnan kaipuuta. Siis turvallisia siinä mielessä, ettet joudu johonkin henkisesti repivään lahkoon.

Kaiken maailman Luther-säätiöt, Nokia-missiot ja lestadiolaiset ovat käymistilassa olevia lahkoja, joiden tulevasta suunnasta ei voi olla ollenkaan varma. Sellaiseen yhteisöön kuuluessaan joutuu väistämättä koko ajan ottamaan kantaa ristiriitoihin ainakin omassa mielessään.

Sinänsä minä en ainakaan usko, että kenenkään pelastuminen olisi siitä kiinni, onko esim. kuulunut lapsikasteeseen vai aikuiskasteeseen uskovaan yhteisöön. Niin pikkumaista jumalaa ei voi ollakaan.