Mtä mieltä? Pojan 9v kaveri oli sanonut kaverisynttäreille kutsutuille, että haluaa lahjaksi rahaa??
Eli kyse kotona pidettävistä kaverisynttäreistä, joissa vieraat samalta luokalta olevia 9v poikia.
Sanoin pojalleni ettei ylensä ole tapana lapsen viedä kaverilleen lahjaksi rahaa ja nyt se mököttää ja raivoaa, että kun se kaveri pyysi niin pakko viedä, että muutkin varmaan vie jne.
Itse olen vastaan, enkä tiedä, että mikä summa edes olisi sopiva?
Kommentit (34)
parempi antaa rahaa kun se sitä toivoo ja sillä rahalla se voi ostaa itselleen sitten jotain mielekästä. kun taas muut toisi materiaalisessa muodossa jotain sellasta mistä se ei pidäkkään niin menee ne tuodut jutut ihan hukkaan ja on turhia...
ja lahja rahaksi 5-15e. mitä helvettiä??
annatte sen verran vaan lahjaksi rahaa et tollahan sais ostettua vaan jotain paskapaperia.
ite en kehtais. vähän ois häppee.
kyllä se synttärisankarille pitää 50e ainaki olla!
se jos jokin ois kohtuullinen ja hyvä ja arvokkaamman olonen summa, mutta ei kuitenkaan liian yliampuva. :)
Mä en ymmärrä sun asennettasi.
Mulle aivan sama ostanko lahjan vai vienkö tavaran.
Isoille lapsille ei kannata kantaa aina sitä krääsää.
Ilmeisesti lapsellasi ei ola kavereita montaakaan.
Mun poika käy 10 synttäreillä vuosittain ja menisi sitten 500 euroa lahjoihin.
no tuskin kaikki samanlaista lahjaa kuitenkaan pyytävät? eli vähän liioiteltua.
ja mun lapsella on kavereita ihan tarpeeksi.
" 23!
Ilmeisesti lapsellasi ei ola kavereita montaakaan.
Mun poika käy 10 synttäreillä vuosittain ja menisi sitten 500 euroa lahjoihin. "
Oma lapseni sai myös kutsun yksille rahastussynttäreille. Lapsi halusi ehdottomasti mennä synttäreille, joten päästin menemään.
(Sitä puhuimme kuitenkin asiasta pitkään ja tein kyllä lapselleni selväksi, mitä mieltä olen tällaisesta rahastuksesta...).
Nyt on taas unohtunut se olennaisin, eli synttärisankari. Ne lahjat ovat SYNTTÄRISANKARIA, ei teitä itseänne varten ja jos synttärisankari erikseen toivoo lahjan rahana, niin mikä ihmeen ongelma on se raha antaa??
Esim. kymppi riittää rahalahjaksi ihan hyvin, millaisen lahjan sillä rahalla sitten saa? Pelkkää krääsää, millä ei mitään tee.
niin saa kai sitä sanoa totuuden... el ijos rahaa toivoo, niin se liene tosi. Ei toiveita aina kuitenkaan voi toteuttaa, joten poikas vie sen 5-10e tai sitten jotain muuta. 9-vuotiaat on vielä lapsia, eivätkä osaa olla hienotunteisia kun synttäritoiveitaan esittävät. Yksi oman poikani kaveri toivoi Wii-peliä - eikä viety. =D
mikä ihmeen vika oli muuten wii-pelissä? sehän ois aika normaalilahja ja pyyti sitä paitsi materiaalisessa muodossa eli ei edes rahana.
mut mitä helvettii luulet että se ostaa 5-10e?
hei tosi juhlavaa.
vaihtoehdot on nämä: viette nyt ainakin MINIMISSÄ 20e setelin sille, jollei oo varaa sitä 50e viedä.. TAI, sitten jäätte koko synttäreille menemättä.
itse en nimittäin kehtaisi ainakaan pärstääni näyttää jos vien vaan jonkun 5e setelin. hyi helvetti, häpeä nyt ees vähän!
Se on täysin varma.
Helvetti, että täällä on hulluja akkoja.
Lapsella oli 7v synttärit. Suurin osa toi pienen legopaketin ym. Yksi lapsista toi 10 € lahjakortin paikalliseen liikkeeseen ja toinen 5€ rahaa. Lapsi tykkäsi kaikista lahjoista yhtälailla ja samoin minä äitinä.
Minusta kaverilahjaksi rahana 5€ ok jos ei tunneta ja 10€ sitten läheisemmille kavereille. Mutta nämähän ovat "makuasioita".
normaalille kaverille, ehkä ihan parhaimmalle kaverille voisi ajatella sitä 20e, kun taas 5e on minusta liian vähän..
Täällä kyllä usein kaverit tuo tooosi surkeita lahjoja.. esim. pienen korttipaketin, joka maksaa 1,50e.. minusta se on liian vähän enkä itse kehtaisi laittaa lastani kaverin synttäreille 1,50e maksavien parin keräilykortin kera.. Varsinkin jos on kyse esim. HopLop synttäreistä, jotka maksaa synttäreiden pitäjällä n 20e / juhlija.
Oma lapsenikin saanut. Esim. Stockalle 10-20 €
Ja meillä päin jo 7-8-vuotiaitten synttäreillä olen saanut kysyttäessä toivetta, että pienellä summalla voisi osallistua johonkin isompaan juttuun.
Synttäreitä on todella paljon, joten olen iloinen, jos voi "luvan kanssa" hoitaa lahja-homman sujauttamalla setelin kuoreen. Ajan säästöä!
Lisäksi säästyy myös rahaa. Ajattelen, että 5e (ja karkkipussi) tai 10e on sopiva summa antaa rahana. Mutta jos yrittää sillä rahalla löytää jotain kunnon lahjaa, niin ei todella löydä mitään!
Joten säästyy aikaa, rahaa ja luontoa! Mikä sen parempaa?
Meillä saa ostaa kavereille kympillä lahjan tai sitten laittavat setelin kortin väliin.
Huomenna olisi pojan kaverin 12 vuotis synttärit, vain karkkia pyysi. Joten saa ässämix pussin ja kympin setelin kortin välissä.
Edelliselle 12 vuotis juhlijalle laitoin n. vitosen kirjan (alekorista ostan usein jotain kirjoja kaappiin valmiiksi) ja kympin.
Nää on tosi läheisiä lapsia itsellekin, että senkin takia.
Esim. viety 5 euroa + Aku Ankan taskukirja tms. Tavallaan törppöä ja hyvien tapojen vastaista pyytää rahaa, mutta toisaalta fiksua ja ekologista: tuntuu aika älyttömältä saada synttäreillä yhteensä yli 100 euron arvosta muovirojua, jolla ei viikon päästä tee mitään.