Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuisitko mieluummin 10 km Helsingin keskustasta, vai 1 km päässtä Tampereen/Turun/Oulun/jokumuumikä

Vierailija
29.08.2012 |

keskustasta?

Ruvennut houkuttamaan tuo jälkimmäinen vaihtoehto... Helsigin keskustaa lähemmäksi ei ole varaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn Helsingissä hyvin. Mielestäni täällä on parhaat kulttuuripalvelut ja erityisesti pienten lasten kanssa paljon tekemistä (leikkipuistot, museot ym).

Välillä kuitenkin mietin lähemmäs sukulaisia muuttoa yms. Tavallaan elämä olisi kaupunkimaisempaa kun voisi asua kaupungin keskustassa tai ihan lähellä. Olisi helpompi käydä kahviloissa ja ulkona syömässä ym. mistä tykätään. Esim Joensuussa käydessä olen katsellut asuntojen hintoja niin siellä saisi torin laidalta tilavan kerrostaloasunnon sellaisella hinnalla, joka maksetaan Helsingin lähiössä asunnosta.

Meille ehkä potentiaalisia kohteita voisi olla ainakin Tampere, jossa olen opiskellut ja josta tykkään tosi paljon, Joensuu, jossa asuu miehen sukulaisia, Vaasa, jonka lähimain asuu omaa sukuani ja ystäviäni ja Jyväskylä, joka vaan muuten vaikuttaa kivalta kaupungiltta. Mä kuitenkin viihdyn Helsingissä ja luulen, että jäädään tänne. Muutossa olisi tylsää sekin, että luultavasti jouduttaisiin muuttaamaan miehen työpaikan perässä. Hän alalla, jolta vaikeampi saada töitä mun taas suht helppo saada niitä mistä vain. Ehkä en kuitenkaan löytäisi yhtä kivaa työtä kun mikä mulla nyt on. Kai me Helsinkiin jäädään.......

Vierailija
2/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ny asun noin 1,5 kilometrin päässä keskustasta ja tämä on ihan sopiva etäisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan jo tällä hetkellä noin kilometrin päässä Tampereen keskustasta.

Vierailija
4/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi minun vaihtoehtoni, vaikka toki lähempänäkin voisin asua.

Täällä saa kokonaisen talon ja tilan helsinkiläisyksiön hinnalla.

Vierailija
5/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös asunut alle kilometrin päässä Hgin keskustasta sekä 3km päässä Turun keskustasta.

Paremmuusjärjestys:

1. Alle km Hgin keskusta

2. 8 km Hgin keskusta

3. 3km Turun keskusta

Eli vastaus kysymykseesi: 10km päässä Hgin keskustasta.

Ja kotoisin olen korpi-Kainuusta ja se on kaikkein huonoin vaihtoehto :-)

Vierailija
6/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta ja kaksi koiraa, joten omakotitalossa asutaan nyt.

Olen miettinyt paljon keskustaan muuttamista.

Turun keskustasta tykkään ja sinne voisin muuttaa, mutta lasten koulun ja isän työn takia, aika utooppinen ajatus.

Vierailija
7/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin pakon edessä ;)

Nyt asun Helsingissä 8 km keskustasta ja olen siis julkisillakin keskustassa alle 20 minuutissa.

Vierailija
8/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN KAUKANA Helsingistä kuin suinkin mahdollista elämäisen edellytyksien kannalta! :D

Vierailija
9/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn Helsingissä hyvin. Mielestäni täällä on parhaat kulttuuripalvelut ja erityisesti pienten lasten kanssa paljon tekemistä (leikkipuistot, museot ym).

Välillä kuitenkin mietin lähemmäs sukulaisia muuttoa yms. Tavallaan elämä olisi kaupunkimaisempaa kun voisi asua kaupungin keskustassa tai ihan lähellä. Olisi helpompi käydä kahviloissa ja ulkona syömässä ym. mistä tykätään. Esim Joensuussa käydessä olen katsellut asuntojen hintoja niin siellä saisi torin laidalta tilavan kerrostaloasunnon sellaisella hinnalla, joka maksetaan Helsingin lähiössä asunnosta.

Meille ehkä potentiaalisia kohteita voisi olla ainakin Tampere, jossa olen opiskellut ja josta tykkään tosi paljon, Joensuu, jossa asuu miehen sukulaisia, Vaasa, jonka lähimain asuu omaa sukuani ja ystäviäni ja Jyväskylä, joka vaan muuten vaikuttaa kivalta kaupungiltta. Mä kuitenkin viihdyn Helsingissä ja luulen, että jäädään tänne. Muutossa olisi tylsää sekin, että luultavasti jouduttaisiin muuttaamaan miehen työpaikan perässä. Hän alalla, jolta vaikeampi saada töitä mun taas suht helppo saada niitä mistä vain. Ehkä en kuitenkaan löytäisi yhtä kivaa työtä kun mikä mulla nyt on. Kai me Helsinkiin jäädään.......

Nimittäin Tamperetta ja Turkua lukuunottamatta muissa kaupungeissa ei eletä kaupunkimaisesti, eli käydä kahviloissa ja muutenkaan ulkona. Puistoissa aikaa viettävää pidettäisiin mielisairaana - jos sellaista joskus sattuisi näkemään.

Mainoksissa torin laidan asunnot ovat houkuttelevia mutta totuus on sitten se, että torilla istuu huru-ukkoja ja hekin siihen iltapäivään asti vain. Oletko asunut liian kauan Helsingissä ja unohtanut tämän...

Vierailija
10/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahti, tampere, kuopio tai jyväskylä tosin vaikea kyllä arvioida missä kaupunki loppuu ja ulkopuoli alkaa. siihen nähden 1km on todella lähellä. ihanne olisi se 10km edellämainituista kaupungeista. en asu mistään näin lähellä

Keskusta-alueen ulkopuolelta tosiaan joku 1-3 km ihan ok, ainakin Tampereella paremminkin 3-4 km. Kaupunkeja joissa voisin asua mielelläni: Turku, Tampere, Jyväskylä, Oulu, jopa Pori, Joensuu.

Kuopio länkyttävine savolaisineen ei oikein kelpais, Lahdessakin jokin turn-off.

Vierailija
11/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin Tamperetta ja Turkua lukuunottamatta muissa kaupungeissa ei eletä kaupunkimaisesti, eli käydä kahviloissa ja muutenkaan ulkona. Puistoissa aikaa viettävää pidettäisiin mielisairaana - jos sellaista joskus sattuisi näkemään. Mainoksissa torin laidan asunnot ovat houkuttelevia mutta totuus on sitten se, että torilla istuu huru-ukkoja ja hekin siihen iltapäivään asti vain. Oletko asunut liian kauan Helsingissä ja unohtanut tämän...

Täyttä sontaa.

Ei käydä kahvilla, syödä ulkona, oleskella puistossa?

Oletko ihan sekaisin?

Itse olen asunut sekä Helsingissä että Joensuussa, Porissa ja muissakin maakuntakaupungeissa, ja kävin itse ainakin jatkuvasti kahviloissa, torilla, ulkona syömässä, puistossa piknikillä ym.

Päin vastoin, esimerkiksi juuri Joensuussa tori ja kävelykadut on kesäaikaan vilkkaita. Torikahvilat ovat täynnä - tavallisia kansalaisia, eivätkä mitään rappioalkoholisteja. Lapsiperheitä liikkuu puistoissa, mm. Ilosaaressa jatkuvasti, kahviloissa istutaan jne.

Lainaamani vastaaja ei taida olla puolestaan ihan realiteeteissä.

Vierailija
12/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinunkaltainen yrittää elää kaupunkilaisittain ei tarkoita että paikalliset tekisivät niin. Tunnen minäkin maakuntiin muuttaneita jotka elävät ilman autoa jne. Eihän siitä pidemmän päälle mitään tule. Bussi kulkee 30-60 minuutin välein ja pysäkin läheltä on turha etsiä kahvilaa/museota, jossa käydä lämmittelemässä ja vessassa.

Nimittäin Tamperetta ja Turkua lukuunottamatta muissa kaupungeissa ei eletä kaupunkimaisesti, eli käydä kahviloissa ja muutenkaan ulkona. Puistoissa aikaa viettävää pidettäisiin mielisairaana - jos sellaista joskus sattuisi näkemään. Mainoksissa torin laidan asunnot ovat houkuttelevia mutta totuus on sitten se, että torilla istuu huru-ukkoja ja hekin siihen iltapäivään asti vain. Oletko asunut liian kauan Helsingissä ja unohtanut tämän...

Täyttä sontaa.

Ei käydä kahvilla, syödä ulkona, oleskella puistossa?

Oletko ihan sekaisin?

Itse olen asunut sekä Helsingissä että Joensuussa, Porissa ja muissakin maakuntakaupungeissa, ja kävin itse ainakin jatkuvasti kahviloissa, torilla, ulkona syömässä, puistossa piknikillä ym.

Päin vastoin, esimerkiksi juuri Joensuussa tori ja kävelykadut on kesäaikaan vilkkaita. Torikahvilat ovat täynnä - tavallisia kansalaisia, eivätkä mitään rappioalkoholisteja. Lapsiperheitä liikkuu puistoissa, mm. Ilosaaressa jatkuvasti, kahviloissa istutaan jne.

Lainaamani vastaaja ei taida olla puolestaan ihan realiteeteissä.

Vierailija
13/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin 1km mistä tahansa muualta. Ei ikinä Helsinkiin.

Vierailija
14/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdyn Helsingissä hyvin. Mielestäni täällä on parhaat kulttuuripalvelut ja erityisesti pienten lasten kanssa paljon tekemistä (leikkipuistot, museot ym). Välillä kuitenkin mietin lähemmäs sukulaisia muuttoa yms. Tavallaan elämä olisi kaupunkimaisempaa kun voisi asua kaupungin keskustassa tai ihan lähellä. Olisi helpompi käydä kahviloissa ja ulkona syömässä ym. mistä tykätään. Esim Joensuussa käydessä olen katsellut asuntojen hintoja niin siellä saisi torin laidalta tilavan kerrostaloasunnon sellaisella hinnalla, joka maksetaan Helsingin lähiössä asunnosta. Meille ehkä potentiaalisia kohteita voisi olla ainakin Tampere, jossa olen opiskellut ja josta tykkään tosi paljon, Joensuu, jossa asuu miehen sukulaisia, Vaasa, jonka lähimain asuu omaa sukuani ja ystäviäni ja Jyväskylä, joka vaan muuten vaikuttaa kivalta kaupungiltta. Mä kuitenkin viihdyn Helsingissä ja luulen, että jäädään tänne. Muutossa olisi tylsää sekin, että luultavasti jouduttaisiin muuttaamaan miehen työpaikan perässä. Hän alalla, jolta vaikeampi saada töitä mun taas suht helppo saada niitä mistä vain. Ehkä en kuitenkaan löytäisi yhtä kivaa työtä kun mikä mulla nyt on. Kai me Helsinkiin jäädään.......

Tuohon vielä: voin kyllä suositella asuinkaupungiksi Joensuuta.

On kyllä totta, että tietenkin Joensuu (ja mikä muu tahansa kaupunki Suomessa) häviää kulttuuripalveluiden määrässä Helsingille.

Voin silti suositella sitä asuinkaupungiksi.

Muutenkin kuin hintatason puolesta.

Kulttuurielämä on kokoonsa nähden kaupungissa vilkasta, kaupungista löytyy tietenkin peruskulttuuripalvelut, eli taidemuseo, maakuntamuseo (molemmat aktiivisia myös tapahtumien ja näyttelyiden ym. osalta), kaupunginteatteri, kaupunginorkesteri, muu musiikkielämäkin on suht' monipuolista. Lisäksi yliopiston olemassaolo lisää kaupungin kulttuuritarjontaa ja nuorentaa kaupunkikuvaa.

Lisäksi erityisesti näin ruska-ajan saapuessa Joensuussa on loistavana extrana maakunnan luontokohteiden läheisyys: Kolille ja Ilomantsin kansallispuistoihin oli todella hienoa tehdä päivä- tai viikonloppuretkiä. Itse luonnonystävänä jäin kaipaamaan paljon juuri Pohjois-Karjalan retkeilykohteita ja kansallispuistoja.

Vierailija
15/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa, Lahdessa, Helsingissä ja nyt viimeiset 8v Tampereella. (Syntynyt täällä en ole)

En lähde Suomen rajojen sisällä asumaan enää mihinkään muuhun kaupunkiin. Tämä on ehdottomasti paras paikka Suomessa! =)

Vierailija
16/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilometri keskustasta tarkoittaisi joka puolella ei asuttavaa seutua. 10 kilometriä Helsingistä taas tarkoittaisi vielä vähemmän asuttavaa seutua: Pitäjänmäki, Pohjois-Haaga, Maunula, Oulunkylä...

Ehkä 3 - 7 kilometrin päästä joka kaupungista löytyy sitä miellyttävämpää aluetta. Toinen vaihtoehto on asua reilusti kauempana. Jos vaihtoehdoista pitäisi valita, ehkä Espoon Tapiolassa, Tapiolan keskustasta hieman sivuun. Oulussa veikkaan, että Kasarmin alue tai yleensä se jokirannan läheisyys puiston vieressä on ehkä parhaiten soveltuva. Taitaa kuvata hyvin, että siinäkin pääsisi vankilan viereen.

Vierailija
17/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustasta, jossa asunkin :), mutta vastaavasti sitten 2,5km noista esimerkkipaikoista.

Vierailija
18/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilometri Turun keskustasta olisi erinomainen vaihtoehto minulle. Esim. Turun itäinen keskusta.

Muutama vuosi vielä, niin varmaan asunkin siellä.

Vierailija
19/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos minulta kysyy niin Helsinki voittaa, mutta ehkä johtuu siitä että minä olen syntynyt siellä ja olen asunut 5 km Lappeenrannan keskustasta ja tuppukylä se oli. Ainoastaan jos minulla olisi sellaien työ että saisin viettää joka viikko pari päivää Pietarissa niin voisin mennä Lappeenrantaan tai asua vaikka 20 km sen ulkopuolella.

Vierailija
20/32 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilometri keskustasta tarkoittaisi joka puolella ei asuttavaa seutua. 10 kilometriä Helsingistä taas tarkoittaisi vielä vähemmän asuttavaa seutua: Pitäjänmäki, Pohjois-Haaga, Maunula, Oulunkylä...

Ehkä 3 - 7 kilometrin päästä joka kaupungista löytyy sitä miellyttävämpää aluetta. Toinen vaihtoehto on asua reilusti kauempana. Jos vaihtoehdoista pitäisi valita, ehkä Espoon Tapiolassa, Tapiolan keskustasta hieman sivuun. Oulussa veikkaan, että Kasarmin alue tai yleensä se jokirannan läheisyys puiston vieressä on ehkä parhaiten soveltuva. Taitaa kuvata hyvin, että siinäkin pääsisi vankilan viereen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan