Milloin jykä&co ajattelevat, että olisi aika ruveta maksamaan velkoja takaisin?
Suomella on järjetön määrä velkaa ja jykä ottaa jatkuvasti lisää. Milloin on maksun aika?
Kommentit (5)
että mammat saa pitää virikehoidon ja luuserit maata sohvalla kun ei työt huvita
Ehkä ei tule ääniä vaaleissa, jos luvataan velkojen maksamista. Ääniä saa, kun lupaa että kansa saa rahaa. Mistä rahat? Minä kyllä äänestäisin sitä, joka lupaa nostaa isotuloisten veroja selvästi.minullekaan ei vähän keskituloa paremmilla tuloilla olisi ongelmaa maksaa vuodessa useita satoja euroja enemmän veroa, prosentti, parikin...
Ja rahan tuhlaaminen pitäisi lopettaa. Auttaisi tottakai sekin, jos rikoksia ja ilkivaltaa olisi vähemmän. Ja suosittaisiin suomalaista kuten ennen vanhaan oli tietoiskussa.
Aiheutetaan rahan tuhlaamista tulevaisuudessa, kun säästetään nyt esim. lasten koulutuksesta ja terveydenhoidosta, ... ja rakennetaan halvalla homekouluja, joita pitää korjata kalliilla tai rakentaa kokonaan uusi.
sitten kun jykä ja jutta on turvannu selustansa ja häipyneet muihin maisemiin. näin minä tekisin yksinkertaisessa maailmassa jos olisin jykä ja juttis.
hah. ei.
raha luodaan pankissa velan kautta. rahaa on liikenteessä otetun velan verran. mutta korko puuttuu liikenteestä jos ei pankki sitä jotenkin ilmaiseksi jaa (miten?). maailman kokonaisvelkaa ei voi siis maksaa kukaan koska rahaa ei ole liikenteessä riittävästi. markkinat on suuri ponzi scheme.
velat maksetaan kun uusi rahoitusjärjestelmä luodaan jos luodaan. nyt vain ihmetellään maailman menoa, globalisaation luonnetta ja markkinatalouden perimmäistä toimintaa. ihmisen luomia, kasvukivuista kärsiviä.
mistä raha tulee? mietippäs sitä? lapselle naurat jos sanoo että seinästä tai että joulupukki tuo tavarat ja se ei maksa mitään. vaan tiedätkös itse? minäpä en, kunhan luulen kaikkea ihmettelyjen jälkeen.
luuleeko joku että massia oli kaikki ne fantastiljardit jaossa elämän alusta ja ne on vain kiertäneet ja siksi kun sen palkan saat niin siinä se raha tulee? pankit sen tyhjästä luo kun joku ottaa velkaa. siitä se lähtee kiertoon.
keskuspankki kun tykittää loputtomat massit markkinoille niin mikäs siinä. paitsi hyperinflaatio, mutta mitäs pienistä.
öyh, väsyttää. lähtis nugguun.
tero, 11cm
Minäkin ihmettelen, miksei velkoja makseta pois. Velkaantuminen tuntuu olevan maailman tapa. Mistä ne kaikki rahat tulevat, Kiinastako?
Alkavat tuntua Kreikalle ym. annetut rahat pieniltä Suomen omassa velkaantumisessa.