Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolleiden läheisten "tapaaminen" unissa

Vierailija
21.03.2015 |

Olen itse nähnyt useita kertoja unia minulle läheiseistä jo edesmenneistä ihmisistä. Unet ovat aivan erilaisia kuin ns. normaalit unet. Jotenkin todempia. Aina unen päättyessä halaamme ja koko kehoni täyttyy lämmöllä ja rakkaudella ja monesti heräänkin juuri tähän hetkeen (yleensä keskellä yötä). Näissä unissa myös keskustelemme ja käymme läpi niitä asioita, mitä emme kerenneet heidän vielä eläessään. Tämä keskustelut ovat siis molemmin puoleisia, esim. siskoni joka teki itsemurhan (nuoruuden huumassa ja humalassa) pyysi näissä unissa anteeksiantoa ja selitti että ei hän oikeasti halunnut kuolla, että se oli vahinko. 

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ovatko nämä vain unia, vai jotain muuta?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:37"]

Niin kauan kuin uni kestää, se on totta.

[/quote]

Mitä tällä tarkoitit?

Vierailija
2/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt välillä unta kuolleista omaisista ja unessa kaikki on kuin he eläisivät vielä. Sitten herätessä muistaa että tuo omainen on kuollut. Minusta on aivan luonnollista ihminen näkee välillä unta edesmenneistä omaisistakin koska heistä on mielessä muistoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:09"]Mun unissa on usein kuolleita, usein vierailevat isovanhemmat ja niissä paikoissa joissa elivät. Kivoja unia, mun molemmat mammat on alkaneet nyt näyttäytyä kun ovat olleet kuolleina yli 20-vuotta. 
[/quote]

Olet vain tullut elämänvaiheeseen jolloin muistot heistä tuntuvat erityisen tärkeiltä.

Vierailija
4/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 12:13"]

Unet kuolleista läheisistä on ihania. En silti usko niiden heijastelevan muuta kuin ikävää, kuten joku aiemmin sanoikin.

[/quote]

Voihan se olla näinkin. Mutta mikä selittää sen, että näistä unista jää (ihan fyysinenkin) lämmön ja rakkauden tunne ja että unet ovat niin todentuntuisia - ihan erilaisia kuin muut näkemäni unet? Olen esim. aikoinaan kaivannut paljon myös ex-miestäni ja nähnyt hänestä unia, joita ei kuitenkaan voi millään tavalla verrata näihin uniin.  Ap
[/quote]

Sinulla on mieli täynnä muistoja heistä joten mielikuvituksesi tuottaa "todentuntuisia" unia. Mitä fyysisiin tuntemuksiin tulee niin ihminenhän reagoi tunteisiin fyysisestikin.

Vierailija
5/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joidenkin on tarve tulla tänne opettamaan toista ihmistä, että hänen kokemuksensa on vain mielikuvituksen tuotetta. Mistä teistä skeptikoista kukaan tietää mitä tässä universumissa ja todellisuudessa tapahtuu fyysisen kokemuksen ulkopuolella. Kuvitteletteko oikeasti tietävänne 100% varmuudella mikä on todellista ja mikä ei. Skeptikot ovat ihmisiä, jotka eivät itse ole kokeneet mitään ns. normaalista poikkeavaa ja pitävät näin ollen toisten kokemuksia epäpätevinä hatusta vedetyiltä sepustuksilta. Tottakai asialla on monta puolta ja useat vastaavat kokemukset voivat olla mielikuvituksen luomaa tuotetta, mutta olisi hyvä antaa mahdollisuus sille, ettei sinun todellisuutesi ole ainoa oikea. Lopettakaa se ainainen järkeistäminen ja toisten "maan pinnalle" palauttaminen vain sen takia, että te itse ette pysty samaistumaan kokemukseen.

Vierailija
6/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joidenkin on tarve tulla tänne opettamaan toista ihmistä, että hänen kokemuksensa on vain mielikuvituksen tuotetta. Mistä teistä skeptikoista kukaan tietää mitä tässä universumissa ja todellisuudessa tapahtuu fyysisen kokemuksen ulkopuolella. Kuvitteletteko oikeasti tietävänne 100% varmuudella mikä on todellista ja mikä ei. Skeptikot ovat ihmisiä, jotka eivät itse ole kokeneet mitään ns. normaalista poikkeavaa ja pitävät näin ollen toisten kokemuksia epäpätevinä hatusta vedetyiltä sepustuksilta. Tottakai asialla on monta puolta ja useat vastaavat kokemukset voivat olla mielikuvituksen luomaa tuotetta, mutta olisi hyvä antaa mahdollisuus sille, ettei sinun todellisuutesi ole ainoa oikea. Lopettakaa se ainainen järkeistäminen ja toisten "maan pinnalle" palauttaminen vain sen takia, että te itse ette pysty samaistumaan kokemukseen.

Vierailija
7/45 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä foliohattupäidän soopaa täältä saa taas lukea. Unet ovat unia. Piste.

Vierailija
8/45 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin toivoisin näkeväni edes yhden tuollaisen unen edesmeenneestä läheisestänu. Ikävä on ja asia mitä en pysty käsittämään. Haluaisin saada vastauksen vaikka tiedän että en ikinä sitä saa.

Vierailija
9/45 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt unia kuolleesta läheisestä mutta unia ne toki vain ovat nekin.

Mutta toki jotta keskustelu jatkuisi mielenkiintoisena niin oletteko nähneet unia läheisistänne jota ette ole koskaan tavanneet ja nähneet edes valokuvia. Toisin sanoen, että aivoihinne on tullut hahmo heistä ensimmäisenä unen kautta. Ja mikä edelleen mielenkiintoista täsmäsikö tämä kuva myöhemmin jos onnistuitte näkemään valokuvan ko. henkilöstä tai luotettavan kuvauksen.

Vierailija
10/45 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa tämä myös. rakas ystäväni teki itsemurhan reilu vuosi sitten ja kaksi kertaa olen nähnyt sellaista unta, jossa hän tulee taivaasta tänne (Hän siis itse kertoi olevansa taivaassa). Unissa hän on ollut levollinen, ei enää tuskainen niin kuin eläessään.

Vierailija
11/45 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainajat eivät pysty kommunikoimaan elävien kanssa. Kummitukset sun muut ovat saatanallisia demonihenkiä, jotka yrittävät kietoa ihmisen pauloihinsa.

Vierailija
12/45 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystäväni kuoli ja kun sain tiedon kuolemasta, illalla ei uni tullut sitten millään. Yhtäkkiä minut valtasi ihmeellinen lämpö ja sellainen pehmeä olo, tuntui hetken kuin kelluisin jossain lämpimässä pumpulissa. Tuli todella hyvä ja rauhallinen mieli tuosta kokemuksesta ja nukuin koko yön hyvin. Aamulla mietin sitä olotilaa, että eipä ole ikinä moista kokenut ja ajattelin, että ehkä ystäväni kävi jollain tapaa heittämässä hyvästit.

Vierailija
13/45 |
28.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2015 klo 11:53"]

Olen nähnyt unia kuolleesta läheisestä mutta unia ne toki vain ovat nekin.

Mutta toki jotta keskustelu jatkuisi mielenkiintoisena niin oletteko nähneet unia läheisistänne jota ette ole koskaan tavanneet ja nähneet edes valokuvia. Toisin sanoen, että aivoihinne on tullut hahmo heistä ensimmäisenä unen kautta. Ja mikä edelleen mielenkiintoista täsmäsikö tämä kuva myöhemmin jos onnistuitte näkemään valokuvan ko. henkilöstä tai luotettavan kuvauksen.

[/quote]

Mielenkiintoinen kysymys! En ole itse kylläkään nähnyt kuvailemiasi unia. Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää jos joku on!

Ap

Vierailija
14/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä juuri näin unta mun isän äidistä, joka kuoli kaks vuotta sitten. Oli menossa kylpemään :D Tuntui kivalta kun heräsin :)

Vierailija
15/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä muutakaan ne olisi? Sulla on kova ikävä heitä joten alitajunnassa ja unissa se tulee esille.

Vierailija
16/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta asiaa. Erin Pavlinan blogissa on muistaakseni asiaa tälläisistä hengellisistä kohtaamisista unissa. Nuo kuvailemasi unet kuulostavat juuri siltä, että menehtynyt läheisesti on ottanut sinuun yhteyttä unen kautta. Ne ovat juuri tuollaisia ei-unen tuntuisia. Ne ovat aitoja kohtaamisia. Olet onnekas! Katri Helena on myös kirjoittanut kirjan aiheesta. Kannattaa tutustua. :)

Vierailija
17/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:48"]

No mitä muutakaan ne olisi? Sulla on kova ikävä heitä joten alitajunnassa ja unissa se tulee esille.

[/quote]

En tiedä mitä muuta voisi olla, ehkäpä heidän tapansa osoittaa että ovat vielä jossakin? Tai sitten tosiaan vain oman alitajuntani tuotteita. 

Vierailija
18/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:51"]

Googleta asiaa. Erin Pavlinan blogissa on muistaakseni asiaa tälläisistä hengellisistä kohtaamisista unissa. Nuo kuvailemasi unet kuulostavat juuri siltä, että menehtynyt läheisesti on ottanut sinuun yhteyttä unen kautta. Ne ovat juuri tuollaisia ei-unen tuntuisia. Ne ovat aitoja kohtaamisia. Olet onnekas! Katri Helena on myös kirjoittanut kirjan aiheesta. Kannattaa tutustua. :)

[/quote]

Kiitos vinkistä! Olen nähnyt tämmöisiä unia jo n.20 vuotta (en tietysti jatkuvasti, mutta aina silloin tällöin). Ja ne todella ovat ihan erilaisia kuin muut näkemäni unet. Lohtu, lämpö ja rakkaus mikä niistä välittyy on erittäin kokonaisvaltaista ja vaikeaa kuvata. 

Ap

Vierailija
19/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin vähän rakkaan mummini poismenon jälkeen unta, jossa mummin kanssa naurettiin ja pidettiin hauskaa tavalliseen tapaan. Jossain vaiheessa mummi sitten sanoin, että hänen pitää nyt mennä tuonne toiselle puolelle tietä, mutta tule aina hakemaan häntä leikkimään. Sitten mummi alkoi mennä toiselle puolen tietä, joka oli sellaista hämärää. Minä en jotenkin voinut seurata vaan jäin aurinkoiselle puolelle.

Herätessä nauratti pitkään se unen iloinen tunnelma ja lupaus "leikkimisestä". Olin siis ihan aikuinen mummin kuollessa, mutta mun mummi oli sellainen iloinen ja lapsenomainen ja hänellä oli orvokinsiniset silmät.

Vierailija
20/45 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 11:55"]

Mä näin vähän rakkaan mummini poismenon jälkeen unta, jossa mummin kanssa naurettiin ja pidettiin hauskaa tavalliseen tapaan. Jossain vaiheessa mummi sitten sanoin, että hänen pitää nyt mennä tuonne toiselle puolelle tietä, mutta tule aina hakemaan häntä leikkimään. Sitten mummi alkoi mennä toiselle puolen tietä, joka oli sellaista hämärää. Minä en jotenkin voinut seurata vaan jäin aurinkoiselle puolelle.

Herätessä nauratti pitkään se unen iloinen tunnelma ja lupaus "leikkimisestä". Olin siis ihan aikuinen mummin kuollessa, mutta mun mummi oli sellainen iloinen ja lapsenomainen ja hänellä oli orvokinsiniset silmät.

[/quote]

Kuulostaa aivan ihanalta toi sun uni. 

Ap ota aiheesta selvää. Netissä on todella paljon tietoa blogien ja videoiden muodossa. Mulle todella kiehtova aihe ja mulla on itselläni kokemusta mm. selkounista ja juuri unessa koetusta "rakkauden ja lämmön" -tunteesta, joka tuntuu ihan erilaiselta, kuin mikään missään normaalissa unessa tai valveilla koettu tunne. Se on ihan kuin jokin jumalallinen rakkauden kosketus. Uskon tietäväni suunnilleen, mitä olet kokenut. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme