Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä se 8v isän hyytävä puhelu piti sisällään?

Vierailija
31.08.2012 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se maksaakin.

Vierailija
2/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä että jos joku joka lukenut vastaisi..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

S julkaisee tiivistelmän hätäkeskuspuhelusta, jonka surmatun 8-vuotiaan helsinkiläistytön isä soitti toukokuussa. Isää epäillään tytön murhasta.

Poliisin esitutkintamateriaalista käy ilmi, millaisen hätäpuhelun surmatun 8-vuotiaan isä soitti hätäkeskukseen toukokuussa.

Puhelu on soitettu 13.5.2012 kello 4.19. Puhelu kesti 8 minuuttia ja 42 sekuntia.

Hätäkeskus: Hätäkeskus

Mies: (sanoo nimensä), päivää

Hätäkeskus: Päivää

Mies: Tarvittais kiireesti ambulanssia, osoite xxx. Epäilen, että tyttäreni ei hengitä, tytär ei k…hengitä, et on kuollut.

Hätäkeskus: Joo-o. Milloin hänet on nähty viimeks elossa? Milloin hänet on nähty viimeks hereillä elossa? Haloo?

Mies: Neljän aikaan.

Hätäkeskus: Miten hän hengittää nyt?

Mies: Ei hengitä ollenkaan. Yritetään antaa tekohengitystä.

Hätäkeskus: Te ootte löytänyt hänet elottomana sieltä? Käsi nenän ja suun eteen, ei tunnu ilmavirtaa?

Mies: Ei tunnu ilmavirtaa. Tuntuu puhaltaessa.

- -

Hätäkeskus: Lähetä joku sinne oville ja jää sinä potilaan luokse.

Mies: Mun…ystävä, joka lääkäri, on potilaan luona tässä. (Toim. huom. lapsen äitipuoli väitti itseään lääkäriksi. Myös lapsen isä uskoi valheen. Totuus paljastui hänellekin vasta poliisikuulusteluissa.)

--

Hätäkeskus: Mä haluan, että sä meet potilaan viereen. Siellä on maallikkoelvytys käynnissä, et siellä on joku joka osaa elvyttää, niinkö?

Mies: Kyllä

--

Hätäkeskus: Pelkkä painelu yleensä riittää. Okei, jos siellä on alan ammattilainen ja osaa varmuudella puhaltaa, niin.

Mies: On lääkäri

Hätäkeskus: Lääkäri. Joo. Eli minkä ikäisestä lapsesta on kyse?

Mies: Kahdeksan vuotta

--

Hätäkeskus: Reagoiks hän mitenkään siihen elvytykseen?

Mies: Ei muuta kun krohisee vaan, mutta.

Nainen taustalla: .. … …kun mä puhallan niin ei tapahdu mitään.

--

Hätäkeskus: Oliks hän neljältä ollut ihan hereillä, jutellut? Miten tää tota huomattiin sitten tää, mikä täs on tää tausta? Kuuletko? Haloo?

Mies: Itse tota heräsin siihen.

Hätäkeskus: Mihin heräsit?

Mies: Hän huusi.

--

Mies: Tässä heräsin neljän aikaan siihen, että hän huusi. Menin hänen sängyn laidalle ja ravistin häntä. Sitten hän niin kuin hiljeni, luulin että nukahti. Sitten nousin ite hetkeksi ylös ja kävin tossa parvekkeella tupakalla. Tulin sisään, niin että huomasin, että hän ei hengitä.

Hätäkeskus: Joo. Millä tavalla sä oot ravistanut sitten?

Mies: Tästä, kun hän huusi, niin tästä tota päästä.

Hätäkeskus: Päästä ravistit. Reagoiks hän siihen ravistamiseen mitenkään?

Mies: No silleen tota, kyllä hän siihen reagoi, kyllä hän siihen rauhoittui siitä, mutta tota…

Nainen taustalla sanoo tytön nimen.

Hätäkeskus: Jaksaaks….elvyttää?

Mies: Jaksatsä kulta elvyttää?

Nainen taustalla sanoo jotain epäselvästi.

Mies: Ei välttämättä kauheen kauaa.

--

Hätäkeskus: Näkyykö ambulanssi nyt siinä pihalla?

Mies: Ambulanssi on täällä.

Vierailija
4/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se hyytävä tossa on, normaalilta hätäpuhelulta kuulostaa, sikäli ku murhaajan puhelu hätäkeskukseen nyt voi normaalilta kuulostaa...

Vierailija
6/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tyttö muka huusi. Mites huudat kun on hengitystiet tukittu? Voi jumalalauta sentään

Vierailija
7/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat sä kulta elvyttää.

Hyi saasta. Sanat eivät riitä kuvailemaan tuota pahuutta, mikä noissa ihmisissä on. Eli ensin hakataan kuolemanrajalle ja sitten tuodaan takaisin. Ja siinä sohlataan ja saadaan tästä kai nautintoa. Mikään rangaistus ei ole noille riittävä. Sadistit.

Vierailija
8/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ostamaan se lehti kuten muutkin haaskalinnut ja tue Iltapäivälehtien häpeilemätöntä rahastusta pienen ihmisen traagisella kohtalolla.

Vierailija
9/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaista kauhua tuon tytön elämä oli, miten yksin hän on ollut. Kaikki aikuiset ovat pettäneet hänet

Vierailija
10/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan, että sä meet potilaan viereen. Siellä on maallikkoelvytys käynnissä, et siellä on joku joka osaa elvyttää, niinkö?

Mitä ihmeen kieltä tällainen on

Vierailija
11/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöystävänsä on oikeesti lääkäri? VAi hämättiinkö tällä muita. Ei kai sentään ollut? Ihan kahoa. Tämä juttu tekee niin pahan olon.

Vierailija
12/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai minä olen hirviö jos kiinnostaa?

Vierailija
13/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai haaskalinnut.. ihan muutosta tässä toivoisin sossun toimintaan.

Vierailija
14/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan, että sä meet potilaan viereen. Siellä on maallikkoelvytys käynnissä, et siellä on joku joka osaa elvyttää, niinkö? Mitä ihmeen kieltä tällainen on

Tein joskus opintovuosina haastattelujen litterointia eli kirjoitin haastattelun puhtaaksi täsmälleen siten, kuin se nauhalle oli jäänyt. Juuri tuollaista se puhe on, kun sanatarkasti litteroidaan, vaikka ei ole hätäkeskusnauhoitteestakaan kyse.

Vierailija
15/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan, että sä meet potilaan viereen. Siellä on maallikkoelvytys käynnissä, et siellä on joku joka osaa elvyttää, niinkö?

Pyysi varmistusta siitä, että elvytys on käynnissä. Pyysi menemään potilaan viereen varmistamaan tämän asian.

Vierailija
16/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

murhaajaisä luuli, että naisystävänsä on lääkäri! hän luuli, että tämä osaa elvyttää ja että "lääkärin" kasvatuskeinot ovat oikeita!

isää sen enempää puolustelematta! vasta oikeussalissa toukolle selvisi, että naisystävä ei ole lääkäri!

Vierailija
17/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhekieli eroa mitenkään kirjoitetusta jos osaa puhua.

Vierailija
18/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä jo jollain keskustelupalstalla vihjattiin, että ko äitipuoli olisi esiintynyt lääkärinä jo vuosia aiemmin ja ollut hoidossa suljetulla osastolla harhoistaan. Saattoi olla ihan perätöntä, mutta ilmeisesti syväkurkku kuitenkin tiesi kenestä puhui, nimi oli tuo sama, joka nyt ollut lehdissä. Siis oikea ja roolinimi.

Vierailija
19/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhekieli eroa mitenkään kirjoitetusta jos osaa puhua.

höpö höpö...

ymmärrän kyllä, jos asia ahdistaa sinua.

Vierailija
20/22 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita hätäkeskuksen väkeä opeteta puhumaan suomea "Mä haluan, että sä meet potilaan viereen. Siellä on maallikkoelvytys käynnissä, et siellä on joku joka osaa elvyttää, niinkö?"

Särähti minunkin korvaani tuollainen kielen käyttö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi