raskaus ja p-FIDD
eli rv 34 otettiin minusta toksemia kokeen kaiken varuilta. Muut arvot olivat tosi hyvät, mutta tuo FIDD oli koholla, ollen 1.2. Terkka kertoi, että kyseinen arvo nousee raskausaikana eikä osannut olla huolissaan. Kuitenkin tuo arvohan on ns. tukosarvo ja kylläpä jäi huolettamaan. Lähinnä pelkään istukkainfarktia tms. Mitä tuo arvo siis kertoo. Kuinka korkea se voi olla raskausaikana ilman huolta? En enää osaa nauttia raskaudesta vaan pelkään menettäväni lapsen tai kuolevani itse. Mistään en löydä raskausajan viitearvoja. Osaisiko joku kertoa, onko aihetta huoleen?
Kommentit (6)
nostanpa vielä jos jollakulla oisi tietoa tästä.
nostelenpa tätä kun kiinnostaisi itseanikin.
1.2 on raskaana ollessa ihan ok. P-Fidd ei kuulu varalta otettaviin toksemiakokeisiin neuvolassa, eli turhaan luultavasti myös otettu. Jos voit normaalisti niin unohda koko juttu.
Minulla on ollut Fidd koholla. En ollut suinkaan raskaana, vaan olin flunssassa. Se voi nousgta kyllä esim. keuhkoveritulpassa, mutta se arvo on todella reilusti koholla. Ei mitään pientä kohoamista tai reagointia.
tuntuu vain oma arvo kovin korkealta, kun viite on alle 0.5 ja oma arvoni 1.1. Mistä oireista kuuluisi olla huolissaan sitten? Toki kuumotus turvotus ja punoitus, mutta noin yleistilalta? Ja voiko aiheuttaa koholla oleva arvo istukkainfarktia vauvalle?
eikö kukaan?