Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko psykologian perus/aineopinnoista olla ylipäätään hyötyä työnhaussa?

Vierailija
28.08.2012 |

Ongelmani on se, että paikkakunnallani ei järjestetä psykologin koulutusta ja vaatisi monimutkaisia järjestelyjä, jos pääsisin/haluaisin ihan yliopistoon sitä opiskelemaan.

Avoimessa yo:ssa voisin kuitenkin otsikon mukaiset opinnot suorittaa ja sitten ehkä jossain vaiheessa miettiä ihan yliopistoon opiskelijaksi hakemista. Mutta jos en pääsisi tai muuten ei homma onnistuisi, niin olisiko noi ihan hukkaan heitettyä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukenut psykologian perusopinnot sivuaineena yliopistossa enkä näe mitä erityistä hyötyä niistä olisi muuten kuin omaksi sivistämiseksi.

Mutta jos sulla on haave jatkaa myöhemmin ihan tutkintoon asti niin toki kannatata lähteä opintoja suorittamaan eikä jättää väliin siinä pelossa että mitä jos et joskus pystykään jatkamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan ne tosiaan monessa aineessa hyväksi luettua myös sivuaineeksi, vaikka et sitten jostain syystä psykologin tielle päätyisikään.

Vierailija
4/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päädyt opiskelemaan esim. jotain yhteiskunnallisia, humanistisia tai kasvatusalan opintoja, ovat psykan opinnot lisäbonus. Kaupallisellakin alalla niitä voi hyödyntää. Ja yleensäkään mikään opiskelu ei mene hukkaan. Miksi haluat psykologiksi? Jos haluat auttaa ihmisiä ongelmissaan, voithan suuntautua sosiaalityöntekijäksi tai erityisopettajaksi... tai kouluttautua sosionomiksi alemmalla koulutusasteella.

Vierailija
5/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekee niin tämän tästä...

Vierailija
6/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologian opintoja erillisinä ei sellaisenaan voi hyödyntää työnhaussa (epäpätevänä ei voi hakea psykologin töitä jne.), mutta kuten sanottu, niitä voi yhdistellä muihin opintoihin, hyväksilukea myöhemmin, ja hyödyntää henkilökohtaisesti.

Esimerkiksi jos sinulla on amk-tutkinto (sairaanhoito, sosiaaliala) niin silloin voit hyödyntää psykologian perusopintoja hakeutumalla esimerkiksi psykoterapiaopintoihin.

Vierailija
7/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekee niin tämän tästä...

omistusasunto on. ap

Vierailija
8/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärässä järjestyksessä...

Homma soluasunto tai alivuokralaisasunto sieltä opiskelupaikkakunnalta. Ei maksa paljon ja voit yöpyä siellä toisinaan.

Yleensä opinnoissa on alussa luentoja ja läsnäolopakkoa, sitten tenttien osuus lisääntyy.

Vierailija
9/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet joskus menossa sellaiseen paikkaan, jossa on useampi tasaveroinen hakija, juuri joku "turha" opintosuoritus voi ratkaista sen sinun eduksesi.

Vierailija
10/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin 33 vuotta kun luin psykologian perusopinnot ja tarkoituksena on jatkaa vaikka ikää on taas kertynyt vuosia. Se siitä väärästä järjestyksestä.

t. insinööri AMK

Vierailija
11/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se silti järjestyksestä fiksua tai oikeampaa tee!

Vierailija
12/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkeikään asti. Mun tilanteessa mun järjesteys on mulle just oikea :)

Ei se silti järjestyksestä fiksua tai oikeampaa tee!

Vierailija
13/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päädyt opiskelemaan esim. jotain yhteiskunnallisia, humanistisia tai kasvatusalan opintoja, ovat psykan opinnot lisäbonus. Kaupallisellakin alalla niitä voi hyödyntää. Ja yleensäkään mikään opiskelu ei mene hukkaan. Miksi haluat psykologiksi? Jos haluat auttaa ihmisiä ongelmissaan, voithan suuntautua sosiaalityöntekijäksi tai erityisopettajaksi... tai kouluttautua sosionomiksi alemmalla koulutusasteella.

Itse olen tietojenkäsittelytieteen maisteri, sivuaineina matematiikka, psykologia ja liiketaloustiede (Kauppakorkeassa). Tietojärjestelmien suunnittelussakin on käyttöä psykologiselle perusymmärrykselle :)

Vierailija
14/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) jokainen maalaisjärjellä varustettu tajuaa, että opiskelu vaikeutuu, kun on lapset elätettävänä, talo maksettavana ja/tai ei asu yliopistopaikkakunnalla

B) maalaisjärjellä varustettu yleensä katsoo, mitä lähtee opiskelemaan. Yhteiskunnallekin on kallista kouluttaa tolloja "väärälle alalle".

Vierailija
15/15 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma soluasunto tai alivuokralaisasunto sieltä opiskelupaikkakunnalta. Ei maksa paljon ja voit yöpyä siellä toisinaan.

Yleensä opinnoissa on alussa luentoja ja läsnäolopakkoa, sitten tenttien osuus lisääntyy.

:)