Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään olin päiväkodissa töissä. 30min olin yksin

Vierailija
30.08.2012 |

15 lapsen kanssa. Haavereita ei sattunut mutta jos olisi niin mitenhän olisi vastuuasiat menneet?

Tuo tapstui sisällä ja vähän myöhemmin valvoin 20 lasta n. 20min yksin ulkona. "Turvalliselta" tuntuu.. :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhemmat uskaltavat tuoda myös ihan pieniä hoitoon. se pitäisi laissa kieltää. Aina on henkilökuntaa sairaana, mutta sijaisia ei ole :(

Vierailija
2/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-työnjohto ongelma, kannattaa keskustella asiasta esimiehen kanssa jos sut usein jätetään yksin lasten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kuolee hiekkakasalla kuin kärpäsiä, jos ei ole tarpeeksi tätejä nostamassa niitä pystyyn.

Vierailija
4/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluusti hoitajia jostain kahvitunneista (mistä?!?) eivätkä vaivaudu ottamaan selvää olisiko ongelma kenties jossain muussa (kuten henkilöstömääristä).

Vierailija
5/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tilanne voi tulla eteen esim. kun aamulla ollaan menossa ulos. Aamu- ja välivuoro ovat tulleet vasta töihin. Lapsista suurin osa on puettu, jolloin toinen työntekijä menee lasten kanssa ulos ja toinen pukee loput ja pikaisesti vetää omat ulkoiluvaatteet päälle. Tällöin toinen työntekijä on lapsiryhmän kanssa jonkin aikaa yksin. Sama tilanne ulkoilun kohdalla iltapäivällä, jolloin aamuvuoro on jo lähtenyt kotiin.

-työnjohto ongelma, kannattaa keskustella asiasta esimiehen kanssa jos sut usein jätetään yksin lasten kanssa.

Vierailija
6/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vanhemmat uskaltavat tuoda myös ihan pieniä hoitoon. se pitäisi laissa kieltää. Aina on henkilökuntaa sairaana, mutta sijaisia ei ole :(

ja kuitenkin koko ajan 3-4 hoitajaa. Kyllä kelpaa =)

Vierailija
7/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko lapsimäärään liittyvää lakia tai sitten työaikalakeja.

Meillä onneksi työaika.

Vierailija
8/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 lasta varten vai miten?

Vierailija
9/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä. Mutta olen kuullut, että esim. sisareni lasten päiväkodissa Jyväskylässä, tämä on vain alle kaksivuotiaita koskeva sääntö. Kunnallisella puolella.

Vierailija
10/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi säättää laki, että 0,75 hoitajaa per lapsi. Kaikilta leikattaisiin pää pois.

Vierailija
11/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normisettiä. Mä olin tässä yhtenän päivänä 1,5h yksin 21 lapsen kanssa ja seuraavana 2,5h. Sijaisia ei saa ottaa ja kun nyt sattu että molemmat työtoverit olivat sairaita niin näin sitä mennään. Yhdessä toisessa päiväkodissa olin kerran ainoa työntekijä keittäjän lisäksi. Lapsia oli 32 joista 2 vuoden vanhoja.

Vierailija
12/16 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en työskentele rikkoen lakia. Joka kerta on tilattu sijainen Seuresta. Olen siis helsinkiläinen lto.

Vierailija
13/16 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti on vauvan kanssa kotona.

Vierailija
14/16 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaista ei aina niin vain "tilata", kun ei ole, mistä ottaa. Kyllä, kaupunki on huono työnantaja ja maksaa siitä mm. näin..

Vierailija
15/16 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se apu tuollasessa tapauksessa ihan oven takana eli helposti saatavissa.

Vierailija
16/16 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en työskentele rikkoen lakia. Joka kerta on tilattu sijainen Seuresta. Olen siis helsinkiläinen lto.

sillä Seurella tai muulla keikkafirmalla varmaan onkin mahdollisuus toimittaa sijainen ihan joka kuntaan.

Ja päteviäkin tottakai.