tyylikäs köyhä
tunnetko "tyylikkäitä köyhiä"? eli ihmisellä, jolla on hyvin vähän rahaa käytössä, mutta joka silti näyttää hyvältä?
miltä hän näyttää? miten hän sen tekee?
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 02:04"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 02:00"]
Sellaiset hiukset, ettet tarvitse kampaajaa usein tai et ollenkaan. Millaiset hiukset täyttävät tämän määritelmän? Jotkut muut kuin lyhyet ja säännöllistä malliin leikkaamista tarvitsevat.
Pitää myös opetella laittamaan itse ne vähemmän lyhyet hiuksensa niin, että ovat siistit ja tyylikkäät. Pese että ovat siistit ja sitten kiinni jotenkin fiksusti.
[/quote]
Minulla on lyhyt malli ja vielä nopeasti kasvava tukka, ja silti olen tyylikäs köyhä. Ei siis mahdoton yhtälö tämäkään.
[/quote]
Mullakin. Vedän parin viikon välein koneella 1-2 millin siiliksi ja jos viitsin, höylään vielä sen päälle. Jos pitää säästää enemmän niin en höylää ettei höylä kulu. M21
mutta jos ei halua noita tyypillisimpiä "pisnesnaisen" vaatteita, kuten trenssi jne.?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 02:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 02:04"]
Sellaiset hiukset, ettet tarvitse kampaajaa usein tai et ollenkaan. Millaiset hiukset täyttävät tämän määritelmän? Jotkut muut kuin lyhyet ja säännöllistä malliin leikkaamista tarvitsevat.
Pitää myös opetella laittamaan itse ne vähemmän lyhyet hiuksensa niin, että ovat siistit ja tyylikkäät. Pese että ovat siistit ja sitten kiinni jotenkin fiksusti.
[/quote]
Minulla on lyhyt malli ja vielä nopeasti kasvava tukka, ja silti olen tyylikäs köyhä. Ei siis mahdoton yhtälö tämäkään.
[/quote]
Mullakin. Vedän parin viikon välein koneella 1-2 millin siiliksi ja jos viitsin, höylään vielä sen päälle. Jos pitää säästää enemmän niin en höylää ettei höylä kulu. M21
[/quote]
Ei toimi ehkä yhtälössä nainen + tyylikäs, neropatti..
Miksei toimis? Tyylikäs rekkalespo millin siilillä? M21
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 02:13"]
Miksei toimis? Tyylikäs rekkalespo millin siilillä? M21
[/quote]
Ja terkut Porvoosta..
ok, eli on "isoja" asioita kuten vaatteiden istuvuus, ja sitten on "pieniä" asioita, kuten kynsien viilaus, jos haluaa sellaisen melko huolitellun vaikutelman.
mitkä asiat helpoimmin pilaa huolitelluuden? mihin siis pitää muistaa panostaa?
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 02:23"]
ok, eli on "isoja" asioita kuten vaatteiden istuvuus, ja sitten on "pieniä" asioita, kuten kynsien viilaus, jos haluaa sellaisen melko huolitellun vaikutelman.
mitkä asiat helpoimmin pilaa huolitelluuden? mihin siis pitää muistaa panostaa?
[/quote]
Likaiset ja rikkinäiset kengät pilaa tyylin samantien. Samoin reikäiset vaatteet, joita ikävä kyllä ihmisillä välillä näkee.
Itsevarmuus! Vaikka on köyhä ei tarkoita ettei arvostaisi itseään! vaikka tää tais olla jo selvää
miten värit? onko jotenkin tuntuu, että pelkkä musta ja harmaa ja valkoinen vaatii laadukkaita materiaaleja jos ei halua ankeaa vaikutelmaa.
ei tyylikkyys liity rahaan. Eniten se liittyy tyylitajuun. Jotkut vaan bongaa ne oikeat tyylijutut. Niillä on sitä tyylisilmää. Ja jotkut jaksaa olla kiinnostuneita tyylijutuista, seuraa blogeja tms. Ja jos ei halua tuhlata paljoa, niin sitten etsii joiltain hyviltä kirppareilta juttuja ja tsekkaa alennuskojut kaupoissa. Se on joillekkin kivaa ajanvietettä. Ei ne kauppojen kalleimmat jutut ole välttämättä tyylikkäimpiä. Mut ei kaikkien aika riitä tuohon tyylikkyystouhuun. Elämässä on muutakin.
Minä. Hillityn värisiä vaatteita, ajattoman mallisia. Paljon luonnonkuituisia vaatteita, pellavaa ja puuvillaa. Ja ehdottomasti erikseen kotivaatteet ja ne joilla ollaan muiden nähden. Kengät aitoa nahkaa ja niistä pidetään hyvää huolta, pakko kestää monta vuotta. Siksi myös kengän malli mahdollisimman ajaton. Eli pintamuotia en harrasta. Suurin osa vaatteista on kirpparilta.
Tunnen paljon köyhiä ihmisiä, jotka ovat todella tyylikkäitä. Samaten tunnen paljon suhteellisen köyhiä tyyppejä, mutta jotka ovat aina edellä aikaansa - ovat yleensä nuoria, vaatteista ja muodista kiinnostuneita naisia, jotka tekevät itse, tuunaavat vaatteensa, kiertävät kirppareita ja luovat trendejä. Ovat useimmiten opiskelijoita, alakulttuurihöynejä, työelämäänsä aloittelevia tyyppejä.
Tunnen myös paljon hyvin toimeentulevia ihmisiä, jotka eivät ole tyylikkäitä. Ei ole ehkä kiinnostusta tai ei ole silmää. Jotkut luulevat myös, et ostamalla merkkivaatteita, olet automaattisesti tyylikäs. No ei todellakaan, ne merkkivaatteet tuppaavat vain silloin alleviivaamaan sitä tyylitajuttomuutta.
mikä on ns. minimimäärä kosmetiikkaa ja hygieniatuotteita, joita tarvitsee? tai jotka on hyvä olla, jos haluaa olla jokseenkin huoliteltu?
esim. deodorantti on pakollinen jossain muodossa (esim. suolakivi), mutta miten muuten....? hiuslakka, väritön kynsilakka? mitä muuta on hyvä olla?
kirpputorit kyllä auttaa huomattavasti, sieltä pitää vain malttaa ostaa vain hyväkuntoisia vaatteita.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:43"]Absoluuttista värisilmää ei ole, vaikka absoluuttinen korva on. Siksi mitään synnynnäistä värisilmää ei ole, vaan taitaava värienkäyttö on opittua ja harjaantumisen ja oppimisen tulosta.
[/quote] Onpas.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="18.03.2015 klo 20:43"]Absoluuttista värisilmää ei ole, vaikka absoluuttinen korva on. Siksi mitään synnynnäistä värisilmää ei ole, vaan taitaava värienkäyttö on opittua ja harjaantumisen ja oppimisen tulosta.
[/quote] Onpas.
[/quote]
Ei ole sillä tavalla mitä tässä nyt haetaan, koska ei ole olemassa mitään ainoita oikeita yhdistelmiä. Hyvä värisilmä on käytännössä yleensä sitä, että henkilö tietää mikä hänelle itselleen sopii hyvin, muita hän ei välttämättä osaisi pukea. Se "värisilmä" on opittu erehdysten kautta tai vaikka äidiltä
Köyhä näyttää köyhältä ja epäsiistiltä, kun pukeutuu h&m:n alustoppeihin, muovisiin tekonahkakenkiin (yleensä mustiin, joista kantapalat ovat kuluneet kokonaan) ja kimaltaviin rihkamakoruihin. Halpaa vaikutelmaa korostavat "luksuslaukut" ja liian tummaksi tai valkoiseksi värjätty tukka. Eli jos haluat välttää halpaa vaikutelmaa, toimi näin: Jos sinulla ei ole varaa nahkakenkiin, osta mieluummin kankaiset kuin tekonahkaiset. Osta mieluummin yksi tai kaksi laadukkaampaa toppia kuin kaksikymmentä eriväristä h&m:stä. Lisää muodikkaita värejä asuun vaikka kynsilakalla tai korvakoruilla mieluummin kuin halvoilla topeilla. Huolla kenkiäsi. Älä kuorruta itseäsi koruilla. Valitse käytännöllinen laukku klassisessa värissä. Pidä luonnollista hiusväriä ja käy ammattilaisella laitattamassa raitoja. Älä ota halpoja pidennyksiä. Hyvännäköistä tekotukkaa ei saa pienellä budjetilla.
Kengät tekevät asun. Perus t-paita ja muotifarkut näyttävät halvoilta muovisten saapikkaiden kanssa mutta tyylikkäiltä hienostuneiden nahkakenkien kanssa. Kukallinen kesämekko näyttää lapsen asulta euron balleriinojen kanssa mutta sensuellilta ja leikkisältä napakoiden korkokenkien kanssa. Miehelläkin peruspuku näyttää kamalalta rumien teinitossujen kanssa mutta hyvältä kiiltonahkakengillä. SATSAA KENKIIN! Julkkiksetkin voivat pukeutua vaikka mihin rääsyihin, kunhan kengät ovat kunnossa, ja kaikki toimittajat kehuvat tyylitajua.
Tässä haettiin tyylikästä köyhää ja heti kaikki kehoittavat satsaamaan laatuun. MUtta se tyylikäs köyhä ei saa kuin yhden topin osttetua tai yhdet paremmat kengät. Loppu vaatetus ja habitus onkin sitten kuraa..
[/quote]