Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tyylikäs köyhä

Vierailija
15.03.2015 |

tunnetko "tyylikkäitä köyhiä"? eli ihmisellä, jolla on hyvin vähän rahaa käytössä, mutta joka silti näyttää hyvältä?

miltä hän näyttää? miten hän sen tekee?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 16:48"]Tässä haettiin tyylikästä köyhää ja heti kaikki kehoittavat satsaamaan laatuun. MUtta se tyylikäs köyhä ei saa kuin yhden topin osttetua tai yhdet paremmat kengät. Loppu vaatetus ja habitus onkin sitten kuraa..
[/quote]

Tän takia kannattaa oikeasti kierrellä niitä kirppareita! Sen kerran, kun löytää kympillä kauniin nahkalaukun, jonka rikkinäisen vetoketjun osaa itse korjata, kaikki turhat pyörimiset palkitaan. Koska siis aina ei tosiaan voi löytää aarteita, monesti kirpparilta saa lähteä tyhjin käsin.

Minä olen eniten hyötynyt sijoituksesta 90€ halpisompelukoneeseen pari vuotta sitten. Kamalan vaikeita projekteja en osaa tehdä, mutta esim. Lyhennän ja kavennan kirppislöytöjä. Täällä jo mainitut nukkanyppyri, mustan uudelleenvärjääminen ja silitysrauta ovat erinomaisia vinkkejä. Muistuttaisin myös roikkuvien nappien ompelemisesta kiinni, ja repsottavien langanpätkien yms huolittelusta, jos niitä ilmaantuu.

Joku kysyi vinkkejä vielä kosmetiikkaan ja kylppäriin. Parasta on lukea blogeja hyvien vinkkien toivossa, joku Pirkan silmänhmpärysvoide on klassikko erinomaisuudessaan. Itse voin suositella myös Lidlin kasvorasvaa, se haisee halvalta mutta toimii hyvin, maksaa alle 4€ purkki. Mitään sellaista, mitä ei oikeasti tarvitse, ei kannata ostaa. Esim. Itselläni on kaksi kynsilakkaa, punainen ja nude. Niiden vaihtelulla saan mielestäni ihan kauniit kynnet aina, en edes kaipaa enempää mahdollisuuksia.

Kirjoitan kännykällä, joten anteeksi kappalejakojen mahdollisesta puutteesta...

Vierailija
42/66 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran piti vielä sanoa, että esim. Värien miettiminen ei tarkoita musta-valkoista angstityyliä. Jokaisella on tietyt värit, joista tykkää, ja niiden mukaan mennään. Esimerkiksi parhaalla ystävälläni on kaapissa paljon vaalean sinistä, turkoosia ja valkoista. Minua taas viehättää sekä kylmä punainen ja kylmä sininen, ja molempien värien "vaaleat versiot" (baby blue ja puuterinen vaaleanpunainen). Sen sijaan pahin hukkaostokseni on shampanjan värinen mekko, joka huutaa seurakseen kultaa - minulla kun on vain hopeakoruja, eikä kulta sovi ihooni...

Pointti on siis ostoksilla aina miettiä, onko itsellä sen värisiä vaatteita, joita voisi kunkin ostoksen kanssa pitää. Hyvä vaatekaappi ei ole välttämättä mustavalkoinen, mutta joku juju helpottaa elämää. Tämän säännön vuoksi minä jätän ostamatta ne lämpimän oranssit tai vaikka kultaiset jutut, vaikka olisivat kuinka hyväkuntoisia ja halpoja. Minua ne eivät valitettavasti pue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 01:06"]

Selvitä millaiset vaatteet istuvat sinulle kauneiten ja mitkä värit saavat sinut näyttämään parhaalta.

Tyylikäs asukokonaisuus koostuu suurimmaksi osaksi sellaisista vaatekaapin kulmakivistä. Hanki yksivärisiä ja simppeleitä hyvin istuvia vaatteita. Ei printtejä tai niittejä, värien tulisi olla neutraaleja eikä mitään kirkkaita neon-huomiovärejä.

Noita simppeleitä vaatteita saa halvallakin, pelkästään vaatteen omistaja välittää merkistä. Netistä, alennusmyynneistä, kirppiksiltä ja jopa tavarataloista saa halvalla laadukastakin tavaraa, jos jaksaa etsiä. Kun ostat vaatetta, mieti aina, minkä kanssa pitäisit sitä.

Älä yritä näyttää "varakkaalta" niin kuin wt-kansa sen ymmärtää; merkkilaukut ja kiiltävät helyt saavat näyttämään pelkästään epätoivoiselta. Tätä av-mammat harvoin ymmärtävät.

[/quote]

Tämä sun viimeinen lause niin totta! Kunpa nyt av- mammatkin oikeasti ymmärtäväisivät.

Mulla esimerkki: Työkaveri, 27v nainen, kulkee hupparissa ja verkkareissa ja tietenkin pinkit, kulahtaneet Converset. Käsivarressa roikkuu kallis MK käsilaukku. Siitä on tyyli kaukana:).

Vierailija
44/66 |
22.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 02:26"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 02:23"]

ok, eli on "isoja" asioita kuten vaatteiden istuvuus, ja sitten on "pieniä" asioita, kuten kynsien viilaus, jos haluaa sellaisen melko huolitellun vaikutelman.

mitkä asiat helpoimmin pilaa huolitelluuden? mihin siis pitää muistaa panostaa?

[/quote]

Likaiset ja rikkinäiset kengät pilaa tyylin samantien. Samoin reikäiset vaatteet, joita ikävä kyllä ihmisillä välillä näkee.

[/quote]

Ja ryppyiset vaatteet! Silitysrauta ei paljoa maksa ja tekee aika paljon tyylikkyyden suhteen. Myös nukanpoisto voi olla tarpeen joissain vaatteissa. Itse myös tasaisin väliajoin värjään mustat  vaatteeni uudelleen (perustopit, farkut, puuvillaneuleet). Vähänkin harmahtavaksi kuluneet mustat vaatteet tekee todella epäsiistin vaikutelman. 

[/quote]

Siisteys ennenkaikkea! Tänään näin muuten tyylikkään rouvan junassa, mutta takki oli täynnä kissan/koiran karvoja..Auts!

Vierailija
45/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisuus siis ratkaisee. hyviä vinkkejä tässä ketjussa!

nykyajan merkkivaatteiden aikakautena, itsestäni ainakin tuntuu, että "vähemmän on enemmän". mutta hyvännäköinen olemus vaatii sen silauksen: kynnet, hiukset ja ehjät vaatteet. haluan huolitellumman olemuksen, se tuo itselle paremman olon, mutta en halua käyttää hirveästi rahaa ulkonäkööni.

ap.

Vierailija
46/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 18:00"]

Luin joskus jostain että hienon naisen tunnistaa hiuksista ja kynsistä. Ja kyllä se vähän niin onkin, huolitellut hiukset ja hoidetut kädet on minusta tärkeintä. Puolipitkä tai pitkä luonnollinen hiusmalli on paras, kuten vaikka kaikilla kuninkaallisillakin aina on. Kynsiin riittää viilaus ja kiiltävä lakka ja tärkeimpänä säännöllinen käsien rasvaus. Vaatteet sitä parempia mitä yksinkertaisempia, ei trikoota, kuvioita tai räikeitä värejä.

[/quote]

kiiltävä? ei matta?

Vierailija
47/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suhteellisen köyhä mies. 

Vaatteet ostan mm. Zarasta. Paljon mustaa ja harmaata, tarkkaan harkittuja vaatteita. Jos kotona totean hankinnat vääräksi, palautan vaatekauppaan. Ehkä parhaiten köyhyytenä näkee kengistä, usein käytössä on vain yksi kelvollinen pari kesä/talvikenkiä. Kengissä ostan yli sadan euron kenkiä, sillä halvat eivät kestä ja käyvät pitkällä aikavälillä kalliimmaksi.

Jos olen ulkomailla käymässä jossakin suurkaupungissa (harvinaista), suuntaan ensimmäisenä vaatekauppoihin. Olen suomalaisella mittapuulla tyylikäs. Olen saanut lahjaksi kallista hajuvettä ja suihkugeeliä, jota käytän halutessani tehdä hyvän vaikutelman. Silmälaseja on vain yhdet tyylikkäät, mutta usein käytänkin piilolinssejä.

Pukuja omistan vain yhden, sen mustan puvun häihin ja hautajaisiin. Kravattia ja taskuliinaa muuttamalla saa 5 vuotta vanhaan pukuun uutta ilmettä.

Vierailija
48/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Siistit ja ehjät vaatteet jotka sopii toisiinsa
-Oikean kokoiset vaatteet jotka sopii omalle vartalolle!
-Materiaalit, joku jo valmiiksi nuppyinen trikoo tai neule on heti suttuisen näköinen
-Erityisesti siisti takki, kengät ja laukku, koska ne on näkyvämpiä kuin esim sukat
-Ei feikki-laukkuja ym, merkitön kelpaa
-Siistit hiuksrt, kynnet jne eli hygienia kunnossa
-Mahdolliset trendijutut usein pieniä, esim huivi muotivärissä
-Tyyli voi olla muukin kuin klassinen bisnes! Kyse on yhdistelystä.

Vierailija
49/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 02:09"]

mutta jos ei halua noita tyypillisimpiä "pisnesnaisen" vaatteita, kuten trenssi jne.?

[/quote]

Ei klassinen pukeutuminen ole tietenkään ainut pukeutumistyyli maailmassa. Olennaisinta on mielestäni se, että ihmisellä on oma maku, jota uskaltaa toteuttaa. Hyvin persoonallinen tyyli on usein yhtä lailla tyylikäs kuin jonkun suuntauksen tms. sanelema! Olennaista tyylikkyydessä on se, että kokonaisuus on kuitenkin asiallinen ja tilanteeseen sopiva ja vaatteet sopivat kantajalleen sekä niiden materiaalit ja kuosit näyttävät yhdessä hyvältä. Ja vaatteet toki ovat vain yksi osa, eli myös kengät, asusteet, korut, hiukset, silmälasit, mahdollinen meikki jne. 

Yleensä kaikkein ihastuttavin tyyli on mielestäni niillä, joilla on oma persoonallinen makunsa ja yksinkertaisesti visuaalista lahjakkuutta. Tyylitajua ei voi ostaa, mutta ideoita siihen voi löytää jokainen.

Vierailija
50/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähällä rahallakin saa paljon, kun muistaa nämä:

-Osta klassisia vaatteita, ne kestävät aikaa. Esim. Jackie Kennedyn vaatteet olisivat edelleen tyylikkäitä, vaikka aikaa kuvista on vuosikymmeniä.

http://fashionstylefan.com/wp-content/uploads/2013/12/JackieKennedyStyle.jpg

-Trendejä voi seurata ostamalla asusteissa (esim. huivi) kauden hittiväriä tmv. juttuja jotka edullisia, vert. esim. takki.

-Vaatteiden kunto, vaatteen pitää olla siisti, ei haalistuneita tai nukkaisia tmv. (nukkaleikkuri maksaa n. 10€, ja sillä saa pidennettyä esm. neuleiden käyttöikää).

-Arvokkaan näköiset asusteet, jos ei nahkalaukkuun ole varaa (maksaa kyllä itsenä koska kestaa vuosikausia) niin osta edes sellainen joka näyttää aidolta, ei mitään halpahallin selvästi muovilaukkua.

-Hyödynnä kirppareita ja alennusmyyntejä, molemmista voi tehdä löytöjä.

Vierailija
51/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylitajua ei voi rahalla ostaa. Se vaan on syntymälahja.

Vierailija
52/66 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

43:lle tavallaan olen samaa mieltä. Mutta fiksu ihminen voi opetella tuntemaan teri tyylejä ja valita niistä omansa +hyädyntää ammattilaisten vinkkejä, oli sitten asiantunteva myyjä tai kaveri kyseessä.

Itselleni vaatteiden ostaminen on vaikeaa, koska haen aina sitä oikeaa. Olen aika visuaalinen ihminen, minä vain "tiedän" mikä malli ja väri sopii minulle, ja siksi etsin uutta kevättakkia kaksi vuotta kun kaikissa oli jotain vikaa, löysin täydellisen ja ostin samantien kaksi.

Ja myös tuttavat pytävät apuani, olenkin miettinyt että ehkä minun pitäisi vaihtaa alaa ;)

Vierailija
53/66 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:18"]

miten värit? onko jotenkin tuntuu, että pelkkä musta ja harmaa ja valkoinen vaatii laadukkaita materiaaleja jos ei halua ankeaa vaikutelmaa.

[/quote]

Osta hiukan kalliimpi villasekoitekangas, tee siitä harmaat pitkät housut, ne sopivat moneen väriin ja kestävät monta vuotta.

Vierailija
54/66 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyylikkyys oikeasti ole kiinni vaatteidn väristä, hinnasta eikä klassisuudesta tai trendikkyydestä. Eikä edes maeiaalista sillä tavala, rttä luonnonkuitu ja "laadukas villa" aina olisi tyylikkäämpää kuin muut.

oikeasti tyylikkyys sekä köyhällä että rikkaalla tulee siitä, että valitsee itselleen (väreilleen, vartalotyypilleen, koolleen) sopivia vaatteta, pitää niistä hyvää huolta (puhdistaa, korjaa tarpeen mukaan) ja käyttää niitä aina oikeaa vaatetta oikeassa tilanteessa. Työvaatteita töissä, pihavaatteita pihalla, bilevaatteita bileissä, urheiluvaatteita liikuntaharrastuksessa jne.

Vierailija
55/66 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 07:38"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:18"]

miten värit? onko jotenkin tuntuu, että pelkkä musta ja harmaa ja valkoinen vaatii laadukkaita materiaaleja jos ei halua ankeaa vaikutelmaa.

[/quote]

Osta hiukan kalliimpi villasekoitekangas, tee siitä harmaat pitkät housut, ne sopivat moneen väriin ja kestävät monta vuotta.
[/quote]

Jos ei osaa kaavoittaa ja ommella kuin ammattilainen, rahat menevät täysin hukkaan. Tottumattoman on aika vaikea saada housuista itselleen täydellisesti istuvat klassiset housut, ompelutyön laadukkuudesta puhumattakaan.

Vierailija
56/66 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä mutta käytän ulkonäkööni hyvin vähän rahaa. Viimeksi tänään kuulin olevani tyylikäs ihan tuntemattoman ihmisen suusta. Ei ollut eka kerta mutta en tiedä ihan tarkkaan mikä sen tyylikyyden tekee.

Moni kehuu  ryhtiä ja kasvojen luustoa. Hiuksista olen saanut paljon kehuja vaikka omasta mielestäni ne eivät ole koskaan hyvin. Minulla on luonnollisen väriset hiukset luonnollisessa puolipitkässä mallissa. Käytän hiustenpesuun luonnonsaippuaa. Annan hiusten kuivua itsestään ja harjailen niitä pitkin päivää kun tulee mahdollisuus. Joskus sidon ne löysälle ponnarille tai nutturasykerölle aika alas takaraivolle.

Iho on virheetön, käytän perusvoidetta ja syön terveellisesti. Ripsari on ainoa meikki arksin jota käytän.

Olen hoikka ja käytän itselleni sopivaa kokoa vaatteissa ja kengissä. En paljastele. Tyyli on aikalailla samana pysynyt koko elämän. 

Käytän vain aitoja koruja, melko pieniä, käsilaukkukaan ei ole mitään suurta shopperimallia. Työlaukku on erikseen.

Olen siis tosi tylsä vaate, meikki ja hiusvalinnoissa, lähes 100% luonnollinen mutta ihmiset tuntuvat tykkäävän. 

Vierailija
57/66 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutama itsestäänselvyys, mutta lisätään nämä listaan:

ei liian tiukkaa asukokonaisuutta, ts jos on pillifarkut niin paita saa olla väljä, ettei kaikki vaatteet ole ihan ihonmyötäisiä ja pahimmassa tapauksessa vielä liian pieniä tai muuten huonosti istuvia. Tää saa varmaan alapeukkuja, mutta omaa tyyliä paransi laihdutus normaalipainoon. Oli tosi paljon helpompi löytää hyvin istuvia vaatteita ja näytti vähemmän tätimäiseltä.

sama paljastavuuden suhteen, jos on antava kaula-aukko, ei kannata yhdistää minihameeseen.

jos käyttää korkoja, niillä tulee osata kävellä. Muutenkin kokonaisuus saa olla luonnollisen näköinen, tyylikkäissäkin vaatteissa liika yrittäminen voi pilata kokonaisuuden.

Vierailija
58/66 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää laadukkaita vaatteita. JOs ostaa huonolaatuisia vaatteita vaikka kalliilla, niin sen kyllä näkee.

Vierailija
59/66 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 08:21"]En ole köyhä mutta käytän ulkonäkööni hyvin vähän rahaa. Viimeksi tänään kuulin olevani tyylikäs ihan tuntemattoman ihmisen suusta. Ei ollut eka kerta mutta en tiedä ihan tarkkaan mikä sen tyylikyyden tekee.

Moni kehuu  ryhtiä ja kasvojen luustoa. Hiuksista olen saanut paljon kehuja vaikka omasta mielestäni ne eivät ole koskaan hyvin. Minulla on luonnollisen väriset hiukset luonnollisessa puolipitkässä mallissa. Käytän hiustenpesuun luonnonsaippuaa. Annan hiusten kuivua itsestään ja harjailen niitä pitkin päivää kun tulee mahdollisuus. Joskus sidon ne löysälle ponnarille tai nutturasykerölle aika alas takaraivolle.

Iho on virheetön, käytän perusvoidetta ja syön terveellisesti. Ripsari on ainoa meikki arksin jota käytän.

Olen hoikka ja käytän itselleni sopivaa kokoa vaatteissa ja kengissä. En paljastele. Tyyli on aikalailla samana pysynyt koko elämän. 

Käytän vain aitoja koruja, melko pieniä, käsilaukkukaan ei ole mitään suurta shopperimallia. Työlaukku on erikseen.

Olen siis tosi tylsä vaate, meikki ja hiusvalinnoissa, lähes 100% luonnollinen mutta ihmiset tuntuvat tykkäävän. 
[/quote]

Oikeastaan kerrot tyylistäsi aika vähän. Olet luonnonkaunis ja sinulla ei sen takia ole tarvetta parannella ulkonäköäsi.. Kertomasi tyyli ei sen sijaan ole erityisen tyylikästä, tavisperuskauraa vain. Varmasti helppoa ja kiva, että toimii sinulla. Ap hakee käsittääkseni toisenlaista, huolitellumpaa ilmettä.

Vierailija
60/66 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 08:09"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2015 klo 07:38"][quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 17:18"] miten värit? onko jotenkin tuntuu, että pelkkä musta ja harmaa ja valkoinen vaatii laadukkaita materiaaleja jos ei halua ankeaa vaikutelmaa. [/quote] Osta hiukan kalliimpi villasekoitekangas, tee siitä harmaat pitkät housut, ne sopivat moneen väriin ja kestävät monta vuotta. [/quote] Jos ei osaa kaavoittaa ja ommella kuin ammattilainen, rahat menevät täysin hukkaan. Tottumattoman on aika vaikea saada housuista itselleen täydellisesti istuvat klassiset housut, ompelutyön laadukkuudesta puhumattakaan.

[/quote]

Kaavoja saa valmiina, kun kerran löytää hyvän sitä voi käyttää useasti.  Yksivärinen kangas, ei ruutuja ym. on helppo käsitellä.

Rahat eivät mene hukkaan.  Yksi laadukas on parempi kuin monta halpaa ja huonolaatuista.