Mikä ruoka on sellainen, jota et tarjottaessa suostuisi edes maistamaan?
siis et edes kohteliaisuuden vuoksi maistaisi palastakaan
Oletetaan, että olet hienoissa juhlissa ja on pöytiintarjoilu. Muuta ruokavaihtoehtoa ei ole. Valmiit annokset tuodaan pöytään.
Kommentit (38)
Missään oloissa en edes maistaisi mitään sellaista ruokaa jonka uskon olevan oikeasti vaarallista. Korvasieniä syön kyllä koska uskon että ne osataan käsitellä asiallisesti, mutta mikä se japanilainen pallokala nyt esim. on, sen kanssa en lähtisi arvuuttelemaan.
Yleensä hienoissa juhlissa on kuitenkin paljon ihmisiä eikä kenelläkään ole kovasti mielenkiintoa tarkkailla mitä itse kukin lautaseltaan syö. Saatan jättää syömättä vaikka mitä sellaistakin mikä ei ole mitenkään yököttävää. En esim. syö vapaaehtoisesti pannacottaa, koska se on mielestäni mautonta ja mitäänsanomatonta siihen nähden miten lihottavaa se on. Tietenkin sitten syön jos joku on vieressä loukkaantumassa, mutta yleensä hienoissa juhlissa niin ei ole.
Tietenkin sitten syön jos joku on vieressä loukkaantumassa, mutta yleensä hienoissa juhlissa niin ei ole.
Minä en syö mitään kenenkään muun mieliksi. Minun ruokavaliotani ei heiluta kenenkään loukkantumiset. Ihan sama. Muut ei määrää sitä mitä minä syön. En ole ulkoaohjautuva sopuli.
Silmät ja etanat tulee ekana mieleen. Joku raaka liha/kala myös.
Mielummin olisin syömättä kuin oksentaisin siinä pöydässä.
..tosin siinäkin varmaan olisi jotakin lisuketta mukana, että jotain närkkisin.
varmaan on paljonkin ruokia mihin en koskisi, jos ois hyvin epämääräisiä. Lautasella vielä liikkuvia tms.
äyriäiset, nilviäiset, veriruoat,munuaiset, graavi kala ja tartar-pihvi.
Rakastan sisäeliä ja äyriäisiä ja veriruokiakin. Yksi mikä ei menis alas on ankerias, mutta sitä ei ole koskaan tarjottu:-)
eli mätä hai. Myös ruotsalainen hapansilakka saattaisi jäädä syömättä.
veriletut, tai mikään muukaan veriruoka
pallokala kyllä arveluttais, nisäkkään suolen sisältö
sisäelimistä tykkään ja muutenkin suht kaikkiruokainen
Jos saisin haarukan ja veitsen nin voisin pieninä paloina maistella. Kokonaisena en niele, oksentaisin.
Kaveri kerran tilasi ja mulla meni ruokahalu samantien. Mä en pystynyt katsomaan edes, kun hän niitä söi.
Ruoka ravintolassa oli varmaan hyvää, mutta mulle ei maistunut. Oksetti vaan :(
Semmosia kuvottavan vihreitä läpikuultavia munia, en koskisi pitkällä tikullakaan. Mies oli syönyt niitä Kiinassa ja näytti valokuvaa mulle, hyi olkoon! Onneksi en ollut mukana.
tarjottaessa. Mulle on opetettu kotona käytöstavat. Mut ihan syömään en kuitenkaan kaikkea alkaisi. Esim. sisäelin- ja veriruokia. Mutta kaikkea tulee kohteliaisuuden vuoksi maistaa, se on mulle kotona opetettu.
Rakastan sisäeliä ja äyriäisiä ja veriruokiakin. Yksi mikä ei menis alas on ankerias, mutta sitä ei ole koskaan tarjottu:-)
Ihan mielenkiinnosta: mistä päättelet ettet pystyisi syömään ankeriasta, jos et ole koskaan maistanutkaan jos nyt oikein ymmärsin? Onko ankeriaassa jokin erityinen ominaisuus kuten pallokalassa, joka tekee siitä jotenkin ongelmallisen kalan? Söin kerran ankeriasta Careliassa, ei mitenkään ihmeellistä mutta tod. hyvää kalaa, siksikin ihmettelen...
Ei ole ruoka, mutta en muutakaan keksi. Tryffelit ja hanhenmaksa puistattaisi, mutta voin kohteliaisuussyistä syödä.