Te jotka lakkaatte kynsiänne säännöllisesti
Miten usein lakkaatte? Mitä tuotteita käytätte? Kuinka hoidatte kynsiänne? Miten saatte lakkauksen kestämään?
Kommentit (17)
Lakkaan kerran viikosa. VIikonlopuksi yleensä poistan lakat.
Käytän mitä tuotteita sattuu, Siis mitä merkkiä hyvänsä sattuu mukavan näköinen tuote käteen. Käytän vettä, saippuaa, värikynsilakkaa ja päällyslakkaa, poistoainetta, joskus käsirasvaa sekä kynsisaksia ja kynsiviiloja.
Hoidan kynsiäni niin, että kerran viikossa lyhennän ja lakkaan ne. Tässä yhdeydessä kynsinauhat tökitään taaksepäin ja lakkaamisen jälkeen rasvataan. Toisen kerran viikossa poistan lakat. Joka päivä pesen muutamaan (tai muutamaan kymmeneen) kertaan ja tarvittaessa rasvaan.
Jos ei laita päällyslakkaa, lakka ei kestä hyvänä ihan koko viikkoa. En silti aina laita, koska tosiaan usein poistan viikonlopuksi. Minä leivon viikonloppuisin ja taikinaa alustaessa lakka ei tunnu kivalta ajatukselta. Aluslakkaa en käytä, mutta ei mun kynnet silti ole menneet huonoiksi tai keltaisiksi, kuten jotkut valittaa. Se on varmaan myös kynsien luontaisesta terveydestä ja vastustuskyvystä kiinni.
Lakkoina käytän ihan mitä vain markettilakoista merkkituotteisiin, mikä nyt sattuu miellyttämään. Käytän usein aluslakkaa, en aina, päällyslakkaa lähes aina. Viilaan ja hion/putsaan ennen lakkausta kynnet koneella. Kynsinauhoja ja käsiä rasvaan ihan tavallisella kosteusvoiteella.
Kädet ja kynnet on tosi hyvässä kunnossa.
Haitalliset aineet kosmetiikassa
Kaikkiin kosmeettisten tuotteiden etikettiin täyttyy lain mukaan merkitä sisältö, mitä raaka-aineita tuotteessa on käytetty. Suurin osa kuluttajista ei ole kuitenkaan perehtynyt tieteellisiin nimiin, mitä etiketeissä yleensä on ja monilla ei ole mitään aavistusta mitä ne ovat. Monissa tapauksissa tuotteet, missä lukee että ne ovat yrteistä ja ovat luonnollisia, ovatkin monissa tapauksissa keinotekoisia. Enemmän kuin 10.000 vahingollista kemiallista ainetta käytetään kosmetiikassa ilman, että ne rikkovat yhtään lakia.On kuitenkin hyvin tärkeää lukea ja ymmärtää kaikki mitä tuoteselosteisiin on painettu, koska olemme päivittäin tekemisissä erilaisten tuotteiden kanssa. Tällä tavoin tiedämme, mitkä tuotteet ovat meille todella hyviäVoimme reagoida näihin aineisiin monella eri tavalla. Ihoallergia (immunologinen), joka ilmenee joko heti esim. punoituksena tai viivästyneenä reaktiota esim. kosketusurticaria. Monilla ilmenee hajusteyliherkkyytenä tai –allergiana esim. silmien kirvelynä, hengen ahdistuksena, nenäoireina , aivasteluna tai kurkun kutinana. Monet kemikaalit toimivat myös hormonivaikuttajina. Kemikaalit imeytyvät ihon sisälle ja kuormittavat esim. maksaa.
Acetone: Liuotin. Tunnettu "asetonina", jota käytetään kynsilakan poistoaineissa. Voi aiheuttaa huimausta, pahoinvointia, suun kuivumista tai vaikeuksia puhumisessa. Vaikuttaa myös hermostoon
Vai riittääkö yksi? Monesti mulla yksi kerros ei ole riittävän peittävä vaan kaksi joutuu laittamaan. Lisäksi käytän aluslakkaa eli siitä tulee jo kolme lakkakerrosta, jos neljännen laitan (päällyslakka), jää lakka tahmeaksi ja hiertyy, vaikka kuinka antaisin lakkakerrosten kuivua (jopa tunteja) välissä. Käytän Mavalan lakkoja.
ap
Joudutteko laittamaan värilakkaa useampia kerroksia Vai riittääkö yksi? Lisäksi käytän aluslakkaa eli siitä tulee jo kolme lakkakerrosta, jos neljännen laitan (päällyslakka), jää lakka tahmeaksi ja hiertyy, vaikka kuinka antaisin lakkakerrosten kuivua (jopa tunteja) välissä. Käytän Mavalan lakkoja. ap
Ja olen myös kärsinyt tuosta tahmeudesta. Sen takia jätänkin usein aluslakan pois. Kokeile myös eri merkkisiä lakkoja, niissä on mun mielestä valtavasti eroja. Mä lakkaan kynnet yleensä illalla noin tuntia ennen nukkumaanmenoa, silloin ne ehtii kuivua ennen sänkyyn menoa ja yön aikana kovettua kunnolla.
Kemikaalit imeytyvät ihon sisälle ja kuormittavat esim. maksaa. Acetone: Liuotin. Tunnettu "asetonina", jota käytetään kynsilakan poistoaineissa. Voi aiheuttaa huimausta, pahoinvointia, suun kuivumista tai vaikeuksia puhumisessa. Vaikuttaa myös hermostoon
jos alkaa oireita tulla. Enpä kyllä ole kuullut että kukaan olisi kynsilakkaan kuollut, mutta on varmaan hyvä että olet varovainen.
lakkakerrosten välissä, koska aina uuden kerroksen laitettuasi, kastuu kaikki laittamasi lakkakerrokset läpikotaisin uudelleen. Kun viimeinen kerros on laiettu, annat sitten kuivua rauahssa. Yleensä täysin kovaksi kovettunut lakka (monta kerrosta) vaatii 24h, mutta kosketus kuivaksi kuivuu nopeammin. :)
mutta kyllä yksi kerros riittää. Miksi lakan täytyy olla täysin peittävä? Itse tykkään läpikuultavastakin. Kerran viikkoon lakkailen, ekana väri ja sitten päällyslakka. Vinkkinä, että kynnenkiillottaja auttaa lakan pysymiseen ja joskus käytän vain kiillottajaa, koska tulos on jo silloin kaunis. Lakka levittyy myös tasaisemmin.
Miksi lakan täytyy olla täysin peittävä? Itse tykkään läpikuultavastakin.
Ei aina tarvitsekaan peittää täysin. Se riippuu paljon lakastakin, jotkut jää yhtenä kerroksena jotenkin epätasaisesti, raitoina, eikä se näytä kivalta. Joihinkin lakkoihin taas sopii ohut läpikuultava kerros tosi hyvin.
Käytän aluslakkaa, värillistä ja päällyslakkaa. Värillistä joutuu joskus laittamaan useamman kerroksen, joskus riittää yksi, riippuu lakasta.
Kuivatan jopa yön yli. Yleensä laitan illalla aluslakan ja ohuen kerroksen värillistä, aamulla jatkan toisella kerroksella ja päällyslakalla. Tahmeaksi jää vain, jos olen laittanu liian paksun kerroksen.
Käytän peruslakkoja: Mavalaa, Maybellinea, Niveaa, Lumenea...
Kynnet (ja kädet) on aina ollut hyväkuntoiset, en juuri hoida niitä. Pidän lyhyinä (leikkaan ja viilaan). En hirveästi lotraile vedellä (perus ruoanlaitot, käsien pesut yms.), mutta teen paljon käsillä (käsitöitä, askartelua, kaikkea näpertelyä).
mutta kyllä yksi kerros riittää. Miksi lakan täytyy olla täysin peittävä? Itse tykkään läpikuultavastakin. Kerran viikkoon lakkailen, ekana väri ja sitten päällyslakka. Vinkkinä, että kynnenkiillottaja auttaa lakan pysymiseen ja joskus käytän vain kiillottajaa, koska tulos on jo silloin kaunis. Lakka levittyy myös tasaisemmin.
Eli kynnestä ei ole varaa hioa mitään pois, se ei muuten kestä. Lisäksi kynsi on tosi uurteinen, eli hioa pitäisi aika paljon. Siksi käytän aluslakkana ridge-filler-aluslakkaa joka tasoittaa kynnen pinnan.
En aina laita kahta lakkakerrosta väriä, se riippuu ihan väristä miltä se näyttää.
Aloittelija olen lakkauspuuhissa, työni takia en voi lakkaa käyttää mutta nyt pitkällä sairauslomalla on aikaa päivisin vaikka lakata kynsiään ;D
ap
Eli kynnestä ei ole varaa hioa mitään pois, se ei muuten kestä. Lisäksi kynsi on tosi uurteinen, eli hioa pitäisi aika paljon.
Tai tietysti siinä vähän hioutuukin, mutta se oikeasti vain kovettaa säännöllisesti käytettynä kynttä ja pitää sen terveempänä. Aloita ihan pienellä kiillotuksella ja seuraa miten se vaikuttaa, voi olla että kyntesi jopa vahvistuvat. Hauskoja lakkailuja sulle!
Mulla on tosi hauraat kynnet jotka lohkeilevat joka päivä niin että eivät ikinä kasva pitkiksi, ovat siis ihan nysät. Pikkurillien kynnet ovat parhaimmassa kunnossa, mutta kaikki muut tosi huonona. Ostin muutama viikko sitten jotain 'ihmekovettajaa' mutta ei sekään auttanut. Varpaankynnet kasvaa hyvin ja ovat kivikovat joten ei liene johdu kalsiumin puutteesta. Olisiko kellään mulle mitään neuvoja ja ohjeita millä saan kynnet kestävämmiksi ja kasvamaan?
Tolueeni
Liuotin, jota löytyy kynsituotteista. Voi aiheuttaa maksavaurioita ja ärsyttää ihoa ja hengitysteitä. Aiheuttaa syöpää.
Tolueeni Liuotin, jota löytyy kynsituotteista. Voi aiheuttaa maksavaurioita ja ärsyttää ihoa ja hengitysteitä. Aiheuttaa syöpää.
Se estää kaiken haitallisen ainesosan pääsyn kehoosi.
Mä sain kynsilakoille allergian, joten siihen loppui se harrastus.
Lakkaan kynnet kerran viikossa. Max Factorin Glossfinity -lakat kestäviä. Viikon kesto edellyttää että käyttää myös päällyslakkaa.