Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en lainkaan tajua miksi raskaus pitäisi ylipäätään salata?

Vierailija
29.08.2012 |

Keksiä erilaisia valheita, miksi ei voi ottaa alkoholia. Tosi lapsellista valehdella, miksi ei voisi ottaa yhtä olutta/sidukkaa.

Mahdollisen keskenmenon varalta ensimmäisen kolmanneksen aikana? Mitä väliä silläkään?

En todellakaan ymmärrä.

Keskenmneno tulee, jos on tullakseen, ihan kaikki sen tietää! Ja siihen ei valehtelut auta pätkääkään. Valehtelemalla ei voi estää keskenmenoa.

Vai olisiko liian vaikea paikka selittää, että tuli keskenmeno. Jos on, niin näille ihmisille ei ylipäätäänkään tarvitsisi kertoa raskaudesta yhtään mitään koko aikana. Eivät ole teille tarpeeksi tärkeitä ihmisiä.

Ja vammaisia lapsiakin syntyy, vaikket joisi yhtäkään annosta alkoholia. Ja vaikka kuinka valehtelisit.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskautuminen on helppoa. Mutta sitten kun takana on vuosien lapsettomuushoidot ja kovat odotukset niin ei sitä raskautta edes uskalla ajatella jos se vihdoin ja viimein alkaa.

Ja niin ja me ihmisethän ollaan erilaisia.

t. 7 tuhatta

Vierailija
2/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi esimerkki: oltiin siskoni perheen kanssa lomareissulla.

Hän teki raskaustestin Thaimaassa: julisti kaikille läsnäoleville kovaan ääneen, että "Hei kaikki, tein juuri testin ja minä olen raskaana, meille tulee toinen vauva!".

Voi että se oli ihanaa, jakaa tämä uutinen samantien hänen kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko liian vaikea paikka selittää, että tuli keskenmeno. Jos on, niin näille ihmisille ei ylipäätäänkään tarvitsisi kertoa raskaudesta yhtään mitään koko aikana. Eivät ole teille tarpeeksi

me kaikki olemme koko ajan tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, joille emidän yksityiselämämme ei vaan kuulu, eikä meillä kenelläkään ole mitään pakkoa jakaa siitä yhtään enempää yhtäään laajemmin kuin haluamme.

Tosin mä en kaveeraisikenenkään kanssa, joanylipäänsä vaatisi selitystä sille, että joku ei tänään juo. Jos ei juo niin ei juo ja se siitä. Ottaa sitten jotain muuta.

Vierailija
4/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein jo kerittiin mummuille ja papalle kertoa raskaudesta. Onneksi ei. Ja jos isovanhemmat olisivat tienneet, niin keskenmo olisi aiheuttanut heille surua. Ja siitä hetkenpäästä olis alkanut tivaaminen, että onko vauva tulossa. Miksi olisin sitten halunnut itselleni sitä stressiä, kun oltais udeltu koko ajan, että onnistuuko tällä kertaa?

Vierailija
5/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pieneen mieleen tulekaan se vaihtoehto, että raskaus menisi poikki huomena. Kunpa minäkin voisin joskus huuta samaa koko maailmalle.

t. 7 tuhatta

Hän teki raskaustestin Thaimaassa: julisti kaikille läsnäoleville kovaan ääneen, että "Hei kaikki, tein juuri testin ja minä olen raskaana, meille tulee toinen vauva!".

Vierailija
6/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä aiokaan. Edellinen raskaus meni kesken viikoilla 13+ ja se oli kamalaa kertoa siitä, kun olin jo ehtinyt julistaa kaikille sen raskauden. En minä kerro mitään syitä mihinkään. Jos en ota alkoholia niin en ota. Ei mun tarvii kellekään selitellä, oma on asiani.

Vierailija
7/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako sua ap, ettei joku ole kertonut juuri sulle ekana raskaudestaan? Ja kun tajusit ettet ole se tärkeä ja läheinen ystävä, olet niin katkera että haluat pistää välit poikki kokonaan? Good luck with that attitude...

Vierailija
8/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaudesta kerroin heti testin jälkeen oikealle ja vasemmalle. Iloa riitti reilun kuukauden ja sitten alkoi vuoto. Olikin tuulimuna. Sitten vain peruutusilmoituksia, aprillia, ei tuukaan vauvaa.

Seuraavasta raskaudesta uskalsimme alkaa kertoa sen jälkeen kun sydänäänet olivat löytyneet ultran avulla viikolla 14. Tämä vauva kuoli kohtuun 39+5. Ja taas aprillia...

Seuraavalla kerralla päätin, etten kerro kellekään, ellei ole ihan pakko. Raskaus salattiin myös kaukana asuvilta tulevilta isovanhemmilta. En olisi millään jaksanut kyselyjä "onko kaikki hyvin", "oletko tuntenut liikeitä" jne jne. Olin jo hermoraunio muutenkin. Isovanhemmille ilmoitettiin vasta kun vauav oli syntynyt. en halunnut aprillata vanhoja ihmisiä enempää.

Koska tämä oli hyvä systeemi, menettelimme kahden seuraavan kanssa samoin. Tähän pätee sanonta "kell´onni on, se onnen kätkeköön"

Vierailija
9/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelette sinne ja tänne sitä ja tätä.

Ja sitten, kun päätätte julkistaa raskauden, niin kaikki tietävät, miten heitä on kusetettu. Koska se tietää huonoa onnea kertoa raskaudesta ennen ensimmäisen kolmanneksen täytyttyä. Ja se menee kesken useammin silloin, jos on mennäkseen.

Varmaan jatkossakin valehtelette kaikenlaista, omantuntonne mukaan "tarpeellisissa asioissa".

MInä voisin sanoa vaan, että on "yritys päällä", ja varmuuden vuoksi en käytä alkoa.

Vierailija
10/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä niitä, joita toisten elämä noin pahasti kiinnostaa :D

Vierailija
11/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni aikanaan esikoisesta raskautuminen pitkän kaavan mukaan, mutten pitänyt sitä salaisuutena.

Sitten taas kun mentiin kihloihin niin sen salasin alussa.

Alkoholin liittyminen kuvioon jäi vähän hämäräksi. Jokainen sen päättää itse mitä suuhunsa laittaa.

Kyllä alkoholi voi vaikuttaa MYÖS keskenmenolla, tuollainen hyväksyvä asenne kun ei kaikille sovi: jollain jää ryyppyputki päälle ja siinä meni se terve raskaus.

Vierailija
12/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli alkuraskaudesta keskenmeno. Kun tulin uudestaan raskaaksi en halunnut kertoa asiasta muille kuin puolisolleni. Mielestäni raskaus on henkilökohtainen, yksityinen asia joka ei kuulu muille. Neljännellä kuulla kerrottiin muille lapsille ja tulevalle mummille. Muille kerrotaan jos asiasta kysytään. Koen että lapsi on paremmassa turvassa kun kaikki eivät tiedä.

Vierailija
13/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen raskaaksi 38v, niin kerroin sen kaikille. Mulle tuli aika alkuun voimakasta verenvuotoa, ja jouduin nostelu yms kieltoon. Työpaikkal oli myös remontti, ja muutto, joten kerroin ekaksi pomolle ja sitten työtovereille jo viikolla 7+. Ja toki kerroin suvulle, ystäville ja muille tavatessa. Ajattelin, että ymmärtäisivät sitten, jos jotain pahaa tapahtuu. En olisi voinut keskenmenoa salata.

Vierailija
14/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä pieneen mieleen tulekaan se vaihtoehto, että raskaus menisi poikki huomena. Kunpa minäkin voisin joskus huuta samaa koko maailmalle.

t. 7 tuhatta

raskautumisen kanssa, en ole kertonut heti kaikille. Enkä oikeasti ymmärrä niitä joiden pitää siitä heti alkaa huutelemaan. Jotenkin tuntuu vähän liialliselta huomionhaulta.

Omille sukulaisilleni olen kertonut, mutta he asuvatkin useamman sadan kilometrin päässä, eikä ole aina varmaa että milloin nähdään seuraavan kerran. Omillekin sukulaisille tosin kerroin vasta viikolla 21.

Lähellä asuvat ihmiset saavat sitten joko itse arvata tai olla arvaamatta. Esikoista odottaessa sain ihan liikaa hössötystä osakseni, enkä todellakaan halua kokea sitä nyt. Varsinkin la:n lähestyessä on hössöttäminen to-del-la ärsyttävää.

Enkä minä nyt varsinaisesti salaa mitään, en vain kerro että olen raskaan.

Vierailija
15/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin keskenmenokin. Ketä täällä yritetään suojella surulta lopultakaan? Se on vaan elämää ,jos kesken menee ja luuleko joku olevansa joku kivinaamio ja elää yksin ihmisten keskellä keskenmenon kokeneena. Ainakin itse olen kertonut omistani ja sitten vastaavasti ihmiset kertovat minulle omista propleemistaan.

Lapsettomatkin pääsisivät vähemmällä olemalla avoimia ja kertomalla (jos joku kysyy lapsista), että ei ole raskaus onnistunut. Lopultakin avoimuus on kannattavampaa kuin myhäily ja näennäistyytyväisyys.

Vierailija
16/16 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelette sinne ja tänne sitä ja tätä.

Ja sitten, kun päätätte julkistaa raskauden, niin kaikki tietävät, miten heitä on kusetettu. Koska se tietää huonoa onnea kertoa raskaudesta ennen ensimmäisen kolmanneksen täytyttyä. Ja se menee kesken useammin silloin, jos on mennäkseen.

Varmaan jatkossakin valehtelette kaikenlaista, omantuntonne mukaan "tarpeellisissa asioissa".

MInä voisin sanoa vaan, että on "yritys päällä", ja varmuuden vuoksi en käytä alkoa.

Mä ainakin ymmärrän täysin miksi joku haluaa pitää raskauden omana tietonaan, itsekin olen pitänyt kaikki kolme esim. työpaikoilla salassa vähintään puoleenväliin asti.

Ja syitä on monia: aiemmin olin freelancer, ja työsopparit tehtiin vuodeksi kerrallaan. Jos olisin alkusyksystä ilmoittanut, että hei, mulle syntyypi vauva! Niin olisin voinut sanoa heipat seuraavan vuoden töille. Joten ilmoitin vasta kun sopparit oli tehty.

Kolmosen kanssa lisäksi meinasi keskenmeno tulla onnettomuuden takia viikolla 16, enkä olisi missään nimessä halunnut kaikkien ihmisten asiaa voivottelevan mulle, riitti kun läheiset siitä tiesi.

Mutta onkohan tää nyt joku provo sitten? Vai voiko joku ooikeasti olla noin typerä kuin ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi