Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuusi vuotta yritetty vauvaa. Ei olla käyty lapsettomuushoidoissa, edes tutkimuksissa.

Vierailija
28.08.2012 |

Olen 31v, mies 35v. Ollaan yritetty viimeiset kuusi vuotta vauvaa. Olemme molemmat terveitä, ei juoda, ei tupakoida, kaiken pitäisi olla tosi hyvin. Olin kuitenkin 25v yrittämisen alkaessa, joten iänkään ei pitäisi olla este.

Mies ei halua lapsettomuushoitoihin, koska ajattelee, ettei meille ole tarkoitettu vauvaa, jos sitä ei kuulu. Minäkin tavallaan ajattelen näin, mutta samalla mietin josko asiaan tulisi muutos jollain ihan pienellä avulla. En itsekään jaksaisi lähteä kalliisiin hormonihoitoihin tai keinohedelmöityksiin, mutta jos olisi joku toinen keino?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei sinulle ole liian myöhäistä! Älä anna miehen puoliuskonnollisten teesien vaikuttaa. Jos haluat kokea elämässäsi äitiyden, kannattaa kiirehtiä! Kyse voi olla esim. veren hyytymistekijästä tms pikkujutusta, joka voidaan pikkupistoksilla hoitaa kuntoon. Tai ifv tulee apuun, jos itse raskautuminen ei ala. Toimi heti! Muuten tn. kadut!

Vierailija
2/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikäli, että yritystä takana useita vuosia. Yksi lapsi on, tämän jälkeen aloimme yrittämään toista. Muutaman vuoden yrityksen jälkeen kävimme tutkimuksissa, eikä mitään vikaa todettu edelleenkään (siis tuon elävän todistuskappaleen jälkeen =). Hoitoihin emme ole lähteneet, luulen, että uudet tutkimuksetkin olisivat jo paikallaan. Meillä kuitenkin ikää jo 34, joten ehkä meidän lapsilukumme jää tähän.

En myöskään haluaisi mihinkään rankkoihin hoitoihin, mutta jollekin pienelle hormonikuurille en ole vielä lopullisesti sanonut ei. Puolensa ja puolensa... Toisaalta olemme ihan hyvin jo sopeutuneet yksilapsiseen elämään, toisaalta, olisihan se ihana saada vielä yksi...

Lievät keinot ja poppaskonstit olen yrittänyt (ovulaatiotestit, poimunlehtiteet, punaviini-, greippi- ja etikkakuurit, asennot, vyöhyketerapia...), joten se olisi turvauduttava lääketieteeseen, jos vielä haluaisi mahdollisuuden. Yllätysplussaan en enää usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, en tietysti tarkoittanut että on sama tilanne kuin teillä, meillähän yksi lapsi jo on, joten varmasti teillä isompi hätä kädessä.

Samaistuin vain tuohon, että useampi vuosi yritystä eikä varsinaista halua mihinkään rankkoihin hoitoihin.

En tarkoittanut vähätellä tilannettasi! =)

Vierailija
4/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoinen päätös, että aiotte jättää lapsen yrittämisen sikseen ja elää loppuelämänne lapsettomana parina. Koska jos kuudessa vuodessa et ole tullut raskaaksi, niin todennäköisyys sille, että yhtäkkiä raskautuisit, on kovin pieni. Menkää ihmeessä tutkimuksiin. Kysymys voi todellakin olla jostain pienestä, lääkkeillä hoidettavasta hormonihäiriöstä. Esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminnasta, joka olisi hyvä muutenkin todeta, terveytesi kannalta. Eräs kaverini yritti lasta kolme vuotta, meni sitten tutkimuksiin ja todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. 3kk lääkityksen aloittamisesta hän oli raskaana ja nyt hänellä on jo kaksi lasta. Tai sitten todetaan, että miehelläsi ei ole siittiöitä, ettekä voi saada lapsia muuta kuin lahjasiittiöillä. Sellainenkin asia olisi varmaan hyvä tietää, jotta voitte sen perusteella tehdä ratkaisunne (adoptio, lapseton elämä, lahjasiittiöt tms) ja siirtyä elämässä eteenpäin. Pääsisitte tuosta tietämättömyydestä ja vuosikausien turhasta (jos sittenkin...) odottelusta.

Hoidot sinänsä eivät minusta ole valtavan raskaita, kävin niissä neljä vuotta, yhteensä kymmenen hoitoa tehtiin ja sain lopulta lapsen ivf:llä. Mielenne hoitoihin menemisestä saattavat tutkimustulosten ja lisätiedon jälkeen muuttua.

Vierailija
5/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tehdään perustutkimukset esim. spermanäyte ja sinulle gynetutkimus.

Jos jotain "vikaa" löytyy niin sitten vasta päätetään hoidoista.

Jos vauvan haluaa niin vuosi on se aika kun kannattaa luomuna yrittää ja sen jälkeen kyllä tarvitaan jo apua.

Tilaa heti aika alustaviin tutkimuksiin.

Ehkä miehesi tietää, että hän on steriili mutta ei kerro sinulle tai jotain muuta ihmeellistä jos ei halua asiaa edes selvittää!

Vierailija
6/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin aloitimme yrittämään lasta, kun olin 25v. Vaikka ikä ei ole este, voi olla jotain muuta, jossa kaipaatte apua, koska olette kuitenkin jo yrittäneet niin pitkään.

Me päädyimme hoitoihin muutaman vuoden yrittämisen jälkeen ja sitten meni vielä toiset pari-kolme vuotta hoitojen kanssa, kunnes vihdoin onnistui ja saimme lapsen. Meillä onnistui vasta kolmas hoito kerta, siksi kannattaa muistaa, että ei hoitojenkaan avulla heti tapahdu ihmeitä, ja hoitokertojan välissä voi mennä aikaa.

Hoidot ovat kyllä aika rankkoja myös henkisesti, joten tietenkin täytyy olla molempien tahto asiaan ja ymmärrän myös jos ei jaksa niihin lähteä ja myös miehesi periaatteen. Mutta omasta puolestani suosittelen, kaikki vaiva oli ehdotomasti sen arvoista.

Vierailija
7/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitten vanhempana tarvitse surkutelle, kun ei tultua kokeiltua niitä. Pitkä taival saattaa olla teillä edessä. Hoidoissa kaiketi edetään aina samassa järjestyksessä (ainakin julkisella puolellla halvimmista kalleimpiin). Tosin minun kokemukseni ovat 90-luvulta. Hoidot ovat henkisesti rankkoja: odotusta ja toiveita ja toiveiden romahtamista. Ja lopullinen tuomio voi olla, ettei lasta koskaan kuulu eikä varsinaista syytä löydy. Ja rahaa palaa. Kävin kaikki hoidot läpi, myös luovutetut sukusolut=sperma. Ja tulos hoidoilla nolla. Se oli pieni kuolema, kun tajusi, ettei taida lasta tulla.

Vierailija
8/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sitä tarkoita, että menette suoraan lapsettomuushoitoihin jos asiaa aletaan tutkimaan. Eikö olisi kuitenkin hyvä tutkia missä vika on vaikka mitään hoitoja ei aloitettaisikaan.

Kyse saattaa nimitääin olla myös hyvin helposti hoidettavasta asiasta, joten kurjaa, että olette käyttäneet 6 vuotta lapsen yrittämiseen!

Itse menin Gynekologin vastaanotolle kun olimme yrittäneet puoli vuotta, koska päätin, että haluan tietää mahdollisimman pian missä vika, ettemme turhaa stressaa ns. oikeiden päivien yms kanssa! Syyksi selvisi PCOS, jolloinka munasolu ei irtoa joka kuukausi ja kierrot heittelvät. Sain kuurin hormonia jolla saatiin erään pitkän kierron päätteeksi alkamaan ja seuraavassa kuussa tulinkin raskaaksi :) On olemassa myös muita hormonivalmisteita joita voidaan käyttää riippuen ongelmasta. Voihan sinulta löytyä vaikka kystia tms jotka ovat vaikeuttamassa raskautta. Tutkikaa nyt asia kuitenkin!

Ymmärrän myös, että on pelottavaa saada tietää totuus miksi raskaus ei ole onnistunut, esim. miehellä ei ole eläviä siiitiiötiä tma. ja varmasti mitä pidemmälle asia menee niin kynnys kasvaa, mutta eikö ole parempi tietää se kylminkin totuus kun yrittää lassta jota ette mahdollisesti koskaan voi saada...

Vierailija
9/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ovuloinut kovin usein,ja sain hormonihoitoa (tabletti päivässä). Hoidon jälkeen emme halunneet keinohedelmöitystä yms, mutta n vuoden kuluttua tulin luomusti raskaaksi ja saimme terveen pojan. Ei se tarkoita että sitten pitää ottaa kaikki, aina voi miettiä mikä itselle sopii.

Vierailija
10/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 31v, mies 35v. Ollaan yritetty viimeiset kuusi vuotta vauvaa. Olemme molemmat terveitä, ei juoda, ei tupakoida, kaiken pitäisi olla tosi hyvin. Olin kuitenkin 25v yrittämisen alkaessa, joten iänkään ei pitäisi olla este.

Mies ei halua lapsettomuushoitoihin, koska ajattelee, ettei meille ole tarkoitettu vauvaa, jos sitä ei kuulu. Minäkin tavallaan ajattelen näin, mutta samalla mietin josko asiaan tulisi muutos jollain ihan pienellä avulla. En itsekään jaksaisi lähteä kalliisiin hormonihoitoihin tai keinohedelmöityksiin, mutta jos olisi joku toinen keino?

voiv oivoi...

ota opiksesi..

todellakin itse ajattelin noin juuri kuin sinäkin..

vuosikausia riuduin lapsettomuudessa..itkin joka kuukausi pettymystä..sitten heräsi aina uusi toivo...yritystä..epäonnistumistaa.itkua surua...

sitä rypemistä itsesäälissä...kateutta, kun kaikki y,pärillä pasahti raskaiksi laakista...

vauvanvaatteiden hypistelyä... toivoa...kuvitelmia....

ai ai..

ja kun viimeiset hetket tuli, lähhdin hoitoihin,

ja avot...ekalla hoitokerralla koeputkihedelmöitys onnistui !!!!! ja ei ollut edes rankkaa :) verrattuna 16 VUODEN SURKUTTELLUUN!!!!!

saimme aivan ihanan tyttären :)

ainoa mikä harmitta, et lähdimme hoitoihin niin myöhään, oli 40v lapsen syntyessä ....

eli ap rakas, mene hoitoihin !

jos et mene ,niin takuuvarmasti kadut !!!!!!!!

Vierailija
11/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut tauteja, ne kun heikentää tehokkaasti lisääntymistä, luonnon keino karsia heikkolahjaisia kaiketi.

Vierailija
12/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut tauteja, ne kun heikentää tehokkaasti lisääntymistä, luonnon keino karsia heikkolahjaisia kaiketi.

joten teoriasi on väärä.

Vierailija
13/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli lievää ylipainoa, ei paljon. laihdutin ja kuntoilin, kiloja putosi 8, ja pian olin raskaana.

Vierailija
14/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten teoriasi on väärä.

Se nyt kuitenkin on tilastollisesti se merkittävin lapsettomuuteen johtava tekijä. Tulee yhteiskunnalle mielettömän kalliiksi ensin hoitaa typerien ihmisten tauteja ja sitten päälle todella kalliita hedelmöityshoitoja jne.

Vierailija
15/23 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysiä öitä nukkuva 3kk tyttövauva hyvää kotia vailla ;/

Vierailija
16/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käymään lääkärissä vika voi olla pienikin tai voi olla ,että syytä ei löydy kummastakaan mutta raskaus ei vain ala ilman lääkitystä. Yleensä aluksi tehdään kuukautiskierron kartoitus ja tutkitaan siemenneste analyysi. ( miehen sukupuoli elimeen ei kosketa vaan hän hoitaa homman pikku purkkiin joko kotona tai lukitussa huoneessa) sen jälkeen lääkäri arvio mikä on teille paras hoito ratkaisu minkä jälkeen itse päätätte aloitteko hoidot vai ei. Ne voi myös lopettaa koska haluaa.
ei tarvii sitten myöhemmällä iällä surkutella voi kun olisin uskaltanut lähteä hoitoihin niin nytten mulla voisi olla lapsi

Vierailija
18/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka alkup.viesti on jo vanha, niin kerronpa, että lasta toivovan olisi hyvä nautti vehnänalkioöljyä reilusti, kummankin osapuolen. Samoin merilevävalmisteita. Rentoutusharjoituksia. En nyt ehdi perustella, mutta kannattaa kokeilla, jos haluaa luomuhedelmöityshoitoa. Ei toimi vielä ensi viikolla, kannattaa jatkaa pidemmän aikaa. Voi olla, että piristymistä tapahtuu monella rintamallla.

Vierailija
19/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 11:26"]Vaikka alkup.viesti on jo vanha, niin kerronpa, että lasta toivovan olisi hyvä nautti vehnänalkioöljyä reilusti, kummankin osapuolen. Samoin merilevävalmisteita. Rentoutusharjoituksia. En nyt ehdi perustella, mutta kannattaa kokeilla, jos haluaa luomuhedelmöityshoitoa. Ei toimi vielä ensi viikolla, kannattaa jatkaa pidemmän aikaa. Voi olla, että piristymistä tapahtuu monella rintamallla.
[/quote]
Reippi mehu oli suuressa suosiossa ainakin 7 vuotta sitten kun kävin ivf hoidossa josta suntyi esikoispoikani ja kymmenen alkiota pakkaseen

Vierailija
20/23 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsettomuutta myös terveellisesti elävillä pariskunnilla. Normaali paino ja ruokavalio monipuolinen. ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän