Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko kieltäytyä tunnin työvuorosta?

Vierailija
28.08.2012 |

Olen ollut uudessa työpaikassa nyt pari kuukautta ja täällä on kaiketi tapana pitää palaveri aamulla ennen asiakkaita eli klo 7-8. Ei siinä muuten mitään, mutta a) joko lähden tuosta kotiin ja palaan myöhemmin iltavuoroon klo 16-23 tai b) lähden kotiin viettämään "vapaapäivääni". c) Kerran sain jäädä samantien töihin eli olin töissä 7-14.

Näitä palavereita on kai kerran kuukaudessa, eikä siellä ole ainakaan näinä kolmena kertana jotka olen nähnyt käsitelty mitään ihmeellistä.

Edellisessä työpaikassa palaverit oli kahdessa osassa: aamupäivällä ja iltapäivällä niin ei tarvinnut ryhtyä tuollaiseen venkoiluun.

PAM:in työehtosopimuksessa lukee, että alle neljän tunnin työvuoroja ei voi antaa kuin työntekijän pyynnöstä tai perustellusta syystä, mutta tuollainen turhanpäiväinen palaveri ei tunnu oikein perustellulta syyltä.

Koeaika ohi niin voisin ruveta vaatimaan "oikeuksiani", jos sellaisia siis on. Työmatkani kestää yli tunnin ja kuljen kahdella bussilla niin ei kauheasti naurata lähteä töihin ennen kuutta, istua puhumassa höpöjä tunti, palata kotiin klo 9.30 ja suunnata taas työpaikalle ennen kolmea. Ja olla iltaan asti. Ja huonolla tuurilla ollut edellisenäkin iltana klo 23 asti työpaikalla.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinun sitten välttämätöntä olla tuossa palaverissa? Meneekö muiden vuorot yhtä harakoille?

Vierailija
2/2 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järki jo sanoo että ei todellakaan voi pakottaa äläkä suostu moiseen. Ihan kuin aamuvuorolaiset pakotettaisiin yöllä kotoa palaveriin kesken unien ja sitten odottamaan sitä vuoron alkua monta tuntia. Neljä tuntia on minimi työvuoroissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme