Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kiusasi, minusta tuli lapsellinen, puhukaa mulle järkeä!

Vierailija
28.08.2012 |

Kävi ilmi, että lapseni oli koulussa kiusannut kaveriaan, joka on herkkä ja kiltti, sekä pakottanut tämän leikkimään itsensä kanssa ja välillä sitten taas hylännyt, kun on tullut parempi kaveri. Vanhemmat laittoivat viestiä, että ovat sanoneet pojalleen, että välttää poikaani. Ovat myös jutelleet asiasta muiden vanhempien kanssa, joka on ihan oikein, mutta tietysti mua ahdistaa, että lapsestani puhutaan paskaa selän takana.

Lapselleni olen tietysti tehnyt selväksi, että ketään ei kiusata, eikä pakoteta, eikä hylätä. He eivät ole mikään paras mahdollinen parivaljakko muutenkaan. Lapsi on hyvin pahoillaan, mutta itsetunto sai kovan kolauksen kun perhe ei pidä lastani tarpeeksi hyvänä, jotta saisi leikkiä heidän lapsensa kanssa. Kaikki tietysti on ihan ymmärrettävää. Minäkin suojelisin lastani ilkeältä kaverilta, mutta olen jotenkin liian loukkaantunut tästä, jotta voisin mukamas edes mennä vanhempain iltaan, joka on huomenna. En saa edes soitettua isälle, joka on laitellut useampia viestejä. Mun ikä 38. Henkinen ikä tässä asiassa, ekaluokkalainen, kuten pojatkin ;-)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

" mutta tietysti mua ahdistaa, että lapsestani puhutaan paskaa selän takana. "

Vierailija
2/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään hyvän ystäväni kanssa, että eikö olekin kamalaa kun Kalle on tehnyt sitä ja tätä ja nyt lastani syytetään monesta asiasta mitä on tehnyt ja osan heidän lapsi on liioitellut tai on tullut väärinymmärrys. Lapseni ei oikein aina osaa olla hyvä kaveri, se on totta, mutta ei hän kuitenkaan mikään läpeensäpaha sadisti ole, joka saa nautintoa rääkätessään muita! Enemmänkin etsii rajojaan ja on vähän vielä sosiaalisesti huono ja ajattelematon.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olisi pitänyt saada se pojan käytös kuriin eikä suoraan kieltää leikkimästä. Menet tietysti vanhempainiltaan ja voit jopa ottaa tämän puheenaiheeksi. Eli ongelmista keskusteltaisiin ensin aikuisten kanssa ennen kuin aletaan radikaalisti kieltämään lapsia olemasta toistensa kanssa.

Vierailija
4/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylpeä lapsestaan ja haluaa sille kaikkea hyvää, kuten hyväksyntää

Joskin lapsi on käyttäytynyt huonosti, ottaahan se silti koville, jos perhe kääntyy omaa lasta vastaan.

Ihan ymmärrettävää! Mutta näillä tilanteilla on taipumus unohtua ja tulee uusia haasteita.

Koita kestää ja reippaasti vaan vanhempain iltaan. Muuten kynnys nousee suhteettoman suureksi.

Vierailija
5/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita tälle isälle! Älä ala missään nimessä puolustella lastasi vaikka mieli tekisi. Kuuntele ja ole pahoillasi, kerro että puhut poikasi kanssa ja pyydä että ottavat sinuun heti yhteyttä jos tällaista vielä tapahtuu.

Käy sitten asiaa mielessä omien kavereidesi kanssa ja pura tunteesi rehellisesti. Saat olla vihainenkin. Normaali äiti haluaa suojella omaa lastaan vaikka tämä olsi toiminut huonosti.

Eli hoida asia aikuismaisen asiallisesti näiden vanhempien kanssa mutta pura muut tunteesi ihan muiden kanssa.

Vierailija
6/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa enemmän kuin pientä mörökölliä.

ap

Vierailija
7/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä raukka ap olet huolissasi vain omasta lapsestasi. Miltähän tästä toisesta pojasta on mahtanut tuntua, kun poikasi on tuolla tavoin koetellut HÄNEN itsetuntoaan?

Vierailija
8/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä raukka ap olet huolissasi vain omasta lapsestasi. Miltähän tästä toisesta pojasta on mahtanut tuntua, kun poikasi on tuolla tavoin koetellut HÄNEN itsetuntoaan?

Tottakai olen pahoillani ja surullinenkin lapseni käytöksestä ja toisen pojan puolesta. Tietysti en halunnut tämän tapahtuvan, mutta se ei ole kysymykseni...

Anteeksi on pyydetty ja lasta kuumotettu, että ei ikinä enää ja herätelty empatiantunnetta pitkillä keskusteluilla.

ap

Vierailija
9/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinun lapsesi kiusaa, niin suosittelen tekemään ihan näin:

- Ensin rauhallinen keskustelu asiasta ja jos tai ja kun on selvä homma se että lapsesi on kiusannut niin sitten toimit näin:

Puhelin lähtee viikoksi vittuun, samoin tietokone, ja telkkaristakaan ei viikkoon katota yhtään mitään ja ollaan myöskin kotiarestissa.

Ja sä voit myöskin sanoa sillein ihan kovasti tyyliin "vittu perkele saatana" ja vittuilla vähän päälle. Ja jos vaan hihittää paskasia niin tempasta kunnolla ranteesta että uskoo ja tottelee. Niin eiköhän mukulalla itku siinä vaiheessa pääse ja oo jatkossa nöyrää poikaa ja loppuu kiusaaminen siihen. Voit vähän vaikka myös läppästä jossei muuten usko.

Näin meillä opittais kunnialliseks!

Ja tuskin sinun lapsestas on mitään paskaa puhuttu vaan totuuksia, joten turhaan yhtään tiuskit siinä. Kestä se!

Enkä yhtään myöskään ihmettele miksei lapses saa leikkiä enää sen toisen lapsen kanssa ja se on ihan oikein!!

Ja en yhtään ihmettele myöskään sitä että jos ne kiusatun lapsen vanhemmat ajattelee että sun lapses ei oo tarpeeks hyvä, tai ennemmin ne varmaan ajattelee et millanen vanhempi sä olet kun sun lapsestas on tullu tollanen!! ja jos sun lapsi on persoonallisuushäiriöinen raukka, etkä pysty hallihtee sitä ja saamaan kiusaamista kuriin, niin tollaset pennut kuuluu sitten laitokseen!!!!! siellä jos niille jossakin kova kuri laitetaan ja loppuu tommonen homma tiptop..

Tietty sun lapsi voi yhtä hyvin (ja suurimmalle osalle näin käykin) niin että on kiusannut silkasta lapsellisuudesta ja kasvaa sitten ajan kanssa siitä yli. Mutta sinne päivään asti voi olla vielä pitkä tie ja jos ei lapses opi, nii se tyranni voi pilata tolla psykopaatti käytöksellään aika monen ihmisen elämän... ja toi on nyt vielä sinäänsä pientä. Mutta ootahan kun se kasvaa ja jos on edelleen noita häirikköpiireitä ihmisessä niin kasvaessa ne kiusaamisen muodot myöskin muuttuu ja joku murrosikäinen kiusaaja voi hyvinkin saada toisen ajettua itsemurhaan tai mielenterveys ongelmaiseksi tai mielisairaalaan.

SANON VAAN ETTÄ .. AI PERKELE ETTÄ ON JULMAA.

Ja se mitä minä tässä suosittelen sinua tekemään ämmä (anteeks vaan vaikutat kyllä aika bitchieltä ja kukaanhan ei tykkää sit bitcheistä ;) ) niin niinku lapsen isänkö tekstareihin sä et kehtaa vastata vai vaan sen kiusatun lapsen isän pyyntöihin?? voi hyvä aikuinen ihminen, ota nyt itteäs niskasta kiinni saatana ja rupee käyttäytyy kanssa kuin aikuinen!! Toivottavasti tässä oli sulle tarpeeks järkeä päähän taottu, paremmin en ois voinu ajatuksiani kyllä sanoiks pukea kun muut lässyttää vaan täällä tuota paskaa että eipä siinä mitään kun toista vähän kiusataan, ei paneudu ja pureudu sen lapsen ongelmaan kunnolla.. Hyi hävetkää!

Tai kukin tyylillään.

Mutta mua inhottaa ap:n käytös ja sen sekopää lapsi. Ei voi mitään. Kaikkia se leipä elättääkin.

Vierailija
10/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että läppäiseminen, kiroilu ja huutaminen ei ole aikuisen käytöstä ja lapsi ei voi oppia, että se on väärin, jos aikuinenkin saa toimia niin.

Usein myös huono esimerkki siirtyy sukupolvelta toiselle.

Vierailija
11/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan oppii peittämään touhunsa paremmin tollasessa perheessä. Edestäs vielä löydät vittuperkelesaatanat ja läpsimiset.

Vierailija
12/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fyysinen kurittaminen (ollut kiellettyä vuodesta 1984) (esimerkiksi lyöminen, tukistaminen, läpsiminen tai repiminen)

Lapsiaan kaltoinkohtelevia ja pahoinpiteleviä vanhempia luonnehtii usein se, että he ovat joko valmistautumattomia tai joissain tapauksissa myös varsin kykenemättömiä vanhemmuuteen, he eivät ymmärrä lapsen kehitykseen liittyviä vaikeuksia ja rajoituksia eri ikävaiheissa eivätkä he tiedä, miten suhtautua tai kasvattaa lapsia ilman esimerkiksi kurituksen nimellä kulkevaa lapsen pahoinpitelyä tai väkivallalla uhkailua. Vanhemmalla voi olla puutteellinen kyky ja joskus myös halu ymmärtää realistisesti lapsen tarpeita tai kykyjä huolehtia itsestään. Puutteellinen vanhemmuus tarkoittaa usimmiten myös empatian puutetta ja kyvyttömyyttä asettaa lapsen tarpeita omien tarpeidensa edelle sekä kyvyttömyyttä positiiviseen vuorovaikutukseen lapsen kanssa. Tyypillisesti lapseen puretaan itselle sietämättömiä tunteita ja lapsi paitsi kärsii tästä toiminnasta niin usein oppii toimimaan myös vastaavalla tavalla omassa elämässään puhutaan ns. väkivallan kierteestä.

Opi ensin itse olemaan ihmisiksi ja tule sen jälkeen puhumaan lasten kasvatuksesta. ;-)

Vierailija
13/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi: Tunnetko salaa mielihyvää että lapsesi pompotteli toista lasta mielensä mukaan?

En todellakaan millään tavalla. Olen toki iloinen, että minulla on reipas ja ulospäin suuntautunut lapsi, mutta se ei oikeuta mitenkään pompottelemaan tai kiusaamaan. Lapseni ei ole sosiaalisesti kaikkein lahjakkain missään muodossa. Vaatii aika tiukkoja rajoja ja niiden testaamista. Ei siinä ole mitään hienoa, mutta kasvamisprosessissa aika usein moni muukin menee vähän pieleen ja joudutaan korjailemaan lapsen asenteita ja taitoja.

Vierailija
14/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni kiusaajan isä soitti minulle.

Juteltiin ihan kiva puhelu. Oli omalle pennulleen sanonut, että hullu kakara kun menet kiusaamaan sellaista lasta, kenellä on isompia sisaruksia. Että hyvä kun et ole vielä turpiin saanut.

Muutenkin juteltiin ihan mukavia ja isä lupasi, ettei hänen pentunsa ikinä ainakaan meidän lasta kiusaa. Totesin kyllä, että parempi onkin, koska isot sisarukset olisivat varmaan piesseet joku ilta kaupungilla.

Joten soitat sille isälle ja kiität, että ovat ilmoittaneet kiusaamisesta. Sanot, että puhuttelet pentus ja pidät huolen, ettei tällaista pääse enää tapahtumaan ja myönnät, että pentus on vähän typerä kun kiusaa toisia.

Asiat siitä lutviutuu kyllä.

Vierailija
15/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen laittanut tekstarin, kun yritin soittaa, eikä isä vastannut juuri silloin.

Minusta nimittäin asia olisi pitänyt hoitaa näin:

1. soittaa ja raportoida minulle, että näin on käynyt

2. seurata, että lapseni lopettaa kiusaamisen ja antaa lasten leikkiä

3. tai jos lapsi ei olisi lopettanut, sitten käskeä olemaan leikkimättä

Lapseni itsetunto sai kovan kolauksen, kun ei saanut mahdollisuutta ja hän kovasti piti sen toisen lapsen vanhemmista. Hän ymmärtää tehneensä väärin ja hyvä opetus tuli, mutta se, että kivat vanhemmat eivät halua enää lasten olevan yhteydessä on hurjan kova paikka.

ap

Vierailija
16/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poika veti meidän poikaa turpiin. Kerroin tietenkin siitä hänen äidilleen. Hepä sai hepulin ja sanoi, että parempi, että meidän poika pysyy heidän pojastaan erossa, koska heidän pojan on pakko käyttäytyä näin huonosti :)

Kieltämättä aikamoisia tunteita kävi mielessä..

Mutta siis tämä on sellaista aikuisten peliä ja näissä vain pitää nöyrtyä ja pelata niitä pelejä toisten vanhempien kanssa. Eli ollaan taas itse siinä lapsiringissä ja leikitään näitä leikkejä.

Eli soitat sille isälle ja nöyrryt ja puhut, että poikas teki väärin ja olet sille vihainen jne...

Isä kyllä jossain vaiheessa myöntyy siihen, että pojat saavat leikkiä yhdessä. Vihapäissään on mennyt sen kieltämään vain.

Jos nyt alat tuittuilemaan, ei tällä isälläkään ole perääntymistietä.

Nämä kuule on sellaista somplimista, ettei tosikaan:)

Se edellinen, kenelle on poikansa kiusaajan isä soittanut.

Lapseni itsetunto sai kovan kolauksen, kun ei saanut mahdollisuutta ja hän kovasti piti sen toisen lapsen vanhemmista. Hän ymmärtää tehneensä väärin ja hyvä opetus tuli, mutta se, että kivat vanhemmat eivät halua enää lasten olevan yhteydessä on hurjan kova paikka.

ap

Vierailija
17/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ja voithan sä tämän ystävällisesti sanoa myös sille isälle. Että mielestäsi olisi ollut parempi toimia näin päin.

Vierailija
18/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä asioita laverrella muiden lasten vanhemmille. Mistään isosta ei ole kuitenkaan kyse.

Homma vähän mennyt nurinpäin. En enään ehkä itse soittaisi perheen isälle.

Tosin omani eivät ole kiusanneet tai ainakaan kukaan ei ole ottanut yhteyttä.

Mulle tulee paha maku ton perheen tavasta pähkäillä asiasta muille.

Vierailija
19/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulet viisaammaksi. Jos läpsiminen toimii lapsiinkin, eiköhän se toimi sinuunkin. Lyö oikein monta kertaa ja kiroile vähän.

Vierailija
20/22 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ainakin jutellaan toisten vanhempien kanssa noista kiusaajista.

Ja kyllä, on kielletty kutsumasta kiusaajia synttäreille ja sanottu, että pidä etäisyyttä niihin. Joudut vain hankaluuksiinniiden kanssa.