Milloin lantiopohjalihakset ovat hyvässä kunnossa?
Testasin tuossa omia kuuliani. 2palloa peräkkäin narussa(painaa 230g)
Pystyn pitämään niitä ehkä 15-20min silleen että käveleskelin sisällä kotona.
Ovat halkaisijaltaan n.2,8-2,9cm.
Kannattaiskohan ostaa vähän pienemmät.. Vai käyttää noita vielä kunnes pystyn pitämään kauemmin?
Nuorin lapsi on 4v eli synnytyksestäkin on jo aikaa:)
Kommentit (13)
kuuluu vaginan lisäksi virtsaputki ja peräaukko, et reenaa niitä jos vain vaginaa harjoitat.
Nyt tai myöhemmin sinulla voi olla pidättelyongelmia: vitsa, pieru tai kakka voi päästä huonoon aikaan.
Itse pystyn pidättelemään kakan jos virtsaan. Imun tuntee mies rakastellessa.
virtsasuihkun tai puristamaan miehesi kalua niin, että hänkin sen tuntee. Itse onnistun siinä :)
http://www.verkkosivuapteekki.fi/epages/JamsanApteekki.sf/fi_FI/?Object…
Mä pystyin käyttämään "tavallisia smartballseja" vaikka koko päivän. Sitten ostin sellasen smartballsin missä on vain yksi pallo. Sekin pysyi kunnolla.
Nyt sitten ostin noi uudet amoa musa kuulat ja kappas vaan se kevyinkään 30 vai oliko 40g pallero ei pysy kunnolla. Eli töitä saa tehdä jotta pysyy edes 5min kun puuhailee samalla kotitöitä. Olen nyt vasta viikon treenannut sillä joten eiköhän tässä toivoa ole ja toivottavasti parin kuukauden päästä pystyn vaihtamaan siihen tokaan treenikuulaan joka on kymmenisen grammaa painavampi ja muutaman millin kapeampi.
Mutta suosittelen ehdottomasti noita! Paljon miellyttävämpää materiaalia kuin smartballsit ja noissa on sellanen pallero siinä varressa mistä tietää milloin kuula on oikealla syvyydellä :)
Virtsasuihkun.
Jos on samaan aikaan kakkahätä ja pissahätä niin pystyn pidättämään isomman hädän ja antaa vaan pisaran tulla.
Tunnen miehen kalun kun puristan, mieskin sanoo tuntevansa.
Musta vaan tuntuu että vois ehkä olla vieläkin enemmän puristusvoimaa.
Ap
Kiitos muuten vastauksista:)
Testasin tuossa omia kuuliani. 2palloa peräkkäin narussa(painaa 230g)
Pystyn pitämään niitä ehkä 15-20min silleen että käveleskelin sisällä kotona.
Ovat halkaisijaltaan n.2,8-2,9cm.
Kannattaiskohan ostaa vähän pienemmät.. Vai käyttää noita vielä kunnes pystyn pitämään kauemmin?
Nuorin lapsi on 4v eli synnytyksestäkin on jo aikaa:)
Olen käyttänyt Smartballseja sekä Joy-balls kuulia vuorotellen ja melko tyytyväinen olen niihin ollut. Näissä paino n. 80g molemmissa. Voiko olla tuollaiset yli 200g..?
Mistä oon nuo tilannut. Ihan talousvaa'alla testasin painon.
Ap
Itselläni on Cat-eyes kuulat ja pidän niitä useita tunteja kerralla. Nykyään pysyvät hyvin jos ei aivastele tms..!
Otin äsken pois ne ja punnitsin myös talousvaàlla 72g olivat yhteensä. Voisivat olla vaikka hieman painavemmatkin.
itse pahojen synnytysvaurioiden takia kuntoutin lantiopohjaa niin raivoisasti että se meni "ylikuntoon". Eli siis lihakset olivat aivan huippuluokkaa puristusvoimaltaan, mutta koko lihaksisto oli koko ajan ärtynyt ja stressitilassa (eli supisteli ja tärisi koko ajan, tämä näkyi sellaisessa sähkökäyrässä jonka fysioterapeutti otti). Olin jumpannut sitä siis ihan vimmalla, monta kertaa päivässä, tunnin kerrallaan, ja se ei ollut hyvä juttu ollenkaan,
Tämän ylikunnon seurauksena rakko kouristeli sitten aivan liian pienistä ärsykkeistä (pienikin määrä virtsaa) ja siitä tuli ns. yliaktiivisen rakon ongelma. Jouduin puolen vuoden pakkolepoon jonka aikana tilanne normalisoitui ja ylivilkas rakko koulutettiin "pissa-aikataululla" taas normaaliksi.
Mutta siis tosiaan se huipputason lihasvoima minun tapauksessani ei ollut terveen lantionpohjan merkki. Malttia treenaukseenkin.
itse pahojen synnytysvaurioiden takia kuntoutin lantiopohjaa niin raivoisasti että se meni "ylikuntoon". Eli siis lihakset olivat aivan huippuluokkaa puristusvoimaltaan, mutta koko lihaksisto oli koko ajan ärtynyt ja stressitilassa (eli supisteli ja tärisi koko ajan, tämä näkyi sellaisessa sähkökäyrässä jonka fysioterapeutti otti). Olin jumpannut sitä siis ihan vimmalla, monta kertaa päivässä, tunnin kerrallaan, ja se ei ollut hyvä juttu ollenkaan,
Tämän ylikunnon seurauksena rakko kouristeli sitten aivan liian pienistä ärsykkeistä (pienikin määrä virtsaa) ja siitä tuli ns. yliaktiivisen rakon ongelma. Jouduin puolen vuoden pakkolepoon jonka aikana tilanne normalisoitui ja ylivilkas rakko koulutettiin "pissa-aikataululla" taas normaaliksi.
Mutta siis tosiaan se huipputason lihasvoima minun tapauksessani ei ollut terveen lantionpohjan merkki. Malttia treenaukseenkin.
ja miettinyt johtuuko just tuosta liikatreenamisesta. Minulla onn useampi lapsi ja aina treenannut lantionpohjaa hullunlailla, ettei löysty. jos purista lihaksia on sormen työntäminen miltei mahdotonta ellen ole supermärkänä, joten tuottanut tulosta ;), mutta haittana on tuo jatkuva vessassa ramppaaminen ja ainainen jännityksen tunne, vaikka yritänkin rentouttaa.
mulle se lantionpohjafysioterapeutti nimenomaan sanoi että liika treenaus on todella pahasta ja tekee sen stressi-lihaksiston. Mulla kun otettiin sitä sähkökäyrää niin lepotilassakin oli lihssupistus samaa luokkaa kun jollain toisella ääripuristuksessa. Lihakset oli siis ihan koko ajan non-stop käytössä ja sähköisesti supistelemassa, koko lantionpoja aivan ärtynyt ja "ylivalppaana".
Minulle opastettiin että treeniä max 6 päivänä viikossa max 20 min kerrallaan. 1-2 lepopäivää ettei lainkaan treeniä, ja enempää ei treenata.
Jos on yliärtynyt lantionpohja niin ensin sitä totaalitreenikieltoa useampi kuukausi ja sitten sinä aiakana rakko opetetaan siihen ettei ne pienet stressiärsykkeet laukaise turhaa pissahätää. Minun tapauksessani opeteltiin että vessassa saa käydä vain 3 tunnin välein, ja siitä vielä pidennettiin väliä 4 tuntiin ennenkuin tilanne normalisoitui.
Ylivilkas lantionpohjalihaksisto aiheuttaa pissankarkailua myöskin. Eli liika treenaus tuo ongelman, jota yritti välttää, vielä PAHEMPANA takaisin.
ja yksistään kyky katkaista virtsasuihku tai tuntea puristus emättimessä ei kerro mitään. Jos reisiä täytyy puristaa yhteen aivastaessa, on taatusti vikaa.
Pitä siis harjoitella
- maksimivoimaa niin, että pitää mahdollisimman kovaa "imua" mahdollisimman pitkään yhtäjaksoisesti
- tekee niin nopeita sarjoja kuin ikinä kykenee
- tekee hallittuja toistoja sarjoina
Kaikessa ponnistelussa ja itsensä "kantamisessa" pitäisi aina muistaa lantionpohjalihasten olemassaolo.
Ongelmia tulee myöhemmin muuten esim. peräsuolen laskeumana, jolloin uloste jää kuin pussittamaan peräsuoleen, virtsarakko ei tyhjene kuin pytyllä asentoa muuttamalla tai vatslihaksia apuna käyttäen tai virtsa tirahtelee esim. hyppiessä trampoliinilla tai aivastuksessa. Emättimen seinämät voivat tuntua pullottavilta ja liian pehmeiltä-
Kuulat on olleet käytössä ensimmäisen odotusajasta alkaen (-04) ja nyt odotan kolmatta. Ehkä tämä kuulatreenaus antaa melko sopivan jumpan vaikka joskus tulee pidettyä niitä koko päivänkin ajan.
Että silloin on lihakset kunnossa, kun paneminen tuntuu lisäksi suihinotolta.. Tästä termi "oravapimppi" (ei tarvitse kuin huulille tuoda, niin kiipeää vartta pitkin itsestään).