Mitä huonompaa minussa siis on kuin vanhemmassa äidissä?! :D
Törmäsin ekaa kertaa täällä ajatukseen että 20+ ikäinen ei ole hyvä äidiksituloikä mulle, ilman perusteluja.
No äidiksi tulin 21-vuotiaana.
Niin paljon noita ihmeellisiä kommentteja nyt lukenut, että kertokaahan mitä minussa on huonompaa kuin naapurin 33v Pirjossa? :)
Kommentit (24)
jos ei muuta moitittavaa, niin onhan se nyt vallan ennenkuulumatonta että noin nuorena, ensin pitää olla työura ja säästöt.......
Miksi ihmeessä?
Miten isot säästöt sitten pitää olla että voi haaveilla lapsista? :D
Mites sitten pienipalkkaiset? Eivät saa koskaan tehdä lapsia kun ei ole kymmenien tuhansien säästöjä? ;)
Ja miksi ei voisi säästää niitä säästöjä kun lapset ovat pieniä?
Mihin tarvitaan suuret säästöt ennen lapsia?
Nyt haluan selityksiä! :)
Paitsi annettu tilastotietoja
Törmäsin useampaan väitteeseen, että lapsia ei yleisestikään tulisi tehdä 20+ ikäisenä. Haluaisinkin kuulla että mitä huonompaa minussa on/oli. :)
Tilastot nyt eivät kerro minusta tai sinusta vielä mitään, tai voisihan sitten sanoa että yli kolmekymppisenäkään ei lapsia tule tehdä kun tämä tilasto on näin ja tuo noin. Plaa plaa. Niitähän nyt voi vetää ihan mistä tahansa! :D
Ihme että niin ylimielisesti korostetaan itseään, mutta sitten ei oikein osata selittää jyrkkiä mielipiteitään. Haluaisin nyt tosiaankin kuulla ne ja vastaukset esittämiini kysymyksiin jos saan vastaukseksi suppean parin lauseen kommentin.
Oletko sinä parempi ikäsi takia kuin minä äitinä? Miksi koet näin?
Hassua, en ole koskaan kokenut olevani kuin erittäin hyvässä vaiheessa äidiksi tulleena, kaikki niin ihanasti perheessä onkin, etten ole osannut ajatellakaan noin hassusti. :)
Vai olisiko noin kommentoijilla syynä pieni kateus? ;)
jos et ole huomannut niin av:lla on muutama ikuisuusaihe joista tapellaan raivokkaasti koko ajan.
Mm:
- sopiva ikä tulla äidiksi (en muuten ole huomannut raivoamista isien sopivasta iästä)
- kotihoito/ päivähoito
- lapsettomat häät/ perhehäät
- ydinperhe/toinen nainen
- yhäiti/äitipuoli
- jne jne.
Omasta puolestani voin sanoa että ei äidin iällä ole väliä vaan kypsyydellä. Sinä varmasti olet loistava äiti kaksikymppisenä, minä puolestani olin kypsä äidiksi vasta 34-vuotiaana. Kaikki hyvin.
jos et ole huomannut niin av:lla on muutama ikuisuusaihe joista tapellaan raivokkaasti koko ajan. Mm: - sopiva ikä tulla äidiksi (en muuten ole huomannut raivoamista isien sopivasta iästä) - kotihoito/ päivähoito - lapsettomat häät/ perhehäät - ydinperhe/toinen nainen - yhäiti/äitipuoli - jne jne. Omasta puolestani voin sanoa että ei äidin iällä ole väliä vaan kypsyydellä. Sinä varmasti olet loistava äiti kaksikymppisenä, minä puolestani olin kypsä äidiksi vasta 34-vuotiaana. Kaikki hyvin.
Ok, ihmettelinkin! :D
Mielestäni oikea ikä on juuri se ikä jonka itse kokee parhaaksi, joku on 20 ja joku 40v miten siitä voi edes tapella?! Ihan naurettava väittelyn aihe. :D
näistä väittelyistä ovat naurettavia :D
näistä väittelyistä ovat naurettavia :D
No sanos muuta. Onko turhempaa mittaa äitiydelle kuin ikä?! :O
Kuinka joku voi mitata toisen äitiyden numerolla?!
Tsiisus mitä porukkaa! :D
olen ollut äiti 20-vuotiaana ja nyt 35-vuotiaana. Ihan rehellisesti: olen nyt parempi äiti. Siksi koska sitä peruselämänkokemusta on enemmän, osaan asettaa asioita paremmin tärkeysjärjestykseen ym. Tietenkään en voi sanoa että sinä olet sama asia kuin minä, mutta usko pois, kun olet sen 15 vuotta vanhempi, tiedät mitä tarkoitin.
Ja ei, sinun ei tarvitse myöntää että olen oikeassa. Ethän voi myöntää sitä koska olet nuori, ja se kuuluu siihen kohtaan ihmisen kehitystä. Minuakin ärsytti silloin vastakkainasettelu nuoret/vanhemmat äidit. Mutta tulet huomaamaan sen sitten myöhemmin.
Ja olen varma, että olet juuri tuolle lapsellesi paras mahdollinen äiti. Eihän muuta vaihtoehtoa olekaan.
olen ollut äiti 20-vuotiaana ja nyt 35-vuotiaana. Ihan rehellisesti: olen nyt parempi äiti. Siksi koska sitä peruselämänkokemusta on enemmän, osaan asettaa asioita paremmin tärkeysjärjestykseen ym. Tietenkään en voi sanoa että sinä olet sama asia kuin minä, mutta usko pois, kun olet sen 15 vuotta vanhempi, tiedät mitä tarkoitin. Ja ei, sinun ei tarvitse myöntää että olen oikeassa. Ethän voi myöntää sitä koska olet nuori, ja se kuuluu siihen kohtaan ihmisen kehitystä. Minuakin ärsytti silloin vastakkainasettelu nuoret/vanhemmat äidit. Mutta tulet huomaamaan sen sitten myöhemmin. Ja olen varma, että olet juuri tuolle lapsellesi paras mahdollinen äiti. Eihän muuta vaihtoehtoa olekaan.
Taas yksi yleistys oman suppean kokemuksen perusteella. Kuka sanoi että olen juuri nyt 20v? Olen itseasiassa sinuakin vanhempi, joten tulet huomaamaan olleesi väärässä koska minulla on enemmän kokemusta. (hehe)
suurin osa vastauksista on sinun kun ei oikein muuten keskustelua synny.
Ja jos kerran olet jo yli 35, tiedät että aikanasi lapset tehtiin nuorempana.
Voitko muuten nostaa ketjun jossa sanotaan että nimenomaan sinun ei ollut hyvä tehdä lapsia 21vuotiaana.
ja otat ne tosissasi ja teet tällaisesta "haastavan" aloituksen.
Jos olet aikuinen ihminen, tiedät itse mitä olet, etkä tyhjää mussuta tällaisesta jollain yhdentekevällä nettifoorumilla.
Törmäsin ekaa kertaa täällä ajatukseen että 20+ ikäinen ei ole hyvä äidiksituloikä mulle, ilman perusteluja.
No äidiksi tulin 21-vuotiaana.Niin paljon noita ihmeellisiä kommentteja nyt lukenut, että kertokaahan mitä minussa on huonompaa kuin naapurin 33v Pirjossa? :)
Mä ainakin olin 34-vuotiaana juoksuni juossut, eikä harmittanut olla lasten kanssa kotona, kun ei tarvinnut bilettää enää, oli talo ja varakkuutta, olin kouluttautunut yliopistossa ja minulla oli jo ura ja tärkeintä kaikessa loistava parisuhde, jonka olin löytänyt seurusteltuani väärien ihmisten kanssa useampaan otteeseen ja tiesin miten parisuhde onnistuu. Minulla oli myös elämänkokemusta ja perspektiiviä elämään ja etsikkoaikani ja aikuiseksi kasvamiseni oli jo koettu.
Usein nuoret äidit ovat liian kaverillisia lapsilleen, eivätkä oikein jaksa panostaa äitiyteen vaan elävät vielä enemmänkin itsekkäästi.
ja otat ne tosissasi ja teet tällaisesta "haastavan" aloituksen. Jos olet aikuinen ihminen, tiedät itse mitä olet, etkä tyhjää mussuta tällaisesta jollain yhdentekevällä nettifoorumilla.
Törmäsin ekaa kertaa täällä ajatukseen että 20+ ikäinen ei ole hyvä äidiksituloikä mulle, ilman perusteluja. No äidiksi tulin 21-vuotiaana. Niin paljon noita ihmeellisiä kommentteja nyt lukenut, että kertokaahan mitä minussa on huonompaa kuin naapurin 33v Pirjossa? :)
Hei tämä on minulle suorastaan vitsi ja siksi halusin kuulla nyt ne kunnon perustelut kun niin moni ylimielisesti ikäänsä tuo ylemmäs. :)
Mä ainakin olin 34-vuotiaana juoksuni juossut, eikä harmittanut olla lasten kanssa kotona, kun ei tarvinnut bilettää enää, oli talo ja varakkuutta, olin kouluttautunut yliopistossa ja minulla oli jo ura ja tärkeintä kaikessa loistava parisuhde, jonka olin löytänyt seurusteltuani väärien ihmisten kanssa useampaan otteeseen ja tiesin miten parisuhde onnistuu. Minulla oli myös elämänkokemusta ja perspektiiviä elämään ja etsikkoaikani ja aikuiseksi kasvamiseni oli jo koettu. Usein nuoret äidit ovat liian kaverillisia lapsilleen, eivätkä oikein jaksa panostaa äitiyteen vaan elävät vielä enemmänkin itsekkäästi.
Ok eli minun pitäisi haluta juosta jotain juoksuja ollakseni yhtä hyvä äiti? Vaikka nyt jälkiviisaanakin voin sanoa olleeni todella hyvä äiti ja edelleenkin. :)
ja otat ne tosissasi ja teet tällaisesta "haastavan" aloituksen. Jos olet aikuinen ihminen, tiedät itse mitä olet, etkä tyhjää mussuta tällaisesta jollain yhdentekevällä nettifoorumilla.
Törmäsin ekaa kertaa täällä ajatukseen että 20+ ikäinen ei ole hyvä äidiksituloikä mulle, ilman perusteluja. No äidiksi tulin 21-vuotiaana. Niin paljon noita ihmeellisiä kommentteja nyt lukenut, että kertokaahan mitä minussa on huonompaa kuin naapurin 33v Pirjossa? :)
Hei tämä on minulle suorastaan vitsi ja siksi halusin kuulla nyt ne kunnon perustelut kun niin moni ylimielisesti ikäänsä tuo ylemmäs. :)
Mä ainakin olin 34-vuotiaana juoksuni juossut, eikä harmittanut olla lasten kanssa kotona, kun ei tarvinnut bilettää enää, oli talo ja varakkuutta, olin kouluttautunut yliopistossa ja minulla oli jo ura ja tärkeintä kaikessa loistava parisuhde, jonka olin löytänyt seurusteltuani väärien ihmisten kanssa useampaan otteeseen ja tiesin miten parisuhde onnistuu. Minulla oli myös elämänkokemusta ja perspektiiviä elämään ja etsikkoaikani ja aikuiseksi kasvamiseni oli jo koettu. Usein nuoret äidit ovat liian kaverillisia lapsilleen, eivätkä oikein jaksa panostaa äitiyteen vaan elävät vielä enemmänkin itsekkäästi.
Ura oli minulle taas kolmanneksi tärkein, lapset ja hyvä parisuhde/avioliitto ekana. :)
Se kuvaa sitä, ettet ole kypsä vielä.
jos ei muuta moitittavaa, niin onhan se nyt vallan ennenkuulumatonta että noin nuorena, ensin pitää olla työura ja säästöt.......