Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusausgallup. Kaikki mukaan!

Vierailija
28.08.2012 |

1. Onko sinua kiusattu koskaan?

2. Oletko sinä kiusannut ketään?

3. Onko lastasi kiusattu?

4. Miten ratkaisitte asian?

5. Onko lapsesi kiusannut?

6. Miten asia hoidettiin koulussa ja kotona?

7. Voisitko ikinä kuvitella lapsesi kiusaavan?

8. Voisitko marssia koululle ja kuiskata kiusaajan korvaan mä tapan sut, jos jatkat?

9. Jos lapsesi olisi mukana kiusattuna/kiusaajana - haluaisitko koulun ratkaisevan asian vai vanhempien keskenään?

10. Miten estää kiusaaminen koulussa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Onko sinua kiusattu koskaan?

On montakin kertaa, mutta ei koskaan pitkään tai jatkuvasti. Kerran eräällä hevosleirillä todella julmasti koko viikon. Jätti aikamoiset arvet.

Olen. Sorsimme koko ala-asteen kahta tyttöä. Heidän kanssaan leikkiminen olisi ollut sosiaalinen itsemurha.

Kyllä on. Poikaporukka kettuili päivittäin ja töni tyttöäni.

Lähetin sähköpostia opelle sekä reksille ja he pistivät asian kivatiimille, joka haastatteli pojat, soittivat koteihin ja joutuivat pyytämään anteeksi. Kiusaaminen loppui siihen.

On. Hän on raivonnut toistuvasti eräälle tytölle.

Opettaja puhutteli tytöt ja meillä keskusteltiin viikkotolkulla asiasta sekä sovimme vanhempien kesken.

Lapseni ei ole enkeli eli voin.

8. Voisitko marssia koululle ja kuiskata kiusaajan korvaan mä tapan sut, jos jatkat?

En usko ellei tilanne ole monista palavereista, poliisi-ilmoituksista, soitoista ja kivakoulun käsittelyistä huolimatta ole selvinnyt. Todella äärimmäisessä tapauksessa, mutta silloinkin mä varmaan laittaisin vaan jonkun miesjoukon ajelemaan moottoripyörällä perässä tai palkkaisin salapoliisin todistamaan...

9. Jos lapsesi olisi mukana kiusattuna/kiusaajana - haluaisitko koulun ratkaisevan asian vai vanhempien keskenään?

Riippuu siitä tunnenko vanhemmat ja mitä on tapahtunut. Helpointa on yleensä ottaa kouluun yhteyttä, mutta vanhempien kanssa toimii jos heidät tuntee.

Ryhmäyttäminen on oleellista. Mielestäni siihen voitaisiin käyttää enemmän aikaa ja keskusteluun aiheesta.

Vierailija
2/2 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Onko sinua kiusattu koskaan?

Kyllä, ala-asteella vanhemmat pojat kiusasivat.

Kyllä, ala-asteella pidin kaverini kanssa ns. pilkkavihkoa muista tytöistä. Myös yläasteella kiusasin toisen kaverin kanssa erästä vuotta nuorempaa tyttöä... Ja taidettiin porukalla muka hyväntahtoisesti kiusata kahta meidänluokkalaista poikaa.

Lapsi on vielä mahassa

Koulu saisi puuttua.

En todellakaan tiedä. Kukaan ei ikinä puuttunut noihinkaan, kun minä ja kaverit kiusattiin muita yläasteella. Kiusaaminen tietysti tapahtui aina, kun ei ollut opettajia lähellä, eivätkä kiusatut ilmeisesti kertoneet kenellekään. Ehkä kiusaamisesta pitäisi enemmän puhua, itse en muista että ikinä olisi puhuttu esim. siitä miltä kiusatusta tuntuu. Tämä 90-2000-luvuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi