Mikä ruoka on sellainen, jota et tarjottaessa suostuisi edes maistamaan?
siis et edes kohteliaisuuden vuoksi maistaisi palastakaan
Oletetaan, että olet hienoissa juhlissa ja on pöytiintarjoilu. Muuta ruokavaihtoehtoa ei ole. Valmiit annokset tuodaan pöytään.
Kommentit (38)
Halvasta sinihomejuustosta ja punajuuresta tehty laatikko. Haisi niin paljon vatsahapoilta etten voinut koskea. Onneksi ei ollut mikään hieno tilaisuus kyseessä.
Ruoat, joissa on maksaa tai munuaista.
Nämä tulivat ensimmäisinä mieleen, saattaa olla vielä joitain muitakin ruokia.
ajatus siitä, että sieni on ollut joskus myrkyllinen, vie ruokahalun täysin.
tai alligaattoria tai karhua.
Liian äklöttävä ajatus
vaikea sanoa. Ehkä osterit - en ole siis kokeillut, mutta niitä ei oikein voi vain maistella, koska ne käsittäkseni niellään lähes kokonaisina.
Valistakaa, jos ole väärässä.
Ekalla käynnilläni lankolassa tarjottiin muurahaisia purkista. Oli kova tarve miellyttää, mutta kieltäydyin silti. Koko perhe vain vähän naureskeli mun arkuudelle, mutta ei sen pahemmin loukkaantuneet :D
Kesäkeittoa en myöskään pystyisi edes maistamaan.
Syön mitä vaan jos on pakko. En välttämättä pidä siitä, mutta olen aika kaikkiruokainen.
ja muutkin syövät samaa. Jotkut apinanaivot kyllä varmasti etoisivat että toivottavasti vieruskaverilla olisi hyvät jutut joihin voisi keskittyä syömisen sijaan.
mammojen hehkuttama karjalanpaisti
ajatus siitä, että sieni on ollut joskus myrkyllinen, vie ruokahalun täysin.
Myös pallokala on samaa sarjaa.
Joudun matkustamaan paljon Aasiassa, ja usein eteen on tuotu pääskysenpesäkeittoa, ja on ollut pakko valehdella aina ties mitä etten joudu sitä syömään, sehän on linnun sylkeä ja paskaa ja ties mitä..
Lipeäkala, veripalttu, tartarpihvi ja muu raaka liha..
monia on mitä inhoan, mutta saattaisin maistaa pakkotilanteessa. Jos kyse on jostain pienestä määrästä lisukketta josta en tykkää, niin saatan jättää lautasen reunalle (esim. kukkakaali) tai vaikka jos on kovin läskistä lihaa leikkaan sen läskin pois ja jätän reunalle.
Kun on 5 vuotta ollut kala-kasvislinjalla, ei edes kohteliaisuudesta tule mieleen maistaa lihaa tai kanaa.
Muuten menee kaikki. Äyriäisiä ja nilviäisiäkin syön, joten etanat ja ravut vaan kehiin, ei haittaa.
Joskus on tullut vahingossa laitettua suuhun lusikallinen täytekakkua, jossa on rahkaa. En meinannut saada kurkusta alas. Nykyään en ota täytekakkua enää missään juhlissa, paitsi itse tekemääni.
Olen niin tottunut siihen, että vain tökin ruokaani juhlissa, levitän ruuan lättänäksi, imeskelen tyhjää haarukkaa sirosti ja viskaan sitten siihen lautaselle sopivan kohteliaan ajan kuluttua lautasliinan päälle, ettei muut huomaa, etten syönyt annoksesta mitään. Ja tarjoilija vie sen lautasen sitten pois tai vien kohta itse, jos ei ole tarjoilijaa.
siis raakaa jauhelihaa, raakaa kananmunaa, raakaa sipulia...Ei vain mene alas, vaikka pitäis kuinka olla kohtelias.
Myös etanat ja osterit jäisivät lautaselle, samoin munuaiset(koska haisevat voimakkaasti pissalle, ilmeisesti ei oltu liotettu riittävän pitkää aikaa tms)
Kuvottaa vaan ihan liikaa.